שבוע סביב אגם ליפנו, דרום צ'כיה עם ילדים

מה יש לעשות בדרום צ'כיה עם ילדים? מסתבר שיש די הרבה. במרחק שעתיים מפראג ניתן לעשות נופש רגוע סביב אגם ליפנו הקסום שם יש שפע אטרקציות למשפחות בנוף פסטורלי על שפת אגם וכן זה בלי צורך להתניע את הרכב כי הכל במרחק הליכה.
מה יש לעשות בדרום צ'כיה עם ילדים? מסתבר שיש די הרבה. במרחק שעתיים מפראג ניתן לעשות נופש רגוע סביב אגם ליפנו הקסום שם יש שפע אטרקציות למשפחות בנוף פסטורלי על שפת אגם וכן זה בלי צורך להתניע את הרכב כי הכל במרחק הליכה.

תקציר הפוסט והמסלול

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו

המסלול שלנו בקצרה:

יום הטיסה – לינה במנזר לא רחוק משדה התעופה

יום 1 – הגעה לעיירה ליפנו הכרות עם האגם, המתקנים והמסעדות באזור.

יום 2 – רכבל אל ראש ההר, מסלול צמרות העצים ונהנים מהנוף, ביקור בממלכת היער, קורקינטים ובריכה.

יום 3 – פארק מים בעיירה פרימבורק הסמוכה. מגלשות הרים בליפנו.

יום 4 – טיול בעיירה היפה צ'סקי קרומלוב. כולל ביקור במוזיאון תלת מימד, מוזיאון המריונטות ומבוך המראות.

יום 5 – משחקיה מקורה בליפנו ואופניים על הטיילת. וגם שופינג וטיול עד לאורך האגם עד לסכר ליפנו.

יום 6 – שמורת שומבה. פארק איילים ומסלול POVYDRI.

יום 7 – טיול סביב האגם, מגלשות הרים, מיני גולף וספא.

תובנות ומסקנות

טיול באגם ליפנו, דרום צ'כיה עם ילדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: אל על לפראג.

הרכב נוסעים: זוג + שני ילדים בגילאי 14, 7

רכב: רכב שכרנו מחברה BUDGET דרך אתר ההשכרה המועדף עלינו – AUTOEUROPE

מסלול: הטיול שלנו ארך שבוע והמסלול היה מעגלי מפראג.

לינה: לילה ראשון, כיוון שנחתנו בערב, לנו בצימר הממוקם 10 דקות משדה התעופה, Adalbert Ecohotel.

באגם ליפנו לקחנו צימר נחמד לשבוע – Apartments Lipno Serafin, קיבלנו דירה מרווחת ובחצר היתה גם בריכה, נדנדות ואזור לעשות על האש.

אופציית לינה נוספת באזור היא כפר הנופש לנדל מרינה, הוא יושב ממש על האגם ולינה בו מקנה גם כמה הטבות נוספות כמו כניסה לפארק המים בשעות מסויימות, הנחות במסעדות ועוד. 

סה"כ עלות הטיול – כ10,000 ש"ח כולל הכל. 

מוזמנים לחפש מלונות מתאימים לשהות שלכם:

Booking.com

יום הטיסה - לינה במנזר קרוב לשדה התעופה

נחתנו בפראג בשעות הערב, אספנו את הרכב שהזמנו ונסענו למלון שלנו בפאתי העיר. בדרך כלל כשאנחנו נוחתים מאוחר אנחנו לוקחים מלון בשדה תעופה. הכי נוח ופשוט. ובשדה של פראג יש מלון ממש דקה מהטרמינל. אך למרבה הצער לא היו חדרים משפחתיים וחדרים נפרדים גם היו מייקרים מאוד וגם לא התאימו לנו עם ילדים צעירים. אז לקחנו מלון במרחק 10 דקות מהשדה Adalbert Ecohotel.

המלון ממוקם בתוך מנזר מהמאה ה-10 כך שהמקום מרגיש שונה ומיוחד יותר מסתם מלון. המקום מרשים מאוד כבר כשמתקרבים אליו. לדברי הילד – "נראה כמו ארמון". קיבלנו חדר משפחתי שהוא מעין דירה של שני חדרי שינה מאוד מרווחים מחוברים עם הול כניסה וחדר אמבטיה. המלון גם מגיש ארוחת בוקר מגוונת של ביצים ובייקון, נקניקים וגבינות, קורנפלקס, קצת פירות וכמובן לחמים ומאפים. ויש אפילו מבחר של נטול גלוטן. כולנו יוצאים מרוצים.

אחרי ארוחת הבוקר גם טיילנו קצת בגנים היפים שסביב המנזר לפני שהמשכנו בדרכנו.

יום 1 - התמקמות ויציאה להכיר את האגם וכל מה שיש בסביבה

הנסיעה מפראג לאזור אגם ליפנו (Lipno Lake) אורכת כשלוש שעות. לנו לקח קצת יותר עקב כמה עצירות קטנות בדרך לצילום נופים יפים, התפנקות באיזו גלידה טעימה ועצירה בסניף דקתלון שפגשנו בדרך.

בליפנו עצמה (Lipno nad Vltavou) יש כפר נופש של רשת לנדל, Landal Marina Lipno. לרשת יש כפרי נופש רבים בהולנד ובמקומות נוספים באירופה. המיקום של הכפר מצויין. ממש על האגם ומרחק הליכה מהכל. אך מעבר לזה לא מצאנו יתרון משמעותי למגורים בכפר לעומת בתי נופש אחרים מסביב. כל מרחב הכפר במילא פתוח לכל מי שרוצה להסתובב שם. למרות שלא לנו בכפר של לנדל ביקרנו במתקני השעשועים שלהם, אכלנו במסעדות אפילו השתמשנו בחדר הכביסה שלהם.

אנחנו הזמנו לינה בצימר בשם Apartments Lipno Serafin הממוקם מעט במעלה הגבעה ומשקיף אל האגם. הצימר היה מאובזר היטב וכן היו בו בריכה, מתקני ברביקיו, נדנדות, שולחנות משחק ועוד כמה שעשועים לילדים. המקום מאוד נחמד. בעל הבית לא מדבר אנגלית כל כך אך הוא מאוד לבבי וידידותי. בכל שבוע הוא מחליף את הדגלים המתנוססים מעל הבית בהתאם לאורחים המגיעים. כך שדגל ישראל קיבל את פנינו כשהגענו והתקווה הושמעה כשנפרדנו מהמקום. משעשע.

הגענו לליפנו בשעות אחר הצהריים. אחרי התמקמות בצימר ירדנו לטייל לאורך האגם. נתנו לילדים להוציא אנרגיה במתקני השעשועים של פארק לנדל שליד המים, טיילנו על הטיילת ורכשנו בספורט סנטר את כרטיס ליפנו המקנה הנחות לשלל אטרקציות. הכרטיס עולה 100 קרונות עבור כולנו ומקנה הנחות כמעט בכל אטרקציה שיש באזור. משתלם. שימו לב שיש להירשם ולהפעיל את הכרטיס לפני השימוש. נדרשת תעודת זיהוי כלשהי (רשיון הספיק). במרכז הספורט ביצעו עבורנו את הרישום. סיימנו את היום בארוחת ערב נחמדה במסעדת Restaurace Marina. עלות למשפחה כולל תשר נדיב יצאה כ- 270 ש"ח.

יום 2 - רכבל לראש ההר, מסלול צמרות עצים, פארק שעשועים וקורקינטים במורד ההר

במרכז הכפר מרוכזות רוב האטרקציות. יש סופר ועוד מספר חנויות, מסעדות, מגלשות הרים, פארק חבלים, רכבל שאיתו עולים למעלה ההר לאטרקציות נוספות כמו מסלול צמרות העצים, פארק משחקים בשם ממלכת היער ועוד. יש למטה לוח שעליו רשומות האטרקציות ומצויין מה פתוח ומה לא. בזמן הביקור שלנו למשל, פארק החבלים היה סגור לשיפוצים ולא יכולנו לבדוק אותו.

ניתן לרכוש כרטיסים משולבים למספר אטרקציות. אנחנו לקחנו את חבילת הרויאל שכללה עליה ברכבל, כניסה למסלול צמרות העצים ולפארק השעשועים.

הרכבל שעולה למעלה הוא רכבל סקי פתוח ויכול להיות מעט מלחיץ עם ילדים קטנים. לא ממש מפחיד, אבל להיות קשובים וזהירים לא מזיק. אפשר להגיע למעלה גם ברגל או באופניים. הנסיעה בו די איטית כך שיש די והותר זמן להתפעל מהנוף ולצלם מכל זוית.

מסלול צמרות העצים הוא מסלול הליכה העולה לגובה של צמרות העצים ומאפשר לראות את כל הנוף והטבע מגבוה. לאורך כל המסלול יש מגוון שעשועים להעסיק את הילדים וגם להעשיר בקצת בידע על הציפורים וחיות היער. למרבה הצער כל המידע כתוב בצ'כית בלבד כך שאנחנו לא הסתפקנו בנוף המרהיב ובהפעלות שיש בדרך.

המסלול כולו מונגש לנכים ועגלות ילדים. הנוף סביב משגע. כדי לרדת חזרה אפשר פשוט לשוב על עקבותנו או לאמיצים – יש מגלשה ספירלית שיורדת עד למטה. למגלשה יש לקנות כרטיס בנפרד. ילדת האקסטרים שלנו כמובן רצתה להתגלש ולכן קנינו לה כרטיס עוד לפני שעלינו כפי שהומלץ לנו לעשות. כשהיינו למעלה ראינו שיש אפשרות לקנות כרטיס למגלשה גם בכניסה אליה. כך שאם החלטתם רק כשהגעתם למעלה, עדיין תוכלו להיכנס.

הילדה סיכמה את החוויה כ-לא משהו. לדבריה המגלשה אינה מהירה כך שאין ממש אדרנלין, רק אי נוחות וכמה חבטות. בקיצור – אפשר לוותר.

 

לא רחוק מהמסלול יש מתחם שעשועים לילדים, "ממלכת היער", שבנוי בתוך הטבע ומשתלב בו. במקום מגוון מתקנים לילדים, אומגות, טרמפולינות אויר, מגלשות ונדנדות, מסלולי חבלים ועוד. מנגד יש גם כסאות נדנדה להורים (או מי שרוצה לנוח) ומתחם אוכל שאפשר לרכוש בו משהו או לאכול אוכל שהבאתם מהבית. יש אפילו מיקרוגל במקום שבו ניתן לחמם אוכל שהבאתם!

התכנית שלנו היתה לשכור קורקינטים ולרדת איתם חזרה למטה. מסתבר שבן השבע שלנו צעיר מדי ואינו מורשה לרכב על קורקינט (גיל המינימום הוא 8 וההמלצה שלנו היא אפילו יותר). כדי לא לאכזב את הגדולה אנחנו מחליטים להתפצל, גיא והילד ירדו ברגל ואני והילדה בקורקינטים. כרטיס ליפנו מקנה הנחה של 10% בהשכרת הסקוטרים. על שני סקוטרים שילמנו 230 קרונות. מקבלות גם קסדה והסבר קצרצר ויוצאות לדרך. זה נראה שעשוע תמים ומאוד מהנה בהתחלה אבל די מהר מסתבר שהקורקינטים האלה תופסים תאוצה רבה כשיורדים במורד ההר. שתינו חווינו מספר התרסקויות לא נעימות בדרך. הסבר קצת יותר מפורט על איך לבלום נכון (לא בבת אחת כי אז הקורקינט מתהפך) ואיפה לשים רגליים (כמה שיותר אחורה כדי לאזן ולתת יותר שיווי משקל) היה מאוד עוזר. ממליצה בחום למי שמתכנן לנסוע בקורקינטים כאלה להצטייד במגיני רגליים וברכיים. בשורה התחתונה הרכיבה היתה מאוד מהנה. אבל בדיעבד שמחנו שהיתה מגבלת גיל ולא בטוחה שהייתי ממליצה גם לילדים גדולים יותר אלא אם הם מיומנים ברכיבה כזו.

הצטיידנו בארוחת ערב ועוד מצרכים לבית בסופר הקרוב וחזרנו לצימר. את המשך אחר הצהריים והערב בילינו באופן יותר רגוע. גיא ואלון ניצלו את הבריכה של הצימר. אני ואלמוג נשארנו לנוח ולקרוא בחדר.

יום 3 - יום רגוע שמתחיל בפארק מים ומסתיים במגלשות הרים

היום קצת גשום ואנחנו מחליטים על יום רגוע ובילוי בפארק מים מקורה. שתי אופציות בפנינו:

  1. בליפנו עצמה יש פארק מים ששייך לכפר לנדל, Aquaworld Lipno. הפארק נראה די קטן ולא מרשים את הילדים.
  2. בעיירה הסמוכה פרימבורק, מרחק 10 דקות נסיעה, יש מלון ספא שבתוכו פארק מים קצת יותר נחמד ואנחנו הולכים אליו, Wellness Hotel Frymburk.

מי שביקר בפארקי מים מקורים ברחבי אירופה, עשוי מאוד להתאכזב. הפארק צנוע למדי. מגלשה אחת מאוד מאוד בסיסית, בריכת זרמים וקצת מיטות ג'קוזי. לא מטורף אבל מספיק בשביל להעביר כמה שעות בכיף ביום גשום או סתם כך. עלות למשפחה של 4 נפשות ל-3 שעות – כ-1200 קרונות.

יש במקום גם אזור של סאונות שאותו לא ניסינו. ויש גם ספא ומסאג'ים למי שמעוניין.

נוסעים חזרה למרכז העיר והולכים למגלשות ההרים. יש כאן מגלשות משני סוגים. סוג אחד הוא מגלשה שנוסעת בחופשיות על בסיס מתכת, והסוג השני הוא מגלשה המחוברת למסילה. מאחר וקראתי על כל מיני תאונות בעולם במגלשות מהסוג הראשון שאינו מחובר, אנחנו הולכים על המסילות. רוכשים כרטיסיה עם 10 סיבובים ומקבלים 2 נסיעות נוספות בזכות כרטיס ליפנו (שימו לב, זאת הטבה חד פעמית – אם קונים 10 סיבובים נוספים, לא תקבלו שוב את ההנחה). כולנו עושים ונהנים.

חוזרים למנוחה בצימר ובערב יוצאים לרחוב הראשי למסעדה. אין הרבה מסעדות באזור ואם יוצאים בשעות הפופולריות ולא מזמינים מראש (כמונו) אתם עשויים למצוא את עצמכם מכתתים רגליים בחיפוש אחר מקום פנוי. בסוף מצאנו מקום במסעדת PIZZERIE LIPNO אך למרבה הצער השירות במסעדה היה מהגרועים שיצא לנו להיתקל בהם ואנחנו לא ממליצים עליה.

יום 4 - טיול בעיירה הקסומה צ'סקי קרומלוב

אחרי התערוכה אנחנו ממשיכים לטייל בעיירה. יש כאן שפע אטרקציות, לא לכולן אנחנו נכנסים. אחד הדברים שהומלצו במספר מקומות הוא מוזיאון המריונטות. עלות כניסה משפחתית – 190 קרונות. אם אתם עם ילדים קטנים או מוגבלים בתנועה, קחו בחישוב שיש כ-3 קומות לטפס במדרגות לולייניות. המקום חביב אבל לא מעבר. המריונטות מבוססות על דמויות מסיפורי ילדים מקומיים שלא בהכרח מוכרים לילדים ישראליים ולכן עבורנו אלה היו סתם בובות על חוט מסוגים שונים וכולנו איבדנו עניין די מהר. לא מוזיאון שהייתי ממליצה עליו לאחרים.

אטרקציה נוספת שבחרנו להיכנס אליה היא מבוך מראות שהיה מוצלח מאוד. יש שני מסלולים של מבוך מראות וקריסטלים. ברגע ששילמת ניתן להיכנס למסלול כמה פעמים שרוצים. כולנו נכנסנו כמה וכמה פעמים, המון צחוקים וכיף. אחרי שמיצינו את המבוכים, יש חדר עם מראות מעוותות שונות ומשונות. מגדילות, מקטינות, מרחיבות. משעשע בהחלט. מקום מומלץ בהחלט עם ילדים ועוזר להפוך טיול עירוני בין סמטאות, למשהו כיפי שכולם מוצאים בו הנאה. עלות כניסה למשפחה – 240 קרונות.

גולת הכותרת בצ'סקי קרומלוב היא הטירה הניצבת בה. ניתן לסייר בתוך הטירה רק בסיור מודרך של כשעה. אנחנו ויתרנו על הכניסה לאור חוסר עניין מצד הילדים. הסתפקנו בהתרשמות מבחוץ וסיור בגנים.

מסיימים בישיבה נינוחה על שפת הנהר, לשכשך קצת רגליים במים (הקפואים!) ולהנות מצפיה בקיאקים חולפים, כלבים משתעשעים במים ויש גם כמה דייגים שממלאים דליים בדגים שממש קופצים להם לידיים. ארוחת ערב אנחנו אוכלים במסעדה HOTEL ZLATI ANDEL בכיכר מרכזית נחמדה.

היום אנו נוסעים לעיירה הסמוכה, צ'סקי קרומלוב (Český Krumlov) המרוחקת כחצי שעה מליפנו. אנחנו נוסעים בעקבות השילוט הברור לכיוון חניון P1. עלות החניה 50 קרונות לשעה. החניון הזה נמצא ממש למרגלות הטירה והכניסה לעיר העתיקה. מאוד נוח.

כבר ביציאה מהרכב אנחנו מתלהבים מהשער מרובה הקשתות שמולנו. כשעוברים דרכו ההתלהבות רק עולה כשאנו נתקלים בעיירה ציורית מן היפות שראינו. על הנהר המתפתל דרכה שטים בכיף אנשים בסירות מגדלים שונים. הסמטאות צרות ומתפתלות ומלאות בחנויות עם דברי אמנות מקומית בעץ, מתכת ועוד. אנחנו מטיילים ונהנים מהנוף והאוירה הקסומה שבמקום.

תוך כדי שיטוט מהנה ברחובות היפים, אנו נתקלים במוזיאון צילומי תלת מימד ומחליטים להיכנס. עלות כניסה – 100 קרונות לאדם. בן השבע חינם. כולם מאוד נהנים לעשות פוזות ולהצטלם בתוך בקבוק או כבובה על חוטים. המקום לא גדול אבל לגמרי נחמד עם ילדים כדי להכניס קצת עניין ולא רק לראות נופים ומבנים יפים. אנחנו מאמינים שסוד ההצלחה בטיול עם ילדים הוא בדיוק בשילובים האלה של 'משהו לכל אחד'.

אחרי התערוכה אנחנו ממשיכים לטייל בעיירה. יש כאן שפע אטרקציות, לא לכולן אנחנו נכנסים. אחד הדברים שהומלצו במספר מקומות הוא מוזיאון המריונטות. עלות כניסה משפחתית – 190 קרונות. אם אתם עם ילדים קטנים או מוגבלים בתנועה, קחו בחישוב שיש כ-3 קומות לטפס במדרגות לולייניות. המקום חביב אבל לא מעבר. המריונטות מבוססות על דמויות מסיפורי ילדים מקומיים שלא בהכרח מוכרים לילדים ישראליים ולכן עבורנו אלה היו סתם בובות על חוט מסוגים שונים וכולנו איבדנו עניין די מהר. לא מוזיאון שהייתי ממליצה עליו לאחרים.

אטרקציה נוספת שבחרנו להיכנס אליה היא מבוך מראות שהיה מוצלח מאוד. יש שני מסלולים של מבוך מראות וקריסטלים. ברגע ששילמת ניתן להיכנס למסלול כמה פעמים שרוצים. כולנו נכנסנו כמה וכמה פעמים, המון צחוקים וכיף. אחרי שמיצינו את המבוכים, יש חדר עם מראות מעוותות שונות ומשונות. מגדילות, מקטינות, מרחיבות. משעשע בהחלט. מקום מומלץ בהחלט עם ילדים ועוזר להפוך טיול עירוני בין סמטאות, למשהו כיפי שכולם מוצאים בו הנאה. עלות כניסה למשפחה – 240 קרונות.

גולת הכותרת בצ'סקי קרומלוב היא הטירה הניצבת בה. ניתן לסייר בתוך הטירה רק בסיור מודרך של כשעה. אנחנו ויתרנו על הכניסה לאור חוסר עניין מצד הילדים. הסתפקנו בהתרשמות מבחוץ וסיור בגנים.

מסיימים בישיבה נינוחה על שפת הנהר, לשכשך קצת רגליים במים (הקפואים!) ולהנות מצפיה בקיאקים חולפים, כלבים משתעשעים במים ויש גם כמה דייגים שממלאים דליים בדגים שממש קופצים להם לידיים. ארוחת ערב אנחנו אוכלים במסעדה HOTEL ZLATI ANDEL בכיכר מרכזית נחמדה.

יום 5 - משחקיה לקטנים, שופינג לבנות

היום בבוקר אנחנו מתפצלים. כשיש פערי גילאים ו/או תחומי עניין שונים, שווה לפעמים להתפצל כדי שכל אחד יוכל להנות מהדברים שהוא אוהב.

הבנים הולכים למשחקיית HOPASARIUM שיש בכפר לנדל ומיועדת לילדים צעירים. במשחקיה ניתן לרכוש כניסה לשעה, שעתיים או שלוש. (100, 200 או 300 קרונות לילד, מבוגר חינם). יש להגיע עם גרביים למקום אחרת תידרשו לרכוש במקום (40 קרונות). רכשנו כניסה לשעתיים וכרטיס ליפנו נותן שעה נוספת חינם. המקום נחמד אבל לבן השבע שלנו זה כבר די על הגבול והוא ממצה את המקום יחסית מהר. מתאים יותר לילדים צעירים יותר עד גיל 5-6. משם הם ממשיכים לטיילת ושוכרים אופניים במרכז הספורט (160 קרונות לשעה, כולל קסדה והנחה לכרטיס ליפנו) וקצת נוסעים לאורך האגם ולקינוח עושים עוד סיבוב במגלשות ההרים.

 

הבנות נוסעות שוב לצ'סקי קרומלוב, הפעם לקצת שופינג. בפאתי העיירה, מעט מחוץ לאזור העתיק, יש מרכז מסחרי נחמד עם מספר חנויות בגדים ונעליים ואנחנו מוצאות שם דברים ממש נחמדים במחירים ממש אטרקטיביים.

אחרי מנוחת צהריים לכולם (בכל זאת באנו לנופש רגוע לא?) אנחנו יוצאים לטיול רגלי לאורך האגם עד לאזור הסכר שיצר את האגם (אגם ליפנו אינו אגם טבעי אלא אגם שנוצר בגלל סכר גדול שנבנה).

ההליכה לאורך האגם מהנה למדי. הנוף פסטורלי, העצים משתקפים במים כמו במראה. הילדים רצים קדימה, המבוגרים נהנים מהליכה רגועה בנוף הפסטורלי. בדרך אנחנו רואים את התחנה ממנה יוצאת המעבורת שניתן לעשות איתה שיט על האגם למי שמעוניין. יש שעות מסויימות שהשיט אמור להיות מוכוון יותר לילדים. לא ניסינו בעצמנו אז לא יכולים להמליץ או שלא.

מגיעים עד הסכר וחוזרים חזרה. טיול נחמד ביותר בקצב רגוע שכל אחד יכול לעשות.

יום 6 - שמורת הטבע הקסומה, שומבה

אמנם בחרנו בדרום צ'כיה מתוך רצון בשבוע רגוע בלי הרבה נסיעות. אבל היום אנחנו מחליטים לנסוע לשמורת הטבע שומבה (Šumava National Park) מרחק כשעתים נסיעה.

אחרי כשעה נסיעה אנחנו עוצרים באיזשהו גן שעשועים בעיירה כלשהי באמצע הדרך, מול נוף ירוק מרחיב נפש. מחלצים עצמות, נושמים את כל הירוק מסביב וממשיכים.


בשמורת שומבה יש אינספור מסלולים. אנחנו חיפשנו מסלולים קלים עם מינימום הליכה. ראינו המלצה על שמורת איילים ונסענו אליה (Visitor Center Kvilda – deer and rye range). החניה בתשלום, הכניסה לפארק עצמו, חינם. במרכז המבקרים יש כמה הסברים על החיות שיש בשמורה ומשם מתחיל מסלול הליכה ביער. המסלול עצמו מעגלי. שביל עפר עם מעט שיפועים אבל לא נורא. לאורך המסלול יש מספר עמדות מוגבהות עליהן ניתן לטפס כדי להיטיב לצפות בחיות. השטח אמנם מגודר אבל מאוד רחב ולחיות יש הרבה מקומות מסתור. לכן לצערנו לא יוצא לנו ממש לראות אף אייל. גם במתחם חתולי הבר לא היה לנו מזל. עדיין היה מסלול מהנה והיער עצמו קסום ומשרה אוירה של שקט ושלווה מוחלטים.

 

אנחנו מחליטים לנסות מסלול נוסף לא רחוק, מסלול Povydri. בהתחלה קצת מסתבכים ולא מוצאים מהיכן נכנסים אליו אבל בסוף, כמעט בטעות, מגיעים בדיוק לאן שרצינו. הולכים שוב ביער אבל הפעם לאורכו של נחל וכמה מפלונים קטנים. פסטורליה בהתגלמותה. גיא והילדים יורדים לשפת הנחל ואף מדלגים בין הסלעים שבנחל. המסלול אינו מעגלי. ניתן לעשות אותו ולחזור באוטובוס לנקודה בה הושאר הרכב, או ללכת הלוך ושוב. אנחנו נכנסנו למסלול מANTYGL MOST ועשינו רק את חלקו וחזרנו על עקבותינו. הטיול בשמורת שומבה הזה היה אחת החוויות היותר מהנות וזכורות לנו מהטיול שלנו. מקום שבהחלט היינו שמחים לבלות בו יותר זמן. אמנם מעט רחוק מליפנו, אבל בהחלט שווה את המאמץ.

בדרך חזרה הביתה אנחנו עוצרים במסעדה באיזשהו כפר. אין הרבה אופציות בסביבה אז אנחנו נכנסים בלי הרבה ציפיות, רק מחפשים להשביע את כולם כדי לנסוע בשקט. אבל אנחנו מופתעים לאכול את אחת הארוחות הכי טעימות שאכלנו. עם סטייק משובח ושאר מעדנים מקומיים מעולים.

יום 7 - משלימים אטרקציות, מיניגולף, מגלשות הרים וספא

מתחילים את הבוקר בכביסה בכפר של לנדל. קונים אסימונים למכונה ולמייבש בקבלה של הכפר. אף אחד לא שאל אם אנחנו גרים בכפר או לא. מפעילים ומעבירים את הזמן בטיול לאורך האגם, עוד קצת מגלשות הרים ואפילו ארוחות צהריים במסעדה שליד המגלשות.

אחר הצהריים אנחנו נוסעים למתחם המיני גולף הממוקם כעשר דקות נסיעה ממרכז הכפר במתחם FUN SPOT LIPNO. כניסה לכולנו עולה 450 קרונות אחרי הנחת כרטיס ליפנו. מסלול המיני-גולף מצוי בתוך מעין גן בוטני. המון פרחים יפיפיים ובריכות מים עם דגים. מאוד פסטורלי אבל גם גורם לכך שכל כדור שיוצא מהמסלול הולך לאיבוד בסבך הצמחיה שמסביב. איבדנו כמה וכמה כדורים לטובת השיחים. המקום ממש נחמד. מאוד מטופח ופרחוני ותחנות מיני גולף מאתגרות ומהנות לכולנו.

גיא הזמין לעצמו מסאג' בספא של פארק המים בו היינו לפני מספר ימים. אנחנו מורידים אותו להתפנק ובינתיים אני והילדים מטיילים בעיירה פרימבורק. היא קטנה ואין בה המון מה לראות ולעשות אבל הצלחנו להעביר בכיף שעה בגן שעשועים נחמד על שפת האגם ואפילו לראות קצת דוכנים, חנויות וכנסיה יפה.

תובנות והמלצות מהטיול באגם ליפנו דרום צ'כיה עם ילדים

  • אזור אגם ליפנו בדרום צ'כיה הוא יעד מצויין אם אתם מחפשים נופש רגוע עם מגוון פעילויות ועניין למבוגרים וילדים אך בלי צורך כמעט בנסיעות.
  • כל מה שפירטנו שעשינו בשבוע שלנו כאן, הוא רק חלק ממה שניתן לעשות במקום. יש עוד שפע דברים שלא עשינו כי לא הספקנו, לא רצינו או לא יכולנו בהרכב שלנו. ניתן למשל לשכור אופניים מסוגים שונים ולרכב מסביב לאגם, לשכור סירה, לעשות סקי מים, שחייה (אם המים לא קפואים לכם מדי), רפטינג, פארק פריזבי ועוד. יש גם מספר טירות במרחק קצר שניתן לבקר בהן.
  • הסופר המקומי קטן אבל כיוון שהוא מוכוון לתיירים יש בו עמדה של אוכל מוכל שניתן לקנות ולהנות מארוחות טעימות וזולות בבית בלי הצורך לעמוד ולבשל.
  • כרטיס ליפנו – מומלץ בחום. הוא מקנה הנחות כמעט בכל מקום.
  • למרות שהאזור מתוייר, לא בכל מקום דיברו אנגלית ולעיתים אפילו לא היו תפריטים בשפה האנגלית. אנו הורדנו מראש לאפליקציית גוגל טרנסלייט את השפה הצ'כית וכך יכולנו לסרוק ולתרגם תפריטים בעת הצורך.
  • לצ'כיה יש הרבה מה להציע חוץ מאשר ביקור בפראג. נופים יפים, אטרקציות לכל הגילאים, אוכל טעים ומגוון ועלות מחיה זולה מאוד. רשמנו לעצמנו לתכנן טיול נוסף לצפון צ'כיה בהזדמנות הקרובה.



לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. יוליה

    וואו נראה מסלול מהמם
    ותודה על השיתוף

    באיזה תקופה הייתם? האם סוף אפריל (פסח השנה) זו תקופה טובה? האטרקציות פתוחות?

    1. dvorasch

      אנחנו היינו בקיץ, יולי. לדעתי בהחלט אפשר להגיע בסוף אפריל.

  2. אריה

    סיכום מעולה.
    האם אפשר להגיע למקום משדה התעופה ולהתנייד ללא רכב.

    1. dvorasch

      להערכתי יהיה קשה להגיע למקום ללא רכב. במהלך השהיה אפשר רב הזמן לא להשתמש ברכב אבל כן צריך אותו כדי להגיע לאגם.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.