מה עושים לגבי כסא בטיחות לרכב או בוסטר בחו"ל? – התניידות עם תינוקות ופעוטות בעולם

אחד האתגרים בנסיעה עם תינוקות או פעוטות, הוא עניין התניידות איתם בחו"ל. מה הכי נכון וכדאי לעשות מבחינת כסאות בטיחות ו/או בוסטר? האם להביא מהבית או שעדיף לשכור ביעד אליו נוסעים? מה העלויות ומה היתרונות והחסרונות של כל אופציה? מוזמנים לקרוא.
נסיעה ברכב עם ילדים
אחד האתגרים בנסיעה עם תינוקות או פעוטות, הוא עניין התניידות איתם בחו"ל. מה הכי נכון וכדאי לעשות מבחינת כסאות בטיחות ו/או בוסטר? האם להביא מהבית או שעדיף לשכור ביעד אליו נוסעים? מה העלויות ומה היתרונות והחסרונות של כל אופציה? מוזמנים לקרוא.

אילוצי התניידות עם תינוקות וילדים

כשנוסעים לחו"ל עם תינוק או פעוט חייבים לתת את הדעת לעניין הנסיעות המתוכננות לנו במהלך הטיול. תינוקות חייבים כסא בטיחות בכל נסיעה ברכב, גם מבחינת החוק אבל חשוב מזה, מבחינת בטיחות. אבל גם פעוטות וילדים קטנים נדרשים ברב המדינות לבוסטר עד גיל, גובה ומשקל מסויים (מומלץ לבדוק את דרישות החוק הספציפיות במדינה אליה נוסעים). 

פתרון אפשרי אחד הוא – להימנע מנסיעות ברכב! לתכנן טיול עירוני ורצוי בעיר שהיא קומפקטית כך שניתן לטייל בה ברגל רב הזמן. לחילופין אפשר לבחור בעיר שבה מערכת תחבורה ציבורית נוחה. ערים כמו פראג, בודפשט, וינה הן כמה דוגמאות לערים בהן טיילנו כמעט רק ברגל.

אבל כמובן שלא ניתן להימנע לנצח מכל טיול שכרוך בנסיעה ברכב. אז מה האפשרויות שלכם כן לצאת לטיול ועדיין לעמוד בדרישות החוק ולשמור על בטיחות הילדים? 

אחלק את ההתייחסות לשניים, מוזמנים ללחוץ ולדלג למה שרלבנטי עבורכם:

 
מוזמנים לשתף את הפוסט:

בוסטרים לפעוטות וילדים

מי ומתי צריך בוסטר בחו"ל?

חגורות הבטחון ברכב מותאמות לגובה של אדם מבוגר. לכן הן אינן בטיחותיות לילדים קטנים שגובהם ומשקלם נמוך יותר ובמקרה של תאונה, החגורה עשויה לפגוע בהם במקום להציל. לכן המטרה העיקרית של בוסטר היא להגביה את הילד ולוודא שהחגורה יושבת במיקום הנכון והבטיחותי עבורו. 

מי צריך?
מומלץ לבדוק את דרישות החוק במדינה הספציפית אליה נוסעים. לעיתים תגלו מקומות שדורשים בוסטר בגיל מבוגר בהרבה ממה שנהוג בארץ. 

איזה סוג טיול?
מי שמתכנן טיול ברכב, בין אם טיול כוכב או טיול מתגלגל, חייב בוסטר לילד. אבל גם אם אתם מתכננים טיול עירוני ובמסגרתו תרצו לנסוע במוניות למשל, יכול להיות שלא תוכלו לעשות זאת בלי בוסטר.

 

מתכננים טיול? מוזמנים לחפש טיסות :

אז מה האופציות שלכם לבוסטר בחו"ל?

1. חברת ההשכרה

אם אתם שוכרים רכב לטיול שלכם, כנראה שתוצע לכם אפשרות להוסיף בוסטר להשכרה שלכם. זה פתרון מאוד קל ונוח אבל הוא גם עשוי להיות פתרון יקר. חברת ההשכרת גובה מחיר יומי להשכרת הבוסטר כך שככל שהטיול שלכם ארוך יותר, כך עלות הבוסטר עולה. 

למה כדאי: 
– פתרון קל ונח
– בטיול קצר, העלות אולי לא משמעותית

למה לא: 
– משלמים פר יום השכרה ויכול לצאת יקר, במיוחד בטיולים ארוכים
– לא נותן פתרון לטיול עירוני כשלא שוכרים רכב

מאיפה רוכשים:
– חברת ההשכרה שלכם

מוזמנים לחפש רכב לטיול שלכם:

2. להביא מהבית

בוסטרים, להבדיל מכסאות בטיחות, הם יחסית קטנים וזולים. בוסטר פשוט ללא גב ניתן לקנות ב30-50 ש"ח. כך שניתן להכניס בוסטר למזוודה שלנו ולקחת איתנו. ואם רוצים לחסוך מקום ועלויות – גם לא חייבים להחזיר אותו! אנחנו אישית השארנו לא מעט בוסטרים בפחי אשפה של שדות תעופה בעולם. אם העלות של לקחת אותו חזרה גבוהה מהמחיר שלו, פשוט תשאירו מאחור.

למה כדאי:
– פתרון זול. מחיר קניה של בוסטר פשוט, די נמוכה.
– פתרון מהרגע הראשון שנוחתים, הבוסטר מגיע איתכם
– טוב לטיול עירוני ולטיול ברכב

למה לא:
– תופס מקום במזוודה על חשבון דברים אחרים
– יכול להוסיף עלות אם למשל תצטרכו מזוודה נוספת בגלל זה או תוספת תשלום כלשהי על מטען חריג

מאיפה רוכשים:
מכל חנות צעצועים, ילדים, סטוק וכו'. 

 

3. בוסטר מתנפח

אין כמו פטנטים שבאים לפתור בעיה, למשל בוסטר מתנפח. מגיע מקופל ובמידות נוחות לאחסון וכשמגיע הרגע להשתמש, פשוט מנפחים אותו ויש בוסטר מוכן לשימוש. השתמשנו בבוסטר כזה במשך כמה שנים וזה עבד נפלא. נוח לשימוש, מתנפח בקלות ובמהירות. קצת צר יותר מבוסטר רגיל אבל עדיין מספיק נח. 

למה כדאי:
– קומפקטי וקל לאחסון ושינוע. לא תופס הרבה מקום במזוודה, יכול להיכנס אפילו בתיק גב.
– פתרון מהרגע הראשון שנוחתים, הבוסטר מגיע איתכם
– טוב לטיול עירוני ולטיול ברכב
– צר מספיק כדי להכניס שלושה כאלה במושב האחורי

למה לא:
– מעט קטן יחסית לבוסטרים רגילים.
– דורש הכנה – צריך לנפח את הבוסטר לפני שאפשר להשתמש בו.
– דורש מעט תחזוקה ופיקוח – כדאי לוודא במהלך הטיול שנשאר מלא באויר ואם לא, אז לנפח שוב.

איפה קונים:
יש כמה חברות שונות שמוכרות בוסטרים מתנפחים. אישית השתמשתי בבוסטר של חברת BUBBLE BUM אבל יש גם אחרים. ניתן לרכוש בארץ ישירות מהחברה אך המחיר בארץ כ-250 ש"ח בעוד שתוכלו להזמין מאמאזון את אותו מוצר בדיוק ב-30$ (משלוח חינם מעל 50$ כך שניתן לרכוש שניים או יותר לעצמכם או להזמין ביחד עם עוד מישהו שצריך).

מוזמנים לראות איך הבוסטר המתנפח עובד:

4. בוסטר מתקפל

עוד פטנט שמציע פתרון מעט שונה, בוסטר מתקפל. אם אתם לא מסתדרים עם ניפוח, פה מדובר בבוסטר שרק צריך לפתוח והוא מייד מוכן לשימוש. הבוסטר הזה לא מגביה את הילד אלא רק מכוון את החגורה כדי שלא תשב על הצוואר של הילד. מבחינת נוחות תפעול, זה נוח להפליא. מבחינת נוחות ישיבה לילד, לא הייתי ממליצה על זה לנסיעות ארוכות אבל לנסיעות קצרות זה אידיאלי. למשל לטיול עירוני אם רוצים להשתמש במוניות זה קומפקטי מאוד וסופר נוח לשליפה ושימוש.

למה כדאי:
– קומפקטי וקל לאחסון ושינוע. לא תופס הרבה מקום במזוודה, יכול להיכנס אפילו בתיק גב.
– פתרון מהרגע הראשון שנוחתים, הבוסטר מגיע איתכם
– טוב לטיול עירוני במוניות ואובר, נשלף ונפתח במהירות.

למה לא:
– לא נוח לנסיעות ארוכות.
– לא מגביה את הילד, רק מסיט את החגורה.

איפה רוכשים:
בוסטר מתקפל הינו של חברת MIFOLD. ניתן לרכוש ישירות מאתר החברה בעלות של כ-300 ש"ח לעומת זאת תוכלו להזמין את אותו בוסטר של אותה חברה, מאמאזון במחיר נמוך בהרבה של 20-30 דולר (משלוח לארץ הוא חינם מעל 50 דולר אז תוכלו לרכוש שניים לעצמכם או להתארגן עם מישהו נוסף שרוצה כזה ולחסוך בעלויות). 

 

מוזמנים לראות איך הבוסטר המתקפל עובד:

5. לקנות ביעד

מאחר ובוסטר הוא לא מוצר מאוד יקר, אפשר פשוט לבדוק איפה ניתן לרכוש כזה במדינת היעד, לקנות כשמגיעים ולזרוק או למסור לפני שחוזרים לארץ. החסרון העיקרי הוא שזה קצת הימור, אם חסר במלאי או סתם לא הצלחתם להגיע לחנות שתכננתם עליה, אתם עשויים להיתקע בלי פתרון ואז לשלם מחיר גבוה יותר. קרה לנו בטיול לגדנסק שתכננו לרכוש בוסטר ולא מצאנו בחנויות בעיר מה שאילץ אותנו לקחת מחברת ההשכרה במחיר יקר.

למה כן:
– זול, נבחר באופציה הזו רק כשיודעים שיש את המוצר במחיר שכדאי לנו
– לא דורש מקום במזוודה, נרכש במדינת היעד ולא חייבים להחזיר איתנו אם לא רוצים

למה לא:
– הימור, יכול להיות שיהיה חסר במלאי, שהחנות תהיה סגורה או כל תקלה בלתי מתוכננת שתשאיר אתכם בלי פתרון.
– לא זמין מיידית – הבוסטר לא לרשותכם מייד עם הנחיתה אלא רק כשתגיעו לחנות
– זמן – צריך להקדיש זמן ללכת לחפש בוסטר במקום להתחיל את הטיול

כסאות בטיחות לרכב לתינוק

עם תינוקות בגילאים הדורשים כסא בטיחות, המצב מעט יותר מורכב. פה מדובר בכסא גדול ויקר כך שהיצע הפתרונות מצומצם יותר

1. חברת ההשכרה
ניתן לשכור כסא בטיחות ישירות מחברת ההשכרה שממנה מזמינים רכב. התשלום יהיה פר יום והעלות יכולה להצטבר לסכום גבוה אבל זה פתרון נוח שלא דורש מכם לשנע כסא גדול ומסורבל. מעבר למחיר המינוס העיקרי הוא עניין הבטיחות, לא יודעים בדיוק איזה כסא בטיחות נקבל, בן כמה שנים הוא ומה עבר עליו. 

יתרונות: קל ונוח
חסרונות: יקר ולא יודעים איזה כסא נקבל ומה מצבו.

2. להביא מהבית
לא פשוט אבל אפשרי. ניתן לקחת את כסא הבטיחות שלנו מהבית לטיול. 
 זה מה שאנחנו אישית עשינו בשנים שהילד נזקק לכסא בטיחות. רב חברות התעופה מאפשרות להסיע כסאות בטיחות לתינוקות. בחלקן אולי יידרש תשלום מסויים אבל בהרבה מהן, לא. הכסא מוטס ככבודה חריגה. מוסרים אותו במעלית שמייד אחרי הצ'ק אין.. רצוי מאוד לעטוף את הכסא בצורה שתגן עליו ותבטיח שלא ילכו לאיבוד חלקים ממנו. אפשר בניילון או בתיק ייעודי שקונים למטרה הזו. העיקר שתוודאו שהכל מחוזק למקום ויגיע בשלום.

יתרונות: הכסא שלנו שבחרנו ואנחנו יודעים שהוא נוח ובטיחותי לתינוק.
חסרונות: מסורבל להיסחב עם כסא בנוסף לעגלה, תיקים ומזוודות. סיכון שהכסא יינזק בדרך או שחלקים ממנו ילכו לאיבוד.
 

שורה תחתונה - מאתגר אך אפשרי

לטיול עם ילדים יש ללא ספק קשיים ואתגרים ועניין ההתניידות איתם והצורך בכסאות בטיחות ובוסטרים, הוא לגמרי אתגר. אבל כפי שניתן לראות, יש פתרונות שיכולים להקל ולהוזיל למרות הכל.  אישית ניסינו את כל הפתרונות, החל מיעדים קומפקטיים שלא דורשים שום התניידות ברכב, דרך לקיחת כסא בטיחות או בוסטר איתנו ועד לשימוש בפטנטים מקלים כמו הבוסטר המתנפח. אז תשקלו מה הכי נכון ונוח עבורכם ותכננו את הטיול המושלם שלכם 🙂 

מוזמנים לחפש רכב להשכרה:

מוזמנים לחפש טיסות :

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.