כפרי נופש בהולנד – אילו רשתות יש ומה ההבדלים ביניהן

כפרי נופש הם אופציה נהדרת לטיול משפחתי מהנה. בהולנד יש כמה וכמה רשתות שונות של כפרי נופש שלכל אחת מהן יש שפע כפרים הפזורים ברחבי המדינה. במאמר זה נסקור את כפרי הנופש השונים, ההבדלים ביניהם וכל מידע אחר שיעזור לכם לבחור את הכפר המתאים ביותר עבורכם. מוזמנים לקרוא ולשתף.
כפר נופש הולנד
כפרי נופש הם אופציה נהדרת לטיול משפחתי מהנה. בהולנד יש כמה וכמה רשתות שונות של כפרי נופש שלכל אחת מהן יש שפע כפרים הפזורים ברחבי המדינה. במאמר זה נסקור את כפרי הנופש השונים, ההבדלים ביניהם וכל מידע אחר שיעזור לכם לבחור את הכפר המתאים ביותר עבורכם. מוזמנים לקרוא ולשתף.

למה כפר נופש?

הולנד היא יעד נפלא לטיול. היא שופעת נופים ירוקים וציוריים, עיירות קסומות שנראות לקוחות מספרי אגדות ולצידן גם כמה ערים קצת יותר שוקקות למי שיחפש קצת תרבות ומוקדי עניין מעבר לנוף. אחת הדרכים המוצלחות להנות מחופשה בהולנד היא על ידי שהיה בכפר נופש. משפחות במיוחד יהנו מאופציה כזו שתאפשר להן ללון בצימר נוח עם מספיק מרווח לכולם, מוקפים נוף פסטורלי ולרב גם מתקנים כלשהם להעסיק את הילדים. ברחבי הולנד פזורים כפרי נופים רבים השייכים לרשתות שונות. לכל רשת יש קונספט מעט שונה ולכן כדאי להכיר ולדעת מי הרשתות הפועלות ואיזו מהן מתאימה לצרכים שלכם. 

למעבר ישיר לסקירת הרשת הרלבנטית עבורכם, מוזמנים ללחוץ:

סנטר פארקס היא אחת הרשתות היותר מוכרות בהולנד ויש לה 9 סניפים שפזורים בה. למעשה לרשת יש סניפים גם בכמה מדינות נוספות כגון בלגיה, צרפת וגרמניה. סה"כ מונה רשת סנטרפארקס כ-27 כפרים. 

הכפרים של סנטרפארקס בהולנד פזורים לרב באזור טבע כמו יער או בקרבת אגם או חוף.   כולם מתוכננים להציע מגוון רחב של פעילויות ותשתיות עבור האורחים. ברב הכפרים יש פארק מים, מתחם פעילויות מקורה ועוד שלל פעילויות משתנה בין פארק לפארק. יצא לנו אישית לשהות בכמה כפרים של סנטרפארקס ושלל האטרקציות בהם כלל בין היתר – מתחם משחקי ארקייד, אומגה, פארק חבלים, טרקטורונים לילדים, סקווש, טניס, מיני גולף, פארק מים, באולינג, ספא ועוד אינספור פעילויות נוספות. חלקן כלולות במחיר וחלקן בתוספת תשלום. חלק מהפעילויות בחוץ וחלקן מקורה כך שגם בימי גשם, תמצאו מה לעשות בכפר. בנוסף יש בפארקים מתחם שבו תמצאו מסעדות, חנויות ועוד. בשורה התחתונה, הכפרים של סנטרפארקס מאפשרים לכם למצוא שפע פעילויות בלי לצאת בכלל מהמתחם. 

מבחינת הבקתות, יש סוגים שונים לבחירה החל מבקתות בסיסיות ועד ליותר מפוארות, והן די נעימות ומרווחות. הכל ממוקם באמצע סביבה טבעית ופסטורלית.  סה"כ הרשת מאוד ידידותית למשפחות ואנחנו מאוד אוהבים לשהות בה. 

למי מתאים? למי שמחפש חוויה קרובה ל'הכל כלול'. אולי לא מפנק כמו מלון חמישה כוכבים אבל כן חופשה שמאפשרת לא לנסוע ולחפש אטרקציות אלא להנות בכפר עצמו ובשפע האטרקציות שהוא מציע. תוכלו לאכול במסעדות הכפר, לקנות בו את כל מה שתצטרכו, ללכת לפארק מים ולג'ימבורי כל יום. לשלב עם פעילויות אקסטרים שאתם אוהבים, משחקים מסוגים שונים ועוד שפע פעילויות וכל זה בלי להתניע את הרכב שלכם בכלל. 

שימו לב – אם תרצו להוזיל עלויות – לרב יש הנחות על הזמנה מוקדמת או לחילופין מבצעי הרגע האחרון על צימרים שנותרו פנויים. 

עוד רשת מאוד פופולרית בהולנד היא רשת לנדל המונה 94 סניפים בהולנד עצמה ועוד כפרים במדינות אירופאיות כמו גרמניה, בלגיה, אוסטריה ועוד. הכפרים ממוקמים בסביבה טבעית ליד יערות, חופים והרים. בשונה מסנטר פארקס שמוכוונת להציע שפע של פעילויות, בלנדל מתעדפים טבע ורוגע. לכן תמצאו בכפרים האלה פחות אטרקציות והפעלות. כן תמצאו בריכת שחיה, מתקני ספורט, מגרשי משחקים, פינת חי, אפשרות לצאת לטיולים בטבע שסביבתכם ואולי עוד כמה דברים אך אם תרצו חופשה פעילה יותר עם פעילויות אקסטרים ואחרות, ייתכן שתצטרכו לצאת מהכפר לשם כך. בנוסף הרשת שמה דגש על קיימות ומקומות לינה שהם אקו-פרינדלי.

אופציות הלינה נעות בין בקתות בסיסיות לכאלה מפוארות יותר ויש גם אופציה לקמפינג אם אתם בעניין. 

מבחינת מחיר, רשת לנדל נחשבת זולה יותר מסנטרפארקס (אם כי מנסיוננו האישי, זה מאוד תלוי בפארק ובמועד ההזמנה אז שווה לבדוק נקודתית). אופציות להוזיל? הזמנה מוקדמת, הזמנה ברגע האחרון, מבצעים מיוחדים או או סתם שהיה ארוכה יותר, תקנה לכם הנחות. 

למי מתאים? למי שמחפש חופשה רגועה יותר או למי שהכפר הוא עבורו רק נקודת יציאה לטיולים ברחבי הולנד ועל כן לא מחפש שפע רב של פעילויות בתוך הכפר עצמו.

רשת רומפוט קצת פחות מוכרת בארץ למרות שמדובר ברשת הגדולה ביותר בהולנד המונה 115 כפרי נופש ברחבי הולנד ובנוסף יש לה כפרים במדינות נוספות באירופה כמו צרפת, גרמניה, איטליה ועוד. בשונה מסנטרפארקס או לנדל שמתמקדות באזורי טבע בלבד, רשת רומפוט מציע מגוון של מיקומים שחלקם באזורי טבע וחלקם האחר ביעדים עירוניים כגון לימבורג, זילנד ועוד. 

הרשת מציעה מבחר רחב של אפשרויות לינה החל מבונגלוס ועד דירות יותר מפוארות. ויש גם אופציה לקמפינג. בנוסף מציעים הכפרים גם מתקנים כגון בריכות, מתקני ספורט, מגרשי משחקים ותכניות בידור לכל הגילאים. רשת זו שמה דגש על תקציב והצעת אופציות לינה בכפר נופש במחירים נוחים.

מבחינת מחיר, כאמור הרשת שמה דגש על מחיר ונחשבת זולה יותר מסנטרפארקס למשל. בנוסף תקבלו הנחה על הזמנה מוקדמת או על שהיות ארוכות יותר.

למי מתאים? למי שהתקציב שלו מוגבל ומחפש כפר נופש נוח לשהיה שיהווה בעיקר נקודה נוחה ליציאה לטיולים ברחבי הולנד אך יציע כמה מתקנים שינעימו את זמנכם בפארק עצמו. יתאים גם למי שמעדיף שהיה ביעד עירוני אך עדיין מעדיף כפר נופש על פני אופציה של מלון או סתם דירת אייר בי אנד בי. 

רשת יורופארקס היא רשת יחסית חדשה בהולנד אך היא הולכת וצוברת פופולריות. בשנת 2022 היא התאחדה עם רשת DROOMPARKEN והרחיבה את היצע הכפרים שלה. כיום מונה הרשת כ-65 כפרים שרובם הגדול בהולנד ועוד כמה פזורים באוסטריה, בלגיה, לוקסנבורג וגרמניה. כפרי הרשת מציעים מגוון רחב של אופציות לינה החל מאוהלי גלמפינג ועד לוילות יוקרתיות, כל המגורים מציעים תשתיות ברמה גבוהה. הרשת ידועה בלינות היוקרתיות שלה ובוילות שלה שלעיתים כוללות ג'קוזי, סאונה ועוד פינוקים. בכפרים עצמם לרב תמצאו מספר תשתיות כגון בריכות שחיה, מתקני ספורט, מועדוני ילדים. בנוסף יש מרכזי ספא בהם ניתן להתפנק ולהירגע. בחלק מהכפרים מארגנים גם סיורי הליכה מאורגנים בסביבה, טיולי אופניים וטיולי דיג. בשהות שלנו באחד מכפרי הנופש של רשת זו, קיבלנו בקתה מרווחת, מודרנית ונוחה שישבה ממש על שפת תעלה. בכפר עצמו היה מגרש משחקים, פינת חי ובריכה.

מבחינת מחיר הרשת נחשבת מעט יותר יקרה בשל הדגש שלה על יוקרה ופינוקים. אז ייתכן שתשלמו יותר מברשת אחרת אך מנגד תקבלו שהות יותר מפנקת כך שמבחינת עלות תועלת, כל אחד יחליט מה שווה לו. אפשר גם למצוא מבצעים והנחות כולל על הזמנה מוקדמת או על שהיה ארוכה. 

למי מתאים? למי שמחפש שהיה קצת יותר יוקרתית ומפנקת. רב כפרי הנופש האחרים מציעים בקתות עם תשתיות בסיסיות בלבד ואילו כאן כאמור תוכלו להתפנק בצימר מעט יותר יוקרתי שיכלול גם פינוקים שישפרו לכם את חווית השהיה. רשת זו גם פופולרית בקרב מטיילים ללא ילדים בשל הדגש שלה על ספא ופינוקים.

טופארקן היא רשת המונה כ-14 כפרי נופש ברחבי הולנד. הרשת שואפת להציע אופציית לינה יוקרתית במחירים נגישים.  הרשת מציעה בקתות בסיסיות ועד לוילות יוקרתיות עם סאונה פרטית. 

מבחינת מיקום, הרשת שמה דגש על טבע והרבה כפרים ממוקמים בסביבות כפריות ופסטורליות אך עם זאת יש גם כפרים הממוקמים באזורים עירוניים יותר או בסמוך לאטרקציות מרכזיות שיעניינו מטיילים. גם רשת זו מאפשרת לכם לרכוש בו בקתת נופש. אז אם אתם מבקרים הרבה בהולנד ורוצים מקום קבוע שיהיה שלכם, יש כאן אופציה כזו. מתקנים בכפרים של טופארקן כוללים לרב בריכת שחיה, מתקני ספורט, מסעדות ותכניות בידור. 

מבחינת מחירים הרשת נחשבת כזולה יותר מרשתות כמו סנטרפארקס או לנדל והיא פונה לקהל שמחפש מעט יותר פינוק תמורת תג מחיר סביר.  

למי מתאים? למטיילים מוכווני מחיר שבכל זאת מחפשים מעט יותר. או לחילופין למי שמחפש כפר נופש במיקומים יותר עירוניים. 

אז איך לבחור את הכפר הנכון עבורכם?

כפי שראינו, יש אינספור אופציות לכפרי נופש בהולנד. יש מגוון רשתות שמפעילות כפרי נופש ולכל אחת מאפיינים מעט שונים. בתוך כל פארק יש הבדל במתקנים והפעילויות, במיקום, בסוג החדרים המוצעים ועוד. אז איך תבחרו את הפארק הנכון עבורכם? הנה כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון: 

  1. רשת מועדפת – אחרי קריאת האני מאמין של כל אחת מהרשתות שסקרנו כאן, ייתכן שיש לכם העדפה. אם אתם מחפשים שפע פעילויות אולי תעדיפו את סנטרפארקס, אם מעדיפים יותר שקט אולי לנדל תתאים יותר אם תרצו שהות יותר מפנקת אולי תשקלו את יורופארקס וכן הלאה. כל אחד והעדפותיו. 
  2. מיקום – בהתאם למסלול הטיול שלכם, מומלץ לבחור בכפר שהמיקום שלו יהיה נוח ויאפשר לכם הגעה קלה למקומות בהם אתם מתכננים לבקר.  אנחנו למשל שהינו בכפר HET MEERDAL של סנטר פארקס שהיה נפלא אבל המיקום שלו בדרום הולנד אז לנו הוא התאים לטיול במחוז לימבורג אבל למי שרוצה לטייל במרכז הולנד, כנראה עדיף לבחור כפר מרכזי יותר.
  3. תכנית הטיול שלכם – אם הכפר משמש אתכם בעיקר ללינה ואתם מתכננים לצאת מדי יום לטיולים באטרקציות השונות של הולנד, אין הרבה טעם לשלם הרבה על פארק עם המון אטרקציות שלא תנצלו. ולהיפך, אם אתם מתכננים טיול רגוע, בלי יותר מדי התרוצצות, אז כדאי לבחור פארק שיהיה בו מספיק עניין עבור ההרכב שלכם כדי שלא תשתעממו. 
  4. מתקנים ואטרקציות – כפרים שונים, גם באותה רשת,  מכילים אטרקציות שונות. בהתאם להרכב שלכם ולתכנית הטיול שלכם, כדאי לבחור את הכפר שהכי מתאים להרכב שלכם. יש כפרים שמכילים שפע אטרקציות אקסטרים כמו פארק חבלים, באולינג, מתחם לייזרים, טיולי ג'יפים ו/או כלים מוטוריים שונים ואם אתם עם ילדים גדולים אולי כאלה יתאימו יותר. עם ילדים קטנים אולי תעדיפו/תסתפקו בכפר ג'ימבורי ובריכה. או לחילפין אולי תעדיפו כפרים השוכנים על שפת אגם ואז יש להם פעילויות שקשורות לאגם כמו סירות או אומגה מעל המים.  
  5. דירוג – לחלק מהרשתות יש מערך דירוג כוכבים. יש פארק של 3, 4 או 5 כוכבים. הדירוג יבוא לידי ביטוי במחיר ובכמות האטרקציות והפינוקים שהפארק מציע. אם התקציב שלכם דחוק ואם אתם לא מתכוונים לבלות המון במתקני הפארק, אולי תעדיפו פארק 3 כוכבים. לעיתים ייתכנו פארקים לא רחוקים זה מזה אך שונים בדירוג ובמתקנים שהם מציעים. למשל לא רחוק מהפארק של סנטרפארקס בו שהינו בדרום הולנד יש פארק 3 כוכבים. מכיוון שלנו כן היה חשוב שיהיו מתקנים רבים בפארק, העדפנו את ה-4 כוכבים. בפארקים אחרים יש ציונים לכל כפר לפי חוות דעת שקיבל. גם זה יכול לעזור לכם לבחור כפר שקיבל דירוגים וציונים טובים יותר.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.