אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.
אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

איך כמה חזירים הופכים אי לאטרקציה תיירותית

בקוסמוי יש שפע חופים מהממים, יש שיגידו שאלו כמה מהחופים היפים בעולם. גם באי החזירים יש חופים נפלאים אבל לא בטוח שהייתם שטים מקוסמוי לאי הסמוך רק עבור החופים, מה שהופך את המקום ליעד חובה עבור תיירים הוא החזירים שהקנו לאי את שמו – אי החזירים (השם הפורמלי של האי הוא Koh Madsum). במקור החזירים הובאו לאי על ידי אדם שריחם על משפחת חזירים שהיתה בדרך לשחיטה, הוא רכש אותם כדי להצילם והביא אותם לאי. כדי לעזור במימון התחזוקה, הוא חבר לחברת תיירות שהביאה אנשים לראות את החזירים. ומשם הכל התפתח וכיום יש באי כ-200 חזירים והמון סירות עם תיירים וסיורים שמגיעות מדי יום להנות מחוף קסום ולראות את החזירים המסתובבים חופשי סביבם. בדילמה התמידית בין הרצון לראות ולפגוש חיות לבין הרצון לא להזיק להם, אי החזירים הוא מקום שתרגישו בו לגמרי בנוח. החזירים חופשיים לגמרי. זה האי שלהם והאנשים הם האורחים. 

אז מה יש לעשות באי החזירים?

מה שעושים ברב החופים בתאילנד. להנות מחוף ים עם מים צלולים ונעימים. יש גם בית קפה קטן שמגיש אוכל ויש שולחנות וכסאות על החוף שניתן לשבת בהם בין אם קניתם אוכל ובין אם לאו. יש נדנדה אינסטגרמית על החוף מול הים ואפשר אפילו לטייל ולהגיע לנקודות תצפית מרהיבות.

אבל כאמור הייחוד של האי הוא החזירים. עשרות חזירים בגדלים וצבעים שונים שמתרוצצים חופשי. תוכלו לראות אותם ישנים, משחקים, אוכלים, עושים צרכים איפה שבא להם (ויש מישהו שמסתובב כל כמה זמן ואוסף כדי לשמור על החוף יחסית נקי) ואפילו נכנסים לים לשחות או להתרענן קצת. בילינו שם כמה שעות ולא נמאס לצפות בהם. הם רגילים לבני אדם כך שהם מסתובבים בין כולם בלי שום חשש ופחד ויש תחושה של הרמוניה.

אפשר גם לרכוש אוכל ולהאכיל את החזירים (50 באט לשקית). שימו לב שאם אתם מאכילים אותם מכף היד שלכם, תפרשו אותה פתוחה עם האוכל כי אחרת החזירים עשויים לנשוך בטעות כשהם מנסים לתפוס את האוכל שאתם מחזיקים. לחילופין אפשר לשים להם את האוכל בצלחות וקעריות שיש ברחבי האי. 

האכלה היא דרך די ודאית לגרום להרבה חזירים לבוא ולהתגודד סביבכם.

איך מגיעים לאי החזירים

כשחיפשנו איך מגיעים נתקלתי בעיקר בהצעות לסיורים מאורגנים למקום. אך גילינו שיש גם אפשרות להגעה עצמאית. אז להלן פירוט על שתי האופציות ומה היתרונות/חסרונות של כל אחת.

  1. סיורים – בהזמנת סיור יאספו אתכם מהמלון או מנקודת מפגש שתיקבע. המסלול לרב יכלול פעילות נוספת כגון שנורקלינג או צפיה בדולפינים ורק אחרי כן הגעה לאי החזירים עצמו. באי תקבלו ארוחת צהריים בופה ותקבלו זמן להסתובב ולהנות מהמקום עד שתוחזרו לקוסמוי. זה סוגר לכם טיול של יום שלם כולל הכל – איסוף ופיזור, שיט, פעילות ימית, ביקור באי וארוחה. המחיר לרב ינוע בין 40-50 דולר לאדם. פתרון מצויין למי שרוצה מינימום התעסקות.
  2. הגעה עצמאית – אם תגיעו עצמאית ל- thong krut pier תמצאו שם שורה של מוניות מים שייקחו אתכם לאי החזירים. הסירה תיקח אתכם ותמתין איתכם באי עד שתרצו לחזור. אנחנו שילמנו 2000 באט למונית מים כזו (בערך 200 ש"ח) ובילינו באי קרוב לארבע שעות. באי עצמו הוצאנו עוד כ-500 באט על ארוחת צהריים כך שסך הכל הבילוי יצא לנו 2500 באט להרכב של 4 אנשים שזה חסכון משמעותי לעומת מה שהיה עולה לנו סיור. אבל קחו בחישוב שלנו היה רכב ששכרנו, אם אין לכם רכב תצטרכו לשלם גם על מונית/גראב אל ומהרציף כך שהחסכון עשוי להיות קטן יותר. 


היתרונות בהגעה עצמאית?

  1. עלות – להרכב והסיטואציה שלנו, זה יצא הרבה יותר חסכוני. היה לנו רכב כך שלא נזקקנו להסעה/איסוף. עלה לנו 2000 באט עבור מונית מים הלוך ושוב לכולנו, וזה בערך המחיר שהיינו משלמים פר אדם בסיור. 
  2.  שעות – רב הסיורים מתחילים מוקדם בבוקר ודרשו מאיתנו לקום בשבע כדי להגיע לאיסוף. אנחנו לא אוהבים השכמה מוקדמת, בטח לא בטיול והעדפנו לקום בנחת ולהגיע כשמתאים לנו. בלי קשר לזה שאנחנו בטיול ארוך כרגע, אנחנו תמיד מעדיפים לטייל לאט ואם אפשר, לא לקום מוקדם מדי.
  3. בלי תוספות – סיורים כוללים כל מיני תוספות כדי שיהיו "שווים את הכסף" וזה בהחלט יכול להיות כדאי עבור מי שהתוספות האלה רלבנטיות לו. אם בא לכם לשלב שנורקלינג או צפיה בדולפינים, אם אתם רוצים שידאגו לכם לארוחה והסעות – אז סיור בהחלט שווה ומומלץ. אבל אם אין לכם צורך בזה, אז חבל לשלם על זה. 
  4. צפיפות – היתרון הגדול שראינו בהגעה עצמאית הוא היכולת לבחור את שעות ההגעה. הגענו לאי בשעות הצהריים המאוחרות. סביב אחת וחצי-שתיים. וכשהגענו הוא היה מלא עדיין בקבוצות מהסיורים. כל השולחנות היו מלאים, החזירים היו מוקפים באנשים והרגיש צפוף. חצי שעה שעה אחרי זה המקום די התרוקן. הסיורים עזבו והיו הרבה פחות אנשים, גם החזירים נהיו הרבה יותר פעילים והסתובבו יותר בחופשיות ברגע שנהיה פחות צפוף.
  5. גמישות – תוכלו להחליט לבד כמה זמן מתאים לכם לשהות באי. אם מיציתם תוכלו להחליט לחזור ואם נחמד לכם, איש לא יזרז אתכם לעזוב כמו שקורה בסיורים קבוצתיים שצריכים לעמוד בלו"ז מוגדר.

היתרונות בהגעה בסיור?

  1. הכל כלול. הסעות, אוכל. לא צריך להתעסק בכלום, רק להגיע. מאוד נוח. במיוחד אם אין לכם רכב.
  2. שילוב אטרקציות – אם יש דברים נוספים שרציתם לעשות, אפשר לקחת סיור שמשלב כמה מהם. צפיה בדולפינים, ביקור באי נוסף, קייאקים וכו'. 

סיכום ועוד כמה המלצות שימושיות

אנחנו מאוד נהנינו מהטיול לאי החזירים. קצת מוזר להגדיר זאת כאטרקציה כי אין פה איזשהו משהו מוסדר, זה פשוט אי נחמד ופסטורלי שחיות חמודות מסתובבות בו חופשי. זה היה נחמד ומהנה עבור כל המשפחה, מבוגרים וילדים כאחד. 

בעיני יש יתרון להגעה עצמאית במונית ולא רק בגלל העלות אלא בגלל היכולת לבחור את שעת ההגעה שמתאימה לכם ולהגיע בזמנים פחות צפופים שבהם יותר נעים לחוות ולראות את החזירים. בזכות השעה המאוחרת זכינו לראות גם גאות ושפל, כשהים נסוג ונוצרה מעין לשון חול שנכנסת לתוך המים. זו גם היתה חוויה מעניינת לילדים. 

עוד כמה המלצות שלנו שיעשו את הביקור שלכם באי מושלם:

  • תביאו נעליים לכניסה למים. החול הוא לא ממש חול אלא שברי צדפים ואבנים ויכול להכאיב ברגליים. נעליים (לא כפכפים) שאפשר להיכנס איתן למים, יעשו פלאים.
  • תתרחקו קצת  – אם תתקדמו קצת מאזור הכניסה, תמצאו חופים מבודדים שתוכלו להיות בהם כמעט לבד. אמנם החזירים לא מגיעים לכאן אבל אחרי שביליתם מספיק בחברתם, אפשר להנות גם מחוף פרטי.
  • תביאו אוכל ושתיה. אפשר גם לקנות במקום אבל ההיצע יחסית מוגבל. אם אתם עם ילדים בררנים או כל מגבלת אכילה שהיא, תביאו קצת אוכל ותעשו פיקניק.
  • אם הגעתם עצמאית – תגיעו אחרי שתיים ונסו להישאר עד השקיעה.
  • אם אתם מעדיפים סיור – נסו למצוא אחד שיוצא בצהריים. רב הסיורים הם בבוקר ולכן אלה גם השעות היותר צפופות. אם תיקחו סיור צהריים תהנו מפחות צפיפות וגם מהשקיעה.
  • לא לשכוח כובעים וקרם הגנה. השמש קופחת. 

בכניסה לאי תשלמו 50 באט לאדם בין אם הגעתם עצמאית ובין אם בסיור. בסה"כ אנחנו ממליצים על ביקור במקום. גם השיט אליו היתה חוויה נעימה, גם החוף עצמו וכמובן שגם האטרקציה המרכזית, החזירים, היתה מעניינת ומהנה מאוד.

  מוזמנים לשתף את הפוסט:

 

עוד מסיפור המסע העולמי שלנו

לחיפוש מלונות

לחיפוש טיסות

סיורים לאי החזירים

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

קבלו עדכונים על פוסטים חדשים שמתפרסמים, כדי שלא תפספסו 

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.