טיול גברים בנאפולי – 4 ימים של כיף, אוכל ומראדונה

נאפולי היא לא אחד היעדים המועדפים על התייר הישראלי. לרבים היא רק תחנת מעבר בדרך למקומות אטרקטיביים יותר או יעד לחובבי כדורגל. אנחנו בילינו בה 4 ימים מלאים וגילינו עיר מלאה באופי, אוירה, צבע והמון המון אוכל טעים. נאפולי היא סוג של פנינה נסתרת שצריך להתעמק כדי להכיר ולגלות את כל מה שיש לה להציע.
נאפולי

תקציר הפוסט והמסלול

הגענו לנאפולי לטיול חברים נינוח. המטרה היה לצאת קצת מהשגרה, להנות מאוכל טוב, שיטוט ברחובות וספיגת האוירה המקומית. וזה בדיוק מה שמצאנו בנאפולי. שילבנו בין טיול נינוח ברחובות העיר ופשוט "ללכת בה לאיבוד" ולגלות מה יש לה להציע, לבין מספר סיורים מודרכים בעיר התחתית, סיור אוכל וסיור אל פומפיי שלרגלי הר הגעש וזוב.

נאפולי יכולה לשמש גם יעד נפלא ליציאה לטיולים בדרום איטליה כמו למשל אזור אמאלפי המרהיב. בטיול הנוכחי לא הגענו לעשות זאת כך שלגמרי יש לנו סיבה טובה לחזור לנאפולי ולעשות השלמות.

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו:

רוצים גם? מוזמנים לחפש טיסות לנאפולי:

מוזמנים לחפש מלון בנאפולי, איטליה:

Booking.com

טיול חברים בנאפולי - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

הגעה: טיסה בחברת RYANAIR בהלוך היה עיכוב של שעה, בחזור יצאנו בזמן. ביקורת הדרכונים ארכה כחצי שעה. נסענו עם טרולי בלבד מה שחסך לנו זמן.

הרכב נוסעים: 3 חברים, טיול גברים

תחבורה: בעיר התניידנו בעיקר ברגל. משדה התעופה לעיר לקחנו מונית. העלות נעה בין 30-35 יורו (עם מונה). לעומת זאת, מהעיר חזרה לשדה התעופה העלות קבועה של כ- 20 יורו. אין בנאפולי אובר או בולט (יש אפליקציה של מוניות שלא יכולנו להשתמש בה כי נדרש אישור ב- SMS והייתי עם חבילת גלישה בלבד).

גלישה סלולארית – קניתי כרטיס סים של 019 בשדה התעופה, של 1 ג'יגה בשדה התעופה בארץ. ל4 ימים עם גלישה והעלאת תמונות לפייסבוק, החבילה לא הספיקה ונעזרתי בחבילות של החברים שנסעו איתי. בדיעבד היה כדאי חבילה גדולה יותר.

סים מקומי עלה בין 25-30 יורו לחבילה (בכל ארבעת החברות- יש להן חנויות מפוזרות בויה טולדו) ולכן החברים השתמשו בסים וירטואלי דרך חברת איירלו. (שימו לב שזה רלבנטי רק למי שיש מכשיר שתומך בסים וירטואלי).

טיולים עירוניים נוספים שאולי יעניינו אתכם:

המלון שלנו בנאפולי

לחיפוש מלונות אחרים בנאפולי:

Booking.com

המלון שבחרנו התברר כמרכזי מאד- Hotel Piazza Bellini ans Appartments נמצא בכיכר בליני במרכז העיר העתיקה. המקום קרוב לעשרות מסעדות, בתי קפה ופאבים. כל אזור כיכר בליני מוגדר כ"אזור ההיפסטרי" של נאפולי בשל ריכוזי הצעירים והאווירה התוססת שבו (קרוב מאוד לאוניברסיטה). לארוחת צהריים התישבנו במסעדת פיצות מול המלון עם השם המבטיח – Bellini Ristorante-Pizzeria‎‏.

מכיכר בליני קל מאד להגיע לעיר העתיקה דרך רחובות Tribunali או Sebastinio. מי שחשקה נפשו לקניות יכול לצעוד מספר צעדים דרך סמטת port'Alba (שבה משובצים חנויות ספרים רבות עם ספרי קריאה וקומיקס באיטלקית) עד לכיכר דנטה המרכזית אשר נמצאת בליבו של רחוב הקניות – ויה טולדו.

מה אהבנו במלון:

• מיקום מאוד מרכזי. נוח להגעה לכל מקום בעיר
  • אזור תוסס וצעיר עם המון מסעדות, בתי קפה ופאבים.
  • ארוחת בוקר טובה (אך זהה. לכן אחרי מספר ימים ממצים אותה).

מה פחות אהבנו

• החדרים פונים לכיוון חצר פנימית מה שמפחית רעש אך זו גם החצר שמיועדת לעישון כך שיש ריח סיגריות שמגיע לחדרים. אם מפריע, מומלץ לבקש קומה גבוהה.

יום 1 - ללכת לאיבוד בסמטאות ולגלות את העיר התחתית של נאפולי

אחרי ארוחת צהריים המשכנו לטייל ברחובות וסמטאות העיר העתיקה. כדאי פשוט "ללכת לאיבוד" בסמטאות של נאפולי, לחפש חנויות מגניבות, בתי קפה ציוריים ומקומות מדליקים. בשיטוטנו עברנו דרך סמטת San Domenico Maggiore בה יש ציורי קיר רבים עם מסרים פוליטיים וחברתיים וגם פגשנו את פסל הליצן פולצ'ינלה בסמטת Fico Al Purgatorio. שפשוף אפו של הליצן, דמות מהתיאטרון האיטלקי, אמורה להביא מזל!

בשעה 18:00 נכנסו לסיור שהזמנו מראשו – סיור בעיר התחתית בנאפולי – Napoli sotterranea.  מתחת לנאפולי יש עיר שלמה שנוצרה כתוצאה מבנייה מיוחדת של הרומאים – הם בנו בארות עמוקות ליד כל בניין ובשלב מאוחר יותר חיברו את כל הבארות במעברים צרים. כך נוצר מבוך תת קרקעי 40 מטר מתחת לעיר. אנחנו לקחנו סיור מאורגן באנגלית שארך כשעה וחצי. הסיור מתחיל בירידה במדרגות רבות כך שמי שמתקשה במדרגות – ייתכן ועדיף שיוותר. בנוסף – יש מעברים צרים מאוד בחלק מהמקומות (שמצריכים הליכה על הצד בצמוד לקירות. פחות מתאים למי שמפחד ממקומות סגורים). למי שאין מגבלות תנועה או קלסטרופוביה, הסיור מהמם! תשמעו בו על כל ההיסטוריה של העיר התחתית מתקופת היווניים, דרך הרומאים ועד שעת ששימשה כמחסה מהפצצות במלחמת העולם השנייה (נותרו שם עדיין צעצועים של ילדים מהתקופה). במקום עדיין קיימות גם בריכות מים ובסוף הסיור אף הגענו לתיאטרון רומי שהתגלה מתחת לבית מגורים.

לאחר הסיור ישבנו באחת המסעדות הפזורות באזור. שיטת חיפוש המסעדות שלנו הייתה פשוטה – נכנסו לגוגל וחיפשנו איזה מסעדות מומלצות יש באזור (לפי כוכבים). כל המסעדות בהן אכלנו היו מצוינות! נראה שאי אפשר כמעט לפספס עם אוכל בנאפולי.

הפיצה הנאפוליטינית דקה יותר מזו הישראלית ומבחר התוספות אינו אינסופי אבל הכל פשוט טעים!

יום 2 - קניות, הרובע הספרדי, מראדונה ומשחק כדורגל מקומי

את היום הזה ייחדנו לשיטוט בויה טולדו, רחוב הקניות המרכזי של נאפולי ובאזור הרובע הספרדי שגובל איתו. ישבנו בבתי קפה והאזנו למוזיקה, טעמנו מטעמים בשווקים הקטנים המסתתרים ברחובות וקנינו מזכרות בחנויות הצבעוניות. זו בעיני המהות של נאפולי, אין בה שפע אטרקציות ומונומנטים שצריך לסמן עליהם וי, יש בה המון אוירה והווי וצריך פחות להתחבר לזה כדי ממש להנות מהעיר.

הרובע הספרדי בנוי משתי וערב של רחובות ובהם חנויות קטנות, שווקים, מסעדות ובתי קפה משפחתיים. בין הבניינים העוטפים את הרובע תלויים חבלי כביסה והמון דגלים של הכוכב האהוב על נאפולי – מראדונה. אין חנות מזכרות, מסעדה, בית קפה ואפילו מספרות שאינם מציגים את מראדונה. הוא גם מפאר את קירות השכונה בציורים וגרפיטי. האהבה האינסופית אליו נובעת מכך שהוא סייע במו רגליו לקבוצת הכדורגל של נאפולי לקחת את האליפות הראשונה והיחידה שלהם אי פעם. בנוסף, ההחלטה שלו לאפשר לעסקים הקטנים והעניים בנאפולי לעשות שימוש חופשי בדמותו ולמכור מרצ'נדייז שלו ללא תשלום, העלו אותו לדרגת אל ("דיוס") בנאפולי.

המשך השיטוט בין הרחובות הקטנים לבין ויה טולדו הוביל אותנו אל Galleria Umberto המרשימה, תיאטרון סן קרלו ועד לרחבה המרשימה של כנסיית סן פרנצ'יסקו די פאולה שמאוד הזכירה לי את הרחבה של סנט פטרוס בותיקן. משם הלכנו עד לטיילת שנמצאת כ- 200 מטר מהכיכר ונהנינו מנוף מדהים של הר הוזוב ושל קו החוף של נאפולי. מנקודה זאת אפשר ללכת ימינה להמשך הטיילת או לחילופין לעשות כמונו ולפנות  שמאלה אל קסטל נואבו – טירה ציורית (אין צורך להיכנס היא מרשימה יותר מבחוץ). זאת גם הייתה נקודת העצירה שלנו לארוחת צהריים במסעדת סושי ככל יכולתך מעולה (Masa Shusi). במסעדה אתם מקבלים טאבלט ויכולים להזמין מנות ככל שתרצו (20 יורו לסועד בצהריים ו- 30 בערב). הבעייה הכי גדולה שתחוו במסעדה היא לצלוח את גרם המדרגות ביציאה לאחר ארוחה דשנה …

לאחר חזרה ומנוחה במלון החלטנו לקנח בצפייה משותפת עם מקומיים במשחק כדורגל של קבוצת נאפולי. בשעת המשחק, מסעדות רבות פותחות טלוויזיות וניתן לאכול יחד עם המקומיים ולהרגיש את האווירה המחשמלת של מהלך המשחק ולחלוק עימם את השימחה והעצב. זו לגמרי היתה חוויה מקומית נהדרת לצפות במשחק באופן כזה. מומלץ מאוד, גם אם אינכם בהכרח חובבי כדורגל.

יום 3 - מוזיאון קטן וקסום וסיור אוכל נפלא

את היום הזה התחלנו בסיור נוסף בעיר העתיקה הצמודה למלון. הפעם המטרה הייתה מוזיאון קטן (Museo Cappella Sansevero) שמציג יצירת מופת (ישו המצועף). הזמנו כרטיסים באינטרנט ב- 10 יורו (ניתן גם לקנות במקום אבל אז יתכן ותצטרכו לחכות לשעה היעודה כדי להיכנס). הסיור העצמאי אורך כ- 15 דקות אבל היצירות כל כך מרשימות שהן שוות את המחיר. שוטטנו עוד כשעה בין כנסיות שונות בעיר העתיקה (ישנן עשרות כאלה, חלקן אחת מול השנייה…)

גולת הכותרת של יום זה היה סיור אוכל שעשינו עם מדריכה בשם אנה. הזמנתי את הסיור לאחר המלצה שראיתי בקבוצות פייסבוק של נאפולי. הסיור אכן היה מצוין! אנה משלבת סיפורים על נאפולי, יחד עם סיפורים מעניינים מחייה, הדריכה אותנו בין שווקים, בתי קפה, פיצריות מצוינות, מסעדות אוכל מהיר אותנטיות ועוד. רוב הסיור מתרכז ברובע הספרדי וממש יכולנו לחוש את ההבדל בין סיור המלווה בהסברים לסיור עצמאי. החברים המליצו במיוחד על קפה מצוין (קפה עם גלידה!) ב Caffe Caldo Freddo. אני לא שותה קפה כך שאסתפק במילה שלהם. בסיור אכלנו בין השאר פיצות מטוגנות, אוסף של מאכלי ים שמוגש בנייר עיתון, מאפים מעולים מסורתיים כמו ספוליאטלה (הממולא ריקוטה) ומאפה בשם "ענן" (CLOUD) בסוף קינחנו במלונצ'לו (כמו משקה הלימונצ'לו אבל ממלון…). אנה גם נותנת טיפים רבים מה לעשות, לקנות ולחוות בנאפולי. הסיור תוכנן לארוך כ- 3.5 שעות אבל היה לנו ולה קשה להיפרד גם אחרי 4 שעות. נקודת הסיום של הסיור אפשרה לנו לשוטט עוד קצת בעיר כדי לפתוח תיאבון לארוחת ערב קלה…

יום 4 - תצפית על העיר, סיור בפומפיי ובילוי בפאב מקומי

היום האחרון שלנו בנאפולי יוצא ביום ראשון. ביום ראשון רוב החנויות בנאפולי סגורות ולכן ניצלנו את הזמן לטפס עם הרכבל לטירת סנט אלמו. מומלץ מאד להיכנס לטירה ולטפס עד לראשה על מנת להשקיף על הנוף המהמם של נאפולי מלמעלה ולנסות לזהות את האתרים השונים. הכרטיס לטירה עולה 5 יורו והרכבל 1.2 לכיוון. את כרטיסי הרכבל (המתאימים גם לתחתית) מומלץ לרכוש ביום שאינו יום ראשון בחנויות הטאבקו (חלק מהחנויות האלו סגורות בראשון). ניתן להמשיך להסתובב באיזור העליון של נאפולי (שהוא נקי ומסודר יותר מהעיר שלמטה) אבל אנחנו נסענו לסיור בפומפיי אותו הזמנו מראש. ירדנו בתחנת התחתית טולדו (שאומרים שהיא מהיפות באירופה), נסענו לתחנה המרכזית בגריבאלדי ומשם לקחנו רכבת עילית לפומפיי (40 דקות לערך).

הסיור בפומפי היה סיור מודרך עם ארכאולוג והיה מרתק. פומפיי היתה עיר שוקקת עד שהתפרצות הר הגעש וזוב החריבה אותה לחלוטין. העיר השתמרה כמעט כפי שהייתה, כאילה קפאה בזמן. המדריך מתבל את הסיור בסיפורים מרתקים על החיים בפומפי עד יומם האחרון של האנשים.  קחו בחישוב שפומפיי גדולה מאוד (כגודלם של 4 מגרשי כדורגל צמודים זה לזה). לאחר סיור של שעתיים שעשינו, מי שרצה יכול היה להמשיך לסייר עצמאית (רק שימו לב ששעת סגירת האתר היא 17:00). אם יש לכם זמן, מומלץ להשלים את הביקור בפומפיי בביקור במוזיאון הארכיאולוגי של נאפולי. רבים מהמוצגים הועברו מפומפיי למוזיאון.

אנחנו הסתפקנו בסיור המודרך שעשינו וחזרנו לנאפולי. אכלנו במסעדה מצוינת ליד המלון (Nam 43) והמשכנו לפאב עם הופעות מוזיקה חייה בו כל יום מופיעה להקה אחרת-  Bourbon Street Napoli Jazz Club. בפאב מבלים בעיקר צעירים וצעירות איטלקיים והלהקה ששמענו הקפיצה אותם לריקודים סוערים שאפילו הזיזו אותנו לרחבה לרקוד איתם. דרך נפלאה לסיים טיול בעיר שכולה אוירה וקצב.

אוכל בנאפולי

המטבח האיטלקי הוא אחד האהובים בעולם ולא סתם. ובתוך זה, לאוכל הנאפוליטני יש יש מאפיינים ייחודיים משלו. מלבד שפע מאכלים איטלקיים אופייניים הכולל פיצות ופסטות משובחות, תמצאו בנאפולי הרבה מאכלים מבוססים על הים – דגים ופירות ים טריים מצויים פה בשפע.

כל מה שאכלנו במהלך ארבעת הימים שלנו בנאפולי היה טעים להפליא. לא היו נפילות.

אז מה מומלץ לאכול?

• פיצה – הפיצה הנאפוליטנית היא דקה יותר מזו שמוכרת לנו. הפיצה הבסיסית, מרגריטה, היא נפלאה בפני עצמה ללא צורך בתוספות. מומלץ לקחת פיצה שהגבינה בה היא גבינת בופאלו ולא מחלב פרה. ההבדל בטעם מורגש.
  • מאפים. ברחבי נאפולי יש שפע של חנויות המציעות מאפים מסוגים שונים. מומלץ לדגום את הספוליאטלה ואת המאפה הנקרא ענן (CLOUD).  בגדול, בכל מקום שתראו מאפיה עם תור לידה, כנראה שכדאי להצטרף ולדגום כמה דברים לפי מה שמושך את עינכם.
  • קפה – הקפה האיטלקי מצוין. שימו לב שרב האיטלקים שותים אותו בעמידה כי בישיבה תשלמו עליו יותר.
  • דגים ומאכלי ים – פחות ניסינו אבל יש גם שפע של דגים ומאכלי ים למי שחובב.

עוד יעדים מומלצים לטיול עירוני:

תובנות ומסקנות

תובנות וטיפים שלנו לאחר ארבעה ימים בנאפולי

• יש אנשים שאוהבים את נאפולי ויש כאלה שפחות מתחברים אליה. היא פחות נוצצת מערים גדולות אחרות באיטליה כמו רומא או פירנצה. אבל זה גם הקסם שלה, האותנטיות והפשטות. מי שאוהב את זה, יתאהב בנאפולי.
  • האוכל פשוט נפלא. בין אם עברנו בסיור אוכל במסעדות מומלצות ובין אם סתם בחרנו מקום לאכול שראינו בדרך, לא נפלנו אפילו פעם אחת. האוכל טעים ומגוון. פיצות ופסטות ממיטב המטבח האיטלקי והנאפוליטני וגם הרבה מאכלים מן הים, כי בכל זאת מדובר בעיר נמל.
  • כיף פשוט ללכת לאיבוד בעיר בין הסמטאות אבל יש ערך מוסף גדול בסיורים עם מדריכים מקומיים שיודעים לקחת לפינות נסתרות ולספר סיפורים מרתקים שמוסיפים עומק ועניין. עשינו 3 סיורים מודרכים, סיור בעיר התחתית, סיור אוכל וסיור בפומפיי, שלושתם מומלצים בחום.
  • מומלץ להגיע עם חבילת גלישה מהארץ. הסים המקומי לא ממש זול. אם הטלפון שלכם תומך בסים וירטואלי, יכולים לבדוק את איירלו.
  • הגענו לנאפולי עם ציפיות נמוכות ויצאנו ממנה מאוהבים ומתכננים לחזור שוב.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.