מסלול שוקולד עצמאי בבריסל – השוקולטיירים שאתם חייבים לטעום

ביקור בבריסל לא יהיה שלם בלי לטעום קצת שוקולדים משובחים. העיר מלאה בחנויות שוקולד והריחות מסחררים את הראש. איך תדעו מי השוקולטיירים הנחשבים בעיר ומה כדאי לטעום? תוכלו כמובן לקחת סיור מאורגן שיוביל אתכם בין החנויות המומלצות. לחילופין, מוזמנים לקרוא את הסקירה וההמלצות שלנו ויש לנו אפילו מסלול עבורכם.
חנויות שוקולד בבריסל
ביקור בבריסל לא יהיה שלם בלי לטעום קצת שוקולדים משובחים. העיר מלאה בחנויות שוקולד והריחות מסחררים את הראש. איך תדעו מי השוקולטיירים הנחשבים בעיר ומה כדאי לטעום? תוכלו כמובן לקחת סיור מאורגן שיוביל אתכם בין החנויות המומלצות. לחילופין, מוזמנים לקרוא את הסקירה וההמלצות שלנו ויש לנו אפילו מסלול עבורכם.

תכנון מסלול טעימות שוקולד עצמאי בבריסל

בריסל היא עיר של שוקולד והיא משובצת באינסוף חנויות שוקולד. חלקן של שוקולטיירים נחשבים וחלקן חנויות של שוקולדים יותר תעשייתיים אך עדיין משובחים וטעימים. קיימים שפע סיורים מאורגנים שייקחו אתכם לסיור בין חנויות השוקולד השונות ובהן לרב תקבלו סקירה על השוקולטיירים אותם תבקרו וכמובן טעימות. ולמרות זאת, יש כמה יתרונות ללעשות סיור שוקולד עצמאי בבריסל. זה מוריד עלויות (במיוחד אם אתם מספר אנשים או משפחה), זה נותן לכם גמישות בשעות ובבחירת איזה וכמה חנויות שוקולד תבקרו. אם בא לכם לעשות סיור כזה באופן עצמאי, הכנו עבורכם מסלול והמלצות. (מוזמנים לקרוא מה עוד יש לבריסל להציע לחובבי השוקולד).

כמה דברים לפני שנתחיל 

  • יש אינסוף חנויות שוקולד בבריסל וכמובן שלא ביקרנו בכולן. במאמר הזה נזכיר את היותר מוכרות/מומלצות. בהחלט יכול להיות שתגלו עוד שוקולטיירים שלא הוזכרו פה.
  • בכל חנות שנכנסנו קנינו 2-3 פרלינים לטעום. עלות הפרלינים במועד הביקור שלנו, נעה בממוצע בין 1-2 יורו ליחידה.
  • אפשר לעשות סיור שוקולד ברצף אך בעינינו היתרון של סיור עצמאי הוא היכולת לפצל אותו כדי לא לקבל עומס יתר של שוקולד וממש להנות מהטעמים. אז ממליצים לא לעבור ברצף את כל חנויות השוקולד אלא לפזר את זה על פני היום שלכם תוך כדי טיול בבריסל וכל מה שיש לה להציע. אם יש לכם יותר מיום בבריסל, עדיף אפילו לעשות קצת טעימות שוקולד כל יום.
  • כמעט לכל מותג שוקולדים בלגי יש כמה סניפים ברחבי העיר. כך שתוכלו לבחור באיזה סניף לבקר בהתאם למסלול הטיול שלכם.
  • חוץ מטעימות וביקור בחנויות, תמצאו עוד כמה וכמה דברים שיש לבריסל להציע לחובבי השוקולד. 

אתם יכולים לקרוא את כל המאמר הזה ברצף או לעבור ישירות למה שמעניין אתכם על ידי לחיצה על הנושא הרלבנטי.

מה הקריטריונים לשוקולד טוב ונחשב

כדי לדעת מה לבחור לכלול בסיור טעימות השוקולד שלכם, כדאי לדעת מה הקריטריונים שצריך לשים לב אליהם:

  • יצרנים לעומת משווקים – יש חנויות שמוכרות שוקולדים בייצור עצמי. מדובר לרב בחנות של שוקולטייר אמן עם אני מאמין ספציפי שמאפיין את המותג שלו. לעומת זאת חנויות אחרות פשוט משווקות שוקולדים של מגוון שוקולטיירים,  לרב פחות מוכרים. זה לא בהכרח אומר שהם לא טעימים (בדקנו והם לגמרי טעימים) אבל כמובן שאם תרצו לטעום שוקולד של שוקולטייר נחשב, תרצו להגיע לחנות הספציפית שלו. איך תדעו? מוזמנים להיעזר ברשימה שלנו בהמשך המאמר אבל ככלל אצבע – "פרליני שף" לרב יימכרו ביחידות ותראו תמחור לפרלין בודד. בחנויות האחרות, ימכרו לפי משקל. 
  • מעורבות בתהליך הייצור – אמני השוקולד היותר נחשבים מעורבים בכל השלבים החל מבחירה אישית של הפולים שישמשו בהכנת הקקאו ועד למוצר המוגמר. הם דוגלים באמונה ששוקולד משובח מתחיל מפולי קקאו מובחרים ושימוש בחומרים איכותיים בלבד בכל שלב ושלב ולכן מפקחים ועושים הכל בעצמם ללא גורמי ביניים. 
  •  קיימות – הרבה שוקולטיירים נחשבים מקפידים על קיימות ואיכות הסביבה והם מדגישים כי נעשה שימוש רק במוצרים שהגיעו מחקלאות שמקפידה על כך. אם אתם שוחרי סביבה והנושא קרוב לליבכם, בדקו מי השוקולטיירים שיותר יתאימו לכם. 
  • תו מלוכה – מספר חנויות שוקולד בבלגיה מתהדרות בתו מלוכה. זה אומר שבית המלוכה הבלגי צורך שוקולד מהמותג הזה ומזמין ממנו שוקולדים לארועים מלכותיים. קבלת תו מלוכה כזה נחשב כמובן כתו איכות. אז אם אתם רוצים לאכול שוקולד כמו בני מלוכה, חפשו את התו. 
 
שימו לב – הכנו לעצמנו רשימה של השוקולטיירים המפורסים והנחשבים (שאותה נשתף פה) ויצאנו לסיור שלנו. לא בהכרח הצלחנו לבקר ולטעום בכל אחת מהחנויות שברשימה. עדיין כללנו אותן כאן לטובת אחרים שאולי כן ירצו לנסות ולהגיע. 

איפה תמצאו ריכוז של חנויות שוקולד בבריסל

אם תרצו לבנות מסלול שוקולד עצמאי בבריסל לא תצטרכו להתאמץ יותר מדי. יש כמה אזורים שבהם ריכוז גבוה של חנויות שוקולד ושוקולטיירים מפורסמים. בנוסף, להרבה שוקולטיירים יש מספר סניפים בעיר כך שתוכלו לבחור באיזה מהם מתאים ונוח לכם לבקר. כמה מיקומים ספציפיים בהם תמצאו ריכוז חנויות שוקולד גדול:

  • הגראן פלאס – הכיכר הגדולה והמרכזית של בריסל היא אתר חובה לכל מבקר ותמצאו בה וברחובות היוצאים ממנה, שפע רב של חנויות שוקולד מכל סוג. ניתן לעשות סיור טעימות של חלק ניכר מהמותגים, בלי לצאת מהאזור הזה בכלל.
  • גלריה דה הוברט – שדרה יוקרתית מקורה, לא רחוקה מהגראן פלאס ובתוכה יש לא מעט מותגי שוקולד נחשבים. אם אתם בבריסל ביום גשום, תוכלו לעשות פה סיור שוקולד נחמד ומקיף למדי בלי להירטב בכלל 🙂 
  • אזור הילד המשתין – אזור שמושך הרבה תיירים ובהתאם גם הרבה חנויות שוקולד מחזיקות סניפים בקרבת האטרקציה.
  • אזור כיכר סבלון הגדולה – פה אמנם החנויות קצת יותר מפוזרות אבל עדיין תוכלו למצוא כאן מספר מותגים מומלצים. 
 
שימו לב – למרות החלוקה הכללית הזו, רב המיקומים האלה מאוד קרובים אחד לשני כך שאין בעיה לשלב. סביר שתיתקלו בכמה סניפים של אותן רשתות. אז אם חשוב לכן לבקר בחנויות שונות, סמנו לעצמכם איפה ביקרתם (או שאולי דווקא תרצו ביקור חוזר באחת החנויות שתתלהבו ממנה באופן מיוחד).

מותגי השוקולד הבלגי שאתם חייבים לטעום

Neuhaus - רוקח של שוקולד

ג'ין ניוהאוס היה רוקח שוויצרי שהמציא את הפרלינים בשנת 1912, שהם בעצם שוקולד שעוטף מלית כלשהי. במקור הוא הגה אותם כדרך להמתיק תרופות על ידי כך שעטף אותן בשוקולד. אשתו המציאה את הבלוטין, אריזה מיוחדת שמציגה ומגינה על השוקולדים. הם משתמשים בקקאו מאקוודור ודוגלים ברכיבים טבעיים מחקלאות ברת קיימא. המותג גם מחזיק צו מלכותי ונחשב לאחד השוקולדים האקסקלוסיביים בעולם. יש למותג ניוהאוס לא מעט סניפים בבריסל כולל בגלריה דה הוברט, הגראן פלאס, וצמוד לפסל הילד המשתין (שם גם תמצאו שוקולדים מעוצבים בקופסת דרדסים. החנות המקורית, ששימשה בעבר כבית מרקחת, פועלת עדיין בגלריה דה הוברט.  זה השוקולד הראשון שטעמנו בסיור שלנו וזו לגמרי היתה התחלה מאוד מאוד טעימה. 

 

Mary - השוקולטיירית הראשונה

מארי דלוק היתה האשה השוקולטיירית הראשונה בבריסל. הסניף הראשון שלה נפתח בשנת 1919. היא שמה לה למטרה לשנות את האופן שבו צורכים שוקולד ובמקום כתרופה להפוך אותו למוצר יוקרה. היא גם היתה הראשונה שקיבלה צו מלכותי לשוקולד שלה. כיום יש למותג 6 סניפים בבריסל, כולל באזור הגראן פלאס ובגלריה דה הוברט. השוקולדים עדיין מיוצרים לפי המתכונים המקוריים. היא מתמחה בפרלינים וטראפלס בעבודת יד, במגוון טעמים ייחודיים.  עיצוב האריזות של מארי אף הוא ייחודי, בסגנון וינטג' עם טאץ' מאוד נשי ויוקרתי. הקופסאות האלגנטיות הופכות את השוקולדים למתנה שכיף לתת (אם הצלחתם לא לאכול אותם בדרך) .  בקיצור החנויות והאריזות יפות וכיף להיכנס אליהן והשוקולדים מעולים – לא לפספס. 

 

Pierre Marcolini - שוקולד הוט קוטור

אחד השוקולטיירים הנחשבים ביותר כרגע. המותג נוסד ב-ב-1995. יש לו מספר סניפים בעיר ובעולם. ייחודו בכך שקונה את פולי הקקאו שלו לא מעובדים, ישירות מהמגדלים. הוא נוסע ברחבי העולם ובוחר בעצמו את פולי הקקאו שישמשו אותו ומפקח על כל השלבים עד למוצר המוגמר. מקור ואיכות הפולים אפילו מצויינת על גבי אריזות המוצרים שלו. משתמש רק בחומרים הכי איכותיים והכל עם דגש על קיימות. החנויות שלו כל כך אלגנטיות שביקור בהן מרגיש כמו ביקור בחנות תכשיטי יוקרה יותר מאשר חנות שוקולד. חוץ מפרלינים תמצאו פה גם גלידה וגם מקרונים משובחים. למרות שהכל נראה נהדר בחנות הזו, טעמנו פה דווקא מקרונים בכמה טעמים והם היו פשוט חלומיים!!  ממליצים לא לפספס את החנות באזור סבלון, הבניין מעוטר כובעים, אין סיכוי שתפספסו. 

 

Frederic Blondeel - יוצר מא עד ת

פרדריק בלונדל הוא מותג יוקרתי קטן יחסית. הוא שם דגש על בחירת פולי הקקאו באופן אישי ושליטה על כל שלבי הייצור של הפרלינים שלו. תמצאו אצלו טעמים קלאסיים לצד טעמים ייחודיים יותר כמו קינמון, פסיפלורה או תה מאצ'ה. מלבד פרלינים תמצאו כאן גם טראפלס וגלידה, הכל בעבודת יד כמובן. החנות שלו די מרוחקת מהאזורים המרכזיים שהזכרנו אבל השוקולדים שלו נמכרים גם בכמה חנויות אחרות שמוכרות פרלינים של אמנים שונים כמו החנות של אליזבת למשל. 

Wittamer - משהו קטן וטוב

עוד שוקולטייר נחשב המחזיק בצו מלכותי לשוקולד שלו. הסניף היחיד של המותג נמצא באזור סבלון. המקום הוא גם חנות שוקולד וגם מכין מאפים. הפרלינים מוכנים טריים במקום מדי יום ולעיתים ניתן להציץ ולראות את תהליך ההכנה.

למרות הצו המלכותי זה אחד המותגים הפחות מוכרים בקרב תיירים. אם תבחרו כן להגיע אליו, אפשר גם לשבת במקום שהוא מעין בית תה נחמד ואלגנטי.

אנחנו לצערנו לא הצלחנו להגיע לסניף שלו ולשלב אותו במסלול שלנו. כנראה נצטרך לחזור לסיור שוקולד נוסף בבריסל 🙂 

Elisabeth - אספנית השוקולד

חנות שוקולד ומתוקים שמציעה פרלינים, עוגות מרשמלו (Melo Cakes), טראפלס, כפיות שוקולד ועוד. תמצאו כאן כל סוג של מתוק שתרצו.   אליזבת לא יוצרים שוקולדים משל עצמם אלא אוספים ומוכרים שוקולדים של אמני שוקולד שונים מרחבי בלגיה. החל מאמנים מוכרים כמו פרדריק בלונדל ועד לאמנים צעירים וחדשים. כל המוצרים בחנות הם עבודת יד ועשויים מחומרים איכותיים. טעמנו הרבה שוקולדים טעימים בסיור שלנו ואליזבת היה אחד הטעימים, אפילו חזרנו לסיבוב שני לטרפלס שמפניה שלהם.  זה המקום לטעום מגוון שוקולדים של שוקולטיירים שונים ואולי אפילו תטעמו שוקולד של אמן מבטיח, רגע לפני שיהפוך לדבר החם הבא בבריסל. 

Leonidas - פרלינים לכולם

מותג שכבר מפורסם ברחבי העולם. לאונידס הוקם לפני מעל 100 שנה ומגוון הטעמים שלהם כולל מעל ל-100 טעמים שונים של פרלינים, טראפלס, מרציפנים וקליפות הדרים. השוקולדים מיוצרים תוך שימוש בחמאת קקאו טהורה ועוד רכיבים טבעיים ואיכותיים בלבד. למותג יש חנויות רבות בבלגיה ובעולם. המוטו שלהם הוא – להפוך את הפרלינים נגישים לכולם.

לא נכנסנו בסיור שלנו כי אנחנו מכירים וטעמנו בעבר. השוקולד שלהם אכן טעים.

Godiva - הכי מפורסם

עוד מותג מוכר ברחבי העולם שכבר הפך שם נרדף למילים שוקולד איכותי. במקור החל כחנות שוקולד קטנה באזור הגראן פלאס בשנת 1926. המייסד, ג'וזף דראפס, קרא למותג גודיבה על שם האגדה על ליידי גודייבה. זה אינו מותג של שף אמן יחיד כמו אחרים שהוזכרו פה אלא מותג המעסיק שפים שונים אשר ממציאים ומכינים את השוקולדים עבורם. מאחר וניתן למצוא את שוקולד גודייבה בכ-80 מדינות בעולם, יש שמעדיפים לא לכלול אותו בסיור שוקולד בבריסל ולהתמקד בשוקולדים שאי אפשר למצוא במקום אחר. לשיקולכם. 

Laurent Gerbaud - טעמים יצירתיים

 אמן גלידה ושוקולד שמכין את השוקולדים שלו בעבודת יד. הוא מתמחה בשילובים מעניינים וייחודיים של טעמים מתוקים וחמוצים. משלב בשוקולדים שלו פירות טרופיים, תבלינים כמו קארי או פלפל. לעיתים ניתן לבקר בחנות ולראות את תהליך ההכנה ואפילו להשתתף בסדנא ולאכול שוקולדים שיצרתם בעצמכם. 

לא יצא לנו לנסות את השוקולדים שלהם, הם ברשימה שלנו לפעם הבאה. 

La Belgique Gourmande - כמעט וילי וונקה

רשת חנויות שוקולד שפזורה ברחבי בריסל. תמצאו בה שפע אינסופי של שוקולדים מסוגים שונים. החנות מרגישה קצת כמו כניסה לתוך חנות הממתקנים של וילי וונקה או חנויות הממתקים המתוארות בהארי פוטר. בכל פעם שנכנסנו, הציעו לנו טעימות בחינם. יש להם גם מארזים ארוזים  מוכנים למתנה. זה מרגיש קצת תיירותי אבל כל מה שטעמנו היה טעים להפליא. והחנות כאמור, יפה ושווה לבקר בה. לא מדובר ביצרנים אלא בחנות שמוכרת שוקולד ממגוון אמני שוקולד. 

Mathilde - לחובבי הארי פוטר

 נתקלנו במקרה בחנות הזו שמציעה גם ואפל בלגי, גלידה, כפות שוקולד וכמובן פרלינים ושוקולדים מכל סוג שהוא. המראה קצת יותר כפרי / עממי ופחות מהודר מחנויות אחרות אבל הם מציעים מגוון מעניין של שוקולדים בעיצובים שונים.  לחובבי הארי פוטר (כמונו) יש להם סט של שוקולדים בהשראת הסדרה. אז אם בא לכם שוקולד בעיצוב של סניץ או שרביט, זה המקום. יש גם שלל כפות שוקולד וניתן לקנות במקום משקה של חלב עם כף כזו וליצור לעצמכם שוקו בשלל טעמים. זו אחת החנויות היותר כיפיות לביקור עם ילדים.

ועוד שווה לבדוק את:

Galler Chocolatier –  ג'אן גאלר היה בנו של אופה שפתח את חנות השוקולדים הראשונה שלו בגיל 21. הוא מפורסם בשילובי הטעמים הייחודיים שלו. לא הגענו לנסות אבל הבנו שכדאי.

BS40 (DARCIS) – נתקלנו במקרה ונמשכנו פנימה כי החנות הציעה מוצ'י, סוג של מתוק אוריינטלי שסיקרן אותנו לנסות. על הדרך טעמנו גם כמה פרלינים. הכל היה מאוד מאוד טעים ושווה ביקור.

מפות ומסלולים

אחרי שהכרנו כמה מהשמות הבולטים של האמנים וחנויות השוקולד של בריסל, כל שנותר הוא לבחור מסלול. עקרונית, אתם יכולים להצטייד ברשימת השמות שסקרנו פה ולבחור את אחד משלושת האזורים שהזכרנו שיש בהם ריכוזים גבוהים של חנויות שוקולד (גראן פלאס, גלריה דה הוברט וכיכר סבלון הגדולה) ופשוט לטייל ולהיכנס לחנויות מהרשימה. 

אבל אם אתם רוצים ממש מסלול מובנה, הנה שניים שתוכלו להשתמש בהם כמו שהם או כבסיס לשינויים:

מסלול שוקולד 1

מסלול שמתחיל בגלריה דה הוברט ועובר דרך כמה מחנויות השוקולד שבתוכה וממשיך אל הגראן פלאס (הכיכר הגדולה) והרחובות שבסביבתם. לחלק מהחנויות יש מספר סניפים לאורך המסלול הזה. (לחצו על התמונה כדי לפתוח את המפה).

מסלול שוקולד 1 - הכיכר הגדולה, גלריה דה הוברט

מסלול שוקולד 2

מסלול שמתחיל בסביבות פסל הילד המשתין וממשיך עד לכיכר סבלון הגדולה. כולל בתוכו גם את מוזיאון השוקולד שאפשר לעשות בו סיור בנוסף לטעימות. (לחצו על התמונה כדי לפתוח את המפה).

מסלול שוקולד 2 - הילד המשתין ועד כיכר סבלון

לסיכום - איך לבנות לעצמכם מסלול שוקולד בבריסל?

חנויות שוקולד בבריסל
  1. תקראו את הסיכומים שלנו על המותגים, השוקולטיירים והחנויות הכי ידועות ומומלצות. נסו לשלב בסיור שלכם  כמה שיותר. אתם מוזמנים להיעזר במפות שלנו או לבנות אחת לעצמכם. אתם גם יכולים סתם לטייל באזורים שהזכרנו ולהיתקל בחנויות מהרשימה.
  2. אפשר ואפילו מומלץ לפצל את הסיור ולא לעבור עשר חנויות ברצף. באכילת הרבה שוקולדים ברצף תאבדו את חוש הטעם ותהנו הרבה פחות מכל אחד. אז פצלו את הסיור על פני היום או על פני כמה ימים. במידה ולא אפשרי לפצל, קחו איתכם חלק מהפרלינים ארוזים ותאכלו מאוחר יותר. העיקר שיהיה קצת מרווח בין טעימה לטעימה כדי שתוכלו באמת להנות מהטעמים.
  3. לחלק מהחנויות יש כמה וכמה סניפים מה שמאפשר לכם גמישות בתכנון לפי מה שנוח ומסתדר במסלול. לא הספקתם להיכנס כשהייתם בגראן פלאס, תיכנסו לסניף ליד הילד המשתין וכן הלאה. אם יש חנויות שיש להן רק סניף יחיד, כמובן שכדאי לתעדף אותן כשאתם בסביבה הקרובה אליהם.
  4. למרות הסעיף הקודם, יש לעיתים סניפים מומלצים יותר. הסניף המקורי של NEUHAUS, הבניין עם הכובעים של מרקוליני. גם אם כבר טעמתם בסניף אחר, לעיתים שווה לפחות לראות את הסניפים האחרים שיש להם סיפור או ייחודיות עיצובית מסויימת.
  5. נסו גם דברים מחוץ לרשימה. יש המון חנויות שוקולדים בבריסל. לא כולן ידועות ומפורסמות. תרשו לעצמכם לנסות ולא להיצמד רק להמלצות של אחרים. אם חנות כלשהי משכה את תשומת ליבכם מכל סיבה שהיא, תנסו. אולי תגלו אוצר. חלק מהחנויות ברשימה שלנו היו סתם תגליות שנתקלנו בהן, ניסינו והתאהבנו. 
  6. לא חייבים לעבור בכל החנויות. כן, כולם טעימים ולכל אחד יש את הייחודיות שלו, אבל כאמור, יש המון חנויות שוקולד וגם אם תנסו לא תספיקו את כולן. גם אם תבקרו רק בכמה שבחרתם או שנקרו לכם על הדרך, זה בסדר גמור. גם סיורים בתשלום לוקחים רק לכ-5-6 חנויות. 
  7. אם אתם לא אניני טעם ומבינים גדולים בשוקולד, סביר מאוד שכמונו לא תרגישו בהבדל מטורף בין שוקולד של אמן מומחה לבין משהו יותר עממי. לא היה שום שוקולד שטעמנו שלא היה טעים בטירוף. מה שכן עשה לנו הבדל בסיור הטעימות היה היצירתיות. מקומות שיותר זכרנו ואפילו רצינו לחזור אליהם היו כאלה שהציעו טעמים ושילובים לא קונבנציונליים. הם אלה שבאמת נחרתו לנו בזכרון. אז אם כבר סיור, תתפרעו ותנסו את הדברים הכי מוזרים – טראפלס שמפניה או פרלינים עם פלפל חריף או כל שילוב אחר שנראה לכם מעניין יותר.  
שיהיה לכם סיור טעים ומוזמנים לכתוב בתגובות מה טעמתם ומה אהבתם 🙂 

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.