עולם הקרח – סיור על קרחונים בנורבגיה עם ילדים

אזור הקרחונים של נורבגיה הוא אזור קסום ומופלא. לטייל על קרחון מוקפים נוף לבן קפוא מכל עבר היתה אחת החוויות המשפחתיות המדהימות ביותר שחווינו. אם חשבתם שנורבגיה היא רק פיורדים מדהימים, אתם חייבים להכיר את אזור הקרחונים ולגלות עוד גוונים מדהימים של יופי בל יתואר.
קרחונים נורבגיה
אזור הקרחונים של נורבגיה הוא אזור קסום ומופלא. לטייל על קרחון מוקפים נוף לבן קפוא מכל עבר היתה אחת החוויות המשפחתיות המדהימות ביותר שחווינו. אם חשבתם שנורבגיה היא רק פיורדים מדהימים, אתם חייבים להכיר את אזור הקרחונים ולגלות עוד גוונים מדהימים של יופי בל יתואר.

סיור על קרחונים בנורבגיה עם ילדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: יש טיסות ישירות מישראל לאוסלו. ויש גם טיסות עם עצירות ביניים שיכולות להיות זולות יותר.

אנחנו הגענו בטיסה מורשה אחרי טיול בפולין. וחזרנו לישראל בטיסה ישירה מאוסלו עם חברת אלעל.

הרכב נוסעים: זוג + 2 ילדים בגילאי 15 ו-7

תחבורה: שכרנו רכב מחברת HERTZ ושודרגנו לרכב אוטומטי 

מסלול: המסלול בפוסט זה הוא מסלול באזור הקרחונים בנורבגיה. הוא חלק מטיול בן שלושה שבועות שעשינו ואת שאר המסלולים תוכלו למצוא בלינדים המצורפים.

לינה: שהינו במלון של הפארק הלאומי בו נמצא המלון. קיבלנו דירה נחמדה עם סלון ושני חדרי שינה. למלון יש גם מסעדה נחמדה שאפשר לאכול בה ארוחת ערב אם לא מתחשק לבשל.
Jostedal Hotel

 

הגעה לפארק הלאומי והצצה ראשונה על קרחון NIGARSBREEN

אנחנו עוזבים את פלאם ונוסעים אל היעד הבא שלנו, הפארק הלאומי Jostedalsbreen Glacier National Park. המלון שלנו, Jostedal Hotel,  נמצא בתוך הפארק והוא מתגלה כמלון ממש נחמד בו אנחנו מקבלים דירה עם סלון וחדרי שינה נפרדים. נחמד לקבל קצת מרווח אחרי הרבה זמן של טיול צפוף. ולמלון יש גם מסעדה נחמדה אם מעדיפים לא לבשל לבד. 

כשחיפשנו סיורים שמוציאים קבוצות לטייל על קרחונים, גילינו שכמעט בכולם יש מגבלת גיל ובן ה-7 שלנו היה מתחת לגיל שמקבלים. במאמץ רב הצלחנו למצוא מקום יחיד שהציע סיור על קרחונים שמותאם למשפחות עם ילדים צעירים. זה אומר כמובן שגם המסלול מותאם ברמת הקושי וגם שיש ציוד שמתאים לילדים. את הסיור הזמנו כמובן מראש. עלות – 380 דולר למשפחה. כבר אמרנו שנורבגיה היא לא יעד זול. אנחנו מגיעים למרכז המבקרים שמול הקרחון NIGARSBREEN 

זו נקודת איסוף לסיורים שונים שיוצאים. ויש חלון ענק שמשקיף אל עבר הקרחון המרשים. איש הקשר מגיע ורושם את כל המשפחות שנרשמו לסיור שלנו ואז נוסעים בעקבותיו ברכבים אל נקודת המפגש. מגיעים ומחנים את הרכבים.

שיט על אגם בדרך אל הקרחון

בנקודת האיסוף אנחנו פוגשים את המדריכים שלנו לסיור והם מובילים אותנו אל סכר גדול שיצר אגם כחול מהמם ביופיו. ליד האגם מחכות לנו שלוש סירות גומי. 

כשנרשמנו לסיור נתבקשנו להביא ביגוד חם. הטמפרטורות סביבנו כ-35 מעלות. חם מאוד ואנחנו לבושים קצר. המדריכים מבקשים מאיתנו להתלבש עכשיו בכל הבגדים החמים שהבאנו ומסבירים שברגע שנשוט לצד השני של האגם הטמפרטורות יצנחו בכמה עשרות מעלות. אנחנו מתעטפים במעילים ועולים לסירות. 

שטים ומתקרבים לעבר הקרחון. במים צפים קרחונים קטנים יותר שניתקו מהקרחון המרכזי. הלבן הבוהק מול מי האגם הכחולים יוצרים מראה חלומי. כבר נגמרות לי המילים לתאר את היופי במדינה הזו. 

אנחנו מגיעים לצד השני של האגם ונוכחים לדעת שהטמפרטורות אכן צנחו. עד כדי כך שאנחנו מוציאים מהתיקים עוד ציוד חם שהבאנו ומתעטפים בהכל. כמה שכבות של בגדים, מעיל, כובע, כפפות – כל מה שיש. קר בעולם השלג שסביבנו.

עולים על ציוד ומטיילים על הקרחון

בכל סירה יש כ-7-8 אנשים ומדריך. ועכשיו כל מדריך מסביר לקבוצה שלו על הציוד ועל כללי הבטיחות בצעידה על הקרחון. אנחנו עוטים על הרגליים מתקן עם מסמרות שננעצות בשלג ומונעות מאיתנו להחליק. בנוסף כולם נקשרים ברתמות וחבלים שקושרים אותנו אחד אחרי השני. מסבירים לנו שיש להקפיד לצעוד בשורה, עם חבל מתוח. צועדים אך ורק בעקבות המדריכה שלנו שבוחרת את המסלול הבטוח לצעידה.

המראה מרהיב. לבן לכן עבר. נוף בראשיתי לחלוטין. המדריכה מראה לנו נקיקים עמוקים בתוך הקרח ואת הצבעים השונים שנוצרים בעומק. אנחנו שומעים הסברים על הקרחון, כמה זמן הוא קיים בכמה הוא קטן מדי שנה ועוד שלל פרטים מעניינים. 

הצעידה בקרח לא קלה, במיוחד עם כל הציוד שאנחנו לא רגילים אליו. אבל הנוף והחוויה לגמרי שווים את זה. בן ה-7 שלנו צלח את זה בלי בעיה ומאוד נהנה. 

הסיור על הקרחון עצמו ארך כשעה ואז החזרנו את הציוד ועלינו על הסירות חזרה לצד השני. שם חזרנו לטמפרטורות הקיציות ונפרדנו מהמעילים ושאר ציוד החורף. 

אם אתם מגיעים לנורבגיה, טיול על קרחון הוא לגמרי חוויה שאנחנו ממליצים לעשות.  

מכאן אנחנו חוזרים למלון שלנו. אנחנו אוכלים ארוחת ערב נחמדה במסעדה של המלון והולכים לישון מוקדם. היה יום מעייף.

מוזיאון הקרחונים - ללמוד קצת את מאחורי הקלעים

בבוקר אנחנו קמים ונוסעים לכיוון למוזיאון הקרחונים בFJAERLAND

מדובר במעין מוזיאון מדע שמוקדש לתחום הקרחונים. הדבר הראשון שתופס אותנו במקום הוא הנוף המקיף את המוזיאון. תמונה. חלום. מרהיב. כל מילה שתבחרו, תתאים. מוקף בירוק ומולו נשקף הקרחון הלבן. מול הכניסה הוצבו פסלי ממוטות שנראים כל כך מתאימים לתמונה פה.

בתוך המוזיאון עצמו ניתן ניתן לראות הסברים לדברים שונים הקשורים לקרחונים. וכמובן שיש לילדים אפשרות לגעת, לנסות ולחוות דברים בעצמם. היה חדר עם סרט תלת מימד שהסביר על היווצרות הקרחונים, היתה הדגמה של איגלו ושל ציוד להליכה בקרח. היו כל מיני ניסויים מדעיים להמחיש את הכוחות השונים הפועלים על הקרחונים. לא אתר חובה אבל כן נחמד ומעניין.

ניתן לטפס גם לגג המוזיאון לצפות בנוף. אנחנו ויתרנו.

עוד קצת קרחונים - שלוחת BOYABREEN

כיוון שעדיין לא מיצינו את ההתפעלות שלנו מעולם הקרחונים, אנחנו עושים גיחה לראות שלוחה נוספת של הקרחון, הנקראת – BOYABREEN. 

חונים בחניון קרוב למסעדה. מהמסעדה עצמה נשקף נוף נפלא של הקרחון, עם חלון ענק שניצב ממש מולו. 

צעידה קצרה מהמסעדה מצאנו אגם קטן שנוצר ממי שלגים שהפשירו. מול האגם ניצב הקרחון עצמו. ישבנו קצת ליד האגם נהנים מהשמש והנוף שמולנו. שכשכנו קצת רגליים במים הקפואים והיה פשוט תענוג צרוף. 

בזאת סיימנו את שלב הקרחונים בטיול שלנו. מכאן המשכנו לצימר (הייטר, כפי שזה נקרא בנורבגיה) JOLSTERHOLM שהתגלה כמקום עם מגוון פעילויות לילדים. מגלשות מים. מגרש משחקים נחמד מאוד עם אומגות וטרמפולינות. בריכת טבעית שאפשר לשחות בה או לשוט בסאפ/קייק. וגם נחל/נהר שזורם ומפכפך צמוד לחדר. יש גם מכולת ממש צמודה למתחם. מקום נחמד מאוד ומומלץ למשפחות. 

תובנות ומסקנות

קרחונים בנורבגיה

מסקנות ראשוניות שלנו מטיול באזור הקרחונים של נורבגיה

  • סיור קרחונים הוא אחת החוויות הכי מיוחדות והכי זכורות שלנו מכל הטיול בנורבגיה. אמנם יקר אבל מומלץ מאוד לא לוותר על זה.
  • תצטיידו בבגדים חמים. גם אם זה נראה לא הגיוני והטמפרטורות חמות בכל מקום אחר, אזור הקרחון הוא עולם אחר עם חוקי משל עצמו.
  • ממליצים להגיע עם נעליים אטומות למים. לא נעים בכלל להסתובב עם נעליים וגרביים רטובות והסיור אורך כמה שעות.
  • יש מבחר של סיורים על קרחון בדרגות קושי שונות ואורכים שונים. עם זאת, למשפחות עם ילדים קטנים המבחר פחות גדול. אנחנו מצאנו רק סיור אחד כזה. הסיור שלנו היה מותאם למשפחות ולקח כ-4.5 שעות כולל הכל. 

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.