בריסל לחובבי השוקולד – סיורים, מוזיאונים וסדנאות

בריסל היא עיר של שוקולד. אם אתם חובבי שוקולד, תרגישו שהגעתם לגן עדן. מעבר לחנויות שוקולד משובחות שתיתקלו בהן מכל עבר, יש לבריסל עוד שפע דברים להציע לחובבי המעדן המתוק, סיורים, מוזיאונים סדנאות ועוד. מוזמנים לקרוא ולבחור איך אתם רוצים את השוקולד שלכם.
חנויות שוקולד בבריסל
בריסל היא עיר של שוקולד. אם אתם חובבי שוקולד, תרגישו שהגעתם לגן עדן. מעבר לחנויות שוקולד משובחות שתיתקלו בהן מכל עבר, יש לבריסל עוד שפע דברים להציע לחובבי המעדן המתוק, סיורים, מוזיאונים סדנאות ועוד. מוזמנים לקרוא ולבחור איך אתם רוצים את השוקולד שלכם.

עיר של שוקולד

בריסל ושוקולד הם שני דברים שהולכים ביחד. כשתסתובבו ברחובות בריסל סביר שתריחו סביבכם שוקולד בכל רגע נתון. תמצאו בה שפע של חנויות שוקולד, סיורים וסדנאות ואפילו מוזיאון שכולו שוקולד. 

אז כדי לעשות קצת סדר נחלק את המידע במאמר הזה ל-3 חלקים (מוזמנים ללחוץ כדי לעבור ישר למה שמעניין אתכם):

עוד אטרקציות וסיורים בבריסל:

ללמוד על שוקולד - מוזיאוני שוקולד בבריסל

בבריסל תמצאו שני מוזיאוני שוקולד שמציעים לכם ללמוד ולהכיר את ההסטוריה שמאחורי הממתק הטעים. תראו כיצד גילו את השוקולד, כיצד המוצר עבר שינויים לאורך השנים עד שהתפתח למה שאנחנו מכירים היום, תראו כיצד מגדלים קקאו ואת הכלים השונים שמשמשים בתהליכי הפקתו. אם אתם מטיילים עם ילדים, בהחלט יכול להיות מעניין, עבורם וגם עבורכם, ללמוד קצת את מאחורי הקלעים של השוקולד. הכל מוצג בצורה אינטראקטיבית וכולל מסכים, חידות, מוצגים אינטראקטיביים ועוד. 

Choco Story – זה המוזיאון שבו אנחנו ביקרנו. כאמור הוא ממוקם במיקום מאוד נוח ממש בלב העיר העתיקה וליד פסל הילד המשתין. הסיור היה מהנה מאוד לכולנו, מבוגרים וילדים כאחד. יש גם הדגמה חיה של הכנת פרלינים. אם לא מסתדר לכם בבריסל, יש להם סניף גם בברוז'. מחיר מבוגר (מעל 27) 11 יורו, נוער (12-26) 9.5 יורו, ילדים (3-11) 6.5 יורו. אין כרטיס משפחתי אבל כלול בכרטיס בריסל.

 Belgian Chocolate Village  – לא הגענו למוזיאון הזה אך מעיון באתר וקריאת ביקורות, הקונספט נראה מאוד דומה. מאחר והוא ממוקם במיקום פחות מרכזי ייתכן שהוא יהיה פחות עמוס.  מחיר מבוגר 8 יורו, נוער 5 יורו ילד עד גיל 6 חינם. כרטיס משפחתי (זוג פלוס 2) – 20 יורו.

לאיזה מוזיאון כדאי ללכת?

השוקו סטורי מוכוון לתיירים. המיקום שלו בלב האזור התיירותי, נגיש ונוח. בנוסף הוא נכלל בכרטיסים שמשמשים תיירים כמו בריסל קארד. אם אין לכם כרטיס הנחה, עלות הכניסה יקרה יותר מאשר כפר השוקולד הבלגי. 
כפר השוקולד הבלגי מציג מחיר יותר נוח ועשוי להיות פחות עמוס בתיירים אך מנגד הגישה אליו פחות נוחה ומחייבת שימוש ברכב או תחבורה ציבורית. 

 

לטעום שוקולד - סיור שוקולד עצמאי או מאורגן

כאמור בריסל משובצת באינסוף חנויות שוקולד. חלקן של שוקולטיירים נחשבים וחלקן חנויות של שוקולדים יותר תעשייתיים אך עדיין משובחים וטעימים. אם הגעתם לבריסל, אל תפספסו את ההזדמנות לטעום מהשוקולדים הטעימים שהיא מציעה.

תוכלו לעשות סיור טעימות שוקולד באחת משתי דרכים – סיור מאורגן או סיור עצמאי.

סיור שוקולד מאורגן

בסיור מאורגן לרב תעברו בכ-5-6 חנויות שוקולד, תשמעו הסברים על כל חנות. כיצד נוצרה, מה האני מאמין שמייחד אותה מאחרות ועוד סיפורים ואנקדוטות מאחורי הקלעים. בנוסף כמובן תקבלו מספר פרלינים ו/או שוקולדים לטעום בכל אחת מהחנויות. 

יתרונות

  • פשוט וקל – רק להזמין ולהגיע והמדריך ייקח אתכם לאן שצריך וגם יהיו לו סיפורים ואנקדוטות מאחורי הקלעים שיוסיפו עניין וצבע לכל הסיור.

סיור שוקולד עצמאי

תוכלו לבחור לעשות סיור שוקולד עצמאי. אפשר סתם להיכנס לחנויות שמושכות את תשומת ליבכם ולטעום שוקולדים או אם תרצו משהו קצת מעבר, לקרוא קצת ולבחור את חנויות השוקולד המומלצות ולדגום בצורה יותר ממוקדת. מוזמנים להשתמש במסלול השוקולד העצמאי שהכנו עבורכם. 

יתרונות:

  • מחיר יותר נמוך – תוכלו להגדיר תקציב ולפיו לבנות סיור טעימות שמתאים לכם
  • גמישות בשעות  – סיורים מאורגנים לרב נערכים בשעות היום. אנחנו למשל עשינו את הסיור העצמאי שלנו בשעות הערב. רב חנויות השוקולד פתוחות עד מאוחר.
  • אפשרות לסיור מפוצל – לטעום המון שוקולד ברצף יכול להיות יותר מדי. בסיור עצמאי תוכלו לפצל את הטעימות על פני היום או אפילו על פני מספר ימים.
  • השפעה על תוכן הסיור – תוכלו לבחור לבד איזה חנויות תרצו לבקר.

רוצים מסלול שוקולד עצמאי? מוזמנים להיעזר בשלנו

להכין שוקולד - סדנאות להכנת שוקולד בעצמכם

אתם לא חייבים להסתפק בטעימה או למידה על מקורות השוקולד, אם תרצו, תוכלו להכין פרלינים טעימים בעצמכם. בריסל מציעה מגוון סדנאות להכנת שוקולד בהם תוכלו ללמוד את הסודות והדרכים להכין פרלינים ושוקולדים כמו המקצוענים.

סדנה של כ2.5 שעות בה תכינו  כ-30 סוגי פרלינים. מתאים גם לצמחונים (יש לידע מראש) 

סדנה של כשעה וחצי בה תלמדו להכין פרלינים עם שוקולטייר מומחה.

ביקור במוזיאון השוקולד בשילוב סדנת הכנת שוקולד. שתי ציפורים במכה אחת. 

אז איך בוחרים מה כדאי? תובנות ומסקנות

חנויות שוקולד בבריסל
חנויות שוקולד בבריסל

תובנות וטיפים שלנו – בריסל לחובבי שוקולד

  • בריסל מציעה שפע של אופציות לחובבי השוקולד. פשוט תבחרו מה מתאים להרכב שלכם. עם ילדים יותר קטנים, שקלו ביקור במוזיאון שוקולד ואולי קצת טעימות במסלול סיור עצמאי שיאפשר לכם גמישות מירבית. אם אתם מגיעים עם בני נוער או בהרכב של מבוגרים בלבד, סדנת שוקולד או סיור טעימות מאורגן יכול להתאים לכם.
  • אם אתם ממש מתלבטים, יש שילובים של גם וגם. כרטיס למוזיאון שוקולד משולב עם סדנא להכנת פרלינים למשל. בדקו מחירים, לפעמים כרטיס משולב כזה ייצא לכם זול יותר מכל פעילות בנפרד.

עוד ערים באירופה ששווה לבקר בהן:

מה עוד יש לעשות בבריסל:

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.