פסטיבל המסיכות בונציה – יעד מושלם לטיול חורף קסום

איך הופכים עיר אירופאית קרה ליעד חורפי שאי אפשר לוותר עליו? מקיימים בעיר פסטיבל מסיכות ססגוני שהופך את העיר כולה למסיבה קסומה ומרהיבה. וזה בדיוק מה שקורה בפסטיבל המסיכות בונציה. העיר היפה תמיד, הופכת קסומה עוד יותר מלאה באנשים מחופשים, מסיבות וארועים חגיגיים. אסור לפספס.
פסטיבל המסיכות ונציה
איך הופכים עיר אירופאית קרה ליעד חורפי שאי אפשר לוותר עליו? מקיימים בעיר פסטיבל מסיכות ססגוני שהופך את העיר כולה למסיבה קסומה ומרהיבה. וזה בדיוק מה שקורה בפסטיבל המסיכות בונציה. העיר היפה תמיד, הופכת קסומה עוד יותר מלאה באנשים מחופשים, מסיבות וארועים חגיגיים. אסור לפספס.

פסטיבל המסיכות בונציה

איטליה היא תמיד יעד מושלם לטיול אבל אם אתם לא חובבי קור, ונציה בפברואר היא אולי לא יעד שהייתם שוקלים. אחרי שהייתי פעמיים יכולה להעיד מנסיון אישי – מאוד מאוד קר.  

אבל האיטלקים לא פראיירים ומקיימים בחודש פברואר מדי שנה את פסטיבל המסיכות של ונציה וזה הופך את ונציה בפברואר למקום שפשוט חייבים להגיע אליו לפחות פעם בחיים אם לא יותר. 

הייתי פעמיים בפסטיבל המסיכות של ונציה, פעם אחת עם בן הזוג ופעם אחת עם אחותי ואני לגמרי לא פוסלת ביקור שלישי בחגיגה הזו. הרחובות מתמלאים באנשים בתחפושות, בכיכר המרכזית מתקיימים שלל ארועים, דוכנים פזורים בכל מקום ומוכרים מסיכות ועוד כל מיני דברים וכמובן שיש גם נשפים ומסיבות חגיגיים. 

אם כבר ביקרתם בונציה אתם יודעים שמדובר באחת הערים הקסומות ביותר בעולם. עם המבנים העתיקים והתעלות שעליהן שטים בגונדולה או כלי שיט אחרים כדי להגיע ממקום למקום. כשמוסיפים על זה אנשים מסתובבים בתחפושות מושקעות מתקבלת תחושה של ביקור ביקום אחר או לפחות תקופת זמן אחרת. 

פסטיבל המסיכות של ונציה - רקע הסטורי

פסטיבל המסיכות מתקיים בונציה מאז המאה ה-13. הוא נוסד במטרה לחגוג את סיום החורף ותחילת האביב אבל בעיקר היה חגיגה שאיפשרה לאנשים להשתחרר מזהויות ומעמדות ולהתערבב באופן חופשי. 

בזמנים ההם אנשים נולדו למעמדות מסויימים שהכתיבו להם איך להתנהג, עם מי מותר להם להתרועע ועוד שלל מגבלות. בתקופת הפסטיבל אנשים התחפשו ועטו מסיכות כך שלא ניתן היה לדעת מי נמצא מאחורי המסיכה. הדבר אפשר לאנשים להתנהג בחופשיות, משוחררים מכל הכללים והחוקים החלים עליהם ביום יום. 

על פי הסיפורים שניתן למצוא, אנשים אכן ניצלו את תקופת הפסטיבל לשלל מעשי הוללות.

כיום מגבלות מעמדיות פחות מגבילות אותנו אך הנוהג להתחפש, לחגוג ולהנות – נשאר. 

פסטיבל המסיכות של ונציה בתקופת הקורונה

כאמור הפסטיבל הוא מסורת עתיקת יומין המתקיימת בונציה מזה שנים רבות. עם זאת בשנתיים האחרונות הקורונה שיבשה לא מעט דברים וגם הפסטיבל לא נותר חסין. 

בשנת 2020 חלק מארועי הפסטיבל בוטלו או קוימו אונליין. גם ב-2021 היו התאמות למצב. נכון ל-21.1.2022, על פי הצהרת ראש העיר של ונציה,  פסטיבל המסיכות של ונציה לשנת 2022 מתוכנן להתקיים כסדרו. רק ארועים מסויימים כמו תחרות התחפושות המרכזית וארוע מעוף המלאכים, בוטלו. שאר הארועים מתוכננים להתקיים. הבדל נוסף הוא  שנדרשת הצגת תו ירוק כדי להשתתף במסיבות. כמובן שזה נכון לכרגע וחשוב להיות עם יד על הדופק ולעקוב אחר עדכונים מאחר ודברים משתנים במהירות בתקופה זו.

האם זה אומר שלא כדאי לטוס לפסטיבל השנה מחשש לשינויים, ביטולים או באופן כללי חשש שיהיה פחות מרשים מאשר בשנים אחרות? ממש לא.

כאמור, כרגע הפסטיבל מתוכנן להתקיים עם שינויים קלים בלבד. וגם אם יחולו שינויים או ביטולים כלשהם, הם כנראה יחולו על ארועים רשמיים. מסיבות, נשפים, תהלוכות וכו'. הם לא צפויים למנוע מאנשים להתחפש ולצאת לרחובות בתלבושות המרהיבות שלהם. רב הקסם בקרנבל המסיכות של ונציה הוא לראות את היצירתיות והתחפושות המרהיבות ברחובות, וזה לא צפוי להתבטל.

בשני הביקורים שלי בונציה, הרבה לפני שהיתה קורונה בעולם, ההסתובבות ברחובות היתה החלק הכי מהנה בטיול. פשוט לטייל בין סמטאות ותעלות ונציה הקסומות ולפגוש על גשרים ובשלל אתרים בעיר גברות בשמלות מגונדרות, משפחות שלמות בתחפושות תואמות ואפילו כלבים שהתחפשו בתחפושות מושקעות. לגמרי לא צריך מסיבה או ארוע רשמי כדי לספוג את האוירה ולהנות מהפסטיבל. רב הקסם קורה ברחובות בכל מקרה.

מתי מתקיים פסטיבל המסיכות 2022

השנה פסטיבל המסיכות של ונציה מתקיים בין התאריכים 12.2.2022-1.3.2022.

הפסטיבל אורך כשבועיים. מוזמנים להיכנס לאתר הרשמי של הפסטיבל כדי לראות את שלל הארועים המתוכננים.

בדקתי לכם עלות טיסה ישירה לונציה בתקופת הפסטיבל – נכון לרגע זה המחיר עומד על כ$53 דולר לכרטיס הלוך ושוב (טיסה בלבד, לפני הוספת מזוודות והושבה)

טיסה זולה לונציה בזמן הקרנבל

מוזמנים לחפש טיסות זולות בעצמכם:

פסטיבל המסיכות ונציה

מה עושים בפסטיבל?

  • השתתפות בנשפים/מסיבות. אם תרצו להשתתף בכזו כדאי להזמין כרטיסים מראש. הארועים מוגבלים במספר המשתתפים ובשנים רגילות, הכרטיסים אוזלים די מהר. קחו בחישוב שהמחירים לארועים אלה, לא זולים. בנוסף לעלות הארוע עצמו קחו בחישוב עלות השכרת תחפושת. אנשים בונציה לוקחים מאוד ברצינות את התחפושות שלהם ואתם תראו שם תחפושות מרהיבות ומושקעות בצורה יוצאת מגדר הרגיל. אם אתם מתכננים להגיע לנשף מסיכות, כדאי שתתאימו את עצמכם לסביבה.
  • תהלוכות וארועים חינמיים – רב השנים נערכות בעיר שלל תהלוכות, תחרויות תחפושות, מופעים ועוד ארועים חינמיים להנאת כולם. רב הארועים מתקיימים בכיכר סאן מרקו, הכיכר המרכזית היפיפיה של ונציה. התעדכנו בתכניה לגבי הארועים שצפויים להיות השנה והגיעו למה שמעניין אתכם. 
  • הסתובבות חופשית ברחובות –  כאמור, ונציה היא אחת הערים היפות בעולם בכל זמן בשנה. כך שלטייל בה ולצפות בגונדולות שטות בתעלות, בגשרים היפים, בארמונות המפוארים מסביב וכו' – זה תמיג תענוג. בתקופת הפסטיבל מתווסף לכל זה שלל אנשים מחופשים שמסתובבים בכל מקום והעיר הופכת להיות מקום קסום עוד יותר מהרגיל.

איך מגיעים ואיפה לנים

הגעה

 יש טיסות ישירות מישראל לונציה. חברת ריינאייר למשל מפעילה טיסות לונציה פעמיים בשבוע בימי ראשון וחמישי. לחילופין ניתן לטוס לעיר אחרת באיטליה ולהגיע ממנה לונציה ברכבת. לאיטליה יש מערך רכבת מאוד משוכלל ונוח. באחד משני הביקורים שלי בפסטיבל הגעתי לונציה ברכבת מרומא. הנסיעה ארכה כשלוש שעות והביאה אותנו הישר לכניסה לעיר בנוחות ובקלות.

לינה

מספר אפשרויות עומדות לרשותכם:

  1. לינה בעיר עצמה – בונציה יש שלל מלונות ומקומות לינה. כמובן שלינה בעיר היא הכי נוחה מבחינת נגישות והגעה לכל הפעילויות בפסטיבל. אבל בשנים רגילות מקומות הלינה עשויים להיתפס חודשים מראש. כך שאם נזכרתם מאוחר, יש סיכוי שלא תמצאו מקומות פנויים או לחילופין שהמחירים יהיו מאוד גבוהים.
  2. לינה בעיר סמוכה – ניתן ללון בעיר סמוכה כגון טרוויסו. משם ניתן להגיע לונציה באמצעות אוטובוס או רכבת. כאמור, אם המלונות בעיר מלאים, זה יכול להיות פתרון טוב. יש גם סיכוי שהמחירים יהיו נמוכים יותר מאשר במרכז ונציה. עם זאת, במידת האפשר, עדיף לגור קרוב יותר למרכז העניינים. 
  3. טיול יום בלי לינה. אחד משני הביקורים שלי בפסטיבל ונציה היה בעצם טיול יום ללא לינה. היינו בטיול ברומא בזמן הפסטיבל ורצינו טעימה קטנה. כך שלקחנו רכבת מרומא לונציה שיצאה מוקדם בבוקר, בילינו את היום בונציה נהנות מהפסטיבל ברחובות העיר, ובערב עלינו על רכבת חזרה לרומא. אם אתם רוצים לחוות את הפסטיבל באופן יותר מלא, כמובן שעדיף יותר זמן אבל לפעמים גם טעימה זה נחמד

לסיכום - למה כדאי לכם לבוא לקרנבל המסיכות של ונציה?

  • מדובר במסיבה שלא נגמרת בכל רחבי העיר. זה לטייל בעיר ולהרגיש שאתם באמצע חגיגה בלתי פוסקת. אם אצלנו פורים הוא חגיגה לילדים, בונציה המבוגרים חוגגים לא פחות ואולי אפילו יותר וזה פשוט כיף להצטרף לחגיגה המשוחררת הזו.
  • תחפושות מדהימות. אם אתם חושבים על פורים שלנו כהשוואה, תחשבו שוב. אנשים לוקחים מאוד ברצינות את התחפושות שלהם בונציה. אתם תראו תחפושות כל כך מושקעות, כל כך מרהיבות, כל כך משוגעות, שהראש פשוט מסתחרר.
  • זו ונציה. אחת הערים היפות בעולם בכל עונה בשנה. באמת שלא צריך הרבה תירוצים כדי לרצות לבוא לונציה. הארמונות, התעלות, הגונדולות, המוזיאונים ויצירות האמנות, יצירות הזכוכית, האוכל האיטלקי המשובח ועוד ועוד. באמת שהפסטיבל הוא רק בונוס כי ונציה היא תמיד יעד שכדאי להגיע אליו.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.