הדרך האטלנטית – טיול מתגלגל בנורבגיה עם ילדים

הדרך האטלנטית היא סוג של פלא הנדסי. כביש עם גשרים ועיקולים שנבנה ממש על מעל גלי האוקיינוס האטלנטי כדי לחבר בין כמה איים קטנים ולאפשר מעבר בטוח ביניהם. בדרך תוכלו לעצור באותם איים ולהתפעל מהנופים המיוחדים שקיימים בהם. הדרך היא אחת מהאטרקציות הפופולריות ביותר בנורבגיה. האם בצדק? מוזמנים לקרוא.
הדרך האטלנטית
הדרך האטלנטית היא סוג של פלא הנדסי. כביש עם גשרים ועיקולים שנבנה ממש על מעל גלי האוקיינוס האטלנטי כדי לחבר בין כמה איים קטנים ולאפשר מעבר בטוח ביניהם. בדרך תוכלו לעצור באותם איים ולהתפעל מהנופים המיוחדים שקיימים בהם. הדרך היא אחת מהאטרקציות הפופולריות ביותר בנורבגיה. האם בצדק? מוזמנים לקרוא.

3 שבועות בנורבגיה עם ילדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: יש טיסות ישירות מישראל לאוסלו. ויש גם טיסות עם עצירות ביניים שיכולות להיות זולות יותר.

אנחנו הגענו בטיסה מורשה אחרי טיול בפולין. וחזרנו לישראל בטיסה ישירה מאוסלו עם חברת אלעל.

הרכב נוסעים: זוג + 2 ילדים בגילאי 15 ו-7

תחבורה: שכרנו רכב מחברת HERTZ ושודרגנו לרכב אוטומטי 

מסלול: עשינו מסלול מעגלי שיצא מאוסלו וחזר אליה. סה"כ נסענו כ-3000 ק"מ בשלושה שבועות של טיול שבהם עברנו כמעט כל יום ממקום לינה אחד לאחר. מפאת אורך הטיול וכמות האטרקציות, חילקתי את המידע למספר פוסטים  מוזמנים לדפדף ביניהם. הפוסט הזה מציג את המסלול באזור הדרך האטלנטית. 

לינה: רב הזמן שהינו בצימרים (שנקראים הייטרים בנורבגיה), מדי פעם במלונות.

 

רוצים גם? מוזמנים לחפש טיסות לנורבגיה:

הכרות עם אלסונד והארכיטקטורה המיוחדת שלה

אחרי הטיול המפעים על הקרחון, אנחנו יוצאים אל היעד הכי צפוני אליו נגיע בטיול הנוכחי בנורבגיה, העיר אלסונד. הנסיעה אורכת כ4.5 שעות עם כמה עצירו התרעננות בדרך. הצימר שלנו באלסונד הוא דירה נחמדה בתוך בית של זוג מקומי. דירה מרווחת ונחמדה מאוד. 

אחרי התמקמות אנחנו יוצאים אל מרכז העיר אלסונד להסתובב קצת. השעה היא סביב החמש אחר הצהריים. אלסונד מתגלה כעיר יפה מאוד. משופעת במבנים מיוחדים בעלי ארכיטקטורה מעניינת. הכל כמובן נמצא על שפת פיורד ולאורך המים פזורות סירות ויאכטות. אנחנו מטיילים ברחובות העיר ונהנים מהנוף הנשקף אלינו.

בשעה בה אנו מטיילים בעיר, כל החנויות כבר סגורות והרחובות די שוממים. התחושה היא של מקום קצת נטוש. ייתכן שאם היינו מבקרים בשעות מוקדמות יותר העיר היתה מרגישה קצת יותר דינמית. 

אנחנו מוצאים מסעדת המבורגרים בסיסית על שפת המים ואוכלים שם ארוחת ערב טעימה מול הסירות השטות.

תצפית מההר על אלסונד היפה​

אחרי ארוחת ערב אנחנו מחליטים לעלות לתצפית על ההר. ניתן לעלות אל ההר במסלול הליכה רגלי שכולל טיפוס ב-418 מדרגות. אנחנו בוחרים לעלות ברכב. 

מחנים את הרכב והולכים לתצפית. הנוף מלמעלה אל העיר מרהיב. מילה שנהייתה קצת שגרתית כאן בנורבגיה. הבתים הצבעוניים, הפיורד המתפתל ביניהם עד לאוקיאנוס. הכל יפה ברמות שלא ניתן לתאר במילים. 

מההר ניתן לצאת למסלולי טיול וכמובן לחזור לעיר ברגל כפי שציינו. אנחנו אחרי יום ארוך והשעה מאוחרת כך שאנחנו מסתפקים בלהנות מהנוף המשגע ואז חוזרים ברכב לצימר שלנו למנוחה. 

יש באלסונד כמה וכמה אטרקציות שיכולות לעניין מטיילים בכלל ומשפחות בפרט. אקווריום, פארק חבלים. עוד אופציה ששקלנו היתה נסיעה לאי הציפורים, רונדה. אך בסופו של דבר החלטנו לוותר על האטרקציות הללו משיקולים שונים. הסיבה העיקרית שבגללה הגענו עד אלסונד היתה כנקודת מוצא לדרך האטלנטית. ואליה אנחנו מתכננים לצאת מחר.

מעבורת לעיירה MOLDE

בבוקר אנחנו מתארגנים ויוצאים בדרכנו אל הדרך האטלנטית. הדרך הזו הופיע בהרבה רשימות של אתרי חובה לבקר בהם בנורבגיה והוגדרה כאחת הדרכים היפות ביותר בה. לכן החלטנו לכלול אותה בטיול שלנו למרות שהצריכה מאיתנו נסיעה ארוכה למדי עד אליה. חוץ מהנסיעה הארוכה עד אלסונד שעשינו יום קודם לכן, מאלסונד עצמה ועד לדרך האטלנטית יש לנו עוד כ-3 שעות נסיעה.  הדרך כוללת גם מעבורת די ארוכה (11 ק"מ בערך בעלות של 265 NOK לכולנו לכיוון).

המעבורת מורידה אותנו בעיר מולדה (MOLDE).  אנחנו לא מתעכבים כאן הרבה אבל העיר נראית נחמדה מאוד עם המון המון פרחים  בכל מקום 

 אנחנו לא עוצרים אלא ממשיכים בנסיעה עד לדרך האטלנטית עצמה.

 

הדרך האטלנטית

. הדרך האטלנטית עצמה יפה כפי שהבטיחו. הכביש מחבר בין איים על הים האטלנטי (מכאן שמה של הדרך). ממה שקראנו, כשהאוקיאנוס סוער המראה יכול להיות מאוד דרמטי. אנחנו היינו בקיץ במזג אויר חם ונוח אז המראה היה מרשים אך רגוע יותר.

לאורך הדרך יש מספר תחנות עצירה בהן ניתן לחנות ולצאת להסתובב. עצרנו בכמה וכמה תחנות. הראשונה היא ממש לפני שהכביש מתחיל את העיקול שלו כלפי מעלה כך שחוץ מהתפעלות ממראה האוקיאנוס שניתן לראות מכאן, אפשר להתפעל מההישג המדהים שהוא הכביש הזה. ואכן זו נקודה שממנה מצולמות הרבה תמונות מפורסמות של הדרך האטלנטית.

בתחנת עצירה אחרת עשינו טיול על הסלעים. שהילדים מאוד נהנו ממנו. בתחנה הבאה היה מסלול הליכה בנוי שלאורכו שולבו כמה פסלים מפסולת ממוחזרת (כמו  סרטן עשוי מבקבוקים).

ובעוד תחנה ראינו ספינה עתיקה שהובילה אנשים לאי שעליו יש מלון שניתן ללון בו. במים אפשר היה לראות סוגים שונים של מדוזות. בארץ אנחנו רגילים למדוזות שנראות כמו שקית שקופה וכמובן אינן אהודות בגלל העקיצות שלהן. המדוזות שראינו שם היו צבעוניות וכיוון שלא שחינו שם יכולנו להנות מיופיין כשהן מרקדות במים.  

סה"כ הדרך האטלנטית היתה יפה ומעניינת ונהנינו מהעצירות בכל התחנות ומהנופים שראינו. א-ב-ל הדרך גם היתה מאוד קצרה וסיימנו אותה די מהר. האם היה שווה לנסוע כל כך הרבה בשבילה? לא בטוח.

תובנות ומסקנות

הדרך האטלנטית

מסקנותראשוניות שלנו מנורבגיה עם ילדים – מסלול אל הדרך האטלנטית וחזרה

  • העיר אלסונד היא עיר יפה. כל מי שחובב ארכיטקטורה, בתים צבעוניים ויפים ונוף של פיורד שמתחבר לאוקיאנוס, יאהב אותה. אנחנו לא ממש מיצינו את כל מה שניתן לעשות בה.
  • קחו בחישוב שמשעות אחר הצהריים המאוחרות, ערים כמו אלסונד ומולדה, מרגישות די שוממות. שווה להגיע אליהן בשעות מוקדמות יותר כדי להרגיש אותן יותר.
  • הדרך האטלנטית אכן יפה ומרהיבה כמו שאומרים. עם זאת, היא היתה די רחוקה מהמסלול שלנו והצריכה נסיעה מאוד ארוכה עד אליה. היא גם די קצרה. כך שבשורה התחתונה לדעתנו, אם אין בכוונתכם להמשיך ולהצפין בטיול שלכם בנורבגיה, לא היינו ממליצים להגיע במיוחד רק בשביל הדרך האטלנטית כמו שאנחנו עשינו. יש מספיק מקומות לא פחות יפים לראות בנורבגיה.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.