סופשבוע זוגי באתונה יוון – 3 ימים של כיף במרחק של פחות משעתיים טיסה

אתונה היא יעד שנמצא כל כך קרוב, פחות משעתיים טיסה, ועם זאת, זה היה הביקור הראשון שלנו שם. גילינו עיר צעירה ותוססת מאוד עם חיי לילה מאוד פעילים. המון שווקים, עתיקות, מוסיקה ואוכל מעולה. לגמרי יעד ששווה ביקור אך אם יש לכם אפשרות, עדיף לא בקיץ, מאוד חם ביוון.
אתונה

תקציר הפוסט והמסלול

הגעתי לאתונה בהפתעה כך שלא היה לי זמן לתכנן או לארגן יותר מדי דברים. אז די לקחנו את הטיול באיזי ובלי לחץ לרוץ ולסמן וי על אתרי חובה כאלה ואחרים. מה שהכי נהנינו לעשות היה פשוט ללכת לאיבוד ברחובות העיר ולהיתקל בהפתעה בדברים יפים ומעניינים. אתר עתיקות או גלריית אמנות, חנות מזכרות או רחוב יווני אותנטי. פשוט זרמנו ונהנינו לגלות את העיר דרך הרגליים. גם מזג האויר מאוד השפיע על הבחירות שלנו, היה מאוד מאוד חם וזה גרם לנו לוותר על דברים שבמזג אוויר נעים יותר, סביר שהיינו עושים.

וזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו

רוצים גם? מוזמנים לחפש טיסות לאתונה:

מוזמנים לחפש מלון באתונה, יוון :

Booking.com

סופשבוע זוגי באתונה - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

הגעה: טיסה הלוך בחברת AEGEAN. היה מעולה. כבר שכחנו איך זה לטוס בחברה סדירה עם שירות מלא.  היה עיכוב של שעה ביציאה בגלל עומס בשדה שלא קשור לחברת התעופה. טיסת חזור עם RYANAIR. היתה בסדר גמור.

הרכב נוסעים: זוג  (אך היעד יתאים מאוד גם לטיול של שתי חברות או יותר).

תחבורה: בעיר התניידנו בעיקר ברגל או באובר. משדה התעופה לעיר לקחנו אובר שעלה 40 יורו, בחזור נסענו ברכבת בעלות של 9 יורו לאדם. בשני המקרים הנסיעה ארכה כ-45 דקות.

חבילת גלישה: רכשנו בשדה התעופה סים של 1GB מחברת 019 בעלות של 80 ש"ח. רכשנו אחד כזה והוא הספיק לנו ל-3 ימי הטיול. רכשנו סים אחד בארץ כי רצינו שתהיה לנו אפשרות להזמין אובר מייד בנחיתה. בנוסף רכשנו בעיר סים מקומי בעלות של 10 יורו ל-11GB גלישה.  שימו לב, ניתן לרכוש סים בשדה התעופה אך המחיר שם משמעותית יותר יקר מאשר בעיר. יותר מפי 2!  בעיר תוכלו לרכוש סים בכל חנות סלולר כמו VODAPHONE ואחרות. כמו כן יש מעין מעכרים שמפוזרים בנקודות שונות בעיר ויציעו לכם סים דרכם. אם תקנו דרכם עשוי לקחת כמה שעות עד שהחבילה שלכם תיקלט ותתחיל לפעול. שימו לב, כדי לרכוש סים תצטרכו דרכון, לא מקבלים צילום רק את הדרכון עצמו.

טיולים זוגיים נוספים שאולי יעניינו אתכם:

המלון שלנו באתונה

המלון שלנו באתונה נקרא   360 Degrees והוא נמצא בכיכר מונסטריאקי (Monastiraki) כיכר מרכזית ממש ליד שוק הפשפשים, שכונת פלאקה, האגורה ועוד. מהכיכר היתן לראות את גבעת האקרופוליס החולשת על העיר, ולמלון שלנו, כמו לאחרים סביבו בכיכר, יש טרסת גג ממנה ניתן להשקיף על האקרופוליס.

מה אהבנו במלון:

• קיבלנו חדר מרווח מאוד, מעוצב מקסים עם נגיעות של רטרו.
  • שירות מעולה. כל בקשה הכי קטנה נענתה בשמחה ובאדיבות. הלכו לקראתנו מעל ומעבר. איפשרו לנו צ'ק אין מאוחר, סיוע בהדפסת ניירת לטיסה וכל דבר אחר שרק רצינו.
  • מיקום מעולה. הכיכר שוקקת חיים בכל שעות היום. גם כשחזרנו בשתיים לפנות בוקר היתה מאפיה פתוחה, דוכני שתיה וכמובן ברים על כל הגגות. בהליכה קלה הגענו לכל מקום שרצינו, שוק הפשפשטים, הרחובות הקטנים והציוריים, אתרי עתיקות ועוד.
  • ארוחת בוקר טובה ומגוונת שהחזיקה אותנו שבעים עד הערב.

מה פחות אהבנו:

בגלל המיקום המרכזי בכיכר תוססת ובגלל בר על הגג שפעיל עד שעות הלילה הקטנות, עשוי להיות מעט רועש בלילה. אם אתם חייבים שקט מוחלט כדי לישון, תשקלו מיקום אחר או לחילופין, בקשו חדר בקומה שרחוקה מהגג.

לחיפוש מלונות אחרים באתונה:

Booking.com

יום 1 - בין שרידים של יוון העתיקה לחנויות ציוריות לתיירים

כשחושבים על אתונה חושבים על יוון העתיקה ואכן שרידים ארכיאולוגים ואתרי עתיקות פזורים ברחבי העיר. גם אם לא תחפשו אותם, סביר שתיתקלו בהם כשתסתובבו.

ממש בסמוך לכיכר מונסטריאקי בה היה המלון שלנו, נתקלנו בשרידי ספריה עתיקה. משם עברנו לסייר בין סמטאות צרות וגדושות בחנויות לתיירים שהציעו מזכרות, ביגוד יווני, נעלי ותיקי עור למי שחובב (אני פחות בעניין) ועוד. אמנם הכל מאוד ממוסחר ותיירותי אבל עדיין נחמד ונעים לטייל ולשוטט בלי מטרה בין החנויות.

בכל פניה נתקלנו באיזשהו שריד הסטורי. הבית העתיק ביותר באתונה. האגורה הרומית, שהיא מעין אכסדרת עמודים שנותרו ממה שהיה שוק בתקופה העתיקה. בית מרחצאות עתיק ועוד. העתיקות  משובצות בין שלל החנויות התיירותיות במעין שילוב מעניין בין חדש וישן.

ומעל להכל מתנשא כל הזמן האקרופוליס. האקרופוליס הוא ללא ספק אתר החובה העיקרי של אתונה. מדובר בגבעה החולשת על העיר ועליה שרידים של מספר מבנים עתיקים. בכל אתר תקראו המלצה גורפת להקדיש כמה שעות לשיטוט באקרופוליס. עם זאת אנחנו לאחר התלבטות בחרנו לא לעשות זאת. היה מאוד מאוד חם באתונה במועד ביקורנו וסיור באקרופוליס משמעו כמה שעות בשמש קופחת. אז למרות שזה אתר חובה החלטנו להשאיר אותו לביקור במועד אחר, רצוי בעונה פחות לוהטת. אם אתם בוחרים לבקר באקרופוליס בקיץ – השתדלו להגיע כמה שיותר מוקדם בבוקר לפני שנהיה ממש קשוח בחוץ.  כן טיילנו וצפינו באקרופוליס משלל נקודות תצפית שונות.

יש גם את מוזיאון האקרופוליס שגם מומלץ מאוד ובו מוצגים שלל פריטים שהתגלו על גבעת האקרופוליס. מומלץ להזמין כרטיסים מראש כדי להימנע מהתורים הארוכים. לנו לא הסתדר בביקור הפעם וגם זה יישאר לנו לפעם הבאה.

בדרך חזרה למלון נתקלנו במתחם ספא דגים ועשינו שם עצירה לטיפול בכפות הרגליים. היה נחמד מאוד. המקום מציע גם טיפולי מניקור ופדיקור למי שמעוניין.

צמוד למלון שלנו היתה גם הכניסה לשוק הפשפשים של אתונה שבו שפע של חנויות מסוגים שונים. בגדים, נעליים, תיקים, מזכרות ועוד. אופי החנויות מעט שונה מהחנויות שראינו בסמטאות מוקדם יותר ואפשר היה למצוא פה קצת יותר מציאות.

משם חזרנו למנוחה במלון ומאוחר יותר יצאנו לארוחת ערב נעימה במסעדה לרגלי האקרופוליס עם מוסיקה יוונית חיה ואוכל משובח.

יום 2 - כיכר סינטגמה, החלפת משמר ועוד קצת עתיקות

לאחר ארוחת בוקר במלון יצאנו לכיוון כיכר סינטגמה (Syntagma), כיכר גדולה ומרכזית בעיר. בכיכר יש מזרקה נחמדה וכמה פסלים פזורים אבל מעבר לכך לא מצאנו בה עניין מיוחד. יש כניסה לתחנת תחתית שכדאי להיכנס אליה גם אם אין כוונה לנסוע לשום מקום. במקום התגלו שרידים כשבנו את התחנה והם נשמרים ומוצגים בקומת הכניסה של התחתית. שווה הצצה.

מעבר לכביש נמצא בניין הפרלמנט ושם עומדים חיילים ומדי שעה עגולה מתבצע טקס החלפת משמרות. הטקס מעניין למדי ושונה מטקסי החלפת משמר אחרים שיצא לנו לראות (בלונדון או באוסלו למשל). הטקס כולו נראה כמו ריקוד עם תנועות איטיות וסוג של כוריאוגרפיה וגם הלבוש המסורתי של החיילים תורם לעניין. היה יום חם במיוחד ויצא לנו לראות גם לפני הטקס הרשמי, טקס קצת פחות רשמי של איך מנהל המשמרת דואג לחיילים וניגש להשקות ולהרטיב את פניהם כדי לוודא שהם שורדים את החום הכבד. הם מתקשרים ביניהם במצמוצי עיניים ואיתותים שידועים רק להם כך שהקהל כלל אינו מודע להם.

ליד בניין הפרלמנט יש פארק ירוק נחמד שאפשר להיכנס ולטייל בו קצת. מצאנו שם ספסל מוצל בשדרה של צמחיה ירוקה ונחנו קצת בטרם המשכנו הלאה. בתוך הפארק אין איפה לקנות שתיה, הביאו איתכם או הצטיידו בדוכנים שיש בכניסה.

משם המשכנו לשער אדריאנוס שאותו ראינו מרחוק יום קודם ועכשיו הגענו לראותו מקרוב. השער הפריד בעבר בין עיר האלים, האקרופוליס לבין העיר הרומאית ומקדש זאוס שמעבר לקשת. בעת ביקורנו החלקים העיקריים של מקדש זאוס היו בשיפוץ ומכוסים בפיגומים כך שלא היה טעם להיכנס.

חזרנו לכיוון המלון דרך רחוב ארמו (Ermou), רחוב הקניות של אתונה. שפע חנויות כולל מותגים מוכרים ומותגים מקומיים. לא ממש נכנסנו לחנויות, השארנו את זה למחר. אבל בדרך נתקלנו בדיילת חביבה שהציעה לנו להגיע למכון ספא ולעשות מסאג'ים וזה דווקא התאים לנו – אז נכנסנו ועשינו מסאג' שמן תאילנדי. 20 יורו ל-45 דקות, 25 יורו לשעה. קחו בחישוב שהעיסוי תאילנדי וכולל קצת לחיצות ומתיחות. הסגנון שונה מהמסאג'ים שעשינו בדברצן הונגריה לא מזמן. אבל היה מהנה ומרענן.

משם חזרנו למלון למנוחה קלה ואז ארוחת ערב מהירה ואובר לפסטיבל מוסיקה והופעה שהיוותה הסיבה המרכזית שהגענו לאתונה .

יום 3 - עוד קצת עתיקות, קצת שופינג ומסאג' לסיום

התחלנו את היום בשיטוט נוסף בסמטאות הציוריות. ראינו עוד כמה גלריות אמנות ועוד כמה אתרי עתיקות כמו האגורה הרומית (את היוונית הצלחנו לפספס איכשהו). קנינו קצת מזכרות ומתנות ומשם המשכנו לרחוב ארמו, רחוב הקניות של אתונה. הסתובבנו בין החנויות וקנינו כמה דברים. לא היו סיילים או מחירים יוצאי דופן כך שלא ממש קנינו יותר מדי. גם החום הכבר והעובדה שלא בכל מקום היה מיזוג, לא תרם.

בצהריים היינו צריכים לפנות את החדר שלנו במלון. השארנו את הציוד בשמירת חפצים שם והמשכנו לטייל. במידה ואתם לנים בדירה או שלמלון שלכם אין אופציה של שמירת חפצים, אפשר לבדוק אפשרות לשכור לוקרים לאחסון

בהיעדר חדר להתאושש ולנוח בו לפני הטיסה, החלטנו להתפנק בעוד מסאג'. חזרנו לבחורה מיום קודם שלקחה אותנו שוב לספא. יש שני מכונים והם עובדים בשיתוף פעולה ומעבירים ביניהם לקוחות לפי הזמינות. לקחנו מסאג'ים מסוג שונה הפעם, ביקשתי משהו יותר עדין ומפנק והוא אכן היה כזה אך עדיין, האוריינטציה התאילנדית היתה מורגשת וקצת מתיחות ולחיצות היו בכל מקרה. עלות המסאג'ים היותר מפנקים שבחרנו היו 30-35 יורו לאחד. לעומת עלויות מסאג'ים בארץ, מאוד משתלם. ולפי כמות הישראלים שנתקלנו בהם בשני המכונים, נראה שרבים חושבים כמונו 🙂

סיימנו בביקור חוזר בגלידריה שממש אהבנו, ICE ROLL שם מכינים מול העיניים את הגלידה על משטח קפוא עם הטעמים והתוספות שאנחנו בוחרים. גם מעניין לראות את תהליך ההכנה ומעבר לזה, גלידה ממש ממש ממש טעימה!

לאחר הסיום המתוק הזה, אספנו את הציוד שלנו ועלינו על רכבת לשדה התעופה.

אוכל באתונה

האוכל היווני באתונה היה נהדר וראוי להתייחסות מיוחדת. הצטערנו שלא היו לנו יותר ימים רק בשביל שתהיה לנו הזדמנות לטעום ולנסות עוד ועוד מטעמים. לגמרי סיבה טובה לחזור.

מאחר והיה לנו מלון עם ארוחת בוקר מצויינת ומשביעה, יצא שלרב לא היינו יותר מדי רעבים עד שעות הערב, כך שלא היו לנו המון הזדמנויות לאכול במסעדות.

אז מה מומלץ לאכול?

• ג'ירוס – השווארמה היוונית שונה מזו המוכרת לנו בארץ ולא רק בגלל שיש להם כזו מבשר חזיר, אלא גם התיבול אחר. מומלץ מאוד וטעים.
  • גבינות צלויות / אפויות. ניסינו גבינת חלומי צלויה שהיתה נהדרת. ועוד מאפה פילו במילוי גבינה עם דבש למעלה שיצר שילוב מוזר ומעניין של מלוח ומתוק. והיו עוד שלל גבינות בתפריטי המסעדות שלצערנו לא הספקנו לדגום.
  • פלטת בשרים – הדרך הכי טובה לדגום מבחר רחב של בשרים טובים שהיוונים יודעים להכין.
  • סופגניות מקומיות – נקראות LOKOMUDES, נראות כמו כדורים קטנים או מיני סופגניות מטוגן ומגיע עם מבחר אופציות ציפוי כמו דבש או שוקולד וגם דברים יותר יצירתיים.
  • דגים ומאכלי ים – מוגשים כמעט בכל מסעדה. אם לשפוט ממה שסיפרו מלצרים בכמה מסעדות, נראה שדניס הוא האופציה המועדפת על ישראלים. אנחנו ניסינו דווקא קאלאמרי והיה מצויין.

מסעדת טברנה שאהבנו במיוחד גם בגלל האוכל המעולה, גם בגלל המיקום ממש למרגלות האקרופוליס וגם בגלל המוסיקה החיה המצויינת שהיתה שם : Cave of Akropolis

עוד יעדים מומלצים לטיול זוגי:

תובנות ומסקנות

תובנות וטיפים שלנו לסושבוע זוגי באתונה

• אתונה התגלתה כעיר מאוד תוססת עם חיי לילה עשירים והרבה ברים על גגות שצופים אל עבר האקרופוליס. אם אתם אוהבים לבלות עד מאוחר, תהנו מאוד. אם אתם רוצים לישון מוקדם, חפשו מלון שקט ולאו דווקא במרכז מוקדי הבילוי.
  • חם מאוד באתונה בקיץ. חם במידה שפוגמת בהנאה וברצון להסתובב בחוץ בשעות השיא. יש דברים שויתרנו עליהם רק בגלל החום, כמו ביקור באקרופוליס. אם אפשר, העדיפו להגיע בעונה פחות לוהטת.
  • האוכל היווני נפלא. קיבלנו רשימת המלצות למסעדות מכמה וכמה אנשים והאמת היא שלא היה צורך. כל מקום שישבנו בו הציע אוכל מקומי טעים. אנחנו העדפנו מקומות שהציעו שילוב של תפריט מעניין, מוסיקה חיה ואם היה גם נוף לאקרופוליס אז בכלל מעולה.
  • הכי כיף זה פשוט ללכת לאיבוד ברחובות אתונה. לא צריך לתכנן יותר מדי. לא יקרה שום דבר אם תפספסו אתר עתיקות אחד או אחר, החוויה הכללית של שילוב בין עתיק וחדש עדיין תעבוד.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.