יומיים בברגן עם ילדים – ממשיכים לגלות את נורבגיה הקסומה

העיר ברגן בנורבגיה היא עיר קטנה ומתוקה היושבת על שפת פיורד, מוקפת הרים ומשובצת בתי עץ קטנים וצבעוניים. אתנחתא עירונית קלה אך בלי להיפרד מהנופים המרהיבים של נורבגיה. בברגן אטרקציות רבות לילדים כמו פארק אומגות וגני שעשועים מסוגים שונים. אנחנו מצאנו אותה לגמרי שווה ביקור.
העיר ברגן בנורבגיה היא עיר קטנה ומתוקה היושבת על שפת פיורד, מוקפת הרים ומשובצת בתי עץ קטנים וצבעוניים. אתנחתא עירונית קלה אך בלי להיפרד מהנופים המרהיבים של נורבגיה. בברגן אטרקציות רבות לילדים כמו פארק אומגות וגני שעשועים מסוגים שונים. אנחנו מצאנו אותה לגמרי שווה ביקור.

יומיים בברגן (חלק מטיול בן 3 שבועות בנורבגיה עם ילדים) - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: יש טיסות ישירות מישראל לאוסלו. ויש גם טיסות עם עצירות ביניים שיכולות להיות זולות יותר.

אנחנו הגענו בטיסה מורשה אחרי טיול בפולין. וחזרנו לישראל בטיסה ישירה מאוסלו עם חברת אלעל.

הרכב נוסעים: זוג + 2 ילדים בגילאי 15 ו-7

תחבורה: שכרנו רכב מחברת HERTZ ושודרגנו לרכב אוטומטי 

מסלול: המסלול בפוסט הזה מתייחס למה שעשינו בברגן וסביבתה. לקריאת המסלולים הנוספים שלנו בטיול בנורבגיה, מוזמנים לקרוע בלינקים המצורפים. 

לינה: מלון נחמד ונעים, מרחב הליכה מהכל: Augustin Hotel

 

הכרות עם ברגן - בתי עץ, פיורד ושוק דייגים

אנחנו מגיעים לברגן בשעות אחר הצהריים המאוחרות אחרי יומיים של נופים פראיים של פיורדים, הרים ומפלים. נכנסים לעיר שיושבת גם היא על שפת פיורד וכולה מלאה בבתי עץ צבעוניים ויפיפיים.

אנחנו מתמקמים בבית המלון אותו הזמנו מראש, Augustin Hotel. המלון מתגלה כמקום נחמד מאוד, לא רחוק מהמרכז ואנחנו מקבלים חדר גדול ונוח. המחיר כולל גם ארוחת בוקר. 

אחרי התארגנות והתרעננות אנחנו יוצאים לטיול בעיר. יש בברגן שוק דייגים גדול בו ניתן למצוא מבחר של דגים טריים שהביאו הדייגים וגם מסעדות ודוכנים רבים המציעים מאכלים ומעדנים מקומיים מסוגים שונים. עוד מוקדם לנו לאכול אבל אנחנו מסתובבים, מתרשמים ומסמנים לעצמנו העדפות למאוחר יותר.

ממשיכים לטייל לכיוון בתי העץ העתיקים, רואים קצת חנויות מזכרות ופוגשים כמה פסלי טרולים (זה בא ביחד, ליד כל חנות מזכרות שראינו היו גם פסלי טרולים שימשכו את התיירים). 

אחרי שאנחנו מתעייפים אנחנו חוזרים לאזור השוק ומתחילים לחפש ארוחת ערב. במקום מסעדה אנחנו מחליטים לנצל את המגוון הרחב שיש לשוק להציע ורוכשים לילדים פיצות ולי ולגיא מנות שונות ממבחר הדוכנים וכולנו יושבים יחד בשולחנות העץ ונהנים מהארוחה והנוף.

מכאן חוזרים למלון למנוחה

בסמטאות בתי העץ של ברגן

אחרי ארוחת הבוקר אנחנו יוצאים לכיוון העיר. התכנית שלנו היא לעלות להר פלויין. אבל בעיר עוגנות היום שתי ספינות קרוז כך שיש אלפי תיירים עם תכניות דומות לשלנו. מכיוון שלנו אין מגבלת זמן כמו לתיירי הספינות, אנחנו מחליטים להתחיל בטיול נינוח בעיר ולעלות לרכבל מעט מאוחר יותר כשיהיה פחות עמוס. 

אז אנחנו מטיילים שוב באזור בתי העץ אבל הפעם נכנסים יותר פנימה, בין הסמטאות, מבקרים בכמה חנויות מקומיות נחמדות. מגלים גילופי עץ. מטיילים לאורך הפיורד ורואים כמה סירות ויאכטות נחמדות.

לקראת צהריים אנחנו מתקדמים לכיוון הרכבל ומגלים שעדיין יש תורים אבל הרבה יותר סבירים ואנחנו עולים על הרכבל שמוביל אותנו אל מעלה הר פלויין

 

 

הר פלויין - נוף, פארק זיפליין ואגם פסטורלי

כשיוצאים מהרכבל הדבר הראשון שרואים הוא נוף מרהיב על ברגן מלמעלה. הבתים הצבעוניים לאורך המים, הספינות שעוגנות, הפיורד עצמו. המראה פשוט יפיפה וקשה להתנתק ממנו. 

אבל הר פלויין מכיל הרבה יותר מרק נוף. יש פה לא מעט אטרקציות ועניין לילדים ולמבוגרים ואנחנו יוצאים להנות ממה שיש למקום להציע. 

מתחילים בגן משחקים מקסים שבו שני הילדים יכולים להוציא קצת אנרגיה בזמן שאנחנו נהנים מהנוף ומחליטים מה נרצה לעשות.

יש במקום פארק זיפליין. (כמו פארק חבלים אבל מורכב מאומגות בלבד מעץ לעץ). פתוח בין 11-15 בכל סבב יש 8 אנשים בלבד. עלות – 75 קרונות
לסיבוב או 150 ל-3 סיבובים לילדים עד גיל 16 (מעל גובה 140. מקפידים מאוד על החוקים ראינו משפחות שניסו לשכנע שיוותרו להם, וללא הצלחה). למבוגר 125
לסיבוב או 250 ל-3. למרות מספר המקומות המוגבל וכמות התיירים הרבה במקום אנחנו מצליחים לקנות כרטיס לילדה. יש הדרכה באנגלית ואחר כך היא עולה למסלול שסוכם כ-כיף גדול!

אחרי הזיפליין אנחנו מטיילים. יש על ההר מספר מסלולי הליכה שונים. אחד המסלולים מוביל לאגם קטן ופסטורלי שיש על ההר. על האגם שטים בשלווה ברווזים ויש גם סירות קיאקים שניתן לשכור ולשוט עליהן. אבל הסירות פעילות עד השעה שלוש וכשאנחנו הגענו זה כבר היה סגור. אז טיילנו רגלית בלבד. 

הנורבגים לא עושים מאמץ מיוחד להתאים את כמות האטרקציות לכמות התיירים. אם חשוב לכם לעשות אטרקציה מסויימת, הקפידו להזמין מראש.

 

מסלול טיול מחורשת הטרולים ועד לשכשוך במזרקה

אחרי האגם אנחנו ממשיכים במסלול טיול על ההר. במקום לרדת חזרה ברכבל כמו שהגענו, אנחנו מחליטים לעשות את מסלול הטיול שיורד עד לעיר חזרה. המסלול עובר דרך חורשת טרולים מגולפים בעץ. הפעם זה לא הטרולים של חנויות המזכרות אלה גילופי עץ שמשתלבים יפה בטבע שמסביב. אנחנו נהנים לחפש ולהצטלם עם שלל הטרולים שאנחנו מוצאים.

ממשיכים במסלול ומגלים גם מעין פארק חבלים פתוח לילדים עם מסלולים שהם צריכים לעבור ומגלשות. אנחנו עושים פה עצירה והילדים נהנים לשחק. הצפיפות כבר לא מורגשת כאן. רב התיירים כבר בדרכם חזרה לספינה והכל שקט ושליו עם משפחות בודדות מלבדנו.

אחרי שהילדים ממצים את הפארק אנחנו ממשיכים בטיול למטה אל העיר. מטיילים בין עצים גבוהים מוקפים בירוק כשמבין העצים מתגלה כל הזמן הנוף המרהיב של הפיורד למטה. מדי פעם אנחנו נתקלים בכבשים שחוצות את דרכנו ומסתובבות להן בין העצים. כבר אמרנו פסטורלי? 

אנחנו גם רואים מלמעלה את שתי ספינות הקרוז יוצאות ועוזבות את הנמל של ברגן. העיר מתרוקנת מאלפי התיירים בבת אחת. 

לקראת סוף המסלול אנחנו מגלים מגלשה ארוכה שמובילה עד למטה. אני וגיא יורדים במדרגות והילדים נהנים מקיצור הדרך ומתגלשים עד למטה. שם אנחנו מוצאים מזרקה גדולה ויפה. בחוץ חם מאוד וכמה ילדים קפצו לתוך המזרקה להתרענן. גם הילד שלנו מצטרף לחגיגה.  

מגלים עוד קצת מקסמה של ברגן

אנחנו חוזרים לטייל בברגן ומגלים אזורים בעיר שעדיין לא ראינו. חנויות, פסלים, מבנים יפים ומזרקה.  מול המזרקה יש מבנה שנראה כמו גזיבו מעוטר פרחים צבעוניים יפיפיים. בכלל העיר מאוד יפה ומטופחת. 

בשלב זה אנחנו נהיים רעבים ומחפשים מקום לאכול. אנחנו מוצאים מסעדה איטלקית נחמדה בשם VILLANI ואוכלים בה ארוחת ערב מצויינת. לא זולה, אבל אנחנו כבר מספיק ימים בנורבגיה כך שלא ציפינו שתהיה.

 

תובנות ומסקנות

ברגן, נורבגיה

כמה מחשבות ותובנות לגבי ברגן

  • ברגן היא עיר יפיפיה ומטופחת ששווה ביקור. יש בה שילוב של עיר קטנה, עם מסלולי טבע ונוף. כך שכל אחד ימצא בה משהו לאהוב.
  • למטיילים עם ילדים, יש בברגן כמה וכמה דברים שיעניינו אותם – רכבל, פארק שעשועים, פארק זיפליין ועוד. אפילו טיול בטבע הופך אטרקציה לילדים בזכות שיבוץ של טרולים ומסלול חבלים בתוך החורשה.
  • השתדלו להימנע מביקור במקביל לספינות קרוז. העיר קטנה וכשאלפי תיירים מגיעים בו זמנית, הכל עמוס מאוד. נסו להגיע בימים שאין ספינות או אם זה לא אפשרי, הזמינו מראש אטרקציות ו/או שחקו עם השעות כדי להגיע בשעות שהתיירים עוזבים.
  • אין מאמץ מיוחד לקראת התיירים. גם האטרקציות שפועלות כמו פארק הזיפליין או הקיאקים על האגם, פועלים במתכונת מצומצמת. אם קריטי לכם לעשות אטרקציה מסויימת, הזמינו מראש כדי להיות בטוחים שיהיה.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.