שבוע בבריסל עם ילדים – עיר של קומיקס, שוקולד והמון אטרקציות מפתיעות

מה יש לעשות בבריסל? מסתבר שדי הרבה. למרות התדמית האפורה גילינו עיר שוקקת ותוססת עם סיורי שוקולד וגרפיטי, מוזיאונים מגניבים ושפע ארועי קיץ החל משטיח פרחים ססגוני דרך מופעי מוסיקה וארועי ספורט ועד למתקני לונה פארק עונתיים. אמרו לנו שאין מה לעשות בבריסל, בפועל בילינו מעל לשבוע בעיר ולא מיצינו. מוזמנים לקרוא.
אטומיום בריסל
מה יש לעשות בבריסל? מסתבר שדי הרבה. למרות התדמית האפורה גילינו עיר שוקקת ותוססת עם סיורי שוקולד וגרפיטי, מוזיאונים מגניבים ושפע ארועי קיץ החל משטיח פרחים ססגוני דרך מופעי מוסיקה וארועי ספורט ועד למתקני לונה פארק עונתיים. אמרו לנו שאין מה לעשות בבריסל, בפועל בילינו מעל לשבוע בעיר ולא מיצינו. מוזמנים לקרוא.

טיול בבריסל עם ילדים - פרטיים טכניים

טיסה: טיסה ישירה מתל אביב לשדה התעופה שרלואה, בפאתי בריסל, עם חברת ריינאייר (RYNAIR). 

הגעה לעיר: סגרנו מראש הסעה עם נהג שהמתין לנו בשדה. אם אתם נוחתים בשעות הערב/לילה, מומלץ מאוד לדאוג מראש להסעה ולא לבנות על מוניות, אובר או תחבורה ציבורית.

הרכב נוסעים: זוג + שני ילדים בגילאי 17 + 10. 

תחבורה: בעיר התניידנו בעיקר ברגל. לקחנו מלונות במרכז העיר, קרוב להכל ומלבד פעם אחת שנסענו בתחתית ופעם אחת אובר, כל יתר הזמן הכל היה במרחק הליכה.

 לינה: היינו בבריסל במסגרת טיול של חודש בבלגיה. שהינו יומיים בבריסל ואז יצאנו לטיול בארדנים ואז חזרנו לעוד 5 ימים בבריסל. המלונות ששהינו בהם:

נובוטל גראנד פלאס – מלון 4 כוכבים ממש שתי דקות הליכה מהגראן פלאס וצמוד גם למוזיאון הקומיקס. גם תחנת רכבת מרכז ממש קרובה. המלון נהדר למשפחות. קיבלנו חדר מרווח ובקומת הלובי יש עמדות משחק לילדים. 

מלון דירות אדג'יו גראן פלאס – מיקום כחמש דקות הליכה מהגראן פלאס וקרוב גם לרחוב הקניות. יש תחנת מטרו צמודה למלון. קיבלנו דירונת קטנה וקומפקטית כולל מטבחון, מאוד נוחה ומאורגנת מצויין. יש כמה סופרמרקטים בקרבת מקום וכמובן גם שפע מסעדות.

מלון קורטיארד ביי מריוט – מלון מרוחק ממרכז העיר, מתאים למי שרוצה ללון בעיר לפני יציאה לטיול בבלגיה או מי שמגיע כמונו לארוע מסויים. המלון נוח ומרווח. יש חניון גדול ממש לידו וגם כמה סופרים ומקומות לאכול. 

אופי הטיול: הביקור שלנו בבריסל מחולק כאמור לשניים, יומיים בתחילת הטיול ועוד 5 ימים בסופו (היה יום נוסף בבריסל שהוקדש להופעה של קולדפליי אבל אותו לא כללנו בפירוט המסלול כאן). במקור תכננו לבלול יומיים בבריסל ואחר כך להשתמש בה רק כתחנת מוצא לטיולים יומיים החוצה ממנה. בפועל נהנינו מאוד בעיר עצמה ובחרנו להישאר ולבלות בה רב הימים, מלבד טיול אחד לברוז'.

יום 1 - הגראנד פלאס, מוזיאון שוקולד ופסל הילד המשתין

אנחנו יוצאים לסיור קליל ורגוע ברחובות העיר ומתחילים בכיכר הגדולה, הגראנד פלאס. כיכר מלבנית מוקפת מבנים מרהיבים ביופיים. חלק מהמבנים משמשים כמוזיאונים וניתן להיכנס אליהם. אנחנו מסתפקים במבט מבחוץ. יש גם שפע חנויות בכיכר וברחובות היוצאים ממנה וביניהם לא מעט חנויות שוקולד (שעוד נחזור לסיור בהן בהמשך). 

אנחנו ממשיכים לטייל ברחובות מטיילים במתחם בשם AGORA שהוא מעין שוק עם כל מיני חנויות וגם שפע מכוני יופי למי שמעוניינת. המחירים די גבוהים ואין פה מציאות.

מבקרים גם בגלריה סנט הוברט  (Les Galeries Royales Saint-Hubert), שדרה מקורה ויפיפיה שבתוכה חנויות וגלריות שונות יפות, הרבה חנויות שוקולד וגם כמה בתי קפה נחמדים. 

ממשיכים לטייל ברחובות בריסל עד שמגיעים לפסל הילד המשתין, סמל העיר. בדרך תיתקלו בפסל הזה באינספור וריאציות בחנויות ראוה של חנויות בגדלים וצבעים שונים, עשוי משוקולד, נרות, סבונים ועוד כל מיני.  הפסל המקורי עצמו קטן למדי וסביר שתמצאו סביבו שפע של תיירים מצלמים ומצטלמים איתו. לעיתים תמצאו את הפסל לבוש, ביום הראשון שלנו הוא היה במצב הטבעי אבל בהמשך יצא לנו לראות אותו גם בתלבושת חגיגית ואפילו לשוחח עם המלביש הרשמי שלו. 

אנחנו עושים הפסקת צהריים במסעדת שה לאון (Chez Leon). מסעדה שאנחנו מכירים ואוהבים ואכלנו בה בעבר גם בבריסל וגם בסניף בפריז. ההתמחות של המסעדה היא בקערות מולים במבחר רטבים. ילדים אוכלים בחינם. 

משם ממשיכים למוזיאון השוקולד, CHOCO STORY. מומלץ להזמין מקום אך אם לא עמוס, אפשר גם לקנות במקום. המוזיאון נחמד ומעניין מאוד לגדולים ולקטנים כאחד. יש הסברים על ההסטוריה של השוקולד, כיצד התגלה והתפתח, על תפקידו בתרבויות שונות, יש הדגמה של הכנת פרלינים, כולל טעימות, משחקים אינטראקטיביים, תצוגות מעניינות של כלים ושוקולדים מסוגים שונים. מומלץ מאוד.

אחרי הצהריים עושים קצת סיבוב ברחוב הקניות. תמצאו שם את רב הרשתות המוכרות, H&M, C&A, פרימארק, זארה ועוד. 

בערב אנחנו יוצאים לארוחת ערב וסיבוב נוסף ברחובות. הכל נראה קצת אחרת בערב כשהכל מואר. ובאמת הכל שוקק ומלא אנשים וכיף להסתובב. 

 

יום 2 - סיור גרפיטי קומיקס קסום ובילוי במתחם משחקי וידאו

אנחנו מתחילים את היום בסיור גרפיטי קומיקס ברחבי העיר. עשינו סיור גרפיטי בשכונת שורדיץ בלונדון שם סיורי גרפיטי כבר הפכו להיות מאוד פופולריים. בבריסל זה עדיין לא עד כדי כך ממוסד ומאורגן אבל בהחלט  יש לה מה להציע בתחום. לא מצאנו סיור גרפיטי מאורגן אך למעוניינים, יש שתי אפשרויות לסיור עצמאי כזה:

  1. ניתן לרכוש בתחנות מידע לתיירים, מפה עם מסלול. יש תחנה כזו בגראנד פלאס, תקבלו חוברת קטנה עם מסלול. החוברת עולה 3.5 יורו. לטעמנו החוברת היתה קטנה (מאמץ לעיניים לקרוא ולראות) ולא הכי נוחה לשימוש. 
  2. סיור עצמאי – הורדנו מסלול מהאינטרנט והלכנו לפיו. היתרון היה שהמסלול התחבר לגוגל מאפס וניווט אותנו אל הציורים. 

עשינו סיור של כמה שעות והיה משגע. נתקלנו בציורי גרפיטי מקסימים וגם טיילנו והכרנו עוד רחובות ואזורים בעיר. 
כמה טיפים:

  • כדי לחבר את הילדים לחוויה, תנו להם לנווט ו/או לקרוא לכם הסברים על הציורים שאתם רואים.
  • תעשו עצירות בדרך. המסלול ארוך ומתפרס לאורך העיר כולה. כדי לא להתיש את הילדים, תעשו הפסקות יזומות. נתקלתם במשהו נחמד בדרך, תזרמו עם התגלית. אנחנו עצרנו בחנות תחפושות מיוחדות שנתקלנו בה ועשינו עוד עצירה נוספת בגן משחקים לתת לילדים להוציא קצת אנרגיה. 

אחרי הצהריים הלכנו למתחם משחקי ארקייד בשם GAMESTATE. יש כמה סוגי כרטיסים לפי הסכום וכמות הקרדיטים שתרצו לרכוש. אנחנו לקחנו את החבילה הבינונית שעלתה 25 יורו והקנתה לנו 50 קרדיטים. רב המשחקים במקום עולים 1-3 קרדיטים כך שזה מאפשר לבלות לא מעט זמן של בילוי משפחתי מהנה. יש גם כרטיס שעולה 12.5 יורו וכרטיס שעולה 50 יורו. 

מסיימים את היום בארוחת ערב במסעדה איטלקית במרכז העיר שלא היתה מספיק טובה כדי להמליץ עליה כאן. אבל לקינוח אנחנו עוצרים במסעדת ואפלים שצמודה למלון שלנו, Aux Gaufres De Bruxelles, ומתפנקים בואפל ליאג' סטייל ומילקשייקים משובחים.

כאן מסתיימים היומיים הראשונים שלנו בבריסל. המשך הטיול בבריסל קורה כשבועיים מאוחר יותר, אחרי שאנחנו חוזרים מטיול בארדנים ועוד טיול קטן בגרמניה. 

יום 3 - שטיח פרחים מרהיב, מוזיאון קומיקס, מוזיאון מגריט וסושי

אנחנו חוזרים לבריסל בדיוק כאשר מתקיים בה ארוע שטיח הפרחים המסורתי. מדובר בארוע שמתקיים אחת לשנתיים מאז שנת 1971 ובו הכיכר הגדולה, הגראנד פלאס , מרוצפת בשטיח פרחים צבעוניים. המראה מרהיב ביופיו.  יש גם אפשרות לעלות לראות מלמעלה במבט על, בעלות של 7 יורו. מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש. אנחנו לא הזמנו מראש וכבר לא ניתן היה לעשות זאת כי לא נותרו כרטיסים, ומנגד התור לקניית כרטיסים במקום היה כל כך ארוך, שויתרנו והסתפקנו בצילום מלמטה מזויות שונות. מומלץ להגיע לראות את השטיח גם בשעות הערב, הכיכר מוארת מדהים ויש גם מופע אורקולי משגע. הלכנו כמה פעמים לצפות בשטיח ולהתפעל ממנו. אם אתם מגיעים בשנה ובמועד שהוא מתקיים, אל תפספסו!

משם אנו ממשיכים למוזיאון הקומיקס MOOF שצמוד למלון הקודם שלנו, נובוטל גראנד פלאס. בפתח המוזיאון תראו פסל ענק של דרדס שכיף להצטלם איתו ולהרגיש דרדסים לעומתו. (שימו לב, יש מוזיאון קומיקס בשם Belgian Comic Strip Center שמציג תערוכות ותצוגות שונות מעולם הקומיקס. אנחנו העדפנו את ה MOOF שנראה לנו יותר מלהיב).

המוזיאון מורכב מאוסף פרטי של שני אספנים. כל הפריטים במקום שייכים להם. מדובר באוסף של בובות, תמונות ופריטים שונים הקשורים בקומיקס. יש אזור דרדסים, אזור אסטריקס, אזור לדמויות של מרוול ודיסני כמו ספיידרמן, סופרמן, הוק ועוד. ויש אזור נרחב במיוחד לטין טין. כולל המחשות של כל ספר וספר. יש גם סרטים מצויירים שאפשר לשבת לצפות בהם, והמון פרטי מידע של מאחורי הקלעים. סה"כ מוזיאון מקסים ומומלץ.

יוצאים מהמוזיאון ופונים לכיוון גני Mont des Arts Garden גנים יפים שמחברים את החלק התחתון של העיר העתיקה, עם החלק העליון שלה. בגנים יש גם שורה של מזרקות אך במועד ביקורנו הן לא פעלו כנראה בגלל הבצורת והחום הרב. מה שכן היה במועד ביקורנו הוא פסטיבל עירוני בשם in the streets שכלל שלל ארועי ספורט, תרבות ומוסיקה. ופה בגנים נתקלנו במופע מוזיקה ואנשים שישבו על מדרגות או על כסאות ים שהוצבו במקום, ונהנו ממוסיקה באוירה פסטורלית באמצע העיר. 

מגיעים לכיכר רויאל ולידה מוזיאון מגריט. מוזיאוני אמנות עם ילדים זה לא תמיד נכון ומתאים אבל כיוון שאופי היצירות של מגריט הוא קצת יותר אקצנטרי, זה נראה לנו משהו שיכול לעניין. בת העשרה באמת מוצאת עניין, הילד התעניין מעט, בעיקר במוזרות של הציורים. 

כרטיס עולה 10 יורו למבוגר, ילדים עד 18 חינם. סה"כ המוזיאון נחמד מאוד. 3 קומות של פרטי אמנות, בעיקר ציורים, של מגריט. שימו לב שהרבה מהיצירות המפורסמות שלו, לא נמצאות במוזיאון הזה. בחנות המוזיאון, ניתן לראות הדפסים של ציורים מפורסמים שאינם במוזיאון. אבל עדיין, מה שכן מוצג נחמד ושווה ביקור. וגם העלות סבירה מאוד.

עוד שווה לדעת – בכניסה יש לוקרים לאחסון ציוד ללא תשלום. מהקומה העליונה יש גם תצפית נוף יפה לעיר, רואים עד האטומיום אפילו.

בערב אנחנו יוצאים לארוחת ערב במסעדת סושי בכיכר סנט קתרין. מדובר בכיכר גדולה שיש בה מזרקה גדולה ובערב המון אנשים יושבים לצידי המזרקה, שותים בירה, עושים פיקניקים וכו'. יש וייב מאוד צעיר וכיפי במקום.

הסושי היה מצויין (נסו את השילוב של סושי פירות ודבש שלדברי גיא היה אחד הדברים הטעימים ביותר שאכל). שימו לב שלא מקבלים אשראי! 

יום 4 - טיול יום לברוז' הקסומה - ונציה של בלגיה

יש שפע טיולי יום שאפשר לעשות מבריסל ואחד הפופולריים ביותר הוא טיול לברוז' (Brugge). אפשר לעשות טיול עצמאי כמונו ולהגיע ברכבת או רכב, לחילופין אפשר לקחת סיור מאורגן לברוג' עם הסעה הלוך ושוב ומדריך שיכוון אתכם בעיר. 

אנחנו לוקחים רכבת מתחנת רכבת מרכז שנמצאת כמה דקות הליכה מהמלון שלנו. בקיץ יש להם מבצע 2 כרטיסים במחיר אחד. כרטיס הלוך ושוב זוגי עולה לנו 29 יורו. ילדים עד גיל 12 לא משלמים. לנוער יש תעריף מוזל, תלוי במספר הנסיעות. משך הנסיעה כשעה.

מגיעים לתחנה של ברוג' משם אפשר ללכת ברגל למרכז או לקחת אוטובוס שזה מה שאנחנו עושים כדי לא "לבזבז" את האנרגיה של הילד לפני שממש מתחילים לטייל בעיר עצמה. צריך לקנות כרטיסים לאוטובוס מראש, לא ניתן לרכוש כשעולים עליו. יש קופות ממש ביציאה מתחנת הרכבת. הכרטיס בתוקף ל-60 דקות רק מרגע שמחתימים אותו כך שקנינו מראש שישה כרטיסים, גם לחזור.

האוטובוס מוריד אותנו בכיכר השוק של ברוג'. כיכר מאוד יפה. בתים צבעוניים, מגדל הפעמון (Belfry of Bruges). משם אנחנו מתחילים פשוט לטייל ברחובות בין החנויות. המקום די הומה אנשים, ניכר שמאוד פופולרי בקרב תיירים. כולל קבוצות, וגם ישראלים יש פה יותר ממה שראינו בכל מקום אחר בבלגיה.

מטיילים בעיר עד שמגיעים לעמדה לסיור בסירה. אין צורך לחפש, אם תטיילו בעיר סביר שתיתקלו בעמדה כזו. יש כמה וכמה כאלה פזורות בנקודות שונות ואין שום הבדל ביניהן. המסלול מוכתב על ידי העיריה כך שכל הסיורים זהים הן במחיר והן במסלול ולא משנה מאיפה מתחילים. הסיור בתעלות נחמד אך לא חובה. בעיקר ראינו זאת כדרך לראות את העיר מזוית נוספת ובלי להתיש את הילד ולהגיע למצב של תלונות על עייפות. משך השיט כשעה, רואים את העיר מהמים, שטים ליד ברווזים וברבורים. בין לבין המשיט גם נותן קצת הסברים, אבל לפחות במקרה שלנו, לא היה הרבה עניין או ערך במידע המצומצם שנתן. פשוט להנות מהנוף ומהשיט עצמו.

אחרי השיט המשכנו לטייל בעיר, היינו ביום ראשון אז היה שוק אמנים נחמד עם נרות בצורת בירה ועוד דברים מעניינים. דגמנו גם קצת  שוקולדים לנו וסוכריה על מקל לילד וחזרנו  לבריסל.

עוד דברים שתוכלו לעשות בברוג':

  • מוזיאון שוקולד – אם לא הייתם בבריסל, תוכלו להיכנס לCHOCO FACTORY של ברוז'
  • ההסטוריום – מעין מוזיאון המאפשר לכם לבקר בברוג' של פעם ולראות איך היא נראתה ואיך חיו בה בעבר. שילוב של מיצגים אינטראקטיבים ואפילו VR. אחת האטרקציות הפופולריות של ברוג'.
  • מוזיאון הצ'יפס – המקום מתהדר בהיותו מוזיאון הצ'יפס הראשון והיחיד בעולם, לא בדקנו אם זה אכן נכון. אבל אם מתחשק לכם להכיר את הסודות מאחורי אחד המאכלים הבלגיים הכי פופולריים, זו לגמרי אפשרות נחמדה בטיול עם ילדים. האוטובוס חזרה לתחנת הרכבת יוצא ממש מול המוזיאון כך שזו אופציה טובה לסגור פה את היום לפני שחוזרים לבריסל. 

יום 5 - מכיכר סבלון הקטנה והגדולה ועד בילוי בלונה פארק

אנחנו מטיילים בשדרה שליד המלון שלנו ועוברים בכמה חנויות מדליקות של מוצרי קומיקס ומנגה. מוצרים, בובות, ספרים וחוברות. חנויות מקסימות וכיפיות לביקור. גם אם אתם לא חובבי הג'אנר, מומלץ לבקר בחנויות ולהתרשם.

בדרך נתקלים בעוד כמה ציורי גרפיטי וקומיקס שפספסנו ומגיעים עד לפסל הילד המשתין שהולבש היום בתלבושת מהרג'ה (מאוחר יותר למדנו שזה היה לרגל יום העצמאות ה75 של הודו). במעלה הרחוב מגיעים לפסל של הזמר, ז'ק ברל וגם נתקלים בכמה גלריות חמודות.

בניין מעוטר כובעים צבעוניים מושך את תשומת ליבנו, מסתבר שזו חנות שוקולדים של פייר מרקוליני. אנחנו טועמים כמה עוגיות חלומיות (יש כמה סניפים, הסניף הזה היה ב- Rue desMinimes).

ממשיכים לכיכר סבלון הקטנה ונכנסים לכנסיה שם, Church of Our Lady of Victories at the Sablon. הויטראזים יפיפיים ובנוסף יש במקום תערוכה של בובות וחפצים ששימשו בתהלוכה גדולה שנערכה בעיר לא מזמן.

כיכר סבלון הקטנה מעוטרת פסלים עומדים מסביב, כשבתוכה גנים יפים ומזרקה. המקום יפה מאוד ומרגיע אבל פחות מעניין לילדים אז אנחנו רק חולפים פה.

משם מגיעים לכיכר סבלון הגדולה. פה קצת פחות ירוק ויפה. די צהבהב למעשה, שוב אנו חווים את הבצורת שיש באירופה. נתקלים בפסל שנראה לנו מוכר, מסתבר שזה העתק של פסל פיטר פן שראינו בלונדון. יש שניים כסמל לקשר בין ילדי בריסל ולונדון.

ממשיכים ומגיעים לגלגל ענק עם תצפית על בריסל. המקום נקרא The view והוא ממוקם בנקודה גבוהה שממנה באמת יש תצפית יפה מאוד על כל בריסל. אנחנו לא עולים על גלגל הענק אבל כן נהנים מהתצפית שיש מפה על העיר, רואים אפילו את האטומיום במרחק. כדי לחזור למטה, יש מעלית שמורידה חזרה לגובה הרחוב.

מגיעים ליעד שלנו – Foire du midi  לונה פארק  שהוקם בסמוך לתחנת רכבת מידי לתקופת הקיץ, עד ה20.8. שדרה שלמה של מתקנים, דוכני משחקים ואוכל. הכל עובד בפורמט כמו בפארטר בוינה, משלמים פר מתקן שרוצים. 5 יורו למתקן. כל אחד מהילדים בוחר מתקנים שבא לו לעשות. יש מתקנים לכל גיל ולכל אופי. חובבי אדרנלין ימצאו פה מתקנים מטלטלים במיוחד וגם אלה שאוהבים מתקנים פחות מפחידים, לא יצאו מאוכזבים. 

אנחנו מבלים במקום כמה שעות טובות ואז חוזרים למרכז לארוחת ערב. ולאחריה הולכים שוב לאכול ואפל לייז' ב-Aux Gaufres De Bruxelles ליד המלון הקודם שלנו.

יום 6 - שופינג, משחקי ארקייד וסיור שוקולד עצמאי

בבוקר משאירים את הילדים לנוח במלון ואנחנו יוצאים לסיבוב ברחוב הקניות. מגלים קניון בשם CITY2 שיש בו שפע מותגים וגם קומת אוכל גדולה (אנחנו מנסים טאקוס בהרכבה אישית. טעים מאוד). יש גם סניף גדול מאוד של רשת קרפור עם המון אוכל מוכן אם רוצים לקחת הביתה. קניון נחמד ומתאים גם לימי גשם.

בדרך חזרה מגלים עוד כיכר יפה, כיכר המרתירים, Place des Martyrs.

חוזרים לחדר ולוקחים את הילדים שוב לארקייד המשחקים החביב עלינו, Gamestate שנמצא ממש מול המלון שלנו. הילדים נהנים מאוד לשחק בשלל מכונות המשחק שיש שם.

יוצאים לארוחת ערב במסעדת Le Bourgeois שממש מול שה לאון, קדירת הצדפות שלהם לא פחות טעימה והנזיד הבלגי שאני מנסה גם מעולה. 

לקינוח אנחנו יוצאים לסיור שוקולד עצמאי. רב חנויות השוקולד פתוחות עד שעות מאוחרות כך שאין בעיה לעשות סיור כזה בשעות הערב.

שימו לב, ניתן להזמין סיור שוקולד מאורגן אשר ייקח אתכם לכמה מהשוקולטריים היותר נחשבים בבריסל, כולל טעימות והסברים על הייחודיות וההסטוריה של כל אחד מהם (לחצו לסיורי שוקולד מומלצים)

אנחנו בחרנו לעשות סיור עצמאי, הכנתי רשימה של שוקולטיירים מומלצים, ריכזתי קצת מידע מעניין ובניתי מסלול. לאורך המסלול פשוט נכנסנו לחנויות שעניינו אותנו ולקחנו 2-3 פרלינים לטעום מכל חנות. עלות לפרלין נעה בין 1-1.5 יורו ליחידה אז עלות סיור עצמאי תהיה תלויה בכמות החנויות שתבקרו והפרלינים שתאכלו. לנו יצא בערך  40 יורו לשנינו (הילדים נהנו לראות את חנויות השוקולד אבל פחות היו בעניין של שוקולדים ממולאים).

בהמשך אפרסם פה את מסלול סיור השוקולד העצמאי שעשינו, כולל הסברים על השוקולטריים השונים לשימושכם. מוזמנים לעקוב ולהתעדכן כשמתפרסם או לכתוב לי ולבקש שאשלח אליכם לינק.  

יום 7 - מוזיאון הילד המשתין, אטומיום גנים יפניים וסיור פרידה

אנחנו מתחילים את הבוקר במוזיאון התלבושות של הילד המשתין. המוזיאון לא רחוק מהפסל עצמו. מדובר במוזיאון קטן, חדר אחד, ובו מוצגות שלל תלבושות שהולבשו לילד המשתין בארועים ומועדים שונים. המקום צר מלהכיל את כל התלבושות שברשותו ומלבד התלבושות שמוצגות תוכלו לחפש בארכיון ממוחשב תלבושות לפי מדינה, ארוע, מועד וכו'. יש גם עמדה להתנסות בהלבשה של הפסל (שמסתבר שלא כזה פשוט כמו שזה נראה) ושוחחנו קצת עם המלביש הרשמי שסיפר לנו כל מיני אנקדוטות מעניינות. לא באנו עם הרבה ציפיות למוזיאון הזה אך במפתיע הילדים וגם אנחנו ממש נהנינו פה. 

משם המשכנו למתחם VR שיש ממש ליד המלון שלנו. יש להם קומה נפרדת שבה משחקים של שעה ויותר ואליהם מומלץ להזמין מקום מראש. אבל היתרון שלהם מבחינתנו היה שבקומת הכניסה היו עמדות VR למשחקים קצרים יותר 10 דקות כל אחד. אז כל אחד מהילדים עשה כמה משחקים ומאוד נהנו.

אחרי זה נסענו לאטומיום כי לא יכולנו לסיים את הביקור בבריסל בלי לראות את אחד מהסמלים המפורסמים שלה. החסרון העיקרי של האטומיום הוא המיקום שלו המרוחק למדי מהעיר.

כדי להגיע אליו אנו נוסעים בתחתית. יש תחנה צמודה למלון שלנו. כרטיסים ניתן לקנות במכונות אוטומטיות או בעמדה מאויישת. הכרטיס בתוקף לשעה מרגע החתמתו. מומלץ להחתים בסמוך לעליה לרכבת עצמה ולא בכניסה לתחנה. יש זמן הליכה והמתנה וחבל שיירד מזמן התוקף של הכרטיס שלכם. 

הנסיעה לאטומיום לוקחת כעשרים וחמש דקות. הרכבת מתחילה תחתית אך הופכת עילית כך שתוכלו לראות עוד אזורים של העיר. למשל עברנו ליד אזור הDOCK וראינו שיש שם מתחם שלם של קניונים ומתחמי בילוי.

יורדים בתחנת ESPLANADE שהיא התחנה האחרונה. שימו לב שהתחנה לא ממש קרובה לאטומיום וממנה יש עוד קצת הליכה של 10-15 דקות עד אליו.

האטומיום מרשים מאוד. בעל מראה חללי במקצת שאינו דומה לשום דבר אחר. ניתן כמובן גם להיכנס אליו אך לא התרשמנו שיש שם משהו שיעניין אותנו או את הילדים ולכן הסתפקנו במבט מבחוץ.

לא רחוק מהאטומיום נמצא פארק מיני אירופה שגם אליו לא נכנסנו. היינו כבר במספר פארקי מיניאטורות והילדים לא רצו עוד אחד. 

במקום זה המשכנו מהאטומיום לכיוון פארק Osseghem Park. שכרנו קורקינט שהילדים נסעו עליו ונהנו ועצרנו בגן משחקים קטן להוציא אנרגיה.

המשכנו בעזרת גוגל מאפס לכיוון הגנים היפניים. מדובר במוזיאון לתרבות יפן שבעת ביקורנו היה בשיפוץ ולא ניתן היה להיכנס אבל כן ניתן היה להסתובב בגנים ולהתרשם מהמבנים היפניים כולל מגדל מרשים ויפיפייה. 

מכאן לקחנו רכבת חזרה לעיר ויצאנו לארוחת ערב במסעדה הודית נחמדה ואז לסיבוב פרידה ברחובות בריסל שכה התחבבה עלינו בזמן הביקור שלנו כאן.

עוד כמה דברים שחשוב לדעת על בריסל

בטחון אישי – אחד הדברים שהטרידו אותנו לקרוא על בריסל לפני שהגענו היה סוגיית הבטחון האישי. בזמן שהותנו לא הרגשנו לא בטוחים כמעט בשום שלב, (למעט באזור האחורי של תחנת רכבת מידי). עם זאת, כן ראינו כמו גדולה של הומלסים ברחובות ומספר לא מבוטל של חלונות ראווה מנופצים.  ההמלצה שלנו היא ללון ולשהות באזורים יותר הומים ומתויירים, רצוי באזורים שסביב הגראנד פלאס. 

תחבורה – רב הזמן הלכנו ברגל. אובר הזמנו פעמיים כשפעם אחת לקח כ15 דקות להגעתו ופעם שניה הגיע בזמן סביר. העלויות גם לא זולות במיוחד. בתחתית השתמשנו פעם אחת. רכבת תאפשר לכם טיולי יום אל מחוץ לבריסל ואפילו מחוץ לבלגיה. תחנת מידי (דרום) היא הגדולה יותר אבל תחנת סנטרל קרובה יותר למרכז העיר בו מומלץ ללון. שימו לב לבדוק כרטיסים מיוחדים והנחות עונתיות או לגילאים מסויימים, זה יכול להוזיל משמעותית (לנוער ניתן היה לרכוש כרטיס חודשי זול לנסיעות רכבת בכל בלגיה ללא הגבלה)

אטרקציות – יש לא מעט אטרקציות, כולל כמה מהיותר פופולריות, שאנחנו לא עשינו מסיבות שונות ויכולות לעניין מי שמתכנן טיול בבריסל:

  • פארק מיני אירופה – פארק מיניאטורות של מבנים ומקומות ברחבי אירופה. נמצא קרוב לאטומיום ומתאים לשילוב באותו יום. 
  • פארק ואליבי (Walibi) ו/או אקווהליבי (Aqualibi) – פארק שעשועים עם מבחר גדול של רכבות הרים ועוד מתקנים מלהיבים. בסמוך אליו יש גם פארק מים עם מגלשות ושעשועי מים שונים. ניתן לקנות כרטיס משולב אך סביר שיהיה קשה להספיק את שני הפארקים ביום אחד. הפארק נמצא כחצי שעה נסיעה מבריסל וניתן להגיע אליו ברכב או ברכבת. 
  • עולם המכוניות (Autoworld) – מוזיאון מכוניות שבו תוכלו להתרשם ממכוניות (אמיתיות) משלל דגמים ושלל שנים. לעיתים יש תערוכות מיוחדות. מתאים לחובבי מכוניות מכל הגילאים. 
  • מוזיאון מדע וטבע – יש כזה כמעט בכל עיר גדולה וגם בבריסל. מעבר לתערוכות עצמן יש גם מסלולים מיוחדים שמותאמים לילדים. 

סיכום תובנות ומסקנות

אטומיום בריסל

תובנות וטיפים שלנו לבריסל עם ילדים

  • אמרו לנו שאין מה לעשות בבריסל ושהיא עיר משעממת. בפועל היה לנו כל כך כיף בעיר ששינינו תכניות ונשארנו בה יותר מהמתוכנן. אל תאמינו לכל מה שאומרים לכם.
  • מיקום לינה הוא קריטי בבריסל. ממליצים מאוד לא לחסוך פה ולבחור מקום לינה מרכזי קרוב לגראנד פלאס. לתחושתנו אנשים שבחרו ללון רחוק מהמרכז פחות נהנו מהעיר בגלל תחבורה פחות נוחה או הצורך ללכת דרך רחובות פחות נעימים ופחות בטוחים.
  • פה ושם נתקלנו במקומות שלא קיבלו אשראי, מומלץ שיהיה עליכם גם מזומן או לחילופין ממליצים לוודא במסעדות מראש שמקבלים כרטיסי אשראי בכלל ואת הכרטיס הספציפי שלכם בפרט (היו מקומות שלא קיבלו סוג מסויים של כרטיסי אשראי, למשל מאסטרכרד).
  • תבדקו מה קורה בעיר בזמן ביקורכם. כנסו לאתר הרשמי של העיר ואולי תגלו שבדיוק מתקיים בה פסטיבל מסויים או ארוע שווה. בזמן הביקור שלנו למשל נערך ארוע שטיח הפרחים הדו שנתי, ובנוסף בין אמצע יולי לאמצע אוגוסט מתקיים בעיר פסטיבל ברחובות עם כל מיני ארועי תרבות וספורט (ליד המלון שלנו נערך טורניר כדורעף חופים והרחבה הפכה לחוף מאולתר עם חול, רשתות ומשחקים עם קהל מריע) וגם לונה פארק  זמני.  
  • בריסל היא תחנת מוצא נהדרת לטיול כוכב ברחבי בלגיה. התכנית המקורית שלנו היתה להגיע לערים כמו אנטוורפן וגנט ואולי גם לעשות גיחות אל מחוץ לבלגיה ליעדים בהולנד או צרפת, אבל מצאנו את בריסל מהנה ומעניינת כל כך שהשארנו את זה לביקור הבא 🙂 

עוד ערים באירופה ששווה לבקר בהן:

אם אתם חובבי וינטג' ונוסעים בהרכב בלי ילדים, מוזמנים להציץ על המסלול של רחלי מהבלוג רק עתיק

מה עוד יש לעשות בבריסל:

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. אליסיה

    איזה פוסט כיפי, מתכננים לקיץ ומתלבטים לגבי האוטווורלד, האם יתאים לילדים בני 6 ו-8?

    1. dvorasch

      לא ביקרנו במקום אבל לפי דעתי אם הילדים שלך מתעניינים ואוהבים מכוניות, זה בהחלט יתאים.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.