3 שבועות בנורבגיה הקסומה – טיול משפחתי חלומי

נורבגיה היא יעד חלומי שכל אחד חייב להגיע אליו לפחות פעם בחיים. החסרון העיקרי שלה הוא שאחרי נורבגיה, שאר המקומות קצת מחווירים. היא עד כדי כך יפה. כתבתי באריכות על כל אזור שהיינו בו, פה אנסה לרכז את המסלול בכללותו וכן לסכם המלצות ומסקנות בדיעבד עבור מי שמתכנן טיול בנורבגיה.
נורבגיה
נורבגיה היא יעד חלומי שכל אחד חייב להגיע אליו לפחות פעם בחיים. החסרון העיקרי שלה הוא שאחרי נורבגיה, שאר המקומות קצת מחווירים. היא עד כדי כך יפה. כתבתי באריכות על כל אזור שהיינו בו, פה אנסה לרכז את המסלול בכללותו וכן לסכם המלצות ומסקנות בדיעבד עבור מי שמתכנן טיול בנורבגיה.

3 שבועות בנורבגיה - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: יש טיסות ישירות מישראל לאוסלו. ויש גם טיסות עם עצירות ביניים שיכולות להיות זולות יותר.

אנחנו הגענו בטיסה מורשה אחרי טיול בפולין. וחזרנו לישראל בטיסה ישירה מאוסלו עם חברת אלעל.

הרכב נוסעים: זוג + 2 ילדים בגילאי 15 ו-7

תחבורה: שכרנו רכב מחברת HERTZ ושודרגנו לרכב אוטומטי 

מסלול: בנינו מסלול מעגלי גדול שהתחיל והסתיים באוסלו. סה"כ עברנו כ-3000 ק"מ בשלושה שבועות של טיול ברכב בנורבגיה. 

מקומות הלינה שלנו בנורבגיה

רב הזמן לנו בצימרים, הנקראים בנורבגיה הייטרים. מדובר בבקתות בסיסיות וצנועות, לעיתים נדרש תשלום נוסף עבור מצעים ומגבות. אנחנו הקפדנו לקחת רק מקומות עם חדרי שירותים ומקלחת פרטיים. אם זה חשוב לכם, תוודאו כי זה לא מובן מאליו. פה ושם, בעיקר בערים, לנו במלונות. להלן פירוט המקומות בהם שהינו:

מפת מסלול הטיול שלנו

מצורפת פה מפה של המסלול המעגלי הכללי שעשינו בשלושה שבועות שטיילנו בנורבגיה. ניתן ללחוץ על המפה או על הכפתור כדי להיכנס לגוגל מאפס ולבצע שינויים או התאמות לפי הצרכים שלכם. לפירוט מורחב של המסלול, מוזמנים להמשיך לקרוא הלאה.

המסלול שלנו בנורבגיה

המסלול שלנו בנורבגיה נמשך 3 שבועות ונפרס על פני כ-3000 קילומטרים וגם כך לא הספקנו לראות ולעשות את כל מה שיש למדינה המדהימה הזו להציע. מפאת עומס נקודות העניין ששוות ביקור, חילקנו את סיפור הטיול לכמה וכמה פוסטים נפרדים: 

  1. סיור באוסלו – התחלנו וסיימנו את הטיול שלנו באוסלו והקדשנו לה בסה"כ כשלושה ימים. גילינו עיר קטנה, נעימה וכיפית שבהחלט שווה ביקור.
  2. מסלול בין אוסלו לברגן – ברגן היא השער לאזור הפיורדים ובדרך אליה עברנו בעמק מלא מפלים קסומים ומטריפים
  3. יומיים בברגן – עיר קטנה על פיורד יפיפיה ושפע רב של דברים לראות ולעשות. שוק מקסים, רכבל וטיול על הרים בין כבשים ונופים ציוריים.
  4. האטרקציות של פלאם – עיירה ציורית קסומה שפשוט אסור לפספס. לא חסר מה לעשות פה – רכבת נופית, פיורד ספארי ועוד.
  5. הפארק הלאומי של קרחון יוסטנדל – ללכת על קרחונים ולהתפעל מהעוצמה המטורפת של הטבע מסביב. 
  6. הדרך האטלנטית – גשר בין איים מעל האוקייאנוס האטלנטי. להתפעל מהשילוב בין עוצמת הטבע והתושיה האנושית לבנות דברים בלתי נתפסים כמעט
  7. אזור גיירנג'ר – דרך הטרולים וכמה תצפיות נוף שיפילו לכם את הלסת לרצפה.
  8. מחוץ למסלול הפיורדים – לנורבגיה יש עוד מה להציע מלבד פיורדים. נהרות, כנסיות עץ, נופים ירוקים וגם כמה איילי צפון. 

1. מתחילים את הטיול מאוסלו

2. עמק המפלים בדרך לברגן

4. פלאם ושפע אטרקציות סביבה

5. טיול על קרחונים בפארק לאומי

6. הדרך האטלנטית הקסומה

7. אזור גיירנג'ר ודרך הטרולים

8. קצת מחוץ למסלול הפיורדים

תובנות ודברים שהיינו בדיעבד עושים אחרת

הגענו לנורבגיה בתחושה שזה טיול של פעם בחיים ולכן רצינו "לבלוע" ולהספיק כמה שיותר. בדיעבד זו טעות והיינו ממליצים מאוד להוריד הילוך, להתמקד באזור מסויים ולהנות ממנו תוך הבנה שאין שום אפשרות להספיק כל מה שיש בנורבגיה. למען הסר ספק, מאוד מאוד נהנינו מכל מה שעשינו וראינו אבל בחוכמת הבדיעבד, אפשר היה לייצר טיול מהנה באותה מידה ומעט יותר רגוע. אז מה היינו ממליצים?

  • פחות מעברים – שהינו בכל מקום יום או לכל היותר יומיים כך שהיינו כל הזמן בנסיעה ומעברים בין אזורים. אפשר היה לשהות יותר זמן כמעט בכל יעד בו היינו – פלאם, גיירנג'ר ועוד. כולם מקסימים ובכולם הרגשנו שאפשר היה לשהות עוד ולא מיצינו.
  • צמצום המעגל – מסלול מעגלי יותר קטן. במסלול שלנו למשל אפשר היה לוותר על הדרך האטלנטית. אמנם האזור מאוד יפה, אבל אם אין כוונה להמשיך בטיול צפונה, היינו ממליצים לא להגיע עד אלסונד והדרך האטלנטית במיוחד כמו שאנחנו עשינו.
  • לא לרדוף אחרי אתרי חובה – יש אינספור פיורדים יפים בנורבגיה. וכנ"ל מפלים. בזמן התכנון תקראו המון המלצות על מקומות שהם "חובה". ההמלצה שלנו היא למחוק את המילה הזו מהלקסיקון. לא משנה איזה מסלול תבנו, רב הסיכויים שיהיו פיורדים מומלצים שיישארו בחוץ ויהיו גם המון פיורדים אחרים שאף אחד לא הזכיר אבל פשוט תיתקלו בהם בדרך ותעצרו להתפעל מהם. אז אין צורך לרוץ ולנסות להספיק כמה שיותר פיורדים מתוך רשימה. פשוט תהנו מאלה שנמצאים במסלול שלכם. כולם מדהימים!

אטרקציות נוספות בנורבגיה

יש שפע אטרקציות בנורבגיה ומטבע הדברים לא הספקנו את כולן. אתם מוזמנים להציץ ולראות עוד מבחר דברים שיש לראות ולעשות ביעדים השונים בהם ביקרנו.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.