ורוצלב פולין עם ילדים – עיר של גמדים וכיף לכל הגילאים

ורוצלב עם ילדים התגלתה כיעד מושלם לטיול משפחתי עם ילדים. עיר יפייפיה שמבוגרים יתאהבו בה בשניה, וילדים ירגישו בה כמו בחפש את המטמון ענק בזכות הגמדים הרבים המפוזרים ברחובותיה. מושלם.
גמדים בורוצלב

תקציר הפוסט והמסלול

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו

יום 1 – הגעה, התארגנות ומפגש ראשון עם גמדים

יום 2 – מוזיאון הידרופוליס, גנים יפניים ומזרקה מוזיקלית

יום 3 – סיור בעיר בעקבות גמדים, גלידה קסומה ואי הקתדרלות

יום 4 – שופינג, כביסה ופארק מים מושלם​

יום 5 – אמנות רחוב, קורקינטים, הרובע היהודי ועוד קצת שופינג

תובנות ומסקנות

חפש את הגמד בורוצלב

טיול בורוצלב פולין עם ילדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

הגעה: יש טיסות ישירות מישראל לורוצלב. אנחנו הגענו לורוצלב כהמשך ישיר לטיול בדרום צ'כיה ולכן הגענו באוטובוס מפראג.

הרכב נוסעים: שתי משפחות : ובסה"כ 4 מבוגרים ושלושה ילדים בגילאי 15, 9 ו-7.

תחבורה: אין צורך ברכב בעיר. הכל קרוב ונוח להליכה. במידת הצורך נעזרנו באובר שהגיע תוך דקות ספורות והיה זול ונוח.

לינה: מלון NOVOTEL CENTRUM WROCLAW המלון ממוקם מרחק 10 דקות הליכה ממרכז העיר ומספק אופציה מצויינת למשפחות. גם חדרים גדולים ומרווחים וגם שפע משחקים לילדים בלובי. פלייסטיישן, שולחנות כדורגל, כדורים, בימבות, שולחנות עם משחקי מחשב, משחקי קופסא, קוביות, בובות ומה לא. בנוסף יש גם קורקינטים לשימוש הילדים וברחבי הלובי רוכבים ילדים בהנאה מרובה. אם כל זה לא מספיק, אנחנו מקבלים שקית הפתעה לכל ילד שבתוכה דובון צעצוע, כפכפים וקצף אמבטיה. איזה כיף.

יום 1 - הגעה, התארגנות ומפגש ראשון עם גמדים

אנחנו מגיעים לורוצלב אחרי שבוע טיול בדרום צ'כיה. יוצאים בבוקר מהתחנה המרכזית בפראג באוטובוס לכיוון ורוצלב. הכרטיסים הוזמנו מראש ובחרנו באופציה של מקומות מסומנים.  זה לא הכרחי ורב הנוסעים האחרים סתם התיישבו היכן שרצו על בסיס מקום פנוי. אבל העלות לא היתה גבוהה וזה איפשר לנו לבחור מושבים קדמיים שהיה בהם יותר מרווח לרגליים כך שלדעתנו זה לגמרי היה שווה את העלות הנוספת.

הנסיעה אמורה לקחת 4 שעות. בפועל היו פקקים בדרך והיא ארכה 5.5 שעות. מתיש ומעייף. למרבה המזל באנו מאורגנים עם אוכל ושתיה והכי חשוב עם ספרים ומכשירים אלקטרוניים עם סרטים ומשחקים כך שבסך הכל הנסיעה עברה בשלום.

מהתחנה המרכזית לקחנו מונית למלון שלנו NOVOTEL CENTRUM WROCLAW.

זו לא פעם ראשונה שלנו ברשת נובוטל, למעשה היא הרשת המועדפת עלינו בנסיעות עם ילדים כי המלונות שלה תמיד מצויידים היטב במשחקים ותעסוקה לילדים ורואים שמקדישים מחשבה לנוחות וצרכים של משפחות מטיילות. המלון בורוצלב הוא אחד המרשימים שראינו. הלובי מלא במשחקים כמו פלייסטיישן, שולחנות כדורגל, כדורים, בימבות, שולחנות עם משחקי מחשב, משחקי קופסא, קוביות, בובות ומה לא. בנוסף יש גם קורקינטים לשימוש הילדים וברחבי הלובי רוכבים ילדים בהנאה מרובה. אם כל זה לא מספיק, אנחנו מקבלים שקית הפתעה לכל ילד שבתוכה דובון צעצוע, כפכפים וקצף אמבטיה. איזה כיף.

החדר עצמו לא גדול ועם מיטה זוגית ועוד שתי מיטות יחיד, לא נשאר הרבה מקום. אבל בסך הכל בסדר גמור.

מבחינת מיקום המלון נמצא כ-10-15 דקות הליכה ממרכז העיר. אנחנו יוצאים מהחדר כשהילדים עייפים ומתלוננים שלא בא להם לטייל ותוך רבע שעה הילדים שקועים בחיפוש אחר גמדים המסתתרים ברחבי העיר ושוכחים מהעייפות. במרכז המידע לתיירים אנחנו רוכשים מפת גמדים והילדים מתחילים לחפש ברחבי הכיכר את הגמדים שבמפה ולסמן אותם במדבקות וחותמות. מדהים איך דבר כל כך פשוט הופך סתם עיר יפה ליעד מושלם למשפחות.

בזמן שהילדים שקועים בחיפוש גמדים אנחנו מתפעלים מיופיה של העיר והכיכר. כנסיות מרשימות, בתים צבעוניים ומעוטרים שאחד יותר יפה מהשני. תענוג לעיניים. גם מזרקות יש פה. אין מה לאמר, העיר יפיפיה.

גשם קל משכנע את כולם להפסיק לחפש גמדים ולהיכנס למסעדה לארוחת ערב. לאחר מכן חוזרים למלון תוך מפגש עם עוד גמדים שאת חלקם פגשנו בהלוך וחלקם חדשים שאנחנו מגלים רק עכשיו.

יום 2 - מוזיאון הידרופוליס, גנים יפניים ומזרקה מוזיקלית

בבוקר אנחנו פוגשים את אחי ומשפחתו שמצטרפים אלינו לטיול בורוצלב. אחרי ארוחת בוקר נחמדה במלון אנחנו יוצאים לטייל.

לפי מזג האויר צפוי להיות גשום היום עד שעות אחר הצהריים. מה שמחייב בילוי מקורה כלשהו. מבין האופציות המקורות אנחנו מחליטים ללכת לבקר במוזיאון הידרופוליס. מעין מוזיאון מדע ייחודי שמתמקד במים. כדי להגיע למוזיאון אנחנו מזמינים אובר. תוך דקות מגיעות שתי ההסעות שהזמנו. העלות יוצאת 13 זלוטי למשפחה פלוס טיפ. זול ונוח מאוד. כשאנחנו מגיעים להידרופוליס סביב 12 מסתבר שהמקום מלא ושעת הכניסה הבאה היא רק באחת. ממליצה בחום להזמין מקומות מראש באינטרנט כדי לא להגיע לשווא. אנחנו קונים כרטיסים (72 זלוטי לכרטיס משפחתי) והולכים להסתובב קצת עד שתעבור שעה. לא רחוק מהמוזיאון ישנה תחנה של הרכבל שמעביר מעל הנהר. אנחנו רוכשים כרטיסי הלוך ושוב בעלות של 20 זלוטי למשפחה של 4. הנסיעה מעל הנהר לא ארוכה, בערך 4 דקות. רואים קצת נוף מלמעלה. נחמד אבל לא אטרקציה חובה. בצד השני אנחנו מטיילים קצת לאורך הנהר. יש טיילת נחמדה ואנחנו אפילו מוצאים גמדים. חוזרים לרכבל ועוברים לצד השני בדיוק בזמן להיכנס להידרופוליס.

במוזיאון יש מעין מסלול מובנה שהולכים לפיו. בכל אזור מתייחסים לאספקט אחר הקשור למים. יצורים החיים במעמקי הים, מים בגוף האדם, שימוש במים לייצור אנרגיה, מצבי צבירה של מים, כלי שיט ועוד. הרבה למידה בצורה חווייתית. חלק מהדברים פחות נגישים לילדים עקב מחסום השפה אבל בסך הכל מעניין וחווייתי והילדים נהנים.

מסיירים במקום כשעתיים ומשם ממשיכים לצעוד לכיוון הגנים היפניים. זה בערך 1.5 ק"מ הליכה. בדרך עוברים ליד גן החיות של ורוצלב. אנחנו נמנעים מגני חיות ומדלגים עליו.

מגיעים לפארק שבו נמצאת מזרקת המולטימדיה של ורוצלב. המזרקה פועלת מדי שעה וקראנו המלצות לראות את מופע המזרקה דווקא בשעות הערב כי אז המופע כולל גם אורות צבעוניים. השעה עדיין מוקדמת אבל אנחנו כבר כאן אז ממתינים לשעה עגולה כדי לראות את המופע. מסביב למזרקה יש שפע דוכנים של גלידה, השכרת רכבים קטנים לילדים ועוד כל מיני. לא רחוק מהמזרקה יש גם פארק מתנפחים שקורץ לילדים אבל העלות שלו יחסית גבוהה ואנחנו מוותרים.

המופע של המזרקה אורך כעשר דקות (גילינו אחר כך שיש שעות שהמופע מעט ארוך יותר) יש מוזיקה ומזרקות שמעיפות מים לגבהים וכיוונים שונים. נחמד מאוד.

בתום המופע אנחנו ממשיכים לגנים היפניים שממש לא רחוקים משם. הכניסה לגנים, 20 זלוטי למשפחה. הגנים עצמם מקסימים. כמו כניסה לעולם קסום של שקט ושלווה. צועדים בין הצמחיה כשברקע קולות פכפוך מים ומפלים. המקום ממש משרה אוירה של רוגע ושלווה. נהננו מאוד.

יוצאים משם וחוזרים לכיוון כיכר הפרגולה והמזרקה. בשלב זה מתחיל לרדת גשם למרות שלא היה אמור להיות לפי התחזית. אנחנו מחליטים להיכנס לאכול ארוחת ערב במסעדה שמול המזרקה וכך גם להמתין לתום הגשם וגם להיות בסביבה למופע של הערב. המסעדה עצמה חביבה, לא מעבר. אבל יש לה מיקום מנצח ממש מול המזרקה.

בתשע אנחנו יוצאים מהמסעדה בדיוק בזמן למופע. ולגמרי היה שווה לחכות. המופע בערב כולל אורות צבעוניים שביחד עם המוזיקה והמים יוצרים מופע מקסים וכיפי. אם לאמר את האמת, ראינו מזרקות מולטימדיה יותר מרשימות אבל עדיין שווה ונחמד מאוד.

הגשם חוזר ואנחנו מזמינים אובר שמחזיר אותנו למלון. היה יום ארוך אך מהנה מאוד.

יום 3 - סיור בעיר בעקבות גמדים, גלידה קסומה ואי הקתדרלות

הבוקר אנחנו חוזרים למסע חיפוש הגמדים. הולכים למרכז העיר ומשם נותנים לילדים לנווט לפי מפת הגמדים שלהם. הם מחפשים גמדים ואנחנו, המבוגרים, מתפעלים מכל המבנים והנוף שמסביב. הסידור עובד מצויין. בשום עיר שהסתובבנו בה עד היום עם הילדים, לא ראיתי אותם כל כך נלהבים, מתרוצצים ומלאי עניין בלמצוא מונומונטים בעיר. רעיון הגמדים הוא פשוט גאוני!

בעקבות הגמדים אנחנו עוברים ליד בית העיריה המרהיב. כיכר המלח עם דוכני הפרחים, סמטת הקצבים המלאה בחנויות אמנים קטנות ויפות. וגם מגלים חנויות קטנות ויפות. נתקלנו בחנות בה מייצרים סוכריות בעבודת יד (מאוחר יותר נתקלנו באחת נוספת שבסניף אחר שלה ביקרנו בגדנסק שנה שעברה).

באחד הרחובות אנחנו נתקלים בעגלה שממלאת חנקן נוזלי לתוך בלון גדול. אנחנו מסתקרנים ומתקרבים. מגלים חנות גלידה מיוחדת שבה מכינים עבורך גלידה על המקום. אין להם גלידה מוכנה כמו בגלידיות אחרות. במקום זה יש מגוון של רכיבים לבחירה. כשבוחרים את הטעם הרצוי (אנחנו למשל לקחנו אוריאו) שמים את המצרכים במיקסר, מוסיפים חלב וחנקן נוזלי תוך כדי ערבוב וואלה – מתקבלת גלידה במקום. הכי טרי שאפשר לקבל. וגם טעים בטירוף! שם המקום NICE CREAM FACTORY.

משם המשכנו לשוק האוכל שהיה נחמד אך מעט מאכזב. מורגלים משווקי אוכל אחרים כמו אלה בברצלונה או בודפשט, ציפינו למצוא בשוק מיני מעדנים שניתן לקנות ולאכול במקום. אבל השוק הזה מתאים יותר למי שמחפש לקנות מוצרים לבישול ולאו דווקא אוכל מוכן. יש דוכנים בודדים. אחד של פיצה ושניים של אוכל ביתי פשוט. אל תגיעו רעבים.

ממשיכים בהליכה לכיוון אי הקתדרלות. לאורך הנהר יש עמדה ממנה יוצא שיט על נהר האודר למי שמעוניין. אנחנו לא עשינו. הנוף יפיפה. הנהר עם הספינות/סירות ששטות עליו, הקתדרלה עם שני הצריחים ממול. יפה פה. כדי להגיע לאי הקתדלות עוברים דרך גשר ירוק שהוא גשר המנעולים של ורוצלב. עליו תלויים אלפי מנעולים שאנשים שמו כסמל לאהבתם הנצחית. גשרי מנעולים כאלה כבר קיימים כמעט בכל עיר בעולם ולכן קצת איבדו מייחודיותם מקסמם. אבל למי שעדיין מתלהב, מוכרים בצידי הגשר ישמחו למכור לכם מנעולים משלכם להוסיף.

עוברים אל העבר השני ומטיילים בין הקתדרלות השונות. מקום נחמד, אין הרבה עניין פה לילדים אז אנחנו רק מסיירים קצת במקום ומתחילים לצעוד חזרה לכיוון המרכז.

בחזרה לכיכר המרכזית בה אנחנו מחפשים מסעדה לארוחת ערב. נתקלים לגמרי במקרה במסעדת WHISKEY IN A JA ואני נזכרת שקראתי כמה המלצות עליה באינטרנט. מנסים את מזלנו ו- יש מקום. נכנסים ומזמינים אוכל וגם כמה קוקטיילים בצנצנות שהם המומחיות של המקום. הקוקטיילים נחמדים והראשונות טעימות מאוד. לעיקריות לוקח נצח להגיע. המלצרית מעדכנת שיש עומס במטבח ולוקח לפחות 30 דקות להוציא מנות מרגע ההזמנה. שורה תחתונה – האוכל היה מעולה, האוירה גם. התלונה היחידה שלנו היא לגבי קצב קבלת האוכל שהיה איטי מאוד, מאוד בעייתי כשאתה עם ילדים רעבים שלא מפסיקים לשאול מתי האוכל יגיע.

אחרי ארוחת הערב כשאנחנו יוצאים חזרה לכיכר, מגלים שהיא התמלאה באמני רחוב למיניהם. יש בולע אש ובועות סבון ענקיות וציירים ועוד כל מיני. כך שאנחנו מבלים עוד קצת בכיכר לפני שחוזרים למלון ומסיימים את היום.

יום 4 - שופינג, כביסה ופארק מים מושלם

הבוקר חלקנו הגדול הולך לקניון WROCLAVIA לקצת שוטטות ושופינג. וחלקנו האחר (גיא עם הילד), לוקחים אובר למכבסה, לארגן לנו בגדים להמשך הטיול (למי שצריך שם המכבסה – SPEED QUEEN וניתן לעשות מכונה של 8 או 14 ק"ג. מאוד נוח ויעיל. עלה לנו כולל מייבש, 45 זלוטי).

קניון ורוצלביה נמצא במרחק 10 דקות הליכה מהמלון שלנו. יש בו שפע חנויות שלמען האמת לא הספקנו לבקר בכולן. יש גם קולנוע למי שמעוניין. בחלק מהחנויות היו מבצעים ממש שווים. למשל, נעל שהתלבטתי לגבי בצ'כיה בחנות מאותה רשת, היתה ב50% הנחה בחנות בורוצלב (מה שהקל על ההתלבטות). חזרנו לקראת שתיים וחצי למלון להשאיר את הרכישות ולהתארגן להמשך היום – לביקור בפארק המים אקווה וורלד.

הפארק נמצא גם כ10-15 דקות הליכה. אחי והבן שלו ניסו את דרך ההתניידות המאוד פופולרית בעיר – קורקינטים. הם פזורים בכל רחבי העיר ונראה שכולם משתמשים בהם כדי להגיע ממקום למקום. כדי להפעיל אחד הוא הוריד אפליקציה והפעיל את הקורקינט לפי ההוראות. נרשמה חוויה והתלהבות בקרב הילדים. אישית לא סגורה לגבי הבטיחות של העניין. בהמלצות נאמר שנדרשת קסדה. בפועל לא ראיתי אף אחד עם קסדה ברחבי העיר.

בפארק אנחנו רוכשים כניסה משפחתית ל-3 שעות. העלות 90 זלוטי לכל משפחה. (כרטיס יומי למשפחה היה יוצא 115). מקבלים צמידים שבאמצעותם פותחים וסוגרים לוקרים שיש במתחם.

פארק המים הזה התגלה כאחד המשובחים שיצא לנו לבקר בהם. המתחם גדול מאוד ויש בו שפע גדול של מתחמים ופעילויות. בריכת גלים, בריכת זרמים נמוכה לילדים ובריכת זרמים חיצונית למבוגרים, ג'קוזי וגם מיטות ג'קוטי בתוך הבריכות. מתחם חיצוני, מתחם וייפ אאוט, בריכת ילדים עם המון צעצועים ומתנפחים עבורם. וכמובן מגלשות אקסטרים מסוגים שונים. כבר הרבה מאוד טיולים שאנחנו מבקרים בפארקי מים ומקבלים חוסר התלהבות מחובבת האקסטרים שלנו שכבר די קשה להרשים אותה. בפארק הזה פתאום קיבלנו ממנו התלהבות והתפעלות מהמגלשות כך שכנראה שהן באמת באמת שוות.

כולם מאוד מאוד נהנו בפארק והזמן חלף במהירות כי ככה זה כשנהנים. אפשר בהחלט להקדיש יותר זמן למקום. יש מספיק תעסוקה לכולם. כולל גם מתנפחים בחוץ וקומת משחקים לילדים. ובכלל לא הגענו לסאונות. מומלץ להגיע ליום שלם.

משם בעזרתו האדיבה של גוגל אנחנו מאתרים מסעדה איטלקית שנראית לנו נחמדה ונמצאת לא רחוק מהפארק. המסעדה אכן מתגלה כמסעדה נחמדה מאוד וזולה מאוד (אם כי המנות די קטנות אז מומלץ להזמין כמה דברים). האוכל ממש טעים וקצת שונה ממה שיצא לנו לאכול עד עכשיו. צריך לגוון מדי פעם לא?

משם אנחנו מזמינים אובר שמגיע תוך דקה ומביא אותנו למלון תוך 10 דקות. המצאה נהדרת האובר הזה.

יום 5 - אמנות רחוב, קורקינטים, הרובע היהודי ועוד קצת שופינג

יום אחרון בורוצלב. מלבד גמדים יש בורוצלב כמה וכמה פסלים ומונומנטים שמפוזרים ברחבי העיר. אנחנו נעזרים במפה של הפסלים ומנסים לראות כמה מהם שמשתלבים לנו במסלול להיום. אנחנו מכוונים פעמינו לכיוון הרובע היהודי. בדרך אנחנו דוגמים כמה קניונים. קניון ARKADY הקרוב למלון שלנו, קצת יותר קטן מהקניון שהיינו בו אתמול. ואחר כך מציצים בקניון RENOMA העתיק. הוא מכיל בעיקר מותגים יקרים שפחות מעניינים אותנו, אבל יש גם כמה חנויות יותר עממיות.

משם ממשיכים במסלול ועוצרים ליד מבנה האופרה. לידו יש פסל ראש גדול עם יונים בשיער ועוד כמה מונומנטים. מול בית האופרה יש רחבה ענקית ואנחנו נעתרים לבקשות הילדים ונותנים להם לנסוע קצת על קורקינטים. לפחות כאן אין רכבים או כלי רכב אחרים כך שנראה פחות מסוכן.

משם אנחנו ממשיכים לבית הכנסת החסידה הלבנה. בקומה העליונה מוצגת תערוכה של חיי הקהילה היהודית של ורשה בעבר. בית הכנסת עצמו מעוטר בחלונות ויטראז' ומעקות ברזל יפים.

אנו יוצאים ועוברים בסמטאות הרובע מסביב. מגיעים עד לפסל קריסטל פלאנט, אשה לבושת בשמלת כדור הארץ, שהוצב כסמל לסובלנות ואחדות.

הילדים הקטנים יותר מעט רעבים אז אנחנו מזמינים צ'יפס טעים בסניף של FRITKI+SOS שמגיש צ'יפס פלוס רוטב לבחירתך מתוך 6 אופציות. יש גם צ'יפס בטטה.

מול פסל האשה יש מבנה מרשים אם כי מוזנח. נראה כמו כנסיה שקצת נשכחה. עדיין מרשימה אך תשמח לקצת שיפוץ.

מכאן אנחנו ממשיכים לכיוון פסל של כסא ענק. הכסא קצת "קושט" בגרפיטי אבל עדיין נחמד לראות ולהרגיש לרגע כמו גמדים בעצמנו 🙂

מסלול הפסלים מכוון אותנו לתוך העיר העתיקה ופסלי החיות שבכניסה לסמטת הקצבים. לא רחוק משם ראינו יום קודם את חנות הסוכריות CUKIER LUKIER והשעה היא בדיוק השעה בה יש הדגמה חיה אז אנחנו נכנסים קצת לראות אותם יוצרים את הסוכריות. כבר ראינו את התהליך שנה שעברה בגדנסק אבל עדיין נחמד לראות אותן לשות, מערבבות, גוזרות ויוצרות סוכריות צבעוניות. את מבחן הטעם לעומת זאת, לא ממש עבר אצלנו. הילדים לא ממש אהבו. ההדגמה בחינם, הסוכריות שהילדים יבקשו שתקנו – כבר לא 🙂

בחזרה בכיכר העיר העתיקה אנחנו מצלמים עוד כמה גמדים וגם כמה פסלים אנושיים. אנחנו מסיימים את היום בקניון GALERIA DOMINIKANSKA משלימים כמה חוסרים וגם כבר אוכלים במסעדה בתוך הקניון, מסעדת SPHYNX מעין מסעדת בשרים + מזרח תיכונית (יש מאכלים מקומיים וגם מאכלים מוכרים כמו פלאפל, פיתות, חומוס וכו'). הארוחה חביבה אבל לא מעבר.

תובנות ומסקנות

מסקנות ותובנות לורוצלב עם ילדים

• מדובר ביעד מושלם למשפחות. הילדים בכל הגילאים מוקסמים מהגמדים הפזורים בעיר וחוץ מהם יש עוד שפע אטרקציות מעניינות לילדים: מוזיאונים, פארק מים, מזרקות ועוד דברים שלא הספקנו לראות. למבוגרים זו עיר יפיפיה שתענוג להסתובב בה. בתים צבעוניים, כנסיות יפות, המון אמנות רחוב. העלויות זולות. פשוט יעד מושלם מכל בחינה שהיא.
  • להשתנע באובר זה הכי נוח, הכי פשוט וזול כל כך שאין מה להתלבט. לא יצא לנו לחכות יותר מדקות ספורות לאובר שהזמנו בשום שעה ובשום מקום בעיר.
  • הגמדים הפזורים בעיר הם פשוט שוס! הופכים את כל העיר למסלול חפש את המטמון. מספקים עניין לילדים ולמבוגרים כאחד. משתלבים בסיפור של העיר ועוזרים להכיר את ההסטוריה שלה בצורה מהנה וכיפית.
  • תשכחו מה ששמעתם על אוכל פולני – האוכל בפולין פשוט משובח!
  • אני פשוט מאוהבת בפולין. עם ילדים או בלי, יש בה כל כך הרבה מה לראות ומה לעשות והיא כל כך מגוונת ומלאה ביעדים שכל אחד מהם הוא טיול שונה לחלוטין מהאחר. היינו בגדנסק, היינו באגמים המזוריים, היינו בורוצלב והיינו בורשה ואין לי בכלל ספק שברגע שנוכל, נמשיך לטייל ולגלות עוד יעדים בפולין.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.