נורבגיה – טיול משפחתי מחוץ למסלול הפיורדים

כשחושבים על נורבגיה לרב חושבים על פיורדים. במסלול הזה נכנסנו קצת לאזורים יותר פנימיים של נורבגיה וגילינו שיש לה עוד מה להציע. החל מכנסיות עץ יפות, הרים, חורשות ונהרות ועד למפגש מקרוב עם איילי צפון.
חוות איילי צפון
כשחושבים על נורבגיה לרב חושבים על פיורדים. במסלול הזה נכנסנו קצת לאזורים יותר פנימיים של נורבגיה וגילינו שיש לה עוד מה להציע. החל מכנסיות עץ יפות, הרים, חורשות ונהרות ועד למפגש מקרוב עם איילי צפון.

נורבגיה מחוץ למסלול הפיורדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: יש טיסות ישירות מישראל לאוסלו. ויש גם טיסות עם עצירות ביניים שיכולות להיות זולות יותר.

אנחנו הגענו בטיסה מורשה אחרי טיול בפולין. וחזרנו לישראל בטיסה ישירה מאוסלו עם חברת אלעל.

הרכב נוסעים: זוג + 2 ילדים בגילאי 15 ו-7

תחבורה: שכרנו רכב מחברת HERTZ ושודרגנו לרכב אוטומטי 

מסלול: הפוסט מציג מסלול טיול שעשינו מחוץ לאזור הפיורדים הפופולריים של נורבגיה. מסלול זה הוא חלק מטיול בן 3 שבועות שעשינו בנורבגיה. את שאר המסלולים תוכלו למצוא בקישורים המצורפים. 

לינה
Weistad בעיירה Heidal

נפרדים מהפיורדים לטובת כנסיית עץ בעיר לום

הביקור באזור גיירנג'ר מסכם שבועיים וחצי של טיול באזורי הפיורדים של נורבגיה. בימים שנותרו לנו לטיול שלנו, נטייל באזורים יותר פנימיים בנורבגיה, תוך כי שאנחנו עושים את דרכנו חזרה לכיוון אוסלו ממנה נטוס חזרה לארץ.

אחרי נסיעה של כשלוש שעות אנחנו מגיעים לעיירה בשם לום. בלום יש את אחת מכנסיות העץ הגדולות ביותר בנורבגיה. במהלך הטיול שלנו ראינו בכל מיני מקומות כנסיות עץ מיוחדות כאלה אך לא יצא לנו לבקר באחת. בלום אנחנו יכולים להתרשם מקרוב מהמבנה. הכניסה בתשלום לא גבוה ואנחנו נכנסים ורואים את כל הפנים של הכנסייה, הכל מעץ כמובן. מקבלים גם דף הסבר לקרוא על המקום.

נחמד אבל לא אתר חובה.

לום עצמה גם עיר נחמדה למדי. יש בה מרכזון עם כמה חנויות ומסעדות ואנחנו אוכלים שם ארוחת ערך לפני שממשיכים אל הצימר הבא שלנו.

 

ביקור בחווה של איילי צפון

אחד הדברים שהיו ברשימה שלנו לטיול בנורבגיה היה לראות איילי צפון. הטיול שלנו לא הצפין מספיק כדי להגיע לאזורים בהם הם נפוצים, אבל חיפשנו ומצאנו חווה בה מגדלים איילי צפון ועוד שלל בעלי חיים GLITTERSJA MOUNTAIN FARM.

מדובר בחווה משפחתית גדולה בלב ההרים. מוקפת נוף מדהים כמובן. בהגעה לחווה נתקלנו בברווזים וברבורים שוחים להנאתם במאגר מים קטן. שלל חיות קטנות הסתובבו חופשי. היו שם כבשים ועיזים. 

הילדים הברישו וליטפו סוסי פוני חמודים. גיא פגש שם כמה כלבים לבנים יפיפיים ומאוד ידידותיים.

וכמובן איילי צפון מדהימים. קודם פגשנו את הצעירים יותר, שהוחזקו בנפרד. בעלת החווה האכילה אותם וסיפרה על כל הטיפול בהם ובכלל פרטי מידע על איילים שלא ידענו. ניכר היה שהיא מטפלת בהם באהבה רבה. 

באזור אחר היו האיילים הבוגרים. ובשעות מסויימות נתנו לאורחי החווה להאכיל אותם. הכינו ערימה של ענפים שמהם לקחנו והאכלנו את האיילים. היה מדהים.

 

חורשת ארנבות ומסלול של דובים מגולפים בעצי היער

חוץ מאזור האיילים ושאר בעלי החיים, היו בחווה עוד שני מוקדי עניין. האחד חורשת ארנבות. אזור גדול בחורשה הצמודה לחווה שגודר עבור ארנבות בר. נכנסים למתחם דרך שתי דלתות בטחון (כדי להבטיח שהארנבות לא יחמקו החוצה), ואז מטיילים בחורשה ואם יש מזל, אפשר לראות את הארנבות. טיילנו בחורשה והצלחנו לראות מרחוק ארנבת אחת. השאר כנראה הסתתרו להן איפשהו.

מוקד העניין האחר הוא מסלול טיול בחורשה בעקבות דובים מגולפים בעצים. אמן ידוע גילף דובים שונים ומשונים מעצים וגזעי עצים שפזורים בחורשה. שילוב קסום של אמנות וטבע. כך שנהנינו גם מטיול רגלי מהנה בחורשה וגם מחדוות הגילוי של עוד ועוד דובים מגולפים. 

כשסיימנו את המסלול חזרנו שוב לחווה. הילדים קצת הוציאו אנרגיה על מתקני משחק שהיו שם, נפרדנו שוב מהאיילים, סוסי הפוני והכלבים הלבנים, ונסענו חזרה לצימר שלנו.

מזחלת מהירה על גלגלים בעיר לילהאמר

אנחנו בדרך חזרה לאוסלו אבל כדי לשבור קצת את הנסיעה הארוכה חיפשנו משהו לעשות בדרך ומצאנו את העיר לילהאמר.

יש בעיר כמה אטרקציות שיכולות לעניין משפחות עם ילדים. בין היתר פארק שעשועים גדול. אבל מאחר ולא היה לנו יום שלם להתעכב פה, ויתרנו.

לילהאמר אירחה בעבר את אולימפיאדת החורף ולכבוד בנו במקום מסלול למזחלות שלג. בעונות הקיץ מפעילים במקום מעין מזחלת על גלגלים – בובסלייד או בובקאט. המסחלת נוסעת על מסלול מיוחד במהירות של כ-100 קמ"ש. האטרקציה מוגבלת לילדים מגיל 10 בליווי מבוגר ומגיל 12 אפשר גם לבד.  

גיא והילדה קנו כרטיסים ואני עם הילד הלכנו להתמקם לאורך המסלול כדי לצפות ולצלם. יש לציין שהיינו כמעט לבד במקום והכל התנהל בעצלתיים. אולי במועדים אחרים המקום יותר עמוס, כשאנחנו היו רק עוד כמה אנשים בודדים במקום.

למען האמת זה נגמר מאוד מהיר. כל העניין היה סיבוב אחד במזחלת שארך כדקה או שתיים. היה נחמד אם היה קצת ארוך יותר. אבל עדיין הם מאוד נהנו מהחוויה וזו היתה אתנחתא נחמדה מהנסיעה.  

 

תובנות ומסקנות

נורבגיה

מסקנות ראשוניות שלנו מנורבגיה עם ילדים – מסלול בין אוסלו לברגן

  • כשחושבים על נורבגיה חושבים על פיורדים. יש בנורבגיה עוד אזורים רבים ויפים לראות ולחקור. ראינו יערות יפיפיים, אגמים ונהרות והמון מקומות יפים.
  • כנסיות לוגים פזורות בכל רחבי נורבגיה. שווה לעצור לראות כמה מהן. לא חייבים להגיע דווקא ללום וגם לא חייבים להיכנס לתוכן. אבל כן שווה להתעכב ולראות אותן מקרוב.
  •  אהבנו את השילוב של עצים מגולפים בתוך היער. זה עוזר מאוד לייצר עניין לילדים שגם מטיילים בטבע וגם מחפשים לגלות את הפסל הבא.
  • ללילהאמר יש יותר מה להציע. אנחנו די חלפנו על פניו עם עצירה קלה בלבד. אם יש לכם יותר זמן בטוח שתמצאו עוד מה לעשות בה עם ילדים.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.