כרטיסים לתחבורה ציבורית בברלין וכרטיסי הנחות לאטרקציות – מה הכי כדאי

לברלין יש מערכת תחבורה ציבורית נהדרת שכוללת תחתיות, אוטובוסים, טראם ועוד. ויש מבחר רב של כרטיסים שתוכלו לבחור מתוכם כדי להתנייד בעיר. חלקם כרטיסי נסיעה בלבד וחלקם כרטיסי הנחות עבור תיירים שכוללים גם שימוש בתחבורה הציבורית של ברלין וגם הנחות והטבות באטרקציות שונות בעיר. אז אילו כרטיסים קיימים ואיך תבחרו את המתאים לכם ביותר? מוזמנים לקרוא.
תחבורה ציבורית בברלין
לברלין יש מערכת תחבורה ציבורית נהדרת שכוללת תחתיות, אוטובוסים, טראם ועוד. ויש מבחר רב של כרטיסים שתוכלו לבחור מתוכם כדי להתנייד בעיר. חלקם כרטיסי נסיעה בלבד וחלקם כרטיסי הנחות עבור תיירים שכוללים גם שימוש בתחבורה הציבורית של ברלין וגם הנחות והטבות באטרקציות שונות בעיר. אז אילו כרטיסים קיימים ואיך תבחרו את המתאים לכם ביותר? מוזמנים לקרוא.

מבחר רב של כרטיסים לבחור מתוכם

ברלין היא עיר גדולה והאתרים בה פזורים ומרוחקים זה מזה. אין לה מרכז אחד שבו תוכלו לשהות וממנו ללכת ברגל לכל דבר שיעניין אתכם לראות ולעשות. כך שביקור בברלין כמעט בודאות יחייב אתכם להשתמש בתחבורה הציבורית של העיר כדי להגיע בנוחות ובקלות ממקום למקום. במבט ראשון, האופציות השונות לכרטיסי נסיעה בתחבורה הציבורית בברלין יכולים לבלבל מאוד. יש כרטיסים לשימוש חד פעמי, יומי,  שבועי או חודשי. אבל יש גם כרטיס קבוצתי ל-5 אנשים, כרטיס לנסיעות קצרות, כרטיסיה עם מספר נסיעות מוגדר. ויש גם אזורים A, B ו-C וכרטיסים לתיירים שמקנים גם נסיעות וגם הנחות. בקיצור, יש המון אופציות ויכול להיות מבלבל להחליט מה הכי כדאי. לפני שננסה לעשות קצת סדר אציין שאין תשובה אחת שנכונה לכולם. הכרטיס שהכי משתלם וכדאי יהיה מאוד תלוי בהרכב הנוסעים, במשך הטיול ובאטרקציות המתוכננות שלכם.  אז בואו נדבר קצת על מה קיים ואיך לבחור מה הכי נכון עבורנו.

טיולים עירוניים נוספים שאולי יעניינו אתכם:

מוזמנים לחפש מלון :

 

1. אזורי A, B, C בברלין

ברלין מחלוקת לשלושה אזורים מבחינת תחבורה ציבורית. בפועל מה שרלבנטי עבורנו הוא ההפרדה בין כרטיסים ל-AB או ABC. לתיירים שמגיעים לברלין ברב המקרים יספיק כרטיס שמכסה את אזורי AB. באזור C נמצאים למשל שדה התעופה של ברלין והעיירה פוטסדאם אז מי שמתכנן להגיע לשם יצטרך לקנות השלמה לכרטיס AB (או כרטיס נסיעה נפרד במידה והכרטיס שרכשתם אינו מאפשר השלמה).

בהמשך הפירוט שלי אתייחס לכרטיסים לאזורי AB שהם הכרטיסים היותר רלבנטיים לרב התיירים בעיר.

 

ברלין אזור A, B, C

2. כרטיסי נסיעה בתחבורה הציבורית בברלין

כל כרטיס נסיעה שתרכשו מאפשר נסיעה בכל סוגי התחבורה הציבורית שיש בברלין. U-BAHN, S-BAHN, אוטובוסים, טראם וכו'. יש לשים לב שחלק מהכרטיסים עובדים לפי ימים קלנדריים, כלומר מחצות עד חצות, וחלק מהכרטיסים מתחילים לפעול רק מרגע החתמתם. כרטיסי מוצעים על בסיס זמן, מספר נסיעות או הרכב:

כרטיס חד פעמי – קיימים שני סוגים: 

  • האחד כרטיס רגיל שמאפשר נסיעה בטווח של שעתיים מרגע החתמתו. עלות 3 יורו למבוגר, 1.9 יורו לילד בן 6-14.
  • השני כרטיס מוזל לנסיעות קצרות של עד 3 תחנות בתחתית או 6 תחנות באוטובוס או טראם. עלות 2 יורו למבוגר, 1.5 לילד בן 6-14.

הכרטיס היומי הוא יקר יותר מהאלטרנטיבות ומומלץ רק אם מתוכננות לכם נסיעות בודדות במהלך השהיה בברלין. אחרת מומלץ להעדיף את אחת האופציות האחרות.

כרטיסים לזמן מוגדר (אתייחס רק ליומי ושבועי, החודשי פחות רלבנטי לתיירים):

  • יומי – תקף ל24 שעות מרגע החתמתו. עלות 8.8 יורו למבוגר וניתן להעלות עד 3 ילדים בחינם יחד עם כל מבוגר משלם (או 5.6 יורו לילד אם צריך כרטיס נפרד עבורו)
  • שבועי – תקף לשבעה ימים קלנדריים. עלות 36 יורו. כרטיס זה מאפשר לצרף ילדים בחינם רק אחרי שמונה בערב או בסופי שבוע!

מעבר לשהות של 4 ימים, עדיף לקנות כרטיס שבועי. עם זאת, כיוון שהכרטיס השבועי אינו כולל אפשרות לצרף חינם ילדים בכל הימים והשעות, זה עשוי להשפיע על הכדאיות עבור משפחות. 

כרטיסים נוספים:

כרטיס יומי קבוצתי – מאפשר לעד 5 אנשים לנסוע חופשי במשך 24 שעות מרגע החתמת הכרטיס. עלות 25.5 יורו. מתאים לקבוצת חברים שמטיילים יחד ומאפשר חסכון בעלויות. מחייב שכולם יסעו יחד, לא ניתן להתפצל. 

כרטיס ל-4 נסיעות – כשמו כן הוא. אם לא מתכננים לנסוע הרבה ורוצים כרטיסיה שלא מגבילה בזמן, זה הכרטיס עבורכם. עלות 9.4 יורו למבוגר 5.8 יורו לילד בן 6-14. 

סוגי כרטיסים

3. כרטיסי הנחות לאטרקציות בברלין

לברלין כמו לערים גדולות אחרות בעולם, יש כרטיסי הנחות לתיירים אשר מקנים הנחות בשלל אטרקציות, מסעדות וחנויות בעיר. כרטיסי ההנחות של ברלין מקנים גם נסיעה חינם בתחבורה הציבורית ולכן הם מהווים סוג של אלטרנטיבה אל מול רכישה של כרטיסי נסיעה בלבד. אם אתם מתכננים לבקר באטרקציות כלשהן בברלין אשר כלולות בכרטיסי ההנחה, יכול מאוד להיות שרכישת כרטיס כזה תצא לכם משתלמת יותר. במצבים מסויימים הכרטיס מחזיר את עצמו אפילו לפני שניצלנו הטבה אחת. 

קיימים מספר כרטיסי הנחות בברלין:

  •  ברלין סיטי טור (Berlin City Tour)
  • ברלין איזי סיטי פאס (Berlin EasyCityPass)
  • ברלין וולקאם קארד (Berling Welcome Card) – שמציע מעבר לכרטיס ההנחות הבסיסי גם שני כרטיסים מורחבים – כרטיס הכל כלול שבו כל האטרקציות כבר כלולות ללא עלות נוספת. וכרטיס אי המוזיאונים שכולל כניסה ל-5 מוזיאונים מעבר לכל ההנחות והתחבורה הציבורית בחינם. ההתייחסות שלי בהשוואה שבהמשך היא לכרטיס הבסיסי של ההנחות.   

בכל כרטיסי ההנחות יש אפשרות לרכוש כרטיס ל-48 או 72 שעות שנכנסים לתוקף מרגע החתמתם. או כרטיסים ל-4,5,6 ימים שעובדים קלנדרית, כלומר מתאריך עד תאריך, ללא צורך בהחתמה (כרטיס ההכל כלול זמין לעד שלושה ימים בלבד). 

מה נותנים כרטיסי ההנחות:

  • נסיעה חופשית בתחבורה הציבורית של ברלין
  • הנחות לשלל אטרקציות
  • מאפשרים להסיע עד 3 ילדים בגילאים 6-14 בחינם עם כל מבוגר שמחזיק כרטיס
  • הילדים זכאים גם הם להנחות להרבה מההנחות בכרטיס של ההורה

מחירי הכרטיסים די קרובים ובכרטיס ה-welcome נכללות הרבה יותר אטרקציות  וניתנת הנחה גבוהה יותר כך שבעיני הוא הכרטיס המוצלח יותר למי שרוצה להנות גם מתחבורה ציבורית וגם מהנחות לאטרקציות, זה גם הכרטיס שאנחנו רכשנו לשהות שלנו בברלין.

מחירים:
גם במחירי כרטיס ההנחות יש הבדל במחיר לכרטיס עם נסיעות באזור AB או ABC אך שימו לב שכאן אם רכשתם כרטיס AB לא ניתן לקנות כרטיס השלמה כמו בכרטיסי הנסיעה. אם תרצו לנסוע לאזור C תצטרכו לקנות כרטיס ייעודי עבור כך. 

כרטיס ההנחות הכי מקיף:

כאמור הכדאיות משתנה בהתאם להרכב, למשך הטיול ולתכנית הטיול שלכם. כדי להחליט מה נכון עבורכם חשבו עלות של כרטיס נסיעות למשך הטיול שלכם ולהרכב שלכם לעומת עלות כרטיס ההנחות. בנוסף בדקו לכמה אטרקציות אתם מתכננים ללכת וכמה הנחה הכרטיס יקנה להרכב שלכם. 

כמה דוגמאות להמחשה:

 אנחנו למשל נסענו לברלין לשישה ימים בהרכב של זוג פלוס ילד בימים ראשון עד שישי (הימים משנים את החישוב כי כרטיס שבועי כולל ילדים רק בסופשבוע).
כרטיס נסיעה שבועי היה עולה לנו 36 יורו לאדם אך לא מכסה את הילד (רק אחרי שמונה בערב, פחות רלבנטי). כך שהיינו צריכים להוסיף כרטיס יומי עבורו או כרטיס שבועי נוסף, סה"כ היה עולה לנו כ-106 יורו. לעומת זאת כרטיס ההנחות WELCOME לשישה ימים עלה 50 יורו לכל אחד מאיתנו והילד נכלל בחינם, כלומר סה"כ 100 יורו. יוצא שכרטיס ההנחות החזיר את עצמו עוד לפני שאפילו מימשנו את ההנחות שהוא מקנה. ולזוג שנוסע עם יותר ילדים, הכדאיות אפילו משמעותית יותר (כל כרטיס מבוגר כולל עד 3 ילדים עד גיל 14 וחוסך קניית כרטיס יומי לכל ילד).

לעומת זאת לזוג בלי ילדים, לאותו טיול בדיוק, שני כרטיסים שבועיים היו עולים 72 יורו לעומת 100 יורו לכרטיס ההנחות. כך שזוג היה צריך לשקול אם וכמה אטרקציות הוא מתכנן כדי לראות אם כרטיס ההנחות שווה עבורו.

עבור טיול של שלושה ימים למשל בהרכב שלנו היינו משלמים 52.8 יורו (כרטיס יומי לשני מבוגרים כפול שלושה ימים = 8.8X2X3). כרטיס יומי כן כולל ילד שנוסע בחינם כך שלא היינו צריכים כרטיסים נוספים לילד. לעומת זאת כרטיס הנחות לשלושה ימים היה עולה לנו 68 יורו (34X2). כלומר כ-15 יורו יותר מכרטיס נסיעה רגיל אבל זה הפרש שכנראה ביקור באטרקציה אחת או שתיים בעיר, כבר מכסה ועדיין עושה זאת כדאי. 

אטרקציות בברלין:

לסיכום

אנחנו מצאנו את כרטיס ההנחות של ברלין מאוד מועיל וכדאי. להרכב משפחתי ולמי ששוהה בעיר מעל 4 ימים, הוא כמעט בודאות מחזיר את עצמו.  לזוגות או יחידים זה מאוד תלוי באם וכמה אטרקציות אתם מתכננים לעשות בזמן שהותכם בעיר. 

מי שלא מעוניין בכרטיס ההנחות ורק צריך כרטיס לנסיעה בתחבורה הציבורית, יש כאמור מבחר סוגי כרטיסים בהתאם לצורך. 

מוזמנים לחפש מלון :

 

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. סיגלית אלקלעי

    מעולה הכתבה על הנסיעה בברלין – לא ידעתי 🤪 האמת, שאני בעיקר הולכת ברגל, אבל אינפורמציה חשובה!

    1. dvorasch

      תודה על הפידבק. שמחה שמצאת את המאמר מועיל 🙂

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.