72 שעות בפוזנן פולין – סופשבוע של שלג וכריסמס באירופה

רצינו לחוות קצת אווירת כריסמס בלי להסתבך עם בדיקות קורונה, אז גיחה קצרה לפחות מ-72 שעות התאימה לנו בדיוק. שווקי הכריסמס של פוזנן הומלצו על ידי רבים וזה שהיו אליה גם טיסות ישירות, נוחות וזולות עזרו לנו להחליט. ואכן גילינו עיר יפה, מושלגת וכיפית ממש. בין אם אתם בעניין של כריסמס או סתם חובבי שופינג או אוכל טוב, לפוזנן יש מה להציע לכל אחד. בהחלט נותרנו עם טעם של עוד.

חופשה קצרה בפוזנן - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

הגעה: טיסה ישירה מתל אביב לפוזנן עם חברת ריינאייר (RYNAIR).

הרכב נוסעים: זוג

תחבורה: בעיר התניידנו בעיקר ברגל או באובר.

לינה: מלון  IBB Andersia Hotel Poznań Centrum מלון 4 כוכבים מול קניון המבשלה וכעשר דקות הליכה מכיכר העיר העתיקה.

אופי הטיול: רגוע. באנו לחופשה זוגית לחוות קצת כריסמס, לאכול טוב, לנוח.

חבילת גלישה: ויתרנו על חבילה מהארץ ורכשנו סים מקומי בסניף זבקה בפולין.

טיולים נוספים בפולין שאולי יעניינו אתכם:

פרטים טכניים - טיסה, מלון ואינטרנט

טיסה – טסנו ללא מזוודות, רק עם טרולי לכל אחד ותיק גב. ליומיים וחצי טיול, זה לגמרי הספיק לנו. בנתב"ג פתחו עמדת צ'ק אין W שאמורה לאפשר למי שטס ללא מזוודות לעבור שם בלי צורך לעמוד בתורים עם כולם, אבל נכון למועד טיסתנו, הם לא קיבלו את כרטיסי הבורדינג שריינאייר הפיקו לנו ושלחו אותנו לצ'ק אין הרגיל.

הטיסה עצמה ארכה כ-4 שעות ועברה ללא ארועים מיוחדים. שדה התעופה של פוזנן די קטן וסיימנו שם די מהר.

חבילת גלישה – בדרך כלל אנחנו יוצאים עם לפחות חבילת גלישה אחת מהארץ, ליתר בטחון. אבל חבילות גלישה מהארץ עלו כ-150 ש"ח ומעלה. לטיול של יומיים וחצי זו נראתה לנו הוצאה מיותרת. ידענו מטיולים קודמים בפולין שאפשר לקנות בכל סניף ZABKA כרטיס סים מקומי ב-5 זלוטי (כ-4 שקלים). ויש סניף זבקה בערך כל שני מטר. נזקקנו לאינטרנט במועד הנחיתה רק כדי להזמין אובר ופשוט השתמשנו באינטרנט החינמי שיש בשדה של פוזנן למשך חצי שעה. במלון היה WIFI ובבוקר כבר קנינו סים מקומי.

מלון – לנו במלון IBB Andersia Hotel Poznań Centrum. מלון 4 כוכבים שקיבל הרבה המלצות. המלון אכן נחמד מאוד. חדרים גדולים ומרווחים, מיקום ממש מול קניון המבשלה שבו יש גם חנויות אבל גם מתחם של מסעדות מעולות. המיקום גם מאוד קרוב לעיר העתיקה, כעשר דקות הליכה. וארוחת הבוקר של המלון היא מהטובות שנתקלנו בהן. בופה ענקי ומאוד מגוון.

כמה דברים קטנים שפחות אהבנו במלון – קיבלנו חדר עם מיטות נפרדות למרות שהזמנו זוגית ונאמר לנו שהם לא מתחייבים לעניין. אמנם בסוף החליפו לנו אבל בטיול קצר לא רוצים להתעסק בדברים כאלה. הבריכה פעילה ונחמדה אבל הספא של המלון כרגע לא מציע טיפולים. וחדר האמבטיה השקוף הוא נחמד עיצובית אבל פחות נחמד כשנחבטים בו וחוטפים מכה רצינית בראש 🙁

עדיין, היתרונות עולים על החסרונות והמלון בהחלט מומלץ וכדאי.

טיול הכרות עם העיר העתיקה המושלגת

מתחילים את היום בארוחת בוקר משובחת במלון ואז יוצאים לטייל. צועדים לכיוון כיכר העיר הישנה הנמצאת כעשר דקות הליכה מהמלון. העיר כולה מושלגת ואנחנו מתפעלים.

הכיכר היא כיכר ריבועית טיפוסית לפולין שמסביבה שפע בניינים בצבעים, עיצובים ועיטורים שונים. אנחנו אוהבים את הצבעוניות הזו ומעטה השלג רק מוסיף עוד קסם ויופי. הכיכר עצמה בשיפוצים ומדהים לראות איך אפילו ערימות לבנים מפורקות, נראות דקורטיביות עם עטיפה של שלג עליהן.

לא רחוק מהכיכר אנחנו רואים טירה עשויה לבנים אדומות וכמובן גם עטופה בשלג שיוצר ניגוד יפה.

ממשיכים לטייל חזרה לכיוון המלון. בדרך עוצרים ב-PIEROZAK רשת שבה מכינים פירוגי בשלל מליות. אנחנו לא רעבים אבל לוקחים כמה כדי לטעום. שניים בשריים ואחד מתוק עם גבינה ואוכמניות. טעים!!

אנחנו נכנסים לקניון המבשלה שכפי ששמו מרמז, מצוי בבניין שהיה פעם מבשלת בירה. המבנה המיוחד יוצר קניון שלא ממש נראה כמו קניון סטנדרטי. הקניון כמובן מקושט לחג. ואנחנו מסתובבים קצת ועושים קצת שופינג. נרגעים על כוס שוקו חם ועוגות בבית קפה DESEO שמציע מגוון קינוחים יפיפיים וגם טעימים להפליא. טיפ קטן – שתו את השוקו לפני הקינוחים. אחרי המתיקות של העוגות, השוקו מאבד את טעמו. כשמסיימים להתפנק במתוקים, חוזרים למלון למנוחה קלה.

שווקי כריסמס וארוחה יפנית

הגענו לפוזנן במטרה לחוות קצת אווירת כריסמס ואמנם ראינו קישוטים במלון, בקניון וברחבי העיר אבל שוק הכריסמס המרכזי של פוזנן נערך השנה בכיכר plac wolności. (בשנים קודמות השוק נערך בכיכר העיר העתיקה, השנה אולי בגלל השיפוצים במקום, הוא עבר מקום).

הכיכר נמצאת במרחק של כרבע שעה הליכה קלה מהמלון שלנו. במקום היתה במה עם ילדים מקומיים שביצעו הופעות לחג. שפע דוכנים של אוכל, קישוטי חג, יין חם ועוד. הכל מקושט בהמון אורות מנצנצים. כמה קרוסלות ומתקנים לילדים. השוק מאוד נחמד והאוירה כיפית. טעמנו כמה מאכלים מקומיים כמו גבינה מותכת שמעשנים על מעין מנגל מקומי. או יין חם שמוכרים שם ועוזר להתחמם. יש מוזיקה, אורות, קישוטים ואוירה כיפית. עם זאת, קחו בחשבון שמדובר בשוק כריסמס יחסית קטן וצנוע. הייתי בשווקי כריסמס בלונדון ובבודפשט שהיו גדולים ומרשימים יותר, אם תבואו עם ציפיות בהתאם, בטוח שתהנו 🙂 .

מכאן צעדנו חזרה לאזור קניון המבשלה ושמנו פעמנו למסעדה יפנית בשם MATII . לא הזמנו מקומות מראש אבל למרות זאת ולמרות שהמסעדה היתה די מלאה, הצליחו למצוא לנו מקום. המסעדה מציעה תפריט יפני מגוון, לא רק סושי אלא גם מנות גריל מעניינות. לקחנו מנת גריל מיקס שהיתה משובחת ועוד שתי מנות סושי מיוחדות וטעימות להפליא. אם אתם בעניין של אוכל מעניין ושונה, לגמרי מומלץ. רק קחו בחשבון שזמן ההמתנה למנות הוא די ארוך. אל תגיעו מורעבים.

שופינג ופרימארק

בבוקר היום השני שלנו בפוזנן אנחנו לוקחים אובר לקניון POSNANIA. עולה לנו כ-15-20 ש"ח ומביא אותנו בנוחות ובקלות אל הקניון. קניון פוזנניה הוא קניון יותר סטנדרטי מאשר קניון המבשלה, והוא מקושט מדהים כולל עץ אשוח ענקי וגם בית סנטה קלאוס מקסים שבו כנראה בשעות מסויימות ילדים יכולים להגיע לפגוש את סנטה ולבקש בקשות.

אנחנו מסתובבים קצת בקניון בין החנויות ומגיעים לפרימארק. יש מי שסולדים מהרשת ויש מי שנוסעים לחו"ל במיוחד בשבילה. אני איפשהו באמצע. לא אצא מגדרי כדי להגיע, אבל אם אני נמצאת בקרבת מקום, אז אכנס בשמחה. ולמען האמת יצאנו מפרימארק עם שקית גדושה במציאות שוות. המשכנו לעוד קצת קניות בחנויות אחרות עד שתש כוחנו ולקחנו אובר חזרה למלון למנוחה קלה.

פסטיבל פסלי קרח בשלג

בדיוק בסוף השבוע שבו ביקרנו בפוזנן, נערך בה פסטיבל פסלי קרח. הפסטיבל נערך בכיכר הארנה בהשתתפות פסלי קרח מרחבי העולם. בכל יום משלושת ימי הפסטיבל, היתה פעילות כלשהי. ביום בו ביקרנו אנחנו נערכה תחרות גילוף מהיר בקרח ובו הפסלים קיבלו משימת גילוף בקרח והתחרו ביניהם על מהירות הביצוע. חוץ מהתחרות עצמה עמדו מסביב מעין במות עם עם שם האמן, המדינה ממנה הגיע ופסלי הקרח שגילף. הגענו בשעת חשיכה (אחרי ארבע כבר חשוך) וכך יכולנו לראות את הפסלים מוארים בשלל צבעים. במקום יש גם שוק חג עם כמה דוכני אוכל, קישוטים, מהבהבים לילדים ועוד. שוק קטן יותר מזה שביקרנו בו אתמול, אבל נחמד ומוסיף לאווירה.

למקום הגענו עם אובר. ולא רחוק מהארנה עצמה יש גם בזאר נחמד עם עבודות יד מקומיות, שווה להציץ גם שם אם אתם חובבי אמנויות.

פסטיבל הקרח עצמו נחמד אבל לא וואו. אם הוא מתקיים בזמן שאתם בעיר, שווה לקפוץ לראות אבל לא משהו שהייתי מתכננת את הטיול סביבו. לא המון פסלים ורובם די קטנים וצנועים. אם יצא לכם לראות את מיצג פסלי הקרח בלונדון בכריסמס, הוא הרבה הרבה יותר מרשים.

פסטיבל אורות קסום ביער - לומינה פארק

מפסטיבל הקרח אנחנו לוקחים אובר אל פסטיבל האורות ב-LUMINA PARK. הפסטיבל הזה נערך ביער בפאתי העיר והנגישות אליו היא רק ברכב. למגיעים באובר או מונית כדאי לקחת בחישוב שיכול להיות קושי להשיג הסעה בחזור וייתכן זמן המתנה ארוך בקור.

אבל הפסטיבל הזה לגמרי שווה את זה! מדובר בפסלי אורות שיצרו במגוון נושאים והכל מפוזר במסלול הליכה ביער כשברקע גם מוזיקה שמותאמת לנושא. יש אזור של פרחים וצמחים, אזור של משחקי ילדים, אזור של רוחות רפאים וכן הלאה. ההליכה בתוך יער חשוך עם שלג מסביב, מוסיקה והליכה במסלול לאורם של פסלי אורות צבעוניים, היא חוויה קסומה וכיפית ממש.

כמה דגשים חשובים:

• מדובר על טיול בחוץ ביער. תתלבשו בהתאם.
  • מצטבר קרח על המסלולים והם מחליקים מאוד. הצטיידו בנעליים מתאימות ויציבות.
  • תוודאו שיש לכם מספיק סוללה ואינטרנט תקין. תהיו חייבים טלפון כדי להזמין אובר/מונית ולחזור לעיר.
  • לכשהחלטתם להזמין אובר/מונית, תזמינו לפני שאתם יוצאים מהפארק. ייתכן שיהיה זמן המתנה ארוך ועדיף להמתין אותו תוך טיול בין הפסלים ולא בעמידה בחוץ בחניה
  • הגענו למקום סביב ארבע וחצי ונכנסנו מיידית. שעה מאוחר יותר כבר היו תורים ארוכים כדי להיכנס. לא יודעים אם זה מייצג את המצב בכל הימים אבל שווה להגיע מוקדם. מחשיך כבר בארבע כך שאין בעיה להנות מחווית האורות.

ארוחת פרידה בויסקי אין ה ג'אר

ויסקי אין הג'אר (Whiskey in a jar) היא רשת בשרים שיש לה סניפים בכמה ערים בפולין. יצא לנו לאכול בה כבר בביקורנו בקרקוב. לכן לא היינו לחוצים ללכת אליה שוב גם בפוזנן. אבל כל מי שדיברנו איתו המליץ עליה, המסעדה היתה ממש ליד המלון שלנו (יש שני סניפים, אחד בכיכר העיר ואחד בקניון המבשלה) אז החלטנו ללכת.

המסעדה מאוד פופולרית אז אם אתם רוצים להיות בטוחים, כדאי להזמין מקום מראש. אנחנו לא הזמנו אבל הצליחו למצוא לנו מקום.

עוד לפני שהאוכל הגיע כבר שמחנו שבאנו. במקום היתה להקה חיה שניגנה ושרה על במה והיתה אוירה נעימה וכיפית. הרגיש כמו מקום טוב לסיים בו את הטיול הקצר שלנו.

אבל באנו כדי לאכול! הזמנו כנפיים למנה ראשונה ולעיקריות – סטייק אנטריקוט עבורי והמבורגר שחיתות עבורו. הכל היה טעים להפליא. הסטייק היה רך ונימוח, ההמבורגר משובח, הרטבים תענוג. ההערה היחידה שלי היא שלוקח ה-מ-ו-ן זמן לקבל את האוכל שמזמינים. חווינו זאת גם בורוצלב עם הילדים וזה היה בעייתי. לנו כמבוגרים היה יותר סביר להמתין ובמיוחד כשנהננו בינתיים מהופעה והאוירה. אבל שוב, לא מומלץ להגיע מורעבים.

סיור פרידה וטיסה חזרה

בבוקר היום השלישי שלנו ואחרי ארוחת הבוקר המשובחת במלון, יצאנו לסיור פרידה מהעיר. יום ראשון ורב החנוית ברחוב היו סגורות. בקניון ראינו דווקא חנויות פתוחות. קחו בחישוב שבפולין יש ימי ראשון שבהם כל החנויות סגורות וכאלה שבהם כן פותחים אבל שעות הפתיחה יכולות להיות מאוחרות יותר מבימים רגילים. אם אתם מתכננים על קניות ביום ראשון, שווה לבדוק את התאריך הספציפי שלכם ולראות מה המצב.

אנחנו בשלב זה מיצינו את הקניות (והמקום בטרולים שלנו) אז הסתפקנו בהסתובבות בעיר. עצרנו בפארק נחמד ומושלג, עשינו עוד סיבוב בכיכר העיר העתיקה, נהננו מהצבעוניות של העיר ומהשלג בכל מקום ואז חזרנו למלון.

לקחנו אובר והגענו לשדה התעופה כ3.5 שעות לפני הטיסה שלנו. מדובר בשדה תעופה קטן יחסית כך שחשבנו שאולי הגענו מוקדם מדי. אבל בפועל, הכל עבד מאוד מאוד לאט בשדה. ממליצים להגיע מוקדם, במיוחד אם אתם בונים על החזר מס.

דוכן ה-TAX FREE נמצא ממש בכניסה לטרמינל, לפני דוכני הצ'ק אין. הם פותחים אותו רק כשיש טיסות  אל מחוץ לגבולות האיחוד. ייתכן שיהיה סגור עדיין כשתגיעו לשדה אבל גם אם כן, מומלץ שתתפסו מקום בתור. בודקים פריט פריט לכל אדם ולחלק ניכר מהעומדים בתור יש ערימה של חשבוניות ומוצרים, כך שזה לוקח הרבה מאוד זמן. גם שאר התהליכים בשדה לקחו הרבה זמן וכך למרות שהגענו הרבה זמן מראש, בקושי הספקנו להגיע לבורדינג שלנו בזמן.

תובנות ומסקנות

תובנות וטיפים שלנו לחופשה קצרה בפוזנן

• פוזנן היא יעד מצויין לחופשת סופשבוע קצרה ומהנה. יש אליה טיסות סופשבוע נוחות שמסתדרות עם גיחה של עד 72 שעות.
  • כיעד לחוות אווירת כריסמס פוזנן היא לא בהכרח היעד הכי מרשים שיש, שווקי השוק והארועים בה יחסית קטנים וצנועים אבל עדיין לגמרי תקבלו חוויית חג עם רחובות מקושטים פסטיבלים מעניינים ועם קצת מזל גם שלג. היתרון של פוזנן הוא בשילוב שהיא מציעה של חוויית כריסמס יחד עם שאר מה שיש לעיר להציע לתייר הישראלי.
  • בעינינו פוזנן מציעה שילוב מוצלח של דברים שעושה אותה יעד כדאי לביקור חורפי. עיר קטנה וקלה להתניידות, טיסות נוחות וזולות, שפע קניונים אם אתם בעניין של שופינג, שלג שעושה את העיר קסומה, אווירת כריסמס והמון אוכל טעים.
  • כמו כל טיול בפולין, גם פוזנן מציעה טיול זול ומהנה. תוכלו ללון במלון מפואר, לאכול במסעדות טובות, לעשות שופינג, להתנייד בנוחות באובר או מוניות ועדיין לצאת בתקציב ממש נמוך לחופשה זוגית או משפחתית.

עוד יעדים בפולין ששווה לבקר בהם:

לפוסט הזה יש 3 תגובות

1. שרית

היי, מתי הייתם? אנחנו טסים לשם עוד שבועיים – ורציתי לדעת מה המצב לגבי השיפוצים שיש בעיר…

1. dvorasch

היינו בדצמבר ומרכז העיר כולו בשיפוצים. בקניונים ושאר העיר, אין בעיה.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.