12 דרכים להפוך כל יעד אטרקטיבי לילדים

כשמתכננים טיול משפחתי עם ילדים לרב נחפש יעדים שמתאימים למשפחות ומציעים אטרקציות לילדים. מטבע הדברים יש יעדים שמכילים יותר אטרקציות כאלה ויש שפחות. אבל האמת היא שעם קצת רצון ותכנון אפשר להפוך כמעט כל יעד אטרקטיבי עבור ילדים. הנה כמה רעיונות איך לעשות זאת.
טיול משפחתי
כשמתכננים טיול משפחתי עם ילדים לרב נחפש יעדים שמתאימים למשפחות ומציעים אטרקציות לילדים. מטבע הדברים יש יעדים שמכילים יותר אטרקציות כאלה ויש שפחות. אבל האמת היא שעם קצת רצון ותכנון אפשר להפוך כמעט כל יעד אטרקטיבי עבור ילדים. הנה כמה רעיונות איך לעשות זאת.

אחת הדרכים הכי קלות והכי פשוטות להנגיש יעד לילדים היא להפוך אותו למשחק חפש את המטמון. יש יעדים שכבר עשו זאת בשבילכם, למשל ורוצלב המכונה לעיתים  עיר הגמדים בגלל שפע פסלוני גמדים קטנים שפזורים ברחבי העיר. בחנויות מזכרות מוכרים מפות חפש את המטמון מוכנות, עם מסלול והסבר על הגמדים שבדרך. ילדים מסתובבים ברחבי העיר ומסמנים את הגמדים שמצאו. ביעדים אחרים תוכלו לייצר זאת בעצמכם. ברומא עשיתי חפש את המטמון עם הילדה שהיתה בת שש בזמנו, גם במוזיאון הקפיטוליני וגם בגן פסלים בפארק ליד פיאצה דל פופולו. במוזיאון היא קיבלה פרוספקט עם היצירות המפורסמות ששוכנות בו ותוך כדי שעברנו בין חדרים היא חיפשה וסימנה כל תגלית. בפארק נעזרנו בספר של דני קרמן שהכין מעין מסלול חפש את המטמון בין הפסלים השונים המפוזרים בו. 
אז כשאתם נוסעים ליעד והוא לאו דווקא נראה לכם מעניין לילדים, חפשו איך להפוך את הסיור בעיר למשחק. תנו לילדים מסלול, תמונות של מונומנטים שאתם אמורים לראות בדרך ומשימה למצוא ולסמן אותם. תתפלאו לגלות איך פתאום טיול בעיר עתיקה הופך למשהו שילדים נהנים ממנו.

אם לא הכנתם משחק חפש את המטמון, גם לתת לילדים לנווט אתכם במסלול, יכול לעבוד. בבריסל נתנו לבן ה-10 שלנו לנווט אותנו במסלול הקומיקס שעשינו בעיר וזה גרם לו להיכנס לעניין הרבה יותר. 

תיצקו עניין למקום בו אתם מטיילים על ידי כך שתספרו לילדים סיפורים הקשורים להסטוריה של המקום, תרבות, אגדות, דמויות מפורסמות וכו'. שתפו אותם באנקדוטות מעניינות ועובדות הסטוריות שילהיבו אותם. לפני שנסענו לגאורגיה נתתי לבן ה-11 שלי לקרוא קצת על ההסטוריה של המדינה, המאכלים, השפה. הוא אפילו למד מיוזמתו האישית, כמה משפטים בגאורגית ותרגל אותם על אנשים שפגשנו.  ברומא רכשנו ספר בחנות מזכרות שמראה את העתיקות כפי שהן נראות היום ואז כשהופכים דף, זה הראה איך הן נראו פעם ולמה שימשו. זה הפך את הכל להרבה יותר מעניין עבור ילדה בת 6 והפך את העתיקות בעיר להרבה יותר מוחשיות עבורה. אפשר לעשות זאת לבד, לחפש סיפורים מעניינים על היעד, או לחפש איזשהו סיור מקומי עם מדריך שיוכל לתת רקע וסיפורים מעניינים שיהפכו את הסיור למעניין יותר עבור הילדים ועבורכם. אנחנו לרב אוהבים להזמין סיורים דרך אחת החברות האלה: Get Your Guide או Viator . 

דרך נוספת לרתום ילדים ולגרום להם להרגיש מעורבים ומתעניינים, היא לאפשר להם לתעד את הטיול מזוית הראיה שלהם. תנו להם מצלמה ותנחו אותם לצלם כל דבר שמעניין אותם. זה לא תמיד יהיה מה שמעניין אתכם. אם אתם חוששים לתת לילדים להסתובב עם טלפון מחשש שייגנב או יילך לאיבוד, אפשר לרכוש מצלמה קטנה וזולה. אפשר אפילו מצלמת פולארויד שמדפיסה את הצילום ואז יהיה לילד תוצר מוחשי שאפשר להדביק כל ערב במחברת למשל. ילדים גדולים יותר אולי ירצו לתעד בוידאו.  

עוד אופציה היא לעודד אותם לכתוב סיפור מסע או לצייר ציורים. אפשר להכין ספר מזכרות שבו תדביקו כרטיסים של מקומות שביקרתם או כל מזכרת אחרת שהילדים ירצו לשמור. תמצאו מה נכון ועובד עבורכם לפי האופי ההעדפות והגיל של הילדים.

744

אוכל הוא חלק מהכיף בטיולים בחו"ל גם עבור מבוגרים ויכול להיות גם עבור ילדים מעצם זה שמותר להם לאכול כל מיני מאכלים, כולל ממתקים ופינוקים שאולי אנחנו פחות מאפשרים להם ביום יום. שילוב של הרבה גלידה בטיול באיטליה, יעזור לחבב את המדינה על ילדים כנראה. גם בפולין יש דוכני גלידה רבים פזורים בכל מקום ויש גם חנויות ייעודיות להכנת סוכריות שזה גם נחמד לצפות בתהליך וגם אפשר לקנות אם רוצים. בבריסל עשינו סיורי שוקולד וטעמנו סוגים של שוקולדים וכמובן גם הרבה ואפלים בלגיים. סיור בשווקי אוכל גם הוא חוויה כיפית ומאפשר לנו ולילדים לחוות טעמים של תרבויות אחרות. הילדים שלנו די קשים באוכל ועדיין שווקים כאלה מאפשרים למצוא דברים שגם הם ייהנו מהם.

טיול עם ילדים דורש תכנון מעט אחר ואחד הדברים שחשוב לשלב הוא פארקים וגני משחקים. כמעט בכל מקום שתהיו בו, סביר שתמצאו גני משחקים. כשטיילנו בפריז עם הילדים התפלאנו לגלות גני משחקי בכל מקום, כולל ממש בקרבת אתרים מפורסמים. אף פעם לא שמנו לב לזה כשהיינו בטיולים קודמים לבד בפריז. בברלין גם מצאנו שפע גני משחקים וכנ"ל בבריסל. ואפילו כשטיילנו בעיירות נידחות באמצע שום מקום, תמיד נתקלנו בגני משחק. בסופו של דבר גם למקומיים יש ילדים. אז לתת לילדים להתרוצץ, לשחק ולהוציא אנרגיה תמיד תורם למצב רוח שלהם ולהרגשה החיובית שלהם לגבי הטיול. 

בכל עיר גדולה באירופה תמצאו גם פארקים ירוקים גדולים ויפים. רב הסיכויים שבמילא תרצו להגיע לפארקים האלה אז כולם מרוויחים. בלונדון יש שפע פארקים, השנה היינו בהולנד פארק שבלונדון, שם ראינו המון סנאים וגם כמה טווסים. בקרקוב וגם בבריסל אפשרנו לילדים לרכב על קורקינט בפארק, הם נהנו ואנחנו נחנו על ספסל ואז המשכנו לטייל כשכולם טעונים באנרגיות חדשות.

סדנאות הן דרך נהדרת להוסיף עניין לטיול, לא רק עבור ילדים. בטיול שלנו לגאורגיה נתקלנו בסדנאות בישול בהן יכולנו לתרגל הכנת חצ'אפורי או חינקלי. בבריסל היו סדנאות שוקולד בהן אפשר היה להתנסות בהכנת פרלינים. ביעד השחור בגרמניה עשינו סדנת זכוכית בה הילדה הכינה אגרטל זכוכית מקסים ששימש אותנו כמה שנים עד שנשבר 🙁  באגמים המזוריים בפולין היתה סדנת הכנת קישוטי כריסמס. בכלל בתקופת הכריסמס בכל יעד שמתקיימים בו שווקי חג, תמצאו גם סדנאות לילדים. השתתפות בסדנא יכולה להוסיף המון עניין ולהיות חוויה מדהימה לכולם. כמובן שצריך למצוא סדנאות שמתאימות לגילאי הילדים.

סדנת שוקולד

 

אחד הדברים שגיליתי שעוזר לנו הוא לערב את הילדים בתכנון הטיול. כשהם בוחרים דברים שהם רוצים לראות או לעשות, הם גם מרגישים חלק מהארוע ולא סתם ניצבים שנגררים אחרינו וגם יש פחות סיכוי שהם יתנגדו או יחשבו שזה משעמם. לפעמים מפתיע לגלות איזה דברים הם יבחרו לעשות. כבר קרה לנו שהילדים העדיפו טיול בטבע על פני איזושהי אטרקציית ילדים שאנחנו התכוונו לעשות איתם.

בכל יעד שתבחרו להגיע אליו כנראה שיש לפחות כמה אטרקציות שמוגדרות לילדים. זה נכון שיש יעדים שיש בהם הרבה יותר מבאחרים וכאלה שיש פחות, אבל נדיר מאוד להגיע למקום שאין בו אף אטרקציה לילדים. אז למרות שאני לא חושבת שטיול משפחתי צריך להיות מורכב אך ורק מאטרקציות כאלה, אני בהחלט חושבת שנכון לשלב פה ושם בתכנית הטיול שלכם גם אטרקציות שמיועדות ספציפית לילדים. לונה פארק, פארק מים, פארק טרמפולינות, מוזיאונים שמתאימים לילדים ועוד. שילוב של כמה פעילויות כאלה לאורך הטיול נותנת לילדים משהו לצפות לו וגם משהו שישמח אותם ויעשה להם את הטיול.  ובינינו, מחלק מהדברים האלה גם מבוגרים נהנים והילדים הם רק תירוץ 🙂 

מוזיאונים היום הם לא בהכרח מקום שבו עומדים וצופים באופן פאסיבי במוצגים. הכיוון היום הוא של חוויות הרבה יותר אינטראקטיבית שבהן אפשר לגעת בדברים, לחוות ולהיות בתוך החוויה. יש מוזיאוני ילדים או מוזיאוני מדע שקיימים כמעט בכל יעד, הם מחלוצי הגישה האינטראקטיבית המאפשרת מגע במוצגים. אבל היום במוזיאונים רבים, גם כאלה שלא מיועדים באופן ספציפי לילדים, יש התכווננות לחוויה אינטראקטיבית שכזו. בברלין היינו במוזיאון ריגול ובמוזיאון DDR שאינם מוזיאון לילדים בהגדרתם, והם היו מאוד חווייתיים. מומלץ מאוד להגיע אליהם גם אם אתם מטיילים לבד. בלונדון היינו בתערוכה אימרסיבית של דאלי שהיתה פשוט מדהימה, להיכנס עם משקפי תלת מימד לתוך הציורים של דאלי או לחוות אותם בתוך משקפי VR.  מוזיאוני סלפי ואשליות נהיו מאוד פופולריים בהרבה מקומות בעולם. שורה תחתונה, חפשו פעילויות אינטראקטיביות מסוגים שונים ביעד אליו אתם נוסעים. סביר שתמצאו. 

דרך נוספת לגרום לילדים להנות בטיול היא לטייל עם משפחות נוספות ועם ילדים נוספים. זה כמובן מעט טריקי כי לא תמיד יש את האפשרות אבל במידה וכן, טיול משותף שיש בו עוד ילדים תמיד תורם להצלחת הארוע (כמובן במידה והילדים מסתדרים ביחד ובגילאים תואמים). הילדים מעסיקים אלו את אלו, מדברים, משחקים והרבה פחות מתלוננים שמשעמם להם.  בכל הפעמים שיצא לנו לטוס עם עוד משפחות, זו היתה חוויה מאוד מוצלחת עבור הילדים.

אמנות רחוב, רומניה

לפעמים הדרך להפוך מקום אטרקטיבי עבור ילדים, היא פשוט לא להתיש אותם. חשוב תמיד לזכור שטיול עם ילדים לעולם לא יהיה אותו טיול שהייתם עושים לבד באותו יעד. אז גם אם לכם מתאים ללכת מבוקר ועד ערב ולקרוע את העיר, זה לרב לא יהיה נכון בטיול עם ילדים ויגרום להם להיות עייפים, מתלוננים ולא משתפי פעולה. אז בהתאם לגילם, מומלץ למצוא פתרונות שיצמצמו את כמות ההליכה. כמה אפשרויות:

  • לילדים צעירים עד גיל 5-6 – תביאו עגלה. גם אם בארץ הם כבר בלי עגלה מגיל שנתיים, לטיול בחו"ל תביאו עגלה/טיולון. (עדיף עגלה קלה שנפתחת בקלות). עגלה תאפשר לילד שהתעייף, לשבת לנוח לפעמים אפילו לישון. לכם זה יאפשר להמשיך לטייל.
  • אוטובוס הופ און הופ אוף. כמעט בכל עיר ויעד תיירות ניתן לקנות כרטיסים לאוטובוס שעובר בכל נקודות התיירות בעיר ואפשר לרדת ולעלות עליו כמה שרוצים. זה יאפשר לכם לטייל ולראות את כל האטרקציות התיירותיות בלי להתיש את הילדים.
  • אובר/בולט/תחבורה ציבורית – איפה שניתן, תיעזרו בתחבורה כדי לצמצם את כמות ההליכה היומית. בגאורגיה עלות הבולטים היתה כל כך זולה שהיה פשוט שטות להתיש את עצמנו בהליכה ונעזרנו בזה המון אפילו בלי קשר לילד. בלונדון לעומת זאת יש מערכת תחבורה ציבורית מדהימה וקלה לשימוש. תכננו ימים שלא יהיו מתישים מדי ושחלק מהמעברים בין מקום למקום, ייעשו בתחבורה ולא ברגל. כך תשמרו על האנרגיה שלכם ושל הילדים.
  • הפסקות – תכננו ימים קצרים יותר. סיימו את היום מוקדם יחסית או שתחזרו למנוחת צהריים. לחילופין תעשו פיקניק הפארק או כל פעילות מנוחה אחרת שבה לא הולכים.
  • טיול ברכב – הוא גם פתרון שמאפשר פחות הליכות ביום יום לעומת טיול עירוני. במקרה של טיול ברכב מומלץ גם לא להרבות בנסיעות שגם הן יכולות להתיש או סתם להיות לא נעימות. אז להעדיף טיול עם כמות נסיעות מצומצמת (אלא אם הילדים שלכם אוהבים נסיעות ברכב ואז אין בעיה)

יש יעדים קלאסיים לילדים ששופעים אטרקציות ופעילויות מהנות עבורם. ואפשר כמובן לבחור לטייל ביעדים כאלה. עם זאת, שווה לדעת שגם ביעדים קצת פחות טריביאליים לטיול משפחתי, אפשר ליצור עניין עבור ילדים עם קצת רצון טוב, מחשבה ותכנון. הבשורה הטובה היא שזה פותח לנו אפשרות לטייל כמעט בכל מקום בעולם בו נרצה. אין צורך להצטמצם רק ל"יעדים שמתאימים לילדים" כי אם נדע להנגיש את היעד, נוכל להפוך כל יעד שנבחר ליעד שמתאים לטיול עם ילדים. יש לכם טיפים נוספים? מוזמנים לכתוב בתגובות. ושתפו את הפוסט עם מי שזה יכול לעזור לו 🙂

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.