חלום מתגלגל בין אוסלו לברגן – נורבגיה עם ילדים

יוצאים מאוסלו אל עבר ברגן ואזור הפיורדים של נורבגיה. הדרך משופעת באינספור פיורדים, מפלים, הרים מושלגים ונופים שגורמים ללסת להישמט. אי אפשר לנסוע בלי לעצור כל זמן קצר למראה נופים שנראים יפים יותר ממה שניתן לדמיין. לטייל בנורבגיה זה לטייל בתוך חלום.
יוצאים מאוסלו אל עבר ברגן ואזור הפיורדים של נורבגיה. הדרך משופעת באינספור פיורדים, מפלים, הרים מושלגים ונופים שגורמים ללסת להישמט. אי אפשר לנסוע בלי לעצור כל זמן קצר למראה נופים שנראים יפים יותר ממה שניתן לדמיין. לטייל בנורבגיה זה לטייל בתוך חלום.

בין אוסלו לברגן - נורבגיה עם ילדים - פרטים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: הגענו בטיסה לאוסלו 

הרכב נוסעים: זוג + 2 ילדים בגילאי 15 ו-7

תחבורה: שכרנו רכב מחברת HERTZ ושודרגנו לרכב אוטומטי 

מסלול: בפוסט זה אתייחס למסלול טיול בין אוסלו עד לברגן. מסלול שהייה חלק מטיול ארוך יותר. תוכלו לקרוא את שאר המסלולים בפוסטים נוספים.

לינה
HARDANGER GJESTHUS – בעיירה Ulvik

פגישה עם הפיורד הראשון שלנו

אחרי יום נחמד באוסלו אנחנו מוכנים להתחיל את הטיול המעגלי שלנו בנורבגיה. אחרי ארוחת בוקר במלון אנחנו הולכים לקחת את הרכב ששכרנו מחברת HERTZ מהסניף שנמצא בתחנת הרכבת. אנחנו מקבלים שדרוג לרכב אוטומטי, מעולה. לקחנו מראש רכב עם כל הביטוחים כולל ביטול השתתפות עצמית (ביטול ולא החזר, מוזמנים לקרוא כאן על ההבדל). מוסיפים רק נהג נוסף ויוצאים לדרך.

אוספים את המזוודות מהמלון ומתחילים בנסיעה. תחנת היעד שלנו היא העיירה ULVIK בנסיעה
ישירה אפשר להגיע ב-5 שעות אבל המטרה שלנו היא להנות מהדרך ואנו מכוונים את הוייז לנסוע דרך כביש
RV7 שהוא כביש נופי שעליו קראנו המלצות רבות.

כשאנחנו יוצאים מאזור העיר אנחנו מתחילים לראות סביב הרבה ירוק ונופים יפים אך די דומים לדברים שכבר ראינו מהם הרבה ואנחנו כמעט מתאכזבים. אבל אז מתחילים להגיע לאזור הפיורדים והלסת מתחילה ליפול לרצפה מרב יופי שמקיף אותנו. בשלב כלשהו אנחנו נוסעים בנופים כל כך יפים שכל 100 מטרים אנחנו עוצרים את הרכב ויוצאים החוצה לראות, להתפעל ולצלם. מילים באמת לא יכולות לתאר את גווני הכחול והטורקיז, את
העוצמה של הטבע שמקיף אותך.

אנחנו עוצרים באחד הפיורדים ויורדים עד לשפת המים, משכשכים קצת רגליים במים הקרירים. במקום אחר אנחנו עוצרים ליד פסל של טרול ענק שמשקיף לכיוון ההרים הירוקים. עוברים במנהרות בתוך הרים ובין רכסי הרים שביניהם עוברים פיורדים כחולים מרהיבים.

שלג, מצוקי הרים וגשר מיתרים מרהיב

הדרך מטפסת ועולה אל בין ההרים וכך יוצא שפתאום אנו מוצאים את עצמנו באזורים שעדיין יש בהם שלג. כישראלים ששלג הוא עבורם אטרקציה, אנחנו כמובן לא יכולים שלא לעצור וללכת להתפעל מכל הלבן הזה. וכשהוא משוב בנופי פיורדים והרים מסביב, המילה מרהיב לא מספיקה כי לתאר.

בהמשך הדרך אנחנו עוברים ליד מצוקי הרים עצומים שגורמים לנו להרגיש קטנים קטנים. המסלול שלנו עובר גם דרך העיירה EIDFJORD היפיפיה שלגמרי נראית כמו מקום ששווה עצירה אבל כיוון שיש כל כך הרבה מקומות יפים בדרך ועשינו כל כך הרבה עצירות בדרך כדי להתפעל מהכל, השעון לא מאפשר לנו להתעכב עוד אם אנחנו רוצים להספיק להגיע בשעות הקבלה של המלון שלנו להערב.

המעבר לעיירה שלנו עובר מעל גשר מיתרים עצום מעל הפיורד. הגשר משתלב באופן מדהים בנו ועם הערפל הקל סביבו, המראה עוצר נשימה.

מעט אחרי הגשר אנחנו מגיעים למקום הלינה שלנו HARDANGER GJESTHUS. מגיעים למקום ב-8 בערב. הצ'ק אין הוא אוטומטי ומהיר. קיבלנו בסמס את קוד הפתיחה לדלת החדר שלנו. במקום יש מסעדה שפתוחה עד 21 ואנחנו ממהרים להגיע אליה לפני שתיסגר. ההיצע לא גבוה, המחירים דווקא כן. אבל אין הרבה אופציות באזור ואנחנו רעבים ועייפים. הטבח עצמו, בחור צעיר ונחד, לוקח מאיתנו את ההזמנה. הוא גם נחמד מספיק כדי להכין לנו דברים שאינם בתפריט. המנות עצמן טעימות אבל ממש ממש קטנות. מנות הילדים כל כך קטנות שאנחנו נאלצים להזמין שתיים לכל ילד. גם מנות המבוגרים קטנות למדי. (המבורגר של 170 גרם!)

אחרי האוכל אנחנו הולכים לראות קצת את הפיורד שלידו נמצא בית ההארחה שלנו. מקסים פה. החדר שלנו עצמו שוכן על שפת נחל שזורם אל הפיורד ואנחנו הולכים לישון לצליליו של הנחל המפכפך. פסטורלי לגמרי.

עמק של מפלים והמפל הכפול של LATEFOSSEN

בבוקר אנחנו נוסעים לכיוון העיר ODDA ועמל המפלים שלידה. זה בערך שעה נסיעה מהצימר בו אנו לנים.

עמק המפלים כשמו כן הוא. מדובר בעמק שכשנוסעים בכביש שעובר דרכו, תוכלו לראות סביבכם כמה וכמה מפלים שונים. יצא שנסענו ברכב וכל כמה דקות אנחנו או אחד הילדים יצאנו בקריאת "מפל" למראה מפל נוסף שהתגלה לעינינו. זה להיות מוקפים מפלים מכל עבר עם קולות פכפוך מכל כיוון. פשוט אזור קסום.

בכל מקום אחר בעולם כנראה שכל אחד מהמפלים האלה היו זוכה למבקרים ואוהדים משלו. אבל בנורבגיה יש שפע ו"תחרות" כך שסתם להיות מפל יפיפה זה לא מספיק, צריך משהו מיוחד. 

ואחד המפלים שיש להם את ה"משהו המיוחד" הזה, הוא מפל  LATEFOSSEN שאליו הוייז שלנו מכוון.

מה מיוחד בו? קודם כל מדובר במפל כפול, בעל שני זרמים שיורדים ומתחברים לנהר.  וחוץ מזה, הוא עובר בצמוד לגשר שעליו נוסעות מכוניות כשהמפל עובר בצמוד ומתחת לגשר עליו נוסעים. וכשעוברים על הגשר אפשר ממש להירטב משצף המים.

יש במקום כמה מקומות חניה לרכבים וכמה חנויות מזכרות לתיירים. אנחנו עוצרים במקום ומטיילים ליד המפל. יורדים גם אל מתחת לגשר שם המפל מתחבר לנהר שאליו הם זורמים. המקום מרהיב בעוצמתו. את רסיסי המים מהמפל מרגישים ממרחק.

לטייל אל מאחורי המפל - STEINDALFOSSEN

מהמפל הכפול אנחנו נוסעים למפל מיוחד נוסף, מפל STEINDALFOSSEN. ייחודו של המפל הזה הוא בכך שיש מסלול הליכה שמטפס ועובר ממש מאחוריו. כך שניתן להתרשם מהמפל העוצמתי הזה קודם מלמטה ואז לטייל ולעבור מאחורי וילון המים ולראות אותם שוצפים בעוצמה למטה. המסלול סלול ויש גם מעקה.

כשאנחנו חוזרים למטה גיא מנסה למלא בקבוקי מים מהמפל כמו שראינו אנשים אחרים עושים. זרם המים של המפל כל כך חזק שגיא עצמו נרטב לא מעט רק מלהתקרב לאזור. מזל שחם בחוץ והכל מתייבש מהר. 

גם כאן מדובר במפל שמביא אליו הרבה מבקרים ויש לידו אזור חניה מסודר וגם חנויות מזכרות עם טרול חמוד בכניסה ועוד שלל מוצרים לתיירים.

בדרך אנחנו עוברים במעבורת הראשונה שלנו לטיול הזה. מומלץ מאוד לבדוק את לוחות הזמנים של המעבורות שבדרך. אנחנו פספסנו ונאלצנו להמתין כשעה עד למעבורת הבאה.  

מכאן המשכנו בנסיעה של כשעתיים עד לברגן. על כל מה שעשינו בברגן, תוכלו לקרוא בפוסט הבא 🙂 

 

תובנות ומסקנות

מסקנותראשוניות שלנו מנורבגיה עם ילדים – מסלול בין אוסלו לברגן

  • בנורבגיה היופי מקיף אותך מכל עבר. אפשר לעשות רשימה ארוכה של מפלים ופיורדים מומלצים אבל מומלץ לזרום כי סיכוי סביר שתיתקלו במפלים ופיורדים מרהיבים כל הזמן, גם כאלה שלא נכנסו לרשימת ההכי יפים.
  • תכנון זמנים – יש אזורים שרק מעבורת מחברת ביניהם. אם תפספסו את המעבורת זה יכול לגרור עיכובים גדולים (וילדים שמאבדים סבלנות מלהתמין בחוסר מעש למעבורת הבאה)
  • מסעדות בנורבגיה הן יקרות ובאזורים הלא עירוניים, אין גם היצע גדול מהן. אם תרצו לאכול יותר בצימרים, הקפידו על לוחות זמנים שבהם תגיעו בשעות סבירות וכמובן בחרו צימרים שיש בהם אופציה להכין ארוחות.
  • יש אור יום עד שעות הערב הממש מאוחרות. זה מאפשר המון שעות של לטייל בחוץ (אבל גם גורם לא לשים לב לשעה ולהתיש את עצמכם עד מאוחר). 

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.