איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.
פילים בתאילנד
תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

בין הרצון לפגוש פילים לרצון לא לתרום להתעללות

אנחנו כבר שנים נמנעים מגני חיות או מופעים שמערבים חיות. לא אוהבים לראות חיות בשבי ובטח שלא חיות שמאלצים אותן לעשות דברים כדי לשעשע בני אדם. מאז שהגענו לתאילנד הוצפנו בפרסומים לשלל מופעים כאלה. קופים מרקדים, טיגרסים ועוד. נמנענו מהכל כמובן. כשזה מגיע לפילים המצב יותר מורכב. רכיבה על פילים היא אטרקציה תיירותית שהיתה מאוד נפוצה בעבר אבל היום בגלל הסתייגות התיירים הרוח מעט השתנתה ובמקום רכיבה על פילים, טיפול בפילים הפך להיות האטרקציה התיירותית המבוקשת. וההיצע התאים עצמו לביקוש. אז כשתגיעו לתאילנד תיתקלו  בשלל פרופסקטים של SANCTUARIES מקלטים שלכאורה מספקים לפילים הגנה, טיפול ויחס טוב. במקלטים האלה יוצע לכם לבוא לטפל בפילים. להאכיל, לרחוץ אותם, לשחק איתם ועוד. אבל מה מוגדר מקלט? מסתבר שאין הגדרה ואין חוק שמגדיר זאת בתאילנד. כך שכל מקום שמחזיק פילים יכול להגדיר את עצמו מקלט לפילים ואינו נדרש לעמוד בשום תנאי סף. אז איך תוכלו לדעת ולבחור לבקר במקום שבו הפילים אכן מטופלים היטב? הנה כמה טיפים שיעזרו:

איך לבחור מקום לראות פילים

  1. חפשו רשימת המלצות באינטרנט לפי ETHICAL ELEPHANT SANCTUARIES. יש גופים שהנושא קרוב לליבם והם בודקים מקלטים שונים ועורכים רשימות של מי אכן נוהג בצורה אתית כלפי הפילים. ממליצה להשוות בין 2-3 רשימות של גופים כאלה כדי לקבל תמונה יותר מהימנה. הרשימות גם מתעדכנות כי מקומות חדשים נפתחים, מקומות מחליפים בעלות או סתם משנים התנהלות אז שימו לב למועד הפרסום.
  2. מה ההגדרה של טיפול אתי – גורמים שונים מגדירים זאת אחרת. בעוד שכולם מסכימים למשל שרכיבה על פילים עם מתקן כבד שעליו יושבים אנשים זה לא אתי ופוגע בפיל, יש מקומות שסבורים שרכיבה על גב חשוף, ללא מתקן, היא לגיטימית ולא מזיקה לו. גם בנושא רחיצת פילים יש מחלוקת, יש שרואים זאת כפעילות לגיטימית ואחרים טוענים שזה לא באמת נעים לפילים ומהווה התעללות בדיוק כמו רכיבה. כנ"ל לגבי משחק, צילומים או כל מעורבות בין אדם לפיל. המחמירים דוגלים בצפיה מרחוק ללא מגע כלשהו בפילים. תצטרכו להחליט איפה אתם עומדים בסוגיות הללו ולבחור מקום שמתאים לכם.
  3. מחירים – טווח המחירים ליום עם פילים נע בין 1500-3000 באט לאדם (יש גם יותר), זה בערך 50-80 דולר לאדם ואם אתם משפחה זה יכול לצאת יום יקר למדי. (תקראו עד סוף הכתבה, יש לי כמה טיפים להוזלת עלויות). יש הבדלים בעלויות בין מקלטים שונים וזה בהחלט יכול להיות קריטריון שישפיע על הבחירה שלכם.

דרכים שונות לראות פילים בתאילנד

בזמן שחיפשתי וניסיתי לבחור לנו מקום לראות פילים, גיליתי שיש כמה וכמה אופציות שונות בהן ניתן לפגוש פילים.

 

  1. מקלטים SANCTUARIES – זו הדרך הכי נפוצה ומוכרת. לאן שלא תגיעו בתאילנד תוצפו בהצעות לבקר במקלטים כאלה. נראה שיש אינספור מקלטים כאלה וכל הזמן נפתחים עוד. תוכלו לבחור ביניהם לפי הקריטריונים שהוצעו בסעיף הקודם.
  2. לישון עם פילים – בצ'יאנג מיי נתקלנו בבית הארחה שבו הצימרים ממוקמים בתוך שמורה בה מתגוררים גם פילים. תוכלו להתעורר עם פיל שמגיע לחלונכם כדי לבקש בננות וכמובן לטפל, לשחק ולהצטלם עם הפילים. 
  3. לראות פילים בטבע – רב הפילים במקלטים הם פילים שניצלו מקרקסים, תעשיית העץ או התיירות, אם תרצו לראות פילי בר שחיים בטבע, יש אזורים בתאילנד שתוכלו לצאת בג'יפ ספארי לאזורי מחיה של פילים. כמו שמורת  Kui Buri National Park בה סיכויים גבוהים מאוד לראות פילי בר בסיורים. כמובן שבטבע קצת פחות מובטח מה וכמה תראו וכמובן שלא תוכלו להצטלם פה עם פילים אבל עדיין, אין תחליף לחוויה של טבע אמיתי 

איך להוזיל עלויות ועדיין לראות פילים

כאמור לראות פילים יכולה להיות אטרקציה לא זולה, במיוחד אם אתם משפחה. ביקור במקלט מתחיל מסביבות 50 דולר לאדם ולהרכב משפחתי כמו שלנו מדובר על לפחות 200 דולר ובמקלטים היותר מומלצים המחירים היו אפילו יותר גבוהים. כמה אפשרויות להוזיל עלויות שמצאנו (אם אתם מכירים עוד, מוזמנים להוסיף)

  1. יום/חצי יום – אם תרצו יום שלם בחברת פילים העלות תהיה גבוהה יותר, שווה לשקול אם חצי יום מספיק לכם. במיוחד עם ילדים קטנים שאולי יתעייפו ויאבדו עניין. בחלק מההצעות ליום שלם מוסיפים דברים כדי לעבות את ההצעה ולגרום לה להיראות "שווה" יותר. תבדקו מה בדיוק כלול ביום השלם שמציעים לכם.
  2. עסקת חבילה – בגישה הפוכה לזו שהוצעה בסעיף 1, אפשר לנסות לשלב אטרקציות. אם יש עוד דברים שאתם מתכננים לעשות באזור יכול להיות שיום משולב יעלה לכם פחות מאשר לשלם על שני סיורים נפרדים לשתי אטרקציות.
  3. הנחות לילדים – מקומות שונים עושים הנחות לילדים בגילאים שונים וזה יכול לעשות הבדל במחיר. במקומות מסויימים יש הנחה לילד רק עד גיל 7 ובאחר עד גיל 12 ויש כאלה שכולם באותו מחיר ואין הנחות בכלל. חפשו מקום שייתן הנחה לגילאים שלכם.
  4. לינה עם פילים – להרכב שלנו של 4 אנשים ביקור במקלט פילים נע בין 200-300 דולר. לילה לארבעתנו באכסניית הפילים CHAI LAI ORCHID שמצאנו ליד צ'יאנג מיי יצא סביב ה-100 דולר. כך שאפילו אם אזמין זאת במקביל למלון שכבר יש לנו, זה יוצא משתלם. (הקאץ העיקרי הוא למצוא מקום פנוי, המקום מאוד פופולרי. אנחנו לצערי גילינו את המקום מאוחר מדי ולא הצלחנו למצוא מקום)
  5. מקום שמיועד למקומיים ולא לתיירים – ליד צ'יאנג מיי מצאנו מקום שפונה לקהל המקומי ולכן העלויות שם בהתאם. הכניסה חינם לגמרי ומשלמים רק על סלסלאות אוכל להאכיל את הפילים או על צלם מקצועי שיסתובב ויצלם אתכם. זו דרך מאוד זולה לפגוש פילים. שימו לב שכאן מדובר במפגש יותר קצר ומצומצם. אין רחיצה, טיול עם הפילים או הכנת מזון מיוחד עבורם כמו שתעשו במקלטים. אפשר קצת ללטף וקצת להאכיל בבננות וכמובן להצטלם, אבל זהו בגדול.  אנחנו ביקרנו בELFIN FARM AND CAFE מאחר והילדים שלנו הביעו חוסר עניין ביום שלם עם פילים כך שהיה טפשי להוציא הרבה כסף כדי שהם ישבו בצד וישחקו בטלפונים. זו אכן דרך זולה לפגוש פילים אבל אחרי ביקור במקום, אני לא בטוחה כמה המקום טוב לפילים עצמם. כן היה להם מקום להסתובב חופשי אבל המטפלים ניווטו אותם לבוא לעמדת ההאכלה או להצטלם עם התיירים גם כשלא בטוח שהם רצו בכך. גילינו בדיעבד גם שהם מאפשרים רכיבה חשופת גב על הפילים אז למרות שלא ראינו שיותר מדי אנשים שעשו זאת, ההמלצה שלנו על המקום מאוד מסוייגת.

שורה תחתונה - מה מומלץ?

בשורה התחתונה איך שלא נסובב זאת, הסקרנות האנושית להכיר ולפגוש את החיה המופלאה הזו עומדת בניגוד לרצון הטבעי של הפיל. פילים אמורים לחיות בטבע בלי אינטראקציה עם בני אדם. אבל המציאות יותר מורכבת מאחר ויש הרבה מאוד פילים שניצלו מתעשיות שונות שניצלו אותם והתעללו בהם, כולל תעשיית התיירות. פילים אלה לא יכולים כבר לחיות בטבע ולכן עבורם האופציה הטובה היא אכן מקלט בו יקבלו טיפול הולם ויוכלו לחיות בשקט. הכסף של התיירים מושך את התעשיה לכיוון של טיפול בפילים במקום רכיבה ומופעים, וזה דבר חיובי. אבל עדיין כאמור מקומות שונים מגדירים אחרת מהי התעללות ומה סביר. אז תצטרכו להחליט לבד מה עובר אתכם בטווח שבין התבוננות בלבד ועד לכל סוג של אינטראקציה עם הפילים.  למשפחה שכן מתעניינים ורוצים לבלות יותר זמן עם פילים הייתי ממליצה על אחד המקלטים האתיים ולהוריד עלויות על ידי בחירה בכזה שנותן הנחה לילדים או בחירה בחצי יום. לחילופין אפשר להזמין לינה במלון CHAI LAI ORCHID. זה גם יוצא משתלם יותר וגם נותן חוויה ייחודית של ממש. 

  מוזמנים לשתף את הפוסט:

 

עוד מסיפור המסע העולמי שלנו

לחיפוש מלונות

לחיפוש טיסות

מבחר אפשרויות לסיורים מאורגנים למקלטי פילים

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

קבלו עדכונים על פוסטים חדשים שמתפרסמים, כדי שלא תפספסו 

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.