לטוס רק עם טרולי – יתרונות, חסרונות וכל מה שחשוב לדעת לפני

בזמן האחרון יותר ויותר אנשים בוחרים לטוס רק עם טרולי ולהשאיר את המזוודות הגדולות בבית. לטיסה עם טרולי בלבד יש כמה וכמה יתרונות אך כמובן שהיא גם מציבה אתגרים מבחינת אריזה ואיך להסתדר עם פחות מקום ופחות ציוד. אז מה חשוב לדעת לפני שמחליטים לטוס לחו"ל רק עם טרולי? מוזמנים לקרוא
לטוס עם טרולי
בזמן האחרון יותר ויותר אנשים בוחרים לטוס רק עם טרולי ולהשאיר את המזוודות הגדולות בבית. לטיסה עם טרולי בלבד יש כמה וכמה יתרונות אך כמובן שהיא גם מציבה אתגרים מבחינת אריזה ואיך להסתדר עם פחות מקום ופחות ציוד. אז מה חשוב לדעת לפני שמחליטים לטוס לחו"ל רק עם טרולי? מוזמנים לקרוא

טרנד חדש - לטוס רק עם טרולי?

נסיעה עם טרולי בלבד תמיד היתה אופציה ששימשה בעיקר אנשים שנסעו לנסיעות קצרות ולא ממש היה להם צורך במזוודה גדולה ומסורבלת. בקיץ האחרון, אחרי שנתיים של קורונה, נוצרו בהרבה שדות תעופה בעולם עומסים גדולים שיצרו תורי ענק וגידול משמעותי במקרים של אובדן מזוודות. כל קבוצות המטיילים בפייסבוק מלאות בסיפורים על אנשים שהמתינו שעות ארוכות בתורים ותמונות של מזוודות אבודות בנתב"ג או בשדות אחרים.

לאור זאת, הרבה מאוד אנשים החליטו לוותר על מזוודה ולטוס רק עם טרולי שעולה איתם למטוס. 

במאמר זה אתייחס ליתרונות ולחסרונות של טיסה עם טרולי בלבד וכמה טיפים שכדאי לדעת אם בוחרים לעשות זאת. 

 

מוזמנים לשתף את הפוסט:

יתרונות של לטוס רק עם טרולי

אז מה ייתן לנו לטוס רק עם טרולי?

  • חוסכים תור בשדה ממנו טסים. בטרמינל 3 נפתח דלפק W, דלפק בטחון נפרד שמיועד רק למי שטסים עם טרולי. בטרמינל 1 יש את אזור C לאותה מטרה. עושים בידוק בטחוני בנפרד ואין צורך להגיע לדלפקי הצ'ק אין.
  • מקטין סיכון לאבד מזוודה – אם הטרולי צמוד אליכם כל הזמן ועולה איתכם למטוס, אתם מבטלים את הסיכון שהמזוודה שלכם תלך לאיבוד איפשהו בתהליך כמו שקורה הרבה כרגע בגלל העומסים בשדות.
  • חוסך זמן בירידה מהמטוס – יורדים מהמטוס עם הטרולי, עוברים ביקורת דרכונים וסיימנו. אין צורך להמתין במסוע למזוודות שיגיעו כי שלנו איתנו.

מתכננים טיול? מוזמנים לחפש טיסות :

מה החסרונות של לטוס רק עם טרולי?

לטיסה עם טרולי בלבד יש גם חסרונות לא מעטים ולפני שמחליטים לעשות זאת כדאי לבחון את המגבלות והאתגרים שזה מציב בפנינו ולראות שזה מתאים לנו:

  • יש פחות מקום לציוד שלנו. מטבע הדברים אם צריך להכניס את הכל בטרולי קטן במקום במזוודה גדולה, יש פחות מקום וזה אומר שנצטרך להיות יותר בררנים במה אורזים ועל מה מוותרים. אם אתם מאלה שאוהבים לקחת חצי בית כדי להיות מוכנים לכל דבר, טרולי פחות מאפשר לעשות זאת.
  • יש מגבלות על סוג הדברים שמותר לנו לקחת איתנו. חפצים חדים, בשמים או כל סוג אחד של נוזלים שאסור להעלות למטוס. תצטרכו לבחון שמותר לכם לקחת את כל מה שאתם רוצים לקחת איתכם ושלא יזרקו לכם דברים לפח.
  • יש פחות מקום לשופינג שנעשה. גם אם הצלחנו לדחוס כל מה שנצטרך לחופשה שלנו לתוך טרולי, קחו בחישוב שזה יגביל את היכולת שלכם לעשות שופינג בחו"ל.  תהיו מוגבלים גם בכמות הדברים שתוכלו לקנות, גם בגודלם הפיסי (רצינו פעם לקנות משחק קופסא גדול אבל הוא לא נכנס לטרולי) וגם באופי הרכישות (חובה לוודא שמדובר בדברים שמותר להעלות למטוס).
  • קצת יותר מסורבל. במקום למסור את המזוודות בצ'ק אין ואז להמשיך קלילים עד למועד העליה למטוס, תצטרכו להיות צמודים לטרולי שלכם וללכת איתו לכל מקום. אם אתם נוסעים כמשפחה ויש כמה טרולי, הסרבול גדל וגם הסיכון שברגע של חוסר תשומת לב, תשכחו טרולי אחד איפשהו (קרה לנו בשיקוף מזוודות, שפספסנו והשארנו טרולי אחד מאחור).

מוזמנים לחפש רכב לטיול שלכם:

טרולי שעולה למטוס לעומת טרולי לבטן המטוס

הבדל שחשוב לדעת אותו הוא שטרולי לא בהכרח אומר שאפשר להעלות אותו איתנו למטוס. אם הסיבה שאתם לוקחים טרולי כדי להעלות אותו איתכם למטוס ולהנות מהיתרונות שפורטו למעלה, תוודאו שאתם מזמינים את השירות הנכון.

טרולי שעולה למטוס איתנו – לרב תידרשו לרכוש שירות פריוריטי או מושבים משודרגים שמקנים את הזכות להביא טרולי איתכם למטוס או כרטיס שרשום עליו ספציפית שהוא כולל את האופציה הזו. הטרולי יופיע לכם בכרטיס בתור CARRY ON LUGGAGE 

טרולי לבטן המטוס – זו בעצם מזוודה קטנה. כשמזמינים מזוודות יש אופציה לבחור את הגודל והמשקל הנחוצים לנו. אז למי שנוסע עם מעט ציוד, זה מאפשר לשלוח מזוודה קטנה יותר ולחסוך כסף (זה עולה פחות מאשר מזוודה גדולה). במקרה כזה הטרולי יופיע לכם בכרטיס בתור CHECK IN LUGGAGE

טיפים והמלצות לנסיעה עם טרולי בלבד

נוזלים

בנתב"ג לא בודקים נוזלים ולא יעשו לכם בעיות עם בשמים, קרמים, דאודורנטים וכל סוג נוזל שתביאו. בכל מקום אחר יש מגבלה של 10 בקבוקים של עד 100 מ"ל פר נוסע. איך להיערך לעניין?

  • לקחת ולא להחזיר – מוצרים לא יקרים כמו שמפו, דיאודורנט וכו', אפשר לקחת איתנו ופשוט לא להחזיר מה שנשאר. 
  • לקנות או להעביר לבקבוקים קטנים. מותר עד 10 בקבוקים של 100 מ"ל. אפשר מראש לרכוש מוצרים שעומדים בהגדרות ולחילופין לקנות בקבוקונים חד פעמיים ולהעביר אליהם קרמים ובשמים שנרצה לקחת איתנו.
  • לטוס עם טרולי, לחזור עם מזוודה. זה אמנם ינצל את היתרונות רק לכיוון אחד אבל לפעמים זה פתרון טוב ונכון.

בעיית מקום לציוד ולשופינג

כאמור, טרולי מגביל את הציוד שנוכל לקחת ואת הציוד שנוכל להחזיר איתנו (שופינג).  

  • לטוס עם פחות ציוד משצריך – אם מתכננים לעשות הרבה קניות אפשר מראש לקחת פחות דברים כדי לטוס עם יותר מקום בתיקים עבור הרכישות.  אנחנו טסנו לדברצן הונגריה עם תיקי גב כמעט ריקים ורב הבגדים שקנינו שם, נכנסו שם בקלות בחזור.
  • לטוס עם טרולי, לחזור עם מזוודה. זה אמנם ינצל את היתרונות רק לכיוון אחד אבל לפעמים זה פתרון טוב ונכון. כשאנחנו נוסעים עם טרולי לרב ניקח איתנו תיק מתקפל למקרה הצורך. אם קנינו הרבה פשוט נוסיף תשלום על עוד תיק בחזור בלבד. 
  • לנצל את תיקי הגב. תיק הגב שמותר הוא אמנם במידות קטנות למדי אבל עדיין יכול להכיל כמה דברים. אני בכל מקרה מעדיפה לקחת בתיק הגב ציוד בסיסי ליום הראשון ליתר בטחון, פיג'מות, בגדים ליום הראשון וכו'. 

מה עוד חשוב לדעת לגבי נסיעה עם טרולי?

  • לחברות תעופה שונות יש מידות שונות לטרולי שהם מאפשרות לקחת איתן. הקפידו לוודא את המידות המאושרות על ידי החברה שאתם טסים איתה. על חריגות ולו בסנטימטרים בודדים, יחייבו אתכם בהרבה כסף. אל תתחכמו, אם תחרגו מהמידות או המשקל, יש סיכוי שלא יקרה כלום אבל אם יחליטו להתעקש, לא יהיה לכם הרבה מה לעשות. לשיקולכם אם שווה את הסיכון. 
  • אם אתם טסים בחברות תעופה שונות בהלוך ובחזור, בדקו את הגדלים המותרים בכל אחת מהן, וקחו הגודל הקטן מבין השניים.
  • טרולי עם 4 גלגלים יכול להיות יותר נוח לשינוע אבל לרב הגלגלים שלו באים על חשבון השטח ובטרולי עם שני גלגלים, ייכנס קצת יותר ציוד (חברות התעופה מתייחסות לגודל גולל גלגלים וידיות ולא לגודל נטו של הטרולי). 
  • גם אם שילמתם על טרולי שעולה למטוס, יכול לקרות מצב שיהיו יותר מדי ויבקשו מכם לשלוח את הטרולי לבטן המטוס. זה אמנם מעצבן אם זה קורה אבל עדיין מקטין את הסיכון שלכם לאבד את הטרולי כי הוא נמסר בדלת המטוס כך שדי בטוח שלפחות יעלה איתכם לטיסה.
  • כדאי מאוד לשים תגיות שם וסימנים מזהים גם על הטרולי. למרות שהתכנון הוא שיהיה איתכם במטוס, אם קורה ואתם נאלצים למסור אותו, כדאי שיהיו עליו פרטי זיהוי.
  • צורת המדידה יכולה להשתנות. לפעמים הדיילים יסתפקו במבט על הטרולי שלכם כדי לראות שנראה להם מתאים, לפעמים ימדדו עם סרט מידה ולעיתים תתבקשו להכניס את הטרולי לתוך כלוב מדידה שיש לכל חברה.
  • לפעמים יש יתרון לתיק על פני טרולי, כי הוא גמיש ואם תידרשו להכניס לכלוב המדידה אפשר יהיה לכווץ אותו כדי שיתאים למידות. מאותה סיבה, טרולי מבד עשוי להיות טוב יותר מטרולי קשיח. 

אז כדאי לטוס רק עם טרולי?

טיסה עם טרולי היא קלילה יותר מצד אחד. חוסכת זמן ותהליכים בשדה ומקטינה סיכונים לאבד ציוד. מצד שני היא מציבה לנו מגבלות במה וכמה נוכל לקחת איתנו ובכמה נוכל לקנות ביעד ושתי המגבלות האלה יכולות ליצור לנו לחץ ולעיתים עוגמת נפש אפילו אם נצטרך להתפשר ולוותר על דברים שרוצים. אז שווה לעשות חישובי עלות תועלת לפני שמחליטים מה נכון עבורכם. ושווה לזכור, נכון שיש עליה בכמות המזוודות האבודות אבל עדיין רב רובן של המזוודות מגיעות ליעדן. אז אם פחד זה השיקול היחיד שלכם, שווה לזכור את זה. אם לעומת זאת גיליתם שנסיעה עם טרולי עושה לכם את החיים קלים ופשוטים יותר ואתם חיים טוב עם הפשרות שזה דורש מכם, אז לכו על זה.

מוזמנים לחפש רכב להשכרה:

מוזמנים לחפש טיסות :

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.