פריז עם ילדים – 24 שעות בעיר האורות

פריז עם ילדים ועם זמן קצוב של 24 שעות, זה אתגר לא פשוט. ועדיין הצלחנו לבלות בה יום קסום ולראות לא מעט מהאטרקציות הרבות הפזורות בה. כמובן שזו רק טעימה קטנה ובטוח שנחזור לפריז עם ילדים וגם בלי :-)
פריז עם ילדים
פריז עם ילדים ועם זמן קצוב של 24 שעות, זה אתגר לא פשוט. ועדיין הצלחנו לבלות בה יום קסום ולראות לא מעט מהאטרקציות הרבות הפזורות בה. כמובן שזו רק טעימה קטנה ובטוח שנחזור לפריז עם ילדים וגם בלי :-)

טיול בפריז עם ילדים- פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: יש טיסות ישירות לפריז. אנחנו הגענו בקרוז לנמל "LE HAVRE" ומשם ברכבת לפריז.

הרכב נוסעים: הרכב: זוג + 2 ילדים בגילאי 13 ו-6.

התניידות בעיר: רב הזמן הסתובבנו ברגל ומדי פעם נעזרנו במוניות. עלות המוניות ממש לא יקרה וכמשפחה, זה פתרון נח ולא יקר (4 כרטיסים לתחבורה ציבורית לא היו מוזילים משמעותית את העלות)

מסלול: אני וגיא כבר היינו בפריז מספר רב של פעמים, לילדים זה היה ביקור ראשון. בגלל הזמן הקצר עשינו מסלול טיול שהיה סוג של "טעימות" מהאטרקציות המרכזיות בעיר. לא נכנסנו למוזיאונים או אטרקציות ארוכות, ויותר טיילנו בין האתרים השונים בפריז.

לינה: מלון – מלון: royal cardinal

המלון שהזמנו התגלה בהפתעה נעימה. חדר מרווח עם שתי מיטות כפולות, חדר אמבטיה, ארון ואפילו שולחן עם 2 כיסאות בר שעליו יכולנו לאכול את ארוחת הבוקר החביבה שקיבלנו (קרואסונים ובגטים טריים, מיץ סחוט ואפילו שוקו חם לילדים). מיקום מצויין, 5 דקות מכנסיית נוטרדאם.

מתחילים עם אוכל ואז כנסיית נוטראדם

הגענו לפריז בערב ודי עייפים, לכן חיפשנו מסעדה בקרבת המלון. PIZZA ROMA נשמע לנו כמו פיצריה אבל עיון בתפריט גילה מסעדה איטלקית נחמדה עם תפריט מגוון שענה על הדרישות של כולם. האוכל היה טעים,, השירות אדיב מאוד, ללא ספק הפתעה נעימה.

בבוקר יצאנו לדרך אחרי ארוחת בוקר שהוגשה כאמור בחדר. מיקום המלון שלנו היה במרחק כמה דקות הליכה מכנסיית נוטרדאם היפה ולכן משם התחלנו את המסלול שלנו. הכניסה לכנסייה היא ללא תשלום. היה תור אך לא ארוך מדי ותוך כ-10 דקות נכנסנו. בפנים התפעלנו מהמבנה הגותי שלה ובמיוחד מחלונות הוויטראז' המרהיבים. מחוץ לכנסיה הילדים חיפשו את נקודת קילומטר האפס שממנה מודדים מרחקים בצרפת. לפי האגדה, אם עומדים על הנקודה הזו, מובטח שתחזור לפריז.

קרוסלה מול כיכר העירייה, פומפידו ומרכז לה האל

משם המשכנו לבניין העירייה המרשים עם עצירה קטנה לסיבוב בקרוסלה לילדים הנמצאת מול העירייה (5 יורו). בדרך לעירייה עוברים ליד הרבה חנויות מזכרות אז דאגנו להצטייד בכדור שלג של פריז לאוסף של אלמוג ואייפל קטן לאלון, שיוכל להשוות לדבר האמיתי.

תחנה הבאה – מרכז פומפידו. המזרקות בחזית המוזיאון לא פעלו עדיין אבל הצבעוניות הרבה והמבנה המיוחד בהחלט קסמו לילדים וגם לנו.

המשך המסלול עבר במרכז לה האל. לא התעכבנו אבל הילדים התלהבו מחנות לגו ענקית שהיתה שם ובחלון הראווה שלה בניות מרשימות ביותר של עשרות אלפי יחידות לגו. גיבורי על, מאפייה צרפתית והכל הכל מלגו.

בנוסף היו בסמוך למרכז שני גני משחקים חדשים ונחמדים מאוד אחד לילדים צעירים יותר ואחד למעט גדולים יותר. עשינו עצירה קלה (ולא אחרונה) בה הילד יכל להוציא קצת אנרגיה ואנחנו קצת לנוח ולהנות מהשמש הפריזאית הנעימה.

מבט אל הלובר, טיול בגני טילרי וגלגל ענק

המשכנו ברגל לכיוון מוזיאון הלובר. מפאת הזמן הקצר שעמד לרשותנו, לא נכנסנו למוזיאון אבל התפעלנו מהמבנה המרשים כולל פירמידת הזכוכית המפורסמת. מול המוזיאון ראינו את שער הניצחון של קרוסל והשקפנו בקו ישר קדימה אל הגלגל הענק, שער הנצחון ואפילו הקשת הגדולה ברובע העסקים לה דפאנס שנשקף במרחק.

עברנו דרך גני טילרי היפים שהיו שוקקי אדם, פורחים ויפים. עשינו עצירה נוספת בגן משחקים ממש נחמד שהיה שם. בסוף הגנים מגיעים לגלגל הענק בכיכר קונקורד. המיקום של הגלגל שם מושלם וכשעולים עליו נשקף נוף מרהיב של פריז כולל רב האטרקציות של העיר. אחרי הסיבוב בגלגל הילדים רצו נקניקיה בלחמנייה מהדוכנים שהיו שם. המחיר 7 יורו נראה לנו גבוה יחסית למה ששילמנו במקומות אחרים בעולם, אבל בדיעבד גילינו שזו לאו דווקא הנקניקיה בלחמנייה הכי יקרה בפריז.

למרגלות הגלגל עמדו גם מעין ריקשות/אופניים שהציעו הסעה למקומות שונים בעיר. החלטנו לקחת אחד כזה עד השאנז אליזה על מנת לחסוך לילדים מעט הליכה ולא להתיש אותם. המחיר שנאמר לנו היה 20 יורו. ההחלטה הסתברה כטעות. כשהגענו לשאנז אליזה אחרי נסיעה של כעשר דקות הנהג אמר שהמחיר הוא בעצם 20 יורו לאדם. כמובן שסירבנו לשלם 80 יורו עבור הנסיעה. לאחר ויכוח התפשרנו על 40 יורו. ללא ספק הנסיעה הכי יקרה והכי מיותרת. ממליצים בחום לא להתפתות ולעלות על מלכודות התיירים הללו.

שאנז אליזה, צדפות ומגדל אייפל לקינוח

ממשיכים משם לטייל בשאנז אליזה. לא באנו במוד של קניות אז רק מתפעלים מהשדירה הרחבה, מחנויות הדגל של מותגי על שונים והולכים לאכול ארוחת צהריים מאוחרת במסעדת שה ליאון דה בריסל. גיא פינטז על קערת המולים שלהם בערך מאז הביקור הקודם שלו במסעדה. חלקנו קערת מולים פרובינסיאל והזמנו למנת ילדים קערת מולים נוספת. חשבנו שתגיע לילדים מנה קטנה יותר אך למרבה ההפתעה הגיעה קערת מולים בגודל זהה לשלנו. הילדים לא אהבו ו"נאלצנו" לעזור להם לסיים את המנה. בסוף הם גם קיבלו ופל בלגי ומתנות אז כולם יצאו מרוצים.

מצטלמים מול שער הניצחון וממשיכים לכיוון האייפל. לפני ההגעה למגדל עצמו, פונים לגבעת טרוקדרו ממנה יש תצפית מעולה על האייפל. קצת תמונות תיירותיות כמתבקש וממשיכים לעבר המגדל עצמו. עבר הרבה זמן מאז שהיינו בפריז ודברים השתנו, כיום המגדל מוקף גדר וכדי להתקרב אליו צריך לעבור בדיקות בטחון. השעה כבר יחסית מאוחרת ואנחנו מתלבטים אם להיכנס או להסתפק ממבט מבחוץ, אבל הילדים לוחצים ואנחנו מחליטים כן להיכנס ולעלות למגדל. קודם צריך כאמור לעבור את התורים של בדיקת בטחון, אחר כך תורים לרכישת כרטיסים ואז תור למעלית עצמה. לוקח קצת זמן אבל בסוף מגיעים למעלה. ניתן לקנות כרטיסים לקומת הביניים או כרטיסים שמקנים אפשרות לעלות עד לראש המגדל. אנחנו הסתפקנו בקומת הביניים. הנוף פשוט נפלא ובגלל שהגענו מאוחר אנחנו זוכים לראות את הנוף באור וגם בחושך כשהעיר כולה נדלקת ומבהירה למה היא קרויה עיר האורות.

כשאנחנו יורדים מהאייפל אנחנו שולחים מבט אחרון אל המגדל המואר ותופסים מונית חזרה למלון.

סיכום ומסקנות

  • יש המון מה לראות בפריז. יום אחד לגמרי לא מספיק אבל בהחלט אפשר להספיק לא מעט כי הכל די קרוב.
  • המוניות בפריז זולות בצורה מפתיעה ועם ילדים שעייפים מיום שלם של הליכה, זה הפתרון הכי פשוט.
  • באופן מפתיע פריז משופעת בגני משחק לילדים אפילו באזורי תיירות מרכזיים. השתדלנו לעשות כמה וכמה עצירות כאלה במהלך היום כדי שהילד יוציא אנרגיה ובכלל ירגיש שעושים דברים שהוא אוהב. לא חייב להיות להמון זמן, אפילו רבע שעה משחק לפני שממשיכים במסלול, עזר מאוד.
  • היזהרו ממלכודות תיירים

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.