האטרקציות של פלאם – מטיילים בנורבגיה עם ילדים

פלאם, כפר קטן על פיורד גייראנג'ר בנורבגיה ואחד המקומות היפים ביותר בנורבגיה. הכפר הוא אבן שואבת לתיירים וקשה למצוא מועד בו אינו מוצף מבקרים. ובצדק. המקום לגמרי שווה ביקור ויש בסביבה שפע אטרקציות מדהימות כמו פיורד ספארי, דרכים נופיות ועוד. היינו רק יומיים והיינו שמחים להישאר עוד.
רכבת נופית של פלאם
פלאם, כפר קטן על פיורד גייראנג'ר בנורבגיה ואחד המקומות היפים ביותר בנורבגיה. הכפר הוא אבן שואבת לתיירים וקשה למצוא מועד בו אינו מוצף מבקרים. ובצדק. המקום לגמרי שווה ביקור ויש בסביבה שפע אטרקציות מדהימות כמו פיורד ספארי, דרכים נופיות ועוד. היינו רק יומיים והיינו שמחים להישאר עוד.

פלאם וסביבתה (מתוך 3 שבועות בנורבגיה עם ילדים) - פרטיים כלליים

טיסה: יש טיסות ישירות מישראל לאוסלו. ויש גם טיסות עם עצירות ביניים שיכולות להיות זולות יותר.

אנחנו הגענו בטיסה מורשה אחרי טיול בפולין. וחזרנו לישראל בטיסה ישירה מאוסלו עם חברת אלעל.

הרכב נוסעים: זוג + 2 ילדים בגילאי 15 ו-7

תחבורה: שכרנו רכב מחברת HERTZ ושודרגנו לרכב אוטומטי 

מסלול: מסלול זה מתרכז באזור העיירה פלאם וסביבתה. זהו חלק מטיול בן שלושה שבועות שעשינו בנורבגיה. מוזמנים לקרוא את שאר המסלולים בלינקים המצורפים.

לינה
פלאם עיירה ממש ממש קטנה ולמרות שהזמנו לינות כמה וכמה חודשים מראש, לא הצלחנו למצוא מקום לינה בעיירה עצמה. כך שלקחנו צימר בעיירה לא מאוד רחוקה בשם Aurland:
שם הצימר : Skahjem Gard

 

כפר ויקינגים ופסטורליה מול פיורדים מרהיבים

אנחנו מגיעים לפלאם מברגן הנסיעה אורכת כשעתיים וחצי. אנחנו עושים עצירה בכפר בGUDVANEN שם שבו יש כפר ויקינגים משוחזר. זו אטרקציה תיירותית נחמדה אבל אנחנו בחרנו שלא להיכנס אליה. העלויות של האטרקציות בנורבגיה די גבוהות ולכן תיעדפנו את אלה שיותר רצינו ובפלאם היו כמה דברים שיותר משכו את תשומת ליבנו. 

במקום זה טיילנו ליד הפיורד היפיפה. בחוץ עמדה גם סירה ויקינגית וכמה קיאקים שאפשר היה לשוט איתם על המים. ראינו גם אנשים קופצים מהגשר אל מי הפיורד ושוחים בהנאה רבה. המילה פסטורלי ממש נכתבה בהשראת הנוף פה. אין יותר ציורי מזה. פשוט אין.

המשכנו אל מקום הלינה שלנו שהיה בעיירה בשם AURLAND שלא רחוקה מפלאם (בפלאם עצמה כאמור, לא מצאנו מקומות לינה). 

תצפית STEGASTEIN ומסלול טיול קצר מול הנוף

מגיעים לצימר שלנו בשעות אחר הצהריים ומחליטים לנצל את העובדה שיש אור עד שעות הלילה המאוחרות. אחרי התארגנות קלה בצימר אנחנו יוצאים לעשות את כביש AURLANFJELET המכונה לעיתים כביש השלג. הכביש קיבל את שמו מהעובדה שבעונת החורף נוסעים ממש כשמשני מידי הכביש קירות של שלג. אבל אנחנו פה בקיץ כך שזה לא המצב כרגע.

התחנה הראשונה שאנו מגיעים אליה היא תצפית STEGASTEIN. מנקודת התצפית נשקף נוף מרהיב אל הפיורד שנמצא מתחתנו. לצערנו השמש בזוית שמקשה על הצילומים אבל עדיין המקום משגע. ובזכות השעה, אין המון אנשים במקום. היתרון שבלהגיע כשאין ספינות קרוזים במקום והרבה פחות עמוס.

בעל הצימר שלנו המליץ לנו על נקודת תצפית נוספת מעט בהמשך הכביש. נוסעים מעט אחרי סטייגסטיין עד לחניה מסודרת ומשם יש שביל הליכה שבו מטפסים על ההר. זו לא תmפית מסודרת ובנויה, יותר מסלול טיול בהר. אבל הנוף שנשקף בהחלט שווה את המאמץ. על ההר אנחנו מוצאים גם כמה אנשים שפתחו אוהלים ובחרו לישון מול הנוף המטורף הזה. 

 

שלג ואגמונים קסומים ממי שלגים שהפשירו

אנחנו ממשיכים לנסוע על כביש השלג. אמנם יש בו הרבה פחות שלג מאשר בתמונות מתקופות חורפיות יותר, אבל זו עדיין אחת הדרכים היפות שעשינו בנורבגיה. אנחנו מגיעים לאזורים שכמעט אין בהם נפש חיה וכשמגיעים עם הכביש לאזורים גבוהים יותר,  עדיין יש אזורים מושלגים ואזורים אחרים שבהם השלג כבר נמס ויצר אגמים
קטנים ומדהימים. גם כאן ראינו לא מעט אנשים מקימים אוהלים או מחנים קראוונים לשינה ממש שם. זה אחד היתרונות של קראוונים שיכולים פשוט לראות מקום מדהים ולהחליט לחנות ולהישאר בו. 

לנו אין קראוון כך שאנחנו צריכים להמשיך לנסוע. לא לפני שעוצרים לשחק בשלג, לצלם ולהתרשם מכל האגמונים הקסומים שפזורים סביבנו.

בהמשך הכביש אנחנו רואים גם מפל גדול ויפה שפשוט נגלה אלינו במפתיע באחד הסיבובים. וגם כבשים אנחנו פוגשים. בהחלט כביש ששווה ביקור בכל עונה שהיא.

בסופה של הדרך מגיעים ל-LAERDAL. בגלל שהשעה מאוחרת אנחנו לא נכנסים לעיר אלא פונים ישירות חזרה לצימר שלנו. הדרך לחזור היא או להסתובב ולחזור בדרך שבה הגענו או במנהרה שנחצבה כדי ליצור קיצור דרך.

ראינו הרבה מנהרות בנורבגיה. ארוכות ומרשימות יותר מכל מקום אחר שבו ביקרנו. בחלק מהמנהרות היו אפילו כיכרות בתוכן עם דרכים שמתפצלות לכמה כיוונים. 

המנהרה הזו היא אחת המנהרות הארוכות ביותר שראינו. אורכה 25 ק"מ!!!  זה ללא ספק מרשים. הנסיעה עצמה הרבה פחות מעניינת מהדרך הנופית המשגעת בה נסענו לכאן, אבל היא הרבה יותר מהירה,  תוך פחות מחצי שעה אנחנו בחדר.

 

נסיעת רכבת בתוך תמונת נוף מושלמת

ליום השני שלנו בפלאם הזמנו מראש כרטיסים לרכבת של פלאם – הFLAMSBANA. החניה בתחנת הרכבת בחינם. מדובר ברכבת שנוסעת בין פלאם ל-Myrdal אבל העובדה שהמסלול שלה עובר בנופים עוצרי נשימה הפך אותה לאטרקציה תיירותית נחשקת. עד כדי כך נחשקת שמומלץ להזמין כרטיסים מראש אם רוצים לוודא שיהיה לכם מקום, במיוחד במועדים בהם יש ספינות קרוז שעוגנות בכפר. עלות הנסיעה לארבעתנו – 200 דולר. לא זול.

הכרטיסים שלנו לשעה עשר בבוקר. הרכבת נוסעת והנופים שנשקפים אכן מרהיבים. תחושה של נסיעה בתוך תמונה של נופים מושלמים. כל כך מושלמים שנדמה שהם לא יכולים להיות אמיתיים, אבל הם ממש מולנו. נהר זורים, מפלים מראש ההר, בתים קטנים משובצים על שפת המים ובינות לכל הירוק. 

הרכבת עוצרת בתחנת ביניים שם יש מפל עצום. כולם יורדים מהרכבת כדי לראות, להתרשם וכמובן לצלם את המפל. כיאה לאטרקציה תיירותית יש רקדנית לבושה אדום שמסונכרנת עם מועדי עצירת הרכבת ויוצאת בריקוד ליד המפל. המוסיקה והרקדנית באדום על רקע המים השוצפים בלבן יוצרים מראה מיוחד ומרשים.

הרכבת עוצרת בתחנה לכמה דקות ואז ממשיכה אל התחנה הסופית שלה. משם היא עושה את כל המסלול חזרה לפלאם. כולל העצירה במפל עם הרקדנית. כך שאם לא הספיק לכם, תוכלו לראות ולצלם שוב. ניתן להזמין כרטיסים הלוך ושוב או לכיוון אחד אם מתכננים איזשהו טיול באזור וחזרה עצמאית. אנחנו עשינו הלוך ושוב. הנסיעה אורכת כשעה לכל כיוון.

פיורד ספארי - לשוט בין מפלים ולווייתנים

אחרי הסיור ברכבת אנחנו חוזרים למנוחה בצימר שלנו. מחליטים באופן ספונטני לבדוק אם יש מקומות לפיורד ספארי. זו אחת האטרקציות הפופולריות של המקום, וגם אליה לרב מומלץ להזמין מקום מראש. אבל בשעת אחר צהריים מאוחרת, ספינות הקרוז כבר עוזבות והעומס פוחת. אז אנחנו מצליחים למצוא מקומות. מדובר בבילוי די יקר (כ-240 דולר לארבעתנו).

פיורד ספארי היא מעין סירת גומי מהירה מיוחדת שעליה מושבים. היא שטה במהירות בתוך הפיורד ובגלל שמדובר בסירת גומי לא גדולה, היא יכולה גם להתקרב מאוד למפלים או לכל מה שנקרה על הדרך. לפני שיוצאים לדרך מתלבשים בחליפות הצלה טרמיות. יצא שהיינו בפלאם ביום הכי חם בנורבגיה בחמש שנים האחרונות. עד כדי כך שהרשו לנו לשים את החליפות באופן חלקי, עד המותן בלבד. 

הסיור בפיורד ספארי בפלאם התגלה כאחת החוויות הכי טובות שהיו לנו בטיול. הנסיעה המהירה בסירה עם המים הניתזים עלינו מעצם המהירות, כבר היה מהנה מאוד. הנוף מסביב, חלומי. המדריכה/נהגת של הסירה היתה בחורה מקומית מקסימה ששיתפה אותנו בסיפורים מההסטוריה של המקומות שראינו ומהחיים שלה עצמה במקום והיה ממש מרתק לשמוע.

ולקינוח, זכינו לראות כלבי ים שוחים במים ואפילו כמה לווייתנים קטנים מסוג Porpoises שנראים קצת כמו דולפינים. 

אורך הפיורד ספארי היה כשעתיים וכאמור היה אחת החוויות המהנות ביותר שהיו לנו. גם אנחנו וגם הילדים יצאנו נלהבים מאוד

תובנות ומסקנות

פלאם

מסקנותראשוניות שלנו מאזור פלאם בנורבגיה 

  • פלאם הוא כפר קטן ויפיפה שיש בו לא מעט אטרקציות שמצדיקות ביקור בו. 
  • האטרקציות אמנם מאוד מאוד יקרות אבל לתחושתנו היו שוות את הכסף. נהנינו מאוד בסיור ברכבת אבל אם היינו צריכים לבחור רק אטרקציה אחת לעשות – זו לגמרי היתה הפיורד ספארי. אל תוותרו על זה!!
  • מומלץ לנסות לכוון את מועד ההגעה לפלאם ליום שבו לא עוגנות בה ספינות קרוז. הכפר קטן וכשיש בו ספינה, העומס מורגש בכל מקום. אם אין אפשרות כזו – הזמינו אטרקציות מראש ו/או נסו להתכוונן לשעות אחר הצהריים כשהספינות עוזבות.
  • יש הרבה מה לראות ולעשות גם מסביב לפלאם. כביש השלג הנופי המרהיב, כפר הויקינגים, גם בלארדל יש מה לראות ואנחנו פשוט לא הספקנו. אפשר להקדיש למקום גם יותר זמן ממה שאנחנו היינו בה.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.