3 ימים בדברצן הונגריה – סופשבוע של ספא, שופינג ואוכל טוב

דברצן שבהונגריה היא לא יעד מאוד מוכר ופופולרי ועם זאת מצאנו אותה יעד נפלא לסופשבוע רגוע של ספא, שופינג ושוטטות נעימה בעיר אירופאית חביבה. דווקא העובדה שאין בה המון אטרקציות היא מה שעושה אותה מושלמת לטיול של רוגע וכיף. היא מהווה יעד מצויין לזוגות או לקבוצת חברות אך יש לה גם מה להציע למשפחות. אנחנו הגענו אליהם הפעם בהרכב זוגי.
דברצן הונגריה
דברצן שבהונגריה היא לא יעד מאוד מוכר ופופולרי ועם זאת מצאנו אותה יעד נפלא לסופשבוע רגוע של ספא, שופינג ושוטטות נעימה בעיר אירופאית חביבה. דווקא העובדה שאין בה המון אטרקציות היא מה שעושה אותה מושלמת לטיול של רוגע וכיף. היא מהווה יעד מצויין לזוגות או לקבוצת חברות אך יש לה גם מה להציע למשפחות. אנחנו הגענו אליהם הפעם בהרכב זוגי.

תקציר הפוסט והמסלול

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו
איפה כדאי לישון
ספא וטיפולים
מה אוכלים
שופינג
הפתעות נוספות
סיכום

רוצים גם? מוזמנים לחפש טיסות לדברצן:

מוזמנים לחפש מלון בדברצן, הונגריה :

Booking.com

סופשבוע של רוגע בדברצן - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

הגעה: טיסה ישירה מתל אביב לדברצן עם חברת וויזאייר (WIZZAIR). טסנו ללא מזוודות, רק עם טרולי אחד ותיקי גב. ליומיים וחצי טיול, זה לגמרי הספיק לנו. זה קיצר לנו זמנים ותורים בהלוך וגם בחזור. הטיסה קצרה, פחות משלוש שעות. שדה התעופה של דברצן קטנטן ואין הרבה טיסות כך שלא לוקח הרבה זמן לעבור שם הכל.

הרכב נוסעים: זוג  (אך היעד יתאים מאוד גם לטיול של שתי חברות או יותר). מוזמנים גם לראות את המסלול שלנו לדברצן עם ילדים קטנים.

תחבורה: בעיר התניידנו בעיקר ברגל או בבולט (BOLT).

חבילת גלישה: רכשנו בשדה התעופה סים של 1GB מחברת 019 בעלות של 80 ש"ח. רכשנו אחד כזה והוא הספיק לנו ל-3 ימי הטיול כולל שימוש כראוטר עבור הטלפון הנוסף. תכננו לרכוש סים מקומי נוסף כשנגיע לדברצן אך בסוף לא היה בכך צורך. בהרבה מקומות בעיר היה WIFI חינמי (או עם סיסמא של המקום שניתנה לנו ברגע שביקשנו). במקרים שלא היה, כאמור פתחנו גלישה בסים שקנינו בארץ.

טיולים זוגיים נוספים שאולי יעניינו אתכם:

דברצן - איפה כדאי לישון?

שדה התעופה של דברצן נמצא כרבע שעה נסיעה מהעיר. כך שגם אם הטיסה שלכם נוחתת מאוחר או יוצאת מוקדם בבוקר, אין צורך לחפש לינה בשדה כמו ביעדים אחרים. הכל קרוב לשדה!

מבחינת לינה שקלנו את האופציות הבאות:

מלון LYCIUM – זה המלון שבו בחרנו ללון. מדובר במלון ספא 4 כוכבים הממוקם די במרכז העיר. תוך פחות מחמש דקות הליכה הגענו לכיכר המרכזית של העיר ועוד כמה דקות הליכה אל קניון הפורום. המלון עצמו היה מצויין. קיבלנו חדר מרווח מאוד עם מיטה ענקית ונוחה. ארוחת הבוקר היתה טובה ומגוונת. למלון יש ספא לשימוש האורחים שכולל בריכת שחיה, כמה בריכות ג'קוזי וסאונות. שירות מצויין ואדיב, נקיון יומיומי. ביום הטיסה אפילו הציעו להכין לנו ארוחות בוקר לקחת, כיוון שיצאנו באמצע הלילה. מומלץ מאוד.

מלון Aquaticum – האקווטיקום שכולל מתחם מעיינות חמים, מתחם סאונות ופארק מים ענק, כולל גם מלון שניתן לשהות בו. שהייה במלון מקנה כניסה חופשית למרחצאות והנחה בכניסה לפארק המים. כך שלמי שמתכנן לבלות הרבה במתחמים שם, זה לגמרי יכול לצאת נוח ומשתלם. מבחינת מיקום, הוא מרוחק יותר מהעיר עצמה. כעשר דקות נסיעה במונית/בולט.  הוא יקר יותר אבל שווה לבדוק כמה הוא "חוסך" בעלויות כניסה למרחצאות ופארק המים. 

מלון CENTRUM – מלון 3 כוכבים במרכז העיר. שמענו עליו לא מעט המלצות. אם אתם מחפשים להוזיל עלויות זו תהיה בחירה מצויינת עבורכם.

מלון DIVINUS – מלון ספא 5 כוכבים ששמענו עליו המלצות רבות אך לא יצא לנו לנסות בביקור הנוכחי.  הוא מעט יקר יותר אבל אם בא לכם להתפנק, אפשר לשקול. 

חגיגה של ספא ומסאג'ים

אחת הסיבות המרכזיות שבחרנו להגיע לדברצן היתה היותה עיר עם מרחצאות טרמיים. התאים לנו להתפנק קצת בספא ומסאג'ים. כשהגענו לעיר גילינו שמחירי הטיפולים כאן זולים בצורה משמעותית מבארץ. אז אם אתם בעניין של מסאג'ים, זה מקום מעולה להתפנק בכמה כאלה. הנה כמה אופציות ששווה לבדוק:

מסאג'ים

* ספא LOTUS – נמצא לא רחוק מקניון הפורום. הספא ממוקם בסוג של בית דירות. זה ספא קטן ונטול גינונים ופאר אבל גם המחירים של המסאג'ים מצחיקים ממש. עשינו מסאג'ים של שעה במחירים של 60-70 ש"ח האחד.  בעלת המקום לא מדברת אנגלית ולכן מבקשת שיפנו אליה בכתב דרך האתר כדי שתיעזר בתרגום מובנה. הבת שלה שגם עובדת במקום, דוברת קצת אנגלית ואם היא נמצאת, היא יכולה לעזור בתקשורת. אם אתם מגיעים לסופשבוע, שימו לב שבשבת וראשון הספא סגור. תכננו בהתאם.

* ספא MEDORA – הספא נמצא במרכז העיר במעין מרכזון מסחרי קטן. הוא מציע מגוון מאוד מעניין של טיפולים כולל פילינג, עטיפות שונים ומסאג'ים עם שוקולד. ומה שמשך במיוחד את תשומת ליבנו היו חבילות טיפול שאפשר להזמין שכוללות 3-4 טיפולים (גוף, ראש, רגליים, פנים וכו') בסה"כ כ3.5 שעות של פינוק בכ-250 ש"ח! לצערנו הרב גילינו את המקום מאוחר מדי ולא היה להם מקום פנוי. אם אתם בעניין, מומלץ להזמין מראש. גם כאן, אם אתם מגיעים לסופשבוע, שימו לב שבשבת וראשון הספא סגור. תכננו בהתאם.

* ספא AQUANTICUM – בתוך מתחם המרחצאות של האקוונטיקום ניתן להזמין גם טיפולי יופי ומסאג'ים. יש מסאג'ים סטנדרטיים (שוודי, ארומטי וכו') ויש גם מיוחדים יותר (תפוז ושוקולד, ארבע ידיים ועוד). גם כאן מומלץ מאוד להזמין מראש. פשוט לכתוב להם מייל ולקבוע. אנחנו קיבלנו המלצה להגיע ולהזמין במקום והיא היתה המלצה לא נכונה כי רב הטיפולים כבר לא היו זמינים לאותו יום. אז אמנם לא עשינו את התפוז והשוקולד או המסאג האינדיאני שרצינו, אבל גם המסאג הארומטי שלהם היה מעולה. שימו לב שבימי השבוע יש הנחות על מסאג'ים. מוזמנים לראות בדף המבצעים של האקוונטיקום.

האקוונטיקום

האקוונטיקום הוא מתחם ספא ומים גדול שכולל כמה וכמה אזורים נפרדים. יש מתחם מעיינות טרמיים, מתחם סאונות, פארק מים מקורה ופארק מים פתוח. ניתן לרכוש כרטיסים נפרדים לכל מתחם ומתחם, ניתן לרכוש כרטיס משולב של המתחמים שמעניינים אתכם וניתן כמובן לרכוש כרטיס כניסה להכל. אנחנו נכנסנו רק למתחם המרחצאות החמים.

במתחם הזה יש בריכות טרמיות. חלקן באזור פתוח וחלקן באזור מקורה. הבריכות בטמפרטורות שונות. הטמפרטורה רשומה ליד כל בריכה ומעבר לזה כל בריכה היא בצבע שמרמז על הסטטוס שלה. החמות – אדומות, הקרות – כחולות, והפושרות – צהובות. 

המתחם נחמד מאוד ואפשר לבלות בו כמה שעות. במקום יש גם חדר מלח. 

ספא במלון

אם תבחרו לישון במלון ספא, תוכלו להנות ממתקני ספא גם במלון עצמו. למלון שלנו היה ספא לשימוש חופשי של האורחים. הספא כלל כמה בריכות ג'קוזי, סאונות, ובריכת שחיה (שהיתה קרה מדי עבורנו). 

 

אוכל טוב בדברצן הונגריה

ארוחת הבוקר במלון שלנו היתה טעימה ומגוונת. כללה  מנות חמות לצד מנות קרות, פירות, קורפלקס ומיצים שונים. הארוחה די מילאה אותנו עד שעות הערב מדי יום.

ארוחות ערב אכלנו במסעדות הבאות:

* MASZEK – ברחוב של ברים ומסעדות טייקאווי קטנות נתקלנו במסעדה הזו. האוכל היה טעים וזול. רב הקהל במקום היו סטודנטים כך שהאוכל קליל ולא גורמה או מתוחכם במיוחד, אבל נהנינו מאוד והיה לנו טעים. נקניקיה הונגרית, כנפיים ברוטב ברביקיו. בסיסי אבל טעים מאוד

* BELGA – מסעדה במרכז העיר. מוגדרת כמסעדה בלגית אך האוכל הוא הונגרי לגמרי. כן יש שפע של בירות בלגיות. כל מה שאכלנו כאן היה מעדן. התענגנו על האוכל. מוס כבד בתוך עוגיות מקרון מתוקות, דג פפריקש עם מעין רביולי ירוק ממולא בגבינת קוטג' (נשמע מוזר אבל טעים), סוג של אסאדו שנמס בפה. היה פשוט נפלא.  

* LEROY – הכניסה ממש מתוך קניון הפורום כך שהרושם הראשוני הוא של בית קפה של קניונים, משהו שלא מעורר ציפיות גבוהות. אבל האוכל היה מצויין! הזמנו פלטת טאפאס למנה ראשונה שהיה בה מגוון של ממרחים, גבינות, פרושוטו, עגבניות מיובשות וקלאמרי. פלטה מצויינת. לעיקריות אני לקחתי סטייק וגיא לקח פיצה עם 5 תוספות. והקינוח היה מושלם עוגה שוקולדית עם תותים, גלידה וכמה רטבים שונים. תערובת של חמוץ ומתוק מענגת ביותר. 

דברצן היא גם יעד מעולה לשופינג

איכשהו כל הדרכים בדברצן מובילות לקניון הפורום. מצאנו את עצמנו מגיעים לכיוונו כמה וכמה פעמים. הוא ממוקם די במרכז העיר ויש בו שפע שם חנויות מוכרות יותר ומוכרות פחות. יש מותגים יוקרתיים לצד חנויות זולות למדי. שורה תחתונה, כל אחד יכול למצוא פה את מבוקשו, גם חובבי המותגים וגם חובבי המציאות.

וזול פה. גילינו שלעומת ביקור קודם שלנו בהונגריה לפני כמה שנים, השקל שווה היום כמעט כפול ממה שהיה שווה אז. בהיעדר אטרקציות או אתרי חובה לרוץ אליהם, יכולנו לשוטט בנחת וזה כולל גם למדוד ולקנות בכיף. 

אמנם הגענו עם טרולי בודד וקנינו לא מעט דברים, אבל למרות זאת הצלחנו לדחוס הכל לתוך הטרולי + תיקי גב ולא היינו צריכים להוסיף תיק נוסף בחזור (הבאנו איתנו תיק מתקפל למקרה הצורך). 

קניון הפורום דברצן

הפתעות נחמדות

בכל טיול יש את הדברים שמתכננים ואת הדברים שנתקלים בהם סתם כך במקרה. בטיול שלנו בדברצן טיילנו בפארק Nagyerdei שליד האקוונטיקום, נהנינו מהאגם עם הברווזים וצבי המים, מהמזרקות מסנאים שרצו בין העצים. ואז שמענו מוסיקה מוכרת מאוד וגילינו שנערכות במקום חזרות להפקה מקומית של עלובי החיים. התקרבנו ונהנינו קצת מעלובי החיים בהונגרית. המוסיקה הזו עובדת בכל שפה.

אחר כך חזרנו למרכז העיר וגילינו שמתקיים באותו יום איזשהו פסטיבל מקומי. במקום הוקמו דוכני אוכל ודוכני אומנות מקומית (ראינו למשל דוכן מדהים של יצירה בקש, פרחים, מכשפות ועוד שלל דברים שהכל מקליעת קש). היו גם אנשים בתלבושות מסורתיות ובמה שעליה הופיעו להקות של נגנים ורקדני פולקלור שונים. 

זה כמובן משהו זמני כך שאין מה להמליץ למגיעים במועד אחר מלבד להשאיר מקום בלו"ז להפתעות כאלה ופשוט לתת לעיר להפתיע אתכם.

 

תובנות ומסקנות

תובנות וטיפים שלנו לסושבוע מהנה בדברצן

  • דברצן היא יעד מצויין לחופשת סופשבוע קצרה ומהנה. יש אליה טיסות סופשבוע נוחות מחמישי עד ראשון.
  • אין בדברצן המון אטרקציות אבל זה בדיוק מה שנהדר בה. זה מקום מצויין לבוא לנוח ולהירגע בלי להתרוצץ ולהתיש את עצמכם.
  • מומלץ להזמין מראש טיפולי ספא ופינוק. זה ישדרג את החוויה שלכם. יש פה שפע אפשרויות והמחירים כל כך זולים שאפשר להתפנק בלי שום היסוס. 
  • דברצן מתאימה מאוד לטיול זוגי או לטיול חברות. היא מציעה שילוב אולטימטיבי של ספא וטיפולי פינוק למיניהם ושופינג זול ובשפע וכל זה בעיר קומפקטית שנח ונעים להסתובב בה.
  • מתעניינים בטיול משפחתי לדברצן? מוזמנים להציץ במסלול שלנו לדברצן עם ילדים קטנים.

עוד יעדים מומלצים לטיול זוגי:

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.