טיול קצר באוסלו עם ילדים

אוסלו עם ילדים. זו אולי לא נשמעת הבחירה הראשונה לטיול משפחתי, אבל למרבה הפלא גילינו עיר נעימה, צבעונית וקומפקטית שנח להתנייד בה ובהחלט יש מה לראות בה. אל מול אטרקציות הטבע המרהיבות של נורבגיה קל לוותר על העירוניות של אוסלו, אבל אם תיתנו לה הזדמנות, יש מצב שתשמחו שהגעתם.
אוסלו עם ילדים
אוסלו עם ילדים. זו אולי לא נשמעת הבחירה הראשונה לטיול משפחתי, אבל למרבה הפלא גילינו עיר נעימה, צבעונית וקומפקטית שנח להתנייד בה ובהחלט יש מה לראות בה. אל מול אטרקציות הטבע המרהיבות של נורבגיה קל לוותר על העירוניות של אוסלו, אבל אם תיתנו לה הזדמנות, יש מצב שתשמחו שהגעתם.

תקציר הפוסט והמסלול

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו

יום 1 – הכרות עם אוסלו, טקס החלפות משמרות והמון אמנות רחוב​

יום 2 – טיול חוזר ברחובות אוסלו ותצפית מגג האופרה

יום 3 – מתחילים בגן הפסלים ויגלנד ומסיימים בסושי מושלם

תובנות ומסקנות

לקריאת הפוסטים של המשך הטיול שלנו בנורבגיה

טיילנו בנורבגיה במשך כשלושה שבועות. עברנו כ-3000 ק"מ וביקרנו בהרבה מאוד מקומות מדהימים. משיקולי נוחות, חילקתי את כל הטיול לסדרה של פוסטים. מוזמנים לקרוא:

טיול באוסלו עם ילדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: יש טיסות ישירות מישראל לאוסלו. ויש גם טיסות עם עצירות ביניים שיכולות להיות זולות יותר.

אנחנו הגענו בטיסה מורשה אחרי טיול בפולין. וחזרנו לישראל בטיסה ישירה מאוסלו עם חברת אלעל.

הרכב נוסעים: זוג + 2 ילדים בגילאי 15 ו-7

תחבורה: משדה התעופה של אוסלו לקחנו רכבת לתחנה המרכזית. יש רכבת רגילה ורכבת אקספרס. לאור המחיר המאוד גבוה של מוניות ושל רכבת האקספרס, בחרנו ברכבת הרגילה. מחיר כרטיס 106 קרונות למבוגר, חצי מזה לילד. סה"כ 315 קרונות לארבעתנו. הנסיעה אורכת כחצי שעה מהשדה עד העיר. 

מסלול: היינו באוסלו כיומיים נטו באופן מפוצל, במסגרת טיול ארוך בן שלושה שבועות בנורבגיה. יום אחד בתחילת הטיול ועוד כיום וחצי בסופו. המסלול המתואר פה מפרט את צירוף כל מה שעשינו באוסלו בסה"כ.

לינה: שהינו בשני מלונות שונים. לילה אחד ב-מלון FIRST HOTEL MILLENIUM. ושני לילות במלון: ‏Clarion Collection Hotel Bastion‎

מוזמנים לחפש מלונות נוספים:

Booking.com

יום 1 - הכרות עם אוסלו, טקס החלפות משמרות והמון אמנות רחוב

הגענו לאוסלו בטיסה מוורשה. אורך הטיסה כשעתיים. משדה התעופה של אוסלו אפשר להגיע לעיר במוניות, ברכבת אקספרס או ברכבת רגילה. מחירי המוניות גבוהים מאוד וההפרש המחיר בין האקספרס לרגילה לא נראה לנו מוצדק בשביל לחסוך 15 דקות, אז קנינו כרטיסים לרכבת הרגילה והגענו לעיר תוך כחצי שעה. קחו בחישוב שהרכבת עשויה להיות צפופה למדי. 

המלון שלנו נמצא כעשר דקות הליכה מתחנת הרכבת. אנחנו משאירים את החפצים שלנו ויוצאים לחקור את העיר. 

השעה שעת צהריים ומאחר ובשעה אחת וחצי מדי יום מתקיים טקס החלפת משמרות בארמון, אנחנו מתחילים את הסיור שלנו שם. 

הדרך אל הארמון עוברת דרך רחוב קרל יוהן גטה. כל הרחוב מוקף מסעדות ובתי קפה, פסלים יפים והמון פרחים צבעוניים. בנוסף יש כמה אמני רחוב. אנחנו מתרשמים במיוחד מנגן שמנגן מקסים על בקבוקי זכוכית מלאים במים בגבהים שונים.

בסופו של הרחוב מגיעים לארמון שם כבר מתאספים אנשים רבים שמחכים לטקס. הטקס עצמו חביב אך לא מרשים במיוחד. במיוחד למי שכבר ראה כמה טקסי החלפת משמרות. אם אתם בסביבה, אפשר להציץ אם לא, לא הפסד גדול.

אחרי הטקס אנחנו מטיילים קצת בגנים היפים שמאחורי הארמון. יש שביל הליכה שכולו מעוטר בפסלים משעשעים לילדים. כמה אגמונים עם ברווזים שטים עליהם. יום שמשי יפה באוסלו והרבה אנשים מנצלים זאת להשתזף על הדשא או לעשות פיקניק. נחמד מאוד ובהחלט שווה ביקור.

אנחנו חוזרים לעיר ומחפשים מקום לאכול משהו קל. לא רחוק מהמלון שלנו אנחנו מוצאים FOOD MARKET קטן ומקורה בו כל אחד מאיתנו מוצא משהו לטעמו. באופן כללי לא נתקלנו בהרבה אוכל רחוב למי שמחפש משהו קל ולא ארוחה מלאה במסעדה.

אחרי ארוחת הצהריים אנחנו חוזרים למלון לקבל את החדר ולהתארגן. החדר שלנו נחמד. חששנו שיהיה רועש כיוון שיש המון שיפוצים ברחוב ליד. אבל החלונות אטומים והחדר שקט ונעים. 

אחרי מנוחה קלה בחדר יוצאים לטייל עוד קצת. יורדים לאזור המזח. יפה פה. המון המון פסלים מפוזרים בכל העיר. ממש כמו מוזיאון פתוח. לצערנו מתחיל לרדת גשם והטיול ברחוב נהיה פחות נעים. אנחנו מטיילים עוד קצת עם מטריות אבל בסוף מוותרים ומחפשים מסעדה לאכול. יש מבחר מסעדות באזור המזח. המחירים נעים בין יקר ליקר מאוד. אנחנו מוצאים בקושי רב מסעדה בה כולנו יכולים לאכול (אתגר לא קטן במשפחה שלנו). ארוחת ערב של פיצות ובורגרים עולה לנו כ-400 שקל למשפחה!!

טיפ קטן – מחירי השתיה מאוד מאוד יקרים. בקבוק מים קטן במסעדה ב-18-20 שקל! אנחנו ביקשנו מי ברז שהם מאוד טעימים ובחינם!

יום 2 - טיול חוזר ברחובות אוסלו ותצפית מגג האופרה

היום השני שלנו לטיול באוסלו מתרחש כשלושה שבועות אחרי היום הראשון. אנחנו חוזרים לאוסלו אחרי שטיילנו ברחבי נורבגיה וספגנו את החוויות והנופים המדהימים שלה. אוסלו סוגרת את הטיול שלנו, רגע לפני שחוזרים הביתה.

אז מגיעים לאוסלו הפעם עם הרכב השכור שאיתו טיילנו. מגיעים קודם למלון לפרוק ציוד ולהתארגן. ואז נוסעים להחזיר את הרכב, לא נזדקק לו בתוך אוסלו. 

חברת ההשכרה ממוקמת באותה תחנה מרכזית שאליה הגענו עם הרכבת משדה התעופה. 

ליד התחנה יש פארק משחקים גדול ויפה ואנחנו נותנים לילדים להוציא קצת אנרגיה שם. 

משם ממשיכים לטייל בעיר. אין לנו איזשהו יעד מוגדר. סתם נהנים ללכת לאיבוד ברחובות של אוסלו. ואנחנו מוצאים שאוסלו היא יעד נהדר לעשות זאת. בכל רחבי העיר פזורים פסלים מסוגים וגדלים שונים שמעניין לעצור לידם.

בכלל ההתרשמות שלנו מאוסלו היא של עיר משופעת בפסלים, מזרקות, והמון המון פרחים. מאוד נעים פשוט לשוטט ברחובות בלי שום מטרה מיוחדת.  אנחנו מגיעים לאזור בקרבת המים שנקרא SALT VENUE שבו מעין מיצג עץ ענק עם כ-1000 חולצות תלויות עליו, מיוחד ומעניין. לידו יש מתחם של אוכל, בילויים ומוסיקה. הכל על שפת המים והאוירה כיפית ונעימה. 

משם ממשיכים לטייל ומגיעים לבניין האופרה. מבנה מאוד יפה וייחודי שניתן גם לעלות אל הגג שלו לתצפית יפה על העיר.  בין היתר רואים גם ספינות קרוז שעוגנות בעיר.

יום 3 - מתחילים בגן הפסלים ויגלנד ומסיימים בסושי מושלם

ביום האחרון שלנו באוסלו אנחנו נוסעים בבוקר לגן הפסלים ויגלנד. מדובר בגן ציבורי ענק שבו הוצבו המון פסלים של בני אדם במצבים שונים. התחושה היא כמו של מוזיאון פתוח ענק שפזורים בו אינסוף מוצגים. אפשר להגיע לכאן כנראה מספר רב של פעמים ובכל פעם לגלות פסלים ודברים שפספסת.

המקום מזמין כמובן גם המון צילומי סלפי משעשעים. ומסביב אפשר בכל רגע לראות אנשים מחקים את התנוחות של הפסלים ומצטלמים איתם בפוזות משעשעות. רק בהתבוננות על האנשים בפארק, אפשר להעביר בכיף כמה שעות טובות של עניין ושעשוע. 

גם אנחנו כמובן לא מפספסים את ההזדמנות לצילומים. 

בין הפסלים יש גם המון פרחים, כולל גינה יפיפיה של ורדים מסוגים שונים הכל צבעוני, פורח ומטופח. אנחנו גם רואים את אנשי הפארק מנקים ומתחזקים את הפסלים.

מוזיאונים עם ילדים לא תמיד יהיו רעיון טוב בגלל שאסור לגעת, לרוץ ורמת העניין שלהם לא תמיד מחזיקה. וכאן בגלל שמדובר בפארק פתוח אפשר לרוץ, לגעת, לעשות צחוקים עם הפסלים, דבר שהופך את המקום לחוויה משפחתית נעימה לכולנו, מבוגרים וילדים כאחד.

אחרי כמה שעות טובות של בילוי בפארק אנחנו חוזרים לאזור המזח ומטיילים שם. בפעם הקודמת תפס אותנו גשם ולא יכולנו למצות את המקום. הפעם מזג האויר מאיר לנו פנים ואנחנו יכולים להסתובב בנעימים. יש פה הרבה מסעדות וחנויות. וגם כאן יש הרבה מאוד פסלים מיוחדים ואמנות רחוב שכיף להסתובב ולהנות ממנה.

מטיילים חזרה לעיר ומוצאים מסעדת סושי שמתגלה כמאוד מוצלחת. ובאמת הגיוני לסיים טיול מדהים בנורבגיה עם סושי וסלמון מושלמים. עוד נתגעגע לשני הדברים, לסושי ובעיקר לנורבגיה המדהימה.

תובנות ומסקנות

מסקנות- אוסלו עם ילדים

  • אוסלו סובלת מסימפטום האחות הפחות יפה. רב המטיילים לנורבגיה ממהרים לצאת ממנה לעבר הפיורדים והנופים המרהיבים של נורבגיה ולא מקדישים זמן לאוסלו. אנחנו מצאנו אותה עיר מאוד יפה, נעימה לטיול עם ילדים, הכל קרוב ובמרחק הליכה. בעינינו שווה להקדיש לה ביקור.
  • אוסלו עם ילדים? דווקא בגלל היותה יעד בלי רשימת "אתרי חובה" אפשר פשוט לטייל בלי לחץ ובלי לוחות זמנים נוקשים וזה מעולה לטיול עם ילדים. הרחובות מלאים פסלים, מזרקות וגני משחק להתרוצץ בהם. לא חיפשנו אטרקציות לילדים אבל הילדים שלנו נהנו דווקא מהאוירה הרגועה הזו.
  • אם הגעתם לאוסלו בלבד ולא יוצאים ממנה לטיול אל עבר אזור הפיורדים, שווה לדעת שגם לאוסלו יש פיורד קרוב שאפשר לעשות סיור עליו.
  • מחירים -אוסלו, כמו נורבגיה כולה, יקרה. מוניות הן סיפור מאוד יקר. מסעדה למשפחה תצא סכום מכובד. על שופינג בכלל אין מה לדבר (ובמילא אין כאן יותר מדי מותגים מוכרים). אפשר להוזיל פה ושם על ידי נסיעה ברכבת, הסתפקות במי ברז שהם מעולים בנורבגיה ובחירה במסעדות מעט פחו יקרות. אבל בגדול, תקצבו את הביקור פה בהתאם. זה לא יעד זול.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.