טיול בלונדון בכריסמס – 3 ימים של כיף עם חברה טובה

טיול בלונדון בכריסמס עם חברה טובה. מה יכול להיות יותר טוב מזה? לונדון היא עיר קסומה בכל ימות ימות השנה. תוססת ומלאת דברים לראות, לחוות ולעשות. וטיול בלונדון בכריסמס כשהעיר מתקשטת אורות צבעוניים, שווקי חג ושלל מופעים, הוא חוויה עוד יותר מדהימה ומומלצת.
טיול בלונדון בכריסמס עם חברה טובה. מה יכול להיות יותר טוב מזה? לונדון היא עיר קסומה בכל ימות ימות השנה. תוססת ומלאת דברים לראות, לחוות ולעשות. וטיול בלונדון בכריסמס כשהעיר מתקשטת אורות צבעוניים, שווקי חג ושלל מופעים, הוא חוויה עוד יותר מדהימה ומומלצת.

תקציר הפוסט והמסלול

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו

יום 1 

  • ארמון באקינגהם והאורוות המלכותיות
  • כיכר טרפלגר
  • כיכר פיקדילי
  • כיכר לסטר
  • קובנט גארדן – שווקי חג ואחרים
  • ביג בן והפרלמנט
  • לונדון איי

יום 2 

  • סקיי גארדן – תצפית על לונדון
  • מצודת לונדון והגשר
  • הגדה המערבית 
  • שוק האוכל בורו מרקט
  • לונדון וינטר וונדרלנד – מתקנים, הופעות, אוכל ועוד

יום 3 

  • קאמדן. חנויות ושווקים מיוחדים
  • ארוחת צהריים מאוחרת באזור כיכר לסטר
  • מסלול האורות – טיול במסלול הרחובות הכי מקושטים לקריסמס

טיול בלונדון בכריסמס - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: בחברת איזיג'ט בעלות של כ-200 דולר לכרטיס הלוך ושוב כולל הושבה, ללא מזוודה (טרולי בלבד). נחיתה בשדה סטנסטד המרוחק כשעה מלונדון.

הרכב נוסעים: טיול נשים. אני וחברתי הטובה אורית 🙂 

התניידות בעיר:

הסעה משדה תעופה – בהלוך נעזרנו בחברת הסעות בשם "דרך המלך הסעות". נהג השאטל חיכה לנו כשנחתנו והסיע אותנו עד המלון. העלות היתה 25 פאונד לכל אחת. בחזור לא היה שאטל ונסענו בתחתית עד לתחנת ליברפול ומשם לקחנו את רכבת הסטנסטד אקספרס עד לשדה התעופה

בתוך העיר התניידנו בעיקר ברגל וברכבת התחתית. רכשנו כרטיס OYSTER אותו הטענו בכסף והוא שימש אותנו במשך כל הנסיעות שלנו. פשוט ונוח מאוד.

מסלול: הטיול שלנו ניסה לשלב בין חברתי אורית, שלה זה ביקור ראשון בעיר לביני שכבר הייתי בלונדון לא מעט פעמים. לכן ביקרנו גם בכמה אטרקציות "חובה" של לונדון בשבילה אך גם שילבנו דברים יותר חווייתיים וכלליים עבורי. וכמובן ששמנו דגש רב על מקומות וארועים מיוחדים הקשורים לקריסמס

לינה: מלון – Days Inn Hyde Park ממוקם בהייד פארק בקרבת תחנת המטרו פאדינגטון. מלון מוצלח מאוד ובמיקום נוח ונגיש להכל. 

.

יום 1 - סיור באתרי החובה של לונדון עם ניחוח של כריסמס

אחרי ארוחת בוקר במלון לוקחים את הטיוב, הרכבת התחתית של לונדון, ונוסעים לארמון באקינגהאם (Buckingham Palace) לטקס חילופי המשמרות. בחורף הטקס לא מתקיים כל יום ומומלץ לבדוק באתר האינטרנט באיזה יום יש כדי שלא תגיעו סתם. גם מזג האויר יכול להשפיע על קיומו של הטקס. הטקס מתחיל ב11 ואם רוצים לתפוס מקום טוב, צריך להגיע מספיק מוקדם. כן, אפילו בדצמבר המקום היה עמוס מאוד.

מהטקס המשכנו בשדרה המרכזית, עברנו ליד האורוות המלכותיות כולל כמובן צילום ליד השומרים על הסוסים, ומשם לכיכר טרפלגר ( Trafalgar Square). בכיכר פגשנו את שוק חג המולד הראשון שלנו לטיול זה. דוכנים עם קישוטים, ממתקים ועוד. היו גם כמה אמני רחוב מעולים כמו הבחור שחיקה פסלים דוממים במיומנות מרשימה ביותר.

מכאן המשכנו בתחתית לכיוון כיכר פיקדילי (Piccadilly Circus) עם שלל שלטי הניאון המהבהבים וממנה המשכנו ברגל לכיוון צ'יינה טאון ( Chinatown London), שם גם אכלנו ארוחת צהריים קלה לפני שהמשכנו לטייל.

מצ'יינה טאון הגענו ללסטר סקוור (Leicester Square) בה היה שוק חג מולד גדול ויפה עם שפע דוכנים יפים וגם טעימים. (נדגמו קרמבו ופאדג' במגוון טעמים שהיה מעולה ממש!).

מתודלקות בסוכר המשכנו לקובנט גארדן (Covent Garden) בה היו זה לצד זה שווקי האמנים הקבועים שנמצאים שם תמיד (אך כמובן שהכל היה מקושט הרבה יותר מבימים רגילים) לצד קישוטי חג ומתחמים מיוחדים שהוקמו לכבוד חג המולד כמו מתחם קסום הכולל זירת החלקה על קרח, של חברת .Tiffany & Co

מקובנט גארדן לקחנו את התחתית לאזור הביג בן ( Big Ben). הביג בן עצמו יהיה בשיפוצים לכמה שנים הקרובות כך שכולו מכוסה ואין אפשרות לראות יותר מדי. עם זאת מהגשר שליד הביג בן יש תצפית נהדרת לכיוון הלונדון איי (London Eye) גלגל הענק שממנו נשקפת תצפית יפה על לונדון. בשעה שהגענו כבר התחיל להחשיך ועם התאורה המראה היה מרהיב. ועל חלק מהמבנים גם הוקרנו סרטונים שהוסיפו לחגיגת האורות.

חצינו את הגשר וטיילנו מעט לאורך הגדה המערבית של התמזה. מאחר והיו לנו כרטיסים שהוזמנו מראש למחזמר, לא היה לנו זמן רב לטייל כאן. ספגנו קצת מהאוירה וחזרנו לתחתית כדי לנסוע לאזור בו ממוקם התיאטרון.

ההצגה שבחרנו לראות היא WICKED שאני אישית כבר ראיתי פעמיים קודם לכן והיא אחת המועדפות עליי. היה מושלם! המוסיקה, התפאורה, הזמרים. הכל היה פשוט מושלם גם בפעם השלישית שאני רואה את זה. נראה לי הימור די בטוח שתהיה גם פעם רביעית.

יום 2 - יום שמתחיל בתצפית על העיר ומסתיים בלונדון וינטר וונדרלנד

הזמנו מראש כרטיסים לסקיי גארדן (Sky Garden), בניין גבוה ויחסית חדש ממנו יש תצפית נהדרת על כל לונדון. יש מספר מקומות מומלצים בהם ניתן למצוא תצפית מגבוה על לונדון. יש כמובן את הלונדון איי אך לאור העובדה שהביג בן כולו בשיפוצים וגם חלק ממבנה הפרלמנט, היה נראה לנו פחות שווה. יש גם תצפית מומלצת ממגדל השארד ( The Shard ) בעלות של 30 פאונד לאדם. ויש את הסקיי גארדן שהוא חינמי אך מומלץ להזמין מקום (יתנו להיכנס למבקרים מזדמנים רק אם יש מקום פנוי).

מלמעלה אכן נשקף נוף מהמם של לונדון. רב המתחם מקורה ויש שפע צמחייה שמקנה תחושה של גינה (מכאן השם – גינה בשמיים). יש מרפסת חיצונית ממנה רואים את נהר התמזה, מגדל השארד, גשר לונדון ועוד. בתוך המבנה העשוי כולו זכוכית, התצפית נמשכת סביב סביב, 360 מעלות של תצפית לכל הכיוונים. במקום יש גם מקומות ישיבה ומסעדות שניתן לאכול בהן ולהנות מהנוף סביב.

לאחר שספגנו מספיק נופים יצאנו חזרה לרחוב והתקדמנו לכיוון מצודת לונדון ( Tower of London ) והגשר המפורסם של לונדון ( Tower Bridge). מהמצודה התרשמנו מבחוץ בלבד הפעם מפאת קוצר זמן. ליד המצודה הוקמה זירת החלקה על קרח גדולה שניתן היה להחליק עליה או לצפות באחרים עושים זאת. אנחנו המשכנו לכיוון הגשר וחצינו אותו. על הדרך רכשנו מאחד הדוכנים שקדים קלויים שהיו מעדן של ממש.

לאורך הגדה המערבית (Southbank) מצאנו עוד שוק חג מולד גדול. בשוק הזה היו גם מגוון רחב של דוכני אוכל בנוסף לשלל דוכני הקישוטים לחג. בנוסף פיזרו לאורך הגדה פסלי אנשי שלג מקושטים כל אחד קצת אחרת והיה נחמד לגלות כל פעם פסל נוסף.

לקראת הצהריים הגענו לשוק האוכל הגדול בורו מרקט ( Borough Market). שלל צבעים, ריחות וטעמים הקיפו אותנו. שפע דוכנים הציעו טעימות. מרב מבחר כמעט ולא הצלחנו להחליט מה לקחת אבל בסופו של דבר אני לקחתי קערת מולים ברוטב משובח שהיו פשוט מעדן וחברתי אורית התפנקה לה בראפ ברווז וסיידר חם שהתאים בול ליום הקריר בחוץ.

שבעות ומרוצות המשכנו לטייל בשווקי החג שהמשיכו גם אחרי הבורו מרקט. שם גם אורית דגמה צ'ורוס מאחד הדוכנים, שהיה לדבריה משובח בהחלט (מאחר ואני נמנעת מגלוטן, אצטרך לסמוך עליה בעניין )

הקסם המיוחד של טיול בלונדון בכריסמס

מכאן לקחנו שוב תחתית ונסענו למה שרבים מגדירים כגולת הכותרת של מתחמי החג בלונדון – וינטר וונדרלנד (Winter Wonderland) . מדובר במתחם שעשועים ענק שנבנה בהייד פארק מנובמבר עד תחילת ינואר ובתוכו מתקני שעשועים לגדולים ולקטנים, הופעות שונות (מופע החלקה על הקרח, קרקס ועוד) וכן כפר בווארי בו מתחמים שונים של מוסיקה ואוכל. באופן כללי הרגשה של מסיבה ענקית. עלינו על הגלגל הענק ממנו יכולנו לראות מגבוה את כל הפארק על אורותיו הצבעוניים. מראה בהחלט מרהיב. בנוסף נכנסנו למסלול פסלים עשויים מקרח כשברקע שירי חג שמכניסים אותך לאוירה חגיגית. המתחם קפוא!!! אבל מרהיב ביופיו ולגמרי מומלץ לבקר. מומלץ גם להתלבש היטב כשנכנסים. למי שמעוניין יש גם סדנא בה ניתן ללמוד לפסל בקרח בעצמך. אנחנו הסתפקנו בלראות פסלים שאחרים יצרו.

ארוחת ערב אכלנו בכפר הבווארי. ניסינו סלמון שהוכן מעל אש חיה והיה מעדן, וגם נקניקיה גרמנית. בכל מתחם היו גם הופעות חיות בסגנונות שונים והיה פשוט כיף להיות במקום, לשמוע, לשיר וגם לרקוד. פתוח עד עשר בלילה. היינו עד הסגירה וחזרנו למלון. מד הצעדים שלנו הראה שהיום הלכנו כ33,000 צעדים שהם כ-24 ק"מ! זה מה שנקרא בעיני פעילות ספורטיבית מהנה!

יום 3 - קאמדן, הצגה ומסלול אורות כריסמס בלונדון

ביומנו השלישי והאחרון התלבטנו בין נוטינג היל לבין קמדן. לאור התחזית שדיברה על סיכוי לגשם במהלך הבוקר, בחרנו בקמדן (Camden) שבה יש יותר אזורם מקורים. קמדן היא אזור תוסס ומיוחד שתמיד כיף לבקר בו. מגוון החנויות האקלקטיות, השוק שבו מצאנו כל מיני פריטים יפים ומיוחדים (לא יותר מדי דברים כי באנו בלי מזוודה כאמור). את מעט הגשם שירד באמת לא הרגשנו כי היינו בתוך אזור השוק המקורה. בילינו באזור קמדן עד שעות אחר הצהריים המוקדמות.

מכאן נסענו בתחתית לאזור לסטר סקוור ונכנסנו לארוחת צהריים מאוחרת במסעדת הסטייקים אנגוס ( Angus Steakhouse). התפנקנו בסטייק משובח וכוס יין. בכל זאת, יום הולדת היום! היה משובח.

בשלב זה החלטנו לבדוק באופן ספונטני אם נוכל למצוא כרטיסים למחזמר נוסף להיום בערב. שאלנו במספר דוכני כרטיסים לגבי המחזמר מתילדה. הוצעו לנו כרטיסים אך במחירים די גבוהים. שעתיים לפני המופע הנחתי שאם יש מקומות פנויים סביר שבקופת האולם ימכרו אותם בהוזלה, אז שמנו פעמנו לשם ואכן הוצעו לנו כרטיסים בשורות מאוד קדמיות בחצי ממחירם הרגיל. איזה כיף! קנינו ויצאנו להעביר את השעתיים שעד המופע בטיול ברחובות המקושטים של לונדון.

אולם התיאטרון היה ממוקם באזור הסבן דיאלס (Seven Dials) שהיה אחד הרחובות המומלצים ברשימה שלנו ואכן הרחוב היה מקושט ויפיפה. משם כיוונו לרחוב קרנבי (Carnaby Street) שעליו שמעתי המלצות רבות. כל ההמלצות מוצדקות לחלוטין. הרחוב היה מרהיב!! מקושט כולו בהשראה תת ימית. פשוט קסום ומופלא.

טיילנו ברחוב, נהנות מהקישוטים ושלל החנויות המקסימות שלאורכו ואז חזרנו לאולם עם כוונה להמשיך לטייל ברחובות המקושטים מייד לאחר שתסתיים ההופעה.

ההופעה עצמה היתה מאוד מושקעת ומוצלחת, אך לטעמי האישי קצת הרגישה כמו הצגת ילדים. להבדיל מWICKED זו לא הצגה שאלך אליה שוב אך היתה בהחלט מהנה למדי. אם כבר ראיתם את כל ההצגות המומלצות האחרות, או שאתם מחפשים מחזה שיהיה נחמד עם ילדים, בהחלט שווה לשקול.

אחרי ההצגה המשכנו לטייל. הגענו לרחוב אוקספורד (Oxford Street) רחוב הקניות הראשי של לונדון . אמנם החנויות כבר היו ברובן סגורות בשעה הזו, אך הכל היה מקושט ויפה כל כך. מאוקספורד הגענו לרחוב ריג'נט (Regent Street) שהיה אפילו יותר מקושט ומרהיב והמשכנו בו עד לכיכר פיקדילי ולסטר סקוור. הכל מסביב היה כל כך מקושט ומרהיב שפשוט אי אפשר היה להפסיק לצלם ולהתלהב עוד ועוד.

בגלל ההצגה דילגנו על ארוחת ערב אז נכנסנו לנשנש ארוחה לילית קלה בבית קפה בכיכר לסטר. אורית הלכה על בייגל סלמון ואני הזמנתי תפוח אדמה מוקרם שהיה מעולה.

השעה היתה כבר לקראת אחת בלילה כשלקחנו תחתית חזרה למלון. אם אתם מתכננים לצאת עד שעות מאוחרות כאלה, מומלץ לבדוק שעות סגירה של תחנות התחתית. התחתית שלנו היתה האחרונה לתחנת פאדינגטון לאותו יום כך שאם היינו מתעכבות עוד קצת, התחנה כבר היתה נסגרת.

זהו. שלושה ימים הם לגמרי לא מספיק זמן ללונדון. בטח לא בתקופת הקריסמס כשאל שלל הדברים שיש לראות ולעשות בלונדון, מצטרפים עוד ארועים חגיגיים ומקומות מקושטים שחייבים לראות. אבל זה מה שהספיק לנו הזמן. את כל מה שלא הספקנו, נצטרך כנראה להשלים בביקור נוסף בלונדון. אני כבר מתחילה לחפש דילים טובים…

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. מיכל פז

    חולמת על לונדון פעם ראשונה שלי , עשית לי חשק יותר ממה שהיה לי?. תודה על הסבר כל כך נפלא ומענין. עכשיו נותר לי למצוא דיל טוב?

    1. dvorasch

      לונדון נהדרת. אני עובדת על עוד כמה מדריכים וטיפים ללונדון, כולל מסלולים. אז תמשיכי לעקוב ואם את צריכה עזרה, מוזמנת לדבר איתי 🙂

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.