עונת הפסטיבלים בריביירה הצרפתית – קרנבל ניס, פסטיבל הלימון במנטון ועוד

הריביירה הצרפתית הופכת בחודש פברואר בכל שנה לזירה של פסטיבלים וקרנבלים צבעוניים שהם חגיגה לעיניים. קרנבל ניס עם תהלוכות מרהיבות ופסטיבל הלימון בעיירה מנטון הם המפורסמים מביניהם ויש עוד שלל ארועים קטנים יותר בעיירות הריביירה. אז אם אתם מחפשים יעד מוצלח לטיול בחודשי החורף, ניס עשויה להיות בדיוק מה שאתם צריכים.
פסטיבל ניס
הריביירה הצרפתית הופכת בחודש פברואר בכל שנה לזירה של פסטיבלים וקרנבלים צבעוניים שהם חגיגה לעיניים. קרנבל ניס עם תהלוכות מרהיבות ופסטיבל הלימון בעיירה מנטון הם המפורסמים מביניהם ויש עוד שלל ארועים קטנים יותר בעיירות הריביירה. אז אם אתם מחפשים יעד מוצלח לטיול בחודשי החורף, ניס עשויה להיות בדיוק מה שאתם צריכים.

תקציר הפוסט והמסלול

הריביירה הצרפתית על חופי התכלת המדהימים שלה מושכת אליה תיירים מכל העולם. אבל אם חשבתם שזה יעד שיותר מתאים לקיץ, תחשבו שוב. בחודש פברואר בכל שנה מתקיים במשך כשבועיים קרנבל ססגוני בניס ועוד קרנבל גדול בעיירה הסמוכה מנטון וזו חגיגה ענקית שהופכת את הריביירה הצרפתית יעד מושלם לטיול חורף מהנה. מוזמנים לקרוא את הסקירה שלנו על הפסטיבלים.

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו:

רוצים גם? מוזמנים לחפש טיסות לניס:

מוזמנים לחפש מלון בנאפולי, איטליה:

Booking.com

טיול חברים בנאפולי - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

הגעה: טיסת איזיג'ט ישירה מתל אביב לניס. 

הרכב נוסעים: זוג פלוס ילד בן 11

תחבורה: בעיר התניידנו בעיקר ברגל. משדה התעופה לעיר לקחנו טראם. התחנה נמצאת ממש ביציאה מהטרמינל ולידה יש מכונה לרכישת כרטיסים. מאוד נוח, פשוט וזול. גם בחזור, חזרנו באותה דרך. בין העיירות התניידנו ברכבת. יש תחבורה מאוד נוחה לכל מקום.

גלישה סלולארית – הפעם עשינו חבילת גלישה מהארץ כיוון שהיינו צריכים להיות זמינים במספר הטלפון שלנו. לאופציות אחרות לאינטרנט בחו"ל מוזמנים לקרוא כאן. 

 

טיולים עירוניים נוספים שאולי יעניינו אתכם:

המלון שלנו בניס

לחיפוש מלונות אחרים בניס:

Booking.com

המלון שבחרנו היה – Hotel Florence. המלון היה מאוד מרכזי עם גישה נוחה לכל מקום בעיר ברגל. תוך דקות הגענו לכיכר המרכזית בה התקיימו ארועי הקרנבל, לתחנת הרכבת ממנה יכולנו לנסוע לעיירות אחרות, לחנויות, לאזור החוף או אזורי המסעדות. הכל היה מאוד נגיש. החדר המשפחתי שקיבלנו לא היה מאוד גדול אך נוח למדי עם מיטה זוגית ענקית וספה נפתחת למיטה נוספת. ארוחת הבוקר היתה מצויינת עם מבחר גבינות, בגטים ומאפים טריים וטעימים להפליא ואפילו פנקייקים טריים.
דברים שהנעימו את זמננו במלון מעבר לחדר עצמו והאוכל – לכבוד הפסטיבל המלון היה מקושט בבובות קרנבל ואפילו היתה עמדת תחפושות כדי להכניס את האורחים לאוירת החגיגות. בנוסף, בולנטיין שחל בזמן השהות שלנו במלון, חזרנו ומצאנו את החדר מקושט בלבבות עם קצת שוקולדים ופינוקים קטנים, מחווה קטנה שעושה הרגשה מאוד נעימה.

דבר אחד שהפריע לנו במלון היה נושא העישון. רשמית המלון מוגדר כמלון ללא עישון. עם זאת הדיירת בחדר הצמוד אלינו עישנה בחדר והריח עבר והורגש גם אצלנו. התלוננו מספר פעמים אבל המלון לא ממש עשה משהו מעבר ללהציע לרסס ספריי טיהור אויר. 

מה אהבנו במלון:

  • מיקום מאוד מרכזי. נוח להגעה לכל מקום בעיר
  • ארוחת בוקר מצויינת. אוכל מגוון, טרי וטעים להפליא. 
  • פינוקים קטנים שעושים הרגשה טובה

מה פחות אהבנו

  • קירות דקים שמעבירים רעש מחדרים סמוכים וגם ריחות עשן של אורחים שלא מקפידים על איסור העישון במלון.תחנה

קרנבל ניס והתהלוכות

קרנבל ניס, הסיבה המרכזית שלכבודה הגענו לטיול הזה, מתפרס על פני שבועיים. הוא כולל שתי תהלוכות שונות – האחת היא תהלוכת פסלי ענק בהשראת הנושא הנבחר של השנה. פסלי מלך ומלכת הקרנבל מובילים את התהלוכה ובסופה הם נשארים בכיכר המרכזית ואפשר לבוא לראות ולצלם גם אם לא השתתפתם בתהלוכה. ואחריהם נוסעות ועוברות עוד שלל במות עם פסלי ענק מרהיבים. על ובין הבמות הנוסעות יש גם רקדנים ואקרובטים ועוד שלל צועדים ססגוניים. מדובר בחגיגה מרהיבה, כיפית ומרשימה. הבמות מושקעות מאוד. הבובות ענקיות וגם מסתובבות כדי שאנשים בכל מיקום שהוא יוכלו לראותן היטב. האוירה מדהימה. אם הייתם פעם בעדלאידע אז הרעיון אולי דומה אבל רמת הביצוע פה היא כמה וכמה רמות מעל. הבמות, הבובות, הרקדנים והתלבושות פשוט מופלאים.

התהלוכה השניה היא תהלוכת פרחים. גם בה יש במות שעליהן בובות או אנשים והכל מוקף בסידורי פרחים ססגוניים. כאן הדגש הוא על סידורי הפרחים. יש גם קצת בובות אבל קטנות יותר ותומכות במוטיב הפרחים במקום להיות העיקר כמו בתהלוכה האחרת. התהלוכה הזו עוברת בשני סבבים, בפעם הראשונה הבמות נוסעות את המסלול ואפשר להתרשם מהבמה ועיצוב הפרחים שעליה. ובסיבוב השני מפרקים את סידורי הפרחים וזורקים פרחים על הקהל. בסוף התהלוכה רב האנשים יוצאים עם זרי פרחים מסך הפרחים שהצליחו לתפוס.  

כל אחת מהתהלוכות מתקיימת מספר פעמים במהלך תקופת הקרנבל. חלק מהמועדים הם בשעות הצהריים וחלק בערב. יש כרטיסי ישיבה וכרטיסי עמידה. מומלץ מאוד לרכוש כרטיסים מראש כי הם אוזלים.

מחירי הכרטיסים לתהלוכות לא זולים. אם רוכשים לשתי התהלוכות, יש הנחה. אם אתם בוחרים רק תהלוכה אחת ללכת אליה, אנחנו ממליצים להעדיף את התהלוכה המרכזית. היא הרבה יותר מרשימה וגרנדיוזית מאשר תהלוכת הפרחים.

 

פסטיבל הלימון במנטון

העיירה מנטון חוגגת בפסטיבל משל עצמה, פסטיבל הלימון. במקור הפסטיבל נולד כדי לחגוג את שפע גידולי הלימון והתפוזים שהאזור משופע בהם. כיום בפועל חלק גדול מהלימונים מיובא, אך הפסטיבל עדיין נשאר. 

הדרך הפשוטה ביותר להגיע מניס למנטון היא באמצעות רכבת. הרכבת נוסעת חלק מהדרך לאורך חופי הריביירה ואפשר להתמוגג מהשמש המנצנצת על המים הכחולים. אותה רכבת עוצרת גם במונאקו ובעוד עיירות נחמדות לאורך החוף. 

בתקופת הפסטיבל מוצבים בגנים הבוטניים אשר במרכז העיירה, פסלים ענקיים הבנויים כולם מפירות הדר, לימודים ותפוזים. בכל שנה נבחר נושא שהפסלים מעוצבים בדמותו. השנה (2023) הנושא היה אופרה ורוק והפסלים עוצבו בהשראת אופרות מפורסמות. התערוכה בחוץ וחינמית. הפסלים מרהיבים והעובדה שהם עשויים מפירות הדר, מוסיפה נופך שונה ומיוחד במינו. 

יש גם תהלוכה שבה במות עם פסלי ענק מלימונים ותפוזים. התהלוכה מתקיימת בימים ושעות מוגדרים ויש לקנות כרטיסים מראש. אם אתם מעוניינים לראות את התהלוכה, הקפידו להגיע לעיר באחד הימים והמועדים בהם מתקיימת תהלוכה. הפסטיבל נמשך כשבועיים ובמהלכם יש מספר מועדים בהם מתקיימת תהלוכת צהריים ומספר מועדים בהם יש תהלוכת ערב. מומלץ לרכוש כרטיסים מראש כי הם אוזלים. אנחנו ויתרנו על התהלוכה במנטון כיוון שקנינו כרטיסים לשתי התהלוכות בניס וזה הרגיש לנו מספיק תהלוכות לטיול אחד.  

פרט לפסטיבל הלימון מוצגת במנטון גם תערוכת סחלבים מקסימה. קל לפספס אותה כי ארועי הלימון תופסים את כל תשומת הלב, אבל אם אתם כבר שם, שווה להיכנס. הכניסה בחינם ויש דוכנים שונים ועיצובים בשילוב סחלבים ממינים וצבעים שונים. 

ואם כבר מגיעים למנטון, שווה גם לטייל מעט ברחובות העיר. אנחנו אכלנו במנטון פאי לימון טעים להפליא, ביקרנו בשוק קטן שנתקלנו בו בדרך ובסה"כ בילינו יום מהנה וקסום בעיירה לפני שעלינו חזרה על הרכבת לניס. 

מלחמת הפרחים בעיירה VILLEFRANCE SUR MER

מעבר לקרנבלים הגדולים והמפורסמים בניס ובמנטון, יש גם ארועים קטנים יותר שנערכים בעיירות לאורך החוף. למשל בעיירה וילפרנאנס סור מר בה נערך קרב פרחים ימי. ההגעה מניס היתה שוב באותה רכבת בה נסענו יום קודם למנטון. 

העיירה וילפרנאנס סור מר היא עיירה יפה וציורית עם סמטאות צרות ומתפתלות שיורדות אל הים. טיילנו קצת עד שהגענו לאזור בו נערך קרב הפרחים הימי. עד שהתחילו השיוטים אנשים התמקמו לאורך הטיילת ומדי פעם עברו תהלוכות של נגנים או תחפושות בסגנון דומה לזה של פסטיבל ונציה או הקרנבל בריו. השיוטים עצמם כללו סירות שקושטו בפרחים ושטו  לאורך קו החוף כדי שהצופים יוכלו לראות. ההנחיה שילבה ככל הנראה הסברים והתבדחויות עם הקהל אבל כיוון שהיתה בצרפתית בלבד, לא יכולנו ממש לעקוב אחרי הנאמר. בשלב השני הסירות עברו שוב, פירקו את סידורי הפרחים וזרקו אותם על הצופים. כך שבסוף הארוע אנשים יצאו עם זרי פרחים שהרכיבו מפרחים שהצליחו לתפוס. די דומה לרעיון של תהלוכת הפרחים בניס רק שכאן הפרחים על סירות במקום על במות נוסעות. 

היה ארוע נחמד אם כי קצת ארוך לטעמנו. היתה המתנה ארוכה עד לתחילת השיוטים וגם השיוטים עצמם היו איטיים ולקחו הרבה זמן.  אפשר היה לקצר או קצת להרים את הקצב.

מומלץ לעשות סיור קצר גם בעיירה עצמה. יש מבצר נחמד ותצפית יפה כל קו החוץ ואל המרינה שמשובצת בספינות וסירות.

פעילויות לילדים בזמן קרנבל ניס

ניס, בחורף לפחות, אינה משופעת באטרקציות לילדים לתחושתנו. גם בתהלוכות עצמן, ילדים היוו אחוז יחסית קטן. עם זאת, במידה וכן הגעתם לקרנבל בניס עם ילדים מה כן יכול לעניין ולהעסיק אותם?

  • חוף הים – לניס יש חוף ים משגע. אמנם קר מדי לשחות (למרות שראינו כאלה שעושים זאת) אבל לשחק בחוף, לבנות מגדלי אבנים, לשכשך רגליים במים ועוד, בהחלט יכול להיות נחמד לילדים. 
  • התהלוכות של הקרנבל – הססגוניות, הבובות, הקישוטים וכו' בודאי יעניינו וישמחו את הילדים. בהרכב שכולל ילדים, מומלץ מאוד לרכוש מקומות ישיבה. גם יאפשר להם לראות טוב יותר בלי שיסתירו להם וגם לא יתיש אותם. התהלוכות אורכות לא מעט זמן. 
  • כפר הקרנבל – בסמוך לכיכר המרכזית בה עוברות התהלוכות מקימים כפר קרנבל שפעיל בשעות היום ובו שפע של משחקים, הפעלות ודוכני אוכל. אפשר בהחלט לבלות כאן כמה שעות מהנות עם הילדים ולאפשר להם להוציא אנרגיה.
  • פארק פניקס – לא היינו אך המקום הינו שילוב גנים בוטניים עם גן חיות קטן. אנחנו לרב נמנעים מגני חיות אך למי שלא, אפשר לבדוק. 

דברים נוספים לעשות בניס

רב הטיול שלנו בניס היה סביב ארועי הקרנבל בניס עצמה ובעיירות סביבה. עם זאת, בין לבין הספקנו גם להתרשם קצת מהעיר ומה שיש לה להציע. אז הנה כמה מהדברים שיש לעיר ניס להציע למבקרים:

  • הטיילת האנגלית – לניס יש קו חוף ארוך ארוך שנפרסת על פני שבעה קילומטרים. הטיילת האנגלית נמתחת לאורכו של קו החוף ומשובצת בעצי דקלים ומלונות יוקרה. אנחנו מאוד נהנינו ללכת על הטיילת, לרדת לחוף הים חלק מהפעמים, בפעמים אחרות לשבת על הספסלים הפזורים עליה ולהשקיף אל הים ואל השקיעות המרהיבות.
  • העיר העתיקה (Vieille Ville) – מאופיינת בסמטאות צרות, ארכיטקטורה מעניינת וחנויות צבעוניות (שבעת ביקורנו גם היו מקושטות לכבוד הפסטיבל).
  • גבעת הטירה (Castle Hill) – גבעה שממנה ניתן לראות נופים מרהיבים של ניס מלמעלה. יש מעלית שמובילה למעלה אך היא היתה לא פעילה במועד ביקורנו כך שעלינו ברגל.
  • מוזיאון שאגאל – מוזיאון קטן וחביב שמציג כמה מיצירותיו של שאגאל. לאו דווקא את היותר מפורסמות אבל עדיין נחמד. כרטיס הכניסה לא יקר כך שלגמרי שווה ביקור קצר במקום. 
  • טיול במונאקו – היה בתכנון שלנו אבל עקב וירוס טורדני נאלצנו לבטל עד להזדמנות אחרת. למונאקו יש הרבה מה להציע והיא בהחלט אופציה נהדרת לטיול יומי מניס. תוכלו לבקר שם בקזינו, במוזיאון הרכבים של הנסיך, באושיונריום ועוד. 

והנה עוד כמה טיולי יום נפלאים שניתן לעשות מניס באופן עצמאי או בטיול מאורגן: 

 

תובנות ומסקנות

תובנות וטיפים שלנו מניס והקרנבלים של הריביירה הצרפתית

  • ניס היא יעד מצויין לטיולי כוכב שאינם מצריכים רכב. בנסיעת רכבת נוחה וקצרה ניתן להגיע לכמה וכמה יעדים כולל מונאקו ועוד עיירות חמודות לאורך חופי הריביירה. 
  • לניס יש רצועת חוף משגעת ושקיעות מהיפות שיצא לי לראות. אם אתם מחפשים חופשה רגועה ונינוחה שכוללת בעיקר, ים אוכל, מנוחה וטיולי יום רגועים – זה בהחלט יעד מצויין עבורכם.
  • התהלוכות מרהיבות ומרשימות ביותר. מקומות הישיבה עולים משמעותית יותר אבל יש להם יתרון בהיותם מסומנים כך שזה חוסך זמן עמידה בתור כדי "לתפוס מקום" והם גם מאפשר לצפות בנחת במופע. מנגד, מקומות העמידה מאפשרים לעמוד קרוב יותר, אז לשיקולכם. בכל מקרה מומלץ להזמין מראש כרטיסים כי בימי המופע עצמו בדקנו וכבר לא היו כרטיסים. 
  • הוייב של העיר הרגיש לנו מעט מבוגר. אמנם פה ושם ראינו ילדים ויש כמה גני משחקים, אבל התחושה הכללית היא שזה יעד לנופשים מבוגרים יותר ופחות לטיול משפחתי. זה לא אומר שאי אפשר לעשות טיול משפחתי מהנה, אבל זה לא יעד שתפור לזה באופן טבעי' לפחות לא בחורף. יכול להיות שבחודשי הקיץ יש לאזור יותר מה להציע לילדים.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.