טיול משפחתי בלונדון – שבוע עם ילדים בעיר ללא הפסקה

לונדון היא יעד מדהים לטיול בכל עונה ובכל הרכב. בילינו שבוע בלונדון עם ילדים וגילינו שיש לעיר המון מה להציע למשפחה המטיילת. החל מלראות אתרים מוכרים, להנות משפע הצגות, היצע אינסופי של אוכל ואטרקציות. בשבוע טיול בכלל לא דגדגנו את הקצה של מה שיש ללונדון להציע למשפחות.
תחבורה בלונדון

לונדון למשפחה עם ילדים ונוער

אקדים ואומר שזה לא הביקור הראשון שלנו בלונדון. היינו בלונדון לא מעט פעמים, בזוג, בנפרד וגם עם הילדים כשהיו קטנים יותר. כיוון שכך, מראש לא בנינו טיול שמטרתו לעשות וי על כל יעדי החובה לתיירים. לא הלכנו לראות את חילופי המשמרות, לא עלינו על הלונדון איי ולא ביקרנו במדאם טוסו. מה כן עשינו? בנינו טיול שמתאים ספציפית לתחומי העניין האישיים של בני המשפחה שלנו. אנחנו למשל מאוד אוהבים מחזות זמר ואת הארי פוטר ושילבנו הרבה מזה. רצינו גם לשלב מקומות שלא ראינו בעבר כך שגם זה היה שיקול. העניין הוא שיש בלונדון כל כך הרבה מה לראות ולעשות מעבר לאתרי החובה, שההמלצה הכי טובה היא לחשוב מה אתם אוהבים ולהכניס כמה שיותר מזה לתכנון שלכם. ועוד משהו חשוב – לא משנה מה תתכננו וכמה תתרוצצו, צאו מנקודת הנחה שלא תספיקו הכל ותמיד יישארו עוד דברים לראות. אבל ככה תמיד יש סיבה לבוא שוב. אז הנה המסלול שלנו, מוזמנים להיעזר בו לתכנון שלכם 🙂

לעוד פוסטים על לונדון

לונדון עם ילדים - הפרטים הטכניים

טיסה : הגענו עם חברת וויז אייר (Wizz Air) לנמל התעופה גטוויק. (לחצו לפירוט על שדות התעופה השונים של לונדון). הטיסה יצאה באיחור גם בהלוך וממה ששמענו, נראה שזה קורה הרבה.

הגעה לעיר : מגטוויק יש רכבת מהירה למרכז לונדון אבל באמצע הלילה, עם ילדים ומזוודות, פחות התאים לנו להסתובב. כך שהזמנו הסעה דרך מיכאל הסעות בלונדון. הנהג המתין לנו, למרות העיכוב והשירות היה מעולה, לגמרי ממליצים. בחזור לקחנו אובר. (לחצו להרחבה בנושא הגעה משדות התעופה בלונדון אל העיר)

מלון: לנו במלון EDWARD בשכונת פדינגטון. מיקום מעולה קרוב לתחנת רכבת תחתית די מרכזית כך שההגעה לכל מקום היתה נוחה וקלה. וכן יש בסביבת המלון שפע מסעדות וחנויות לכל דבר שתצטרכו. המלון היה נחמד, נקי ונח והשירות היה מצויין. בהתחלה קיבלנו חדר עם מדרגות תלולות ולא מתאימות לילדים, ביקשנו והחליפו לנו לחדר משפחתי מצויין ונוח מאוד (למעשה שני חדרים עם דלת מחברת שזה מעולה למשפחה שרוצה קצת פרטיות אבל עדיין להיות יחד).

סה"כ עלות לשבוע טיול למשפחה של 4:  13,000 ש"ח (כולל הכל – טיסות, מלון, נסיעות, מסעדות, שופינג, הצגות, בזבוזים ואפילו חניה בנתב"ג).

לחצו על היום כדי לקפוץ ישירות לקרוא על מה שמעניין אתכם:

יום 1– אזור הסוהו, לסטר סקוור, צ'יינה טאון וקובנט גארדן
יום 2 – המוזיאון הבריטי ושופינג ברחוב אוקספורד
יום 3 – אולפני הארי פוטר, חנות צעצועים האמליס, מחזמר מרי פופינס
יום 4 – שכונת שורדיץ – שוק ספיטפילס, סיור גרפיטי, שוק פשפשים בריקליין. מחזמר – פרוזן
יום 5 – גני קנזינגטון, מוזיאון הטבע והמדע, בורו מרקט, תצפית סקיי גארדן מחזמר וג'ולייט
יום 6 – שכונת קמדן, הביג בן, שיט על התמזה, לונדון דאנג'ן, מחזמר WICKED

מוזמנים לשתף את הפוסט:

רוצים גם? מוזמנים לחפש טיסות ללונדון :

יום 1 - מרכז לונדון - סוהו, לסטר סקוור, צ'יינה טאון וקובנט גארדן

את הטיול שלנו בלונדון פתחנו בסיור נינוח במרכז העיר. להתניידות בעיר השתמשנו בעיקר במערכת הרכבות התחתית הסופר יעילה של לונדון, הטיוב. ילדים עד גיל 11 פטורים מתשלום. נוער עד 15 משלמים חצי מחיר. לפירוט על סוגי כרטיסי נסיעה בלונדון מוזמנים לקרוא את המדריך השלם לתחבורה בלונדון

התחלנו ברחוב קארנבי. פעם אחרונה שביקרתי פה הכל היה מקושט מרהיב לכבוד הכריסמס בלונדון. אבל גם עכשיו הרחוב נראה מקושט ומרהיב וגם מלא בחנויות מיוחדות וכיפיות. התלהבנו במיוחד מחנות נעליים משוגעות בעיצובים של כוסות תה, מכשפות, עוגות קצפת ועוד.

המשכנו לאזור לסטר סקוור שהיה שוקק המולה וחיים, חלקנו נשארנו בכיכר לצפות במופעים של זמרי רחוב שהופיעו במקום. חלקנו האחר עשה ביקור בחנות מינה לימה (MINALIMA), ביקור חובה לחובבי הארי פוטר. מדובר במי שהיו אחראים על העיצוב הגרפי בסרטים המקוריים וניתן למצוא בחנות מוצרים ייחודיים כמו מהדורה של הספרים עם עיטורי תלת מימד נעים.
טיפ קטן – את הספרים המיוחדים של מינה לימה אפשר להזמין מאמזון UK, קיבלנו אותם תוך יום למלון שלנו ועלה פחות מקניה שלהם בחנות עצמה.

המשכנו לצ'יינה טאון הרובע הסיני המקושט כולו בפנסי נייר אוריינטליים ומלא מסעדות סיניות, וייטנמיות ואחרות.

לסיום הגענו לקובנט גארדן. שם גילינו שלכבוד יציאת הסרט החדש של חיות הפלא המופלאות (ספין אוף של סדרת הארי פוטר), הוקמה שדרת שרביטים עם דגמי ענק של שרביטי הקסם של הדמויות וכן עמדת צילום סלפי בסגנון הארי פוטר.

ארוחת ערב אכלנו במסעדה איטלקית בשכונת פדינגטון, קרוב למלון בו התאכסנו.

יום 2 - המוזיאון הבריטי וקצת שופינג באוקספורד סטריט

בלונדון יש שפע מוזיאונים והכניסה אל רבים מהם היא חינם. כך שגם אם רוצים להיכנס רק לזמן קצר, לא צריך להתלבט. בגלל הקורונה כן מבקשים להזמין מקומות, כנראה כדי לווסת את כמות המבקרים. לאחר התלבטות החלטנו על המוזיאון הבריטי.

המוזיאון היה מאוד מרשים ומעניין, במיוחד החלק המצרי  והיווני שבאולמות בתחילת המוזיאון.

משם נסענו לרחוב אוקספורד ועשינו קצת קניות. לחובבי פרימארק, יש כאן סניף גדול ומסודר שנעים מאוד לקנות בו.

יש כאן גם חנות עוגיות בשם Ben's cockies ששמענו עליה הרבה המלצות. באמת השתרך תוך ארוך מול החנות אבל היה שווה לחכות. טעיםםם!!

לסיום חזרנו לאזור פדינגטון ואכלנו ארוחת ערב במסעדה איטלקית מצויינת בשם BIZARO.

יום 3 - אולפני הארי פוטר, האמליס ומרי פופינס

יום לצעירים ברוחם. בבוקר לקחנו אובר לאולפני הארי פוטר שנמצאים במרחק של כשעה מלונדון. אם אתם חובבי הארי פוטר, זה אתר חובה! אבל גם אם אתם לא מעריצים שרופים, יכול להיות לכם ממש מעניין להיכנס אל מאחורי הקלעים של איך יצרו את הסרטים ולראות בפרטי פרטים כמה אנשים, כמה חזון, וכמה כלים נדרשים כדי ליצור עולם קסום על המסך. בילינו פה כ-4 שעות בהנאה מרובה. מוזמנים לקרוא בהרחבה על הביקור באולפני הארי פוטר ועוד אתרי הארי פוטר ברחבי לונדון.

מהאולפנים לקחנו אובר חזרה למרכז לונדון. הספקנו לעשות ביקור בחנות הצעצועים האמליס. קומות על גבי קומות של צעצועים, משחקים וגדג'טים לילדים בגילאים שונים. חנות שהיא חוויה בפני עצמה.

אחרי ארוחת ערב מוקדמת במסעדה בצ'יינה טאון המשכנו למחזמר מרי פופינס שהצלחנו למצוא אליו כרטיסים טובים במחיר אטרקטיבי. מחפשים המלצות למחזות זמר לראות בלונדון? מוזמנים לקרוא את ההמלצות שלי.

יום 4 - שכונת שורדיץ - שוק ספיטפילס, סיור גרפיטי, שוק פשפשים בריקליין. מחזמר - פרוזן

את שכונת שורדיץ לא הכרנו לפני הביקור הזה והיא לגמרי שווה הכרות. שכונת חלשה לשעבר שהפכה להיות שיקית תוססת וכיפית. ברחבי השכונה אמני גרפיטי מוכרים יותר ופחות ציירו על קירות, בתים, ספסלים ורצפות. כך שלטייל בשכונה זה כמו טיול במוזיאון פתוח שמשתנה על בסיס יומי. אפשר להסתובב בשכונה עצמאית ופשוט להיתקל בציורים שפזורים מסביב או לקחת סיור מודרך עם מדריך שמכיר ויודע לאן ללכת וגם נכיר את הסיפורים המעניינים מאחורי היצירות. אנחנו בחרנו בסיור מודרך. יש סיורים מודרכים בעברית של ישראלים שחיים בלונדון, חלק מהסיורים משלבים גרפיטי ואוכל בשווקי האוכל שיש בשורדיץ. להרכב שלנו הפעם העדפנו סיור קצר יותר וחינמי שהוצע על ידי חברת STRAWBERRY. אורך הסיור כשעתיים ובסוף נותנים טיפ אם רוצים. המדריך שלנו היה מעולה והוסיף הרבה עניין וצבע ליצירות שראינו.

בנוסף הגענו לשורדיץ בכוונה ביום ראשון בו מתקיים שוק הפשפשים בריקליין שהיה נחמד למרות שלא הספקנו לראות הרבה ממנו. ויש גם את שוק ספיטפילדס שהסתובבנו בו מעט ויש בו דוכני אמנים ואוכל.

בערב הלכנו באופן ספונטני לראות אם נמצא כרטיסים טובים לעוד מחזמר, פרוזן. חצי שעה לפני תחילת המופע הצלחנו לקבל 50% על כרטיסים ממש מעולים בקדמת האולם. היה מקסים! מוזמנים לקרוא את הסקירה המלאה של מחזות זמר מומלצים בלונדון.

יום 5 - גני קנזינגטון, מוזיאון הטבע והמדע, בורו מרקט, סקיי גארדן ועוד מחזמר

המלון שלנו ממש קרוב להייד פארק ולגני קנזינגטון אז אנחנו מתחילים את היום בטיול בגנים. נהנים מהירוק השליו והפריחה המרהיבה מסביב, מגיעים גם למזרקה שהוקמה לזכר הנסיכה דיאנה.

מצידו השני של הפארק אנו מגיעים למוזיאון המדע והטבע. הכניסה חופשית אך יש להזמין מקום כדי להיכנס. אנחנו נכנסים ומסתובבים מעט אך ממצים את המוזיאון די מהר. אולי זה כי היינו לא מזמן במוזיאון טבע בטיול לוינה או בגלל מסחור יתר שמורגש במוזיאון (כל כמה צעדים יש חנות מזכרות, מכונה או משהו שמנסים למכור לך).

אנחנו לוקחים תחתית אל שוק האוכל בורו מרקט מתוך כוונה לטייל ולאכול שם. הייתי בשוק הזה בעבר והוא היה שוקק ותוסס אבל ביום בו ביקרנו, רק חלק קטן מהדוכנים פעלו. המחירים בדוכני האוכל החם הרגישו יקרים וקרובים לעלויות ששילמנו במסעדות. אז ויתרנו.

נסענו לאזור הסקיי גארדן שאליו היו לנו כרטיסים שהזמנו מראש. בקרבת מקום מצאנו סניף ננדוס והתפנקנו בארוחה משפחתית טעימה בעלות ממש סבירה. ואז עלינו לתצפית הסקיי גארדן.  יש כמה מקומות גבוהים בעיר מהם ניתן לעשות תצפית מלמעלה על לונדון. המפורסם ביותר הוא הלונדון איי, הגלגל ענק שהפך אחד מסמלי העיר. מאחר וכבר היינו בו בעבר, ויתרנו הפעם. הסקיי גארדן היא תצפית בקומה ה-35 בבניין, ויתרונו הגדול בהיותו תצפית חינמית. צריך להזמין מקום מראש כדי להבטיח שתוכלו להיכנס, ההרשמה נפתחת כשלושה שבועות לפני התאריך. בקומה עצמה אפשר להסתובב, לצאת למרפסת אם מזג האויר מאפשר, יש גם מסעדות ובתי קפה או סתם מקומות ישיבה לשבת מול הנוף. יש תצפית מעולה לכיוון גשר לונדון טאואר והתמזה.

משם אנחנו מחליטים לנסות שוב להשיג כרטיסים למחזמר ברגע האחרון. למולאן רוז' לא נותרו כרטיסים אבל למחזמר וג'ולייט אנחנו מוצאים כרטיסים מעולים במחיר מצחיק.

יום 6 - קמדן, ביג בן, שיט על התמזה, לונדון דאנג'ן ו-WICKED

יום אחרון לטיול. אנחנו מתחילים בשכונת קמדן. תכננו להגיע לכאן בשיט תעלות מאזור ונציה הקטנה אך מפאת עומס תכניות להיום, ויתרנו והגענו בתחתית. השכונה תוססת וססגונית ומקסימה אותנו מהרגע הראשון שמגיעים אליה. חנויות יצירתיות וייחודיות לצד לא מעט חנויות מזכרות כמו בכל אתר מלא תיירים. יש שוק אוכל מלא דוכנים עם אוכל מרחבי העולם. בתעלה יש הבדלי גובה ואנחנו צופים בפליאה במנגנון שמוריד ומעלה את גובה המים כדי שסירות יוכלו לעבור. הילד קרא לזה – מעלית מים והיא זכתה להרבה התלהבות מצידו.

אח"כ מטיילים קצת באורוות לשעבר שהוסבו לחנויות אמנים קטנות וחמודות. אפשר להסתובב פה שעות אבל לילדים יש קצת פחות סבלנות וזה גם היום האחרון שלנו אז אנחנו סופגים את האוירה הנהדרת ונוסעים בתחתית לכיוון הביג בן.

הביג בן היה בשיפוץ כמה שנים טובות ועכשיו נראה כמו חדש, נקי ובוהק. ומולו בצד השני של גדת התמזה, הסמל האחר של העיר, גלגל הענק לונדון איי.

אנחנו מתפצלים כאן. אני והילד עולים לשיט על התמזה. זה פתרון מעולה עם ילדים שמתעייפים מכל ההליכה שיש בלונדון. ברציף יש כמה וכמה חברות שיט שונות שמציעות שיוטי HOP ON HOP OFF או סתם שיוטים ליעדים בעיר. אנחנו בוחרים בUBER BOAT, משתמשים בכרטיס היומי ששימש אתכם בתחתית אך יש תוספת תשלום. אפשר לשוט עד גריניץ אם רוצים, אנחנו עושים שיט קצר ויורדים בתחנת לונדון טאואר ברידג'.

בן הזוג מלווה את בת העשרה שלנו לחוויית הלונדון דאנג'ן. היא יצאה מרוצה ואמרה שזה כמו להיות בהצגה חיה שמשתפים אותך בתוכה. היו קצת הפחדות, היו שחקנים שהמחישו את תולדות לונדון ושיתפו את הקהל. בסה"כ היא ממליצה.

לארוחת ערב נכנסנו למסעדת בשרים ברזילאית בשם PRETO. היה טעים מאוד ובשפע, גם הבשרים וגם כל המסביב. ילדים עד גיל 10 אוכלים חינם.

משם למחזמר האחרון שלנו והיחיד שהוזמן מראש כדי להבטיח שנראה אותו – WICKED. היה מעולה. כפי שציינתי בהמלצות שלי למחזות זמר בלונדון, זה אחד האהובים עליי ביותר.

לסיכום

בילינו שישה ימים מלאים בלונדון עם ילדים. ימים מלאים וגדושים בהמון עניין ואטרקציות. חווינו הכל מהכל. מוזיאונים מסודרים וגם אמנות רחוב, מופעי וסט אנד מושקעים וגם זמרים ברחובות העיר, אוכל במסעדות וגם שווקי אוכל ודוכנים מעניינים. מזג האויר היה נהדר, כמעט בלי גשם בכלל, לא חם אך גם לא קר מדי. התניידות בעיר קלה ונוחה עם התחתית. והשימוש בגוגל פיי בכלל הפך הכל לנוח פי כמה וכמה.

אם כבר אז האתגר העיקרי של העיר הוא שיש בה יותר מדי עניין ואטרקציות. חזרנו כל יום מותשים אחרי שהלכנו המון. לילד הקטן יותר, זה היה לעיתים מעט קשה וניסינו לעשות הפוגות כדי להקל עליו. מומלץ לשלב הצגות צהריים כשאפשר, כדרך לנוח קצת מהליכה. ואם לא אז עצירה בפארק, מסעדה או אפילו שיט, יכולים לעזור.

ובעיקר בעיקר, תגיעו ללונדון מתוך הבנה שאי אפשר להספיק הכל ושמה שלא תעשו, סביר שתרצו לחזור אליה שוב. אנחנו כבר מצפים לביקור הבא שלנו בעיר הנהדרת הזו ומקווים שיהיה בקרוב 🙂

לפוסט הזה יש 3 תגובות

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.