גיירנג'ר ודרך הטרולים של נורבגיה – טיול משפחתי חלומי

באזור גיירנג'ר תמצאו את כמה מדרכי הנוף היפות ביותר בנורבגיה. דרך הטרולים, דרך הנשרים, תצפית דלסניבה וגם פיורד הגיירנג'ר עצמו עם שלל המפלים המדהימים שבו, הופכים את האזור לאחד המומלצים ביותר למבקר בנורבגיה. תתכוננו להגיד את המילה וואו ללא הפסקה.
באזור גיירנג'ר תמצאו את כמה מדרכי הנוף היפות ביותר בנורבגיה. דרך הטרולים, דרך הנשרים, תצפית דלסניבה וגם פיורד הגיירנג'ר עצמו עם שלל המפלים המדהימים שבו, הופכים את האזור לאחד המומלצים ביותר למבקר בנורבגיה. תתכוננו להגיד את המילה וואו ללא הפסקה.

3 שבועות בנורבגיה עם ילדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: יש טיסות ישירות מישראל לאוסלו. ויש גם טיסות עם עצירות ביניים שיכולות להיות זולות יותר.

אנחנו הגענו בטיסה מורשה אחרי טיול בפולין. וחזרנו לישראל בטיסה ישירה מאוסלו עם חברת אלעל.

הרכב נוסעים: זוג + 2 ילדים בגילאי 15 ו-7

תחבורה: שכרנו רכב מחברת HERTZ ושודרגנו לרכב אוטומטי 

מסלול: עשינו מסלול מעגלי שיצא מאוסלו וחזר אליה. סה"כ נסענו כ-3000 ק"מ בשלושה שבועות של טיול שבהם עברנו כמעט כל יום ממקום לינה אחד לאחר. מפאת אורך הטיול וכמות האטרקציות, חילקתי את המידע למספר פוסטים. הפוסט הזה מתייחס לחלק במסלול של אזור גיירנג'ר.

לינה
לנו בצימרים בסיסיים אך נחמדים באזור המסלול שלנו:
 Sjøholt Camping 
Eidsdal Camping og Feriehus

פארק חבלים מול נוף קסום

אחרי הדרך האטלנטית וכמה ימים שכללו בעיקר טבע מרהיב ועיירות ציוריות, הילדים צריכים קצת הפוגה. אז אנחנו מתחילים את היום שלנו בביקור בפארק חבלים VALLDAL. מדובר בפארק חבלים עם שפע מסלולים בדרגות קושי שונות. לצערי עקב פציעה ברגל אני לא יכולה לעלות אז קונים כרטיס לילדה ואחרי שהיא עולה על ציוד ועוברת הדרכה באנגלית, היא יוצאת לדרך.

הפארק כולו נמצא באזור פסטורלי ומהמם ביופיו כמובן. ירוק מכל עבר, הרים גבוהים מסביב ונהר זורם שהילדה עושה אומגות ומסלולי חבלים מעליו. זה ללא ספק תורם לחוויה של המקום.

לילד יש גם מסלולי חבלים פשוטים יותר, מסלול מכשולים חמוד וגם מגלשות וארגז חול עם משחקים. הוא מרוצה. במקום יש גם מתקני ברביקיו שמשפחות צולות עליהם נקניקיות ובשרים אחרים. 

אנחנו מבלים במקום כמה שעות טובות בהנאה מרובה. 

משם נוסעים למקום הלינה הבא שלנו.

 

דרך הטרולים

היום אנו נוסעים לדרך הטרולים הרחוקה כשעה ממקום הלינה שלנו. אנחנו מזהים שהגענו לדרך הטרולים כשאנחנו רואים תחנת עצירה עם פסלי טרולים ענקיים מקדמים את פנינו. 

דרך הטרולים היא דרך מאוד מפותלת. לאורכה יש מקומות שונים שניתן לעצור ולהתרשם מהנוף שמסביב. הרים, ירוק, נחלים ומפלים. אנחנו נוסעים והדרך עולה במעלה ההר עד שאנחנו מגיעים אל מרכז המבקרים.

המקום הומה אדם. עמוס מאוד במכוניות ואוטובוסים עמוסים בתיירים שהגיעו בספינות קרוז. ממרכז המבקרים אפשר ללכת ולהגיע לנקודת תצפית על דרך הטרולים עצמה ועל העמק כולו. במבט מלמעלה אפשר לראות עד כמה הדרך מפותלת ויוצרת ממש צורה של זיגזג ענק. 

אנחנו מסיימים את דרך הטרולים ונוסעים לצימר שלנו.

מדרך הנשרים עד גיירנג'ר

היום אנחנו ממשיכים בדרכנו אל העיירה גיירנג'ר. והדרך אליה עוברת בעוד דרך נופית משגעת, דרך הנשרים. כשאנו נוסעים על הדרך הזו נגלה בפנינו פיורד גיירנג'ר שהוכתר על ידי רבים כאחד היפים בנורבגיה. והוא אכן פיורד יפיפיה. אנחנו פשוט לא מתעייפים מיופיים של הפיורדים והנופים כאן. 

אנחנו מגיעים לתצפית ORNESVIGEN ממנה אנחנו רואים את העיירה גיירנג'ר. ואפשר לראות גם ספינת קרוז גדולה שעוגנת בה. 

אנחנו ממשיכים עם הדרך עד שמגיעים לעיירה עצמה. מדובר בעיירה די קטנה והספינה שעוגנת בה נראית כמעט יותר גדולה מהעיירה כולה. 

גם בגיירנג'ר יש פיורד ספארי כמו זה שעשינו בפלאם. ולאור כמה שנהנינו שם, אנחנו מחליטים לעשות סיור כזה גם כאן. יש בפיורד הגיירנג'ר כמה מפלים מפורסמים שניתן לראותם רק מהמים. האפשרות האחרת היתה לקחת מעבורת שנוסעת מגיירג'ר לעיירה הלסינט. 

אנחנו בוחרים לעשות פיורד ספארי והמזל שוב משחק לנו ואנחנו מצליחים למצוא מקומות פנויים לשוט. הפיורד ספארי של גיירג'ר קצר יותר מזה של פלאם. אנחנו לא פוגשים חיות הפעם והמדריך גם פחות מוצלח. אבל עדיין השיט המהיר, והיכולת להתקרב עד למרחק נגיעה מהמפלים, הם בהחלט אטרקציה.

אנחנו רואים את מפל שבע האחיות שמורכב משבעה מפלים שיורדים זה ליד זה. רק שלושה פעלו כשהיינו שם. בחורף כנראה הזרימה חזקה יותר. ומולו יש את מפל המחזר השיכור ועוד כמה מפלים פחות מפורסמים.

מסלול הליכה במורד המפל

אחרי הפיורד ספארי אנחנו נוסעים עם הרכב למעלה לתחילת מסלול הליכה שיורד לצידו של מפל. 

המפל יורד ממעלה ההר ועד לפיורד עצמו בתחתית העמק. ולאורכו נבנו מדרגות ונקודות עצירה ותצפית שמאפשרות להנות גם מהמפל עצמו (יש נקודות תצפית שעומדים ממש מעל המים השוצפים). כשממשיכים לרדת אפשר לראות את המפל גם מאחוריכם וגם במורד. וכמובן שממול גם רואים את הפיורד כולו והעיירה פרושים מולנו. קסום ביותר. 

מכיוון שהשארנו את הרכב בנקודת ההתחלה שלמעלה, גיא והילד בשלב מסויים נפרדים מאיתנו ועולים חזרה למעלה, אני והילדה ממשיכות עם המסלול עד למטה.

בתחתית אנחנו מגלים חניון קראוונים גדול וגם רואים מקרוב את ספינת הקרוזים, שעדיין נראית גדולה יותר מהעיירה כולה. ממתינים לגיא שאוסף אותנו ואנו ממשיכים בטיול שלנו.

 

שלג וערפל בתצפית דלסניבה

ממשיכים עם הכביש חזרה במעלה ההר. משאירים את גיירנג'ר מאחורינו אבל לא לפני שאנחנו עוצרים בתחנת עצירה שמשקיפה עליה מלמעלה ומתפעלים שוב מיופיה.  בין לבין אנחנו רואים גם כמה בתי עץ עם ראש דשא, שמאוד אופייניים פה. 

היעד שלנו הוא תצפית דלסניבה ואנחנו מטפסים במעלה ההר כשכל כמה זמן עוצרים להתפעל מהנוף שנגלה לעינינו. ככל שאנחנו מטפסים מעלה הערפל הולך ונהיה כבד יותר. כדי להגיע לתצפית דלסניבה מגיעים לתחנת מעבר בה נדרש תשלום ואנחנו מתלבטים לרגע בגלל הערפל, אבל מחליטים להמשיך בכל זאת. 

ההרים סביבנו הופכים מושלגים וכמובן שאנחנו לא יכולים לראות שלג בלי לעצור, בכל זאת שלג למשפחה ישראלית תמיד יהיה אטרקציה. אז אנחנו עוצרים להתפעל, בונים איש שלג ונהנים.

בסוף מגיעים אכן לתצפית דלסניבה עצמה. ממה שקראנו זו תצפית שממנה ניתן לראות נוף מרהיב ופתוח של של העמק כולו. אנחנו לא זכינו לראות זאת בגלל שהערפל הסתיר הכל. מצד שני הערפל עצמו היה מרהיב ביופיו. עוטף את כל העמק כמו ענן ענקי. לא הצטערנו בכלל שבחרנו להגיע לפה. השלג, הערפל והנוף שבדרך, לגמרי היו שווים את זה.

 

תובנות ומסקנות

מסקנותראשוניות שלנו מנורבגיה עם ילדים – מסלול בין אוסלו לברגן

  • במסלול הזה עשינו כמה מהדרכים הנופיות הכי מומלצות בנורבגיה. דרך הטרולים, דרך הנשרים, הדרך לתצפית דלסניבה. כולן זכו בצדק להיכלל ברשימת המומלצים.
  • אם אתם בוחרים לעשות רק פיורד ספארי אחד בנורבגיה, היינו ממליצים על זה שבפלאם שלדעתנו מוצלח יותר מזה של גיירנגר. הוא ארוך יותר ומעניין יותר.
  • בגיירנג'ר חייבים לעשות סיור על המים כדי לראות את המפלים המיוחדים שם. אם לא ספארי, ממליצים לבדוק את המעבורת או אופציות אחרות שמוצעות שם.
  • כמו בכל עיירה אחרת בנורבגיה, במידה ואפשרי, העדיפו להגיע בימים או שעות בהן לא עוגנת ספינת קרוז במקום. אנחנו לא מצאנו יום כזה בתאריכים שלנו ואכן נתקלנו בעומסים רבים.
  • לזרום זה מה שיהפוך את הטיול להצלחה. לפעמים מתגלים בדרך דברים לא מתוכננים כמו שלג באמצע הדרך, לפעמים יהיו שיבושים לא מתוכננים כמו ערפל כבד. והרבה פעמים דווקא הלא מתוכנן הזה הופך להיות הדבר הכי כיפי שחווים. אז לא להתעקש על התכניות. כל תכנית היא רק נקודת התחלה לשינויים. 

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.