6 טיפים לתכנון טיול עם ילדים בחו"ל

טיול עם ילדים יכול להיות חוויה מדהימה אם רק מקפידים על תכנון נכון שמתאים להרכב המשתתפים.
טיול עם ילדים יכול להיות חוויה מדהימה אם רק מקפידים על תכנון נכון שמתאים להרכב המשתתפים.

טיול עם ילדים יכול להיות כיף?

לא מזמן חזרנו מטיול משפחתי מופלא בן 5 שבועות. אחד הדברים שהפתיעו אותי היה כמות האנשים שניגשה לשאול אותי איך "שרדתי" 5 שבועות של טיול עם הילדים. ואני מודה שלא ממש הבנתי את השאלה כי באמת שהיה לנו ממש כיף לבלות יחד. ולא שלא היו פה ושם מריבות אחים או רגעים של קושי, אבל הם התגמדו לעומת החוויות המשותפות וההנאה מהביחד. אז אולי אני ממש ממש מוזרה אבל הנה וידוי – אני ממש אוהבת לצאת לטיולים עם הילדים שלי. מבחינתי זה זמן שלי להיות איתם נטו בלי כל הטרדות והעיסוקים של היום יום. וכשאתה פנוי להקשיב, לעשות ולהיות, הכל זורם אחרת.

זו לא פעם ראשונה שאני שומעת ש"חופשה עם ילדים היא לא חופשה" ו"זה לא באמת כיף". לתחושתי טיול עם ילדים באמת לא חייב להיות סבל ויכול להיות זמן איכות מדהים לכל המשפחה. אז לפני שאני מסכמת את הטיול ומפרסמת טיפים ומסלולים (וגם זה יגיע, מבטיחה) חשבתי לכתוב כמה טיפים שמנחים אותי ואולי יכולים לעזור גם לכם לתכנן טיול משפחתי עם ילדים שיהיה חוויה חיובית לכולם. אם יש לכם טיפים נוספים, מוזמנים לכתוב בהערות.

טיפטיול 1 - תכננו טיול שמתאים לילדים

טיול עם ילדים לא יכול להיות זהה לטיול שהייתם עושים בלי הילדים. הרבה נסיעות, נוף, מבנים יפים, מוזיאונים וכו' אלה דברים שמעניינים בעיקר מבוגרים וילדים ישתעממו מהם. וילדים משועממים זה מתכון לאסון. חייבים לשלב בתכנית הטיול דברים שיעניינו אותם. אם הילדים צעירים מאוד, להעדיף טיול עירוני או כוכב, בלי הרבה נסיעות ברכב. לא לעשות ימים ארוכים מדי, אפשר אפילו לחזור באמצע היום לנוח ואז להמשיך. שלבו אטרקציות לילדים – מוזיאון מדע, פארק מים, אפילו סתם עצירה קלה בגן שעשועים.  

טיפטיול 2 - תכננו טיול שמתאים גם לכם

לפעמים מרב רצון שהילדים לא ישתעממו, מעמיסים אינספור אטרקציות לילדים בתכנית הטיול. וזה אולי נחמד לילדים אבל בסוף יוצר אצל ההורים תחושה שהם רק נספחים לטיול. לוקחים את הילדים מאטרקציה לאטרקציה ולא נהנים. אז מה הפלא שאחרי טיול כזה לא ממש רוצים שוב? טיול אמור להיות מהנה לכולם. החוכמה היא בשילובים. תכננו טיול שמכיל משהו לכל אחד. קצת טיול נוף ואז מגלשות הרים. קצת לטייל בין סמטאות עתיקות וקצת פארק משחקים.

טיפטיול 3 - להשאיר מקום לגמישות ושינויים

זה נכון בכל טיול ונכון שבעתיים בטיול עם ילדים. לא להיצמד לתכנית בכל מחיר. תכננתם שעתיים לאטרקציה מסוימת אבל נהנים ממנה מאוד? אל תמהרו לצאת ולרוץ הלאה. ולהיפך, משהו פחות מוצלח ממה שחשבתם? הילדים לא אוהבים משהו שחשבתם שיאהבו? לא להתעקש. תכנית הטיול היא רק בסיס לשינויים. לפעמים יש אילוצים כמו מזג אויר, לפעמים מגלים שהתכנית היתה עמוסה מדי ולפעמים סתם נתקלים במשהו שלא היה בתכנית כמו פסטיבל או תערוכה שלא ידעתם עליה. חלק מהחוויות הכי טובות שלנו בטיולים היו מדברים שנתקלנו בהם במקרה וזרמנו. (בתמונה – תערוכה שנתקלנו בה במקרה בפראג והתגלתה כחוויה כיפית למבוגרים וילדים כאחד).

טיפטיול 4 - לערב את הילדים בתכנון הטיול

שיתוף הילדים בתכנון עוזר להלהיב אותם מכל הדברים וגם מאפשר לבדוק ולראות מה הם באמת רוצים. אתם אולי חושבים שאתם חייבים לקחת את הילדים ללונה פארק או מוזיאון המדע שיש במקום אליו אתם נוסעים אבל אם תשאלו אותם אולי תגלו שהם כבר לא בעניין והיו מעדיפים משהו אחר לגמרי. אנחנו למשל גילינו שהילדים נהנים מסתם טיולים בטבע הרבה יותר מעוד פארק מים. בלי לשאול לדעתם, היינו סתם משלמים כסף על משהו שלא ממש בא להם לעשות ועוד כועסים שהם לא מעריכים את ההשקעה והמאמץ שלנו. במקום זה עשינו מסלולי טיול נהדרים בטבע שכולם נהנו מהם ולא רצו שייגמר.

טיפטיול 5 - תעשו הסכמים מראש כדי לצמצם מחלוקות

כמה ממתקים מותר ביום. סכום יומי/שבועי לדברים שהילד יבקש לקנות. כמה זמן ביום מותר מכשירים אלקטרוניים. כשהדברים ברורים מראש, נוצרים פחות חיכוכים. אנחנו למשל סיכמנו עם הילד שהוא יכול לשחק במכשיר האלקטרוני בזמן נסיעות ארוכות (מעל שעה) ולקבל מגנט מכל מדינה בה ביקרנו (בטיול האחרון ביקרנו ב-3 מדינות) וזה צמצם ויכוחים ובקשות "תקני לי" אינסופיות. זה לא שהילדים לא ינסו להשיג יותר ממה שהוסכם, אבל הם יקבלו את הסירוב פחות קשה כשה"חוקים" ידועים להם מראש.

טיפטיול 6 - תתפצלו לפעמים

כשנוסעים בהרכב משפחתי סביר מאור להניח שיש רצונות והעדפות שונות. ילדים בגילאים שונים אוהבים דברים שונים. אתם כמבוגרים לעיתים רוצים לעשות משהו שהילדים פחות רוצים. במקום להתפשר ולוותר לגמרי, אפשר להתפצל מדי פעם. היו כמה וכמה פעמים שבהם אחד מאיתנו לקח את הילד הקטן לאטרקציה שמתאימה לגילו והאחר לקח את הגדולה לאטרקציה שהיא רצתה. מתפצלים לכמה שעות ונפגשים להמשיך לטייל ביחד כשכולם מרוצים כי עשו משהו שאוהבים. בטיול האחרון שלנו ללונדון למשל, גיא לקח את הבת הגדולה לאטרקציית ה-london dungeoun שהאי מאוד רצתה בעוד שאני לקחתי את הבן הקטן לשיט על התמזה שהוא רצה. כולם היו מרוצים מאוד. לפעמים הפיצול יכול להיות גם שאחד מבני הזוג נשאר עם הילדים ומאפשר לאחר לטייל קצת לבד, ללכת לשופינג, מוזיאון או הופעה כלשהי שהוא/היא רוצים. 

אם אתם נוסעים עם בני נוער, מגיל מסויים נפתחת לכם גם האפשרות להשאיר אותם קצת במלון ולצאת לאכול ארוחת ערב או לראות הופעה לבד. כך מקבלים גם קצת זמן זוגי ולילדים זמן לנוח מהתרוצצויות מרובות שלא תמיד בא להם. 

שיהיו לכולנו שפע טיולים מהנים. מוזמנים להיעזר בטיפים ובמסלולים בבלוג שלנו וגם לפנות אלי אם אתם צריכים עזרה בתכנון 🙂

שיט בלונדון

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.