לטייל שנה בחו"ל? – איך לממן ולהוזיל טיול ארוך בעולם

אם נתקלתם בסיפורים של משפחות שיצאו לטיול של שנה ויותר ותהיתם לעצמכם איך מממנים טיול כזה, המאמר הזה הוא בשבילכם. קיימות מספר אסטרטגיות מרכזיות למימון טיול ארוך. מוזמנים לקרוא עליהן כאן ולבחון אם ומה אפשרי עבורכם.
טיול ארוך בעולם
אם נתקלתם בסיפורים של משפחות שיצאו לטיול של שנה ויותר ותהיתם לעצמכם איך מממנים טיול כזה, המאמר הזה הוא בשבילכם. קיימות מספר אסטרטגיות מרכזיות למימון טיול ארוך. מוזמנים לקרוא עליהן כאן ולבחון אם ומה אפשרי עבורכם.

ההבדל בין טיול רגיל לטיול ארוך

אורכה של חופש משפחתית ממוצעת היא כשבוע שבועיים פלוס מינוס. חופשה רגילה לרב תמומן מהשוטף או מחסכון ייעודי ששמנו בצד עבור החופשה המתוכננת.  הדבר מעט שונה כשיוצאים לחופשה ארוכה של מספר חודשים או אפילו שנים. קודם כל העלויות יותר גבוהות משמעותית. בנוסף, לעיתים יציאה לטיול ארוך באה יד ביד עם הפסקת עבודה כך שאין מקור הכנסה סדיר. מה שאומר שכדי לצאת לטיול של שנה בעולם, צריך לעשות חשיבה מאוד מעמיקה של מקורות המימון שלנו בזמן הטיול.  כאמור יש מספר אסטרטגיות מרכזיות שאותן נפרט להלן  שניתן לעשות כדי לממן טיול כזה.

כמה הערות לפני שניגש לענייני המימון:

  • חשוב לציין שטיול ארוך מציב עוד כמה אתגרים החל מימי חופש ואפשרות להיעדר לאורך זמן מהעבודה, היעדרות של הילדים מלימודים ועד לחיות מחמד שנותרות מאחור ועוד. במאמר הזה אתייחס ספציפית רק לעניין המימון והעלויות הכרוכות בטיול ארוך.
  • ארוך זה עניין יחסי. כמובן שאופן המימון מעט שונה כשמתכוונים לטיול ארוך של חודש לעומת טיול ארוך של שנתיים. אנסה במאמר לתת דגשים להבדלים כאלה הנובעים מאורך הטיול.
  • כמובן שניתן לשלב. אתייחס לכמה הצעות ואפשרויות למימון הטיול. חלקן יהיו רלבנטיות לכם וחלקן לא. גם אם אי אפשר ליישם משהו שהצעתי באופן מלא, זה לא אומר שאי אפשר לעשות זאת באופן חלקי  כדי לתרום למימון הטיול

מוזמנים לשתף את הפוסט:

1. חסכון

לפעמים טיול גדול וארוך הוא הגשמה של חלום וארוע של פעם בחיים. וארוע כזה יכול להצדיק ניצול של חסכון או סכום גדול של כסף שקיבלנו. קיבלתם פיצויים, ירושה, בונוס, מתנה, נפתחה לכם קרן השתלמות או תכנית חסכון כלשהי? זה אולי לא הכי כלכלי אבל לפעמים אם זו הדרך היחידה להגשים חלום, לגמרי מותר לעשות זאת. 

האופציה הזו טובה גם למי שיוצא לטיול של כמה שבועות וגם למי שרוצה לצאת לטיול מאוד ארוך של חודשים או שנה ומעלה. כמובן תלוי בסכום החסכון שיש לכם ומה הוא מאפשר.

יתרון האסטרטגיה הזו – נותן ראש נקי בזמן הטיול. לא צריך להתעסק בעבודה משום סוג ואפשר להיות נטו בטיול עצמו. 

החסרון העיקרי של האופציה הזו היא שהכסף שברשותכם מגדיר את אורך הטיול. כשנגמר הכסף, נגמר הטיול. זה יכול להטיל גם מגבלות על היעד או אופי הטיול. ככל שתבחרו יעד יותר יקר או סגנון טיול יותר בזבזני, כך הכסף יספיק לפחות זמן. 

חסרון נוסף הוא 'שריפת החסכונות'. יש אנשים שיגידו שזה לא חכם לבזבז את אותה ירושה/פיצויים/קרן השתלמות וכו' על משהו מתכלה כמו טיול. שעדיף לחסוך או להשקיע את הכספים. אישית לא בהכרח מתחברת לגישה הזו. בעיני כסף הוא לא מטרה בפני עצמו, הוא כלי להשגת המטרות שלנו. אז אם טיול ארוך בעולם הוא החלום שלכם וזו הדרך היחידה שלכם להגשים את החלום – לכו על זה. 

2. עבודה מרחוק

אחרי שנתיים של קורונה וסגרים, קונספט העבודה מרחוק נשמע הרבה פחות בלתי נתפס מבעבר. רבים הבינו שכמעט הכל ניתן לעשות מרחוק. אז אולי גם את העבודה שלכם ניתן לעשות מרחוק? או שניתן לבצע בה כמה שינויים כדי שהדבר יתאפשר? אנחנו עשינו כמה וכמה שינויים בתחומי העיסוק שלנו שמאפשרים לנו היום להיות גמישים. ונתקלנו באנשים בתחומי עיסוק רבים ומשונים שמבוצעים מרחוק. כולל מקצועות שאולי לא הייתם חושבים שניתן לבצע מרחוק. עם קצת רצון ויצירתיות, תתפלאו לגלות כמה אפשרויות יש.

ברור שאם נוסעים לטייל לא תרצו להיות עסוקים בעבודה כל הזמן. אבל הרבה פעמים ניתן לשלב בכל אופן שמתאים לכם. אפשר להקדיש שעה שעתיים ביום לענייני עבודה ואז לצאת לטייל או להקדיש יום ספציפי לעבודה ובשאר הימים לטייל. כל אחד ומה שנכון לו. במילא בטיול ארוך לא בהכרח תרוצו מאטרקציה לאטרקציה כל רגע. יש הרבה זמן ואפשר לקחת הכל יותר בנחת וברוגע. 

אם פעם נוודות דיגיטלית נחשבה פריבילגיה של בעלי מקצוע מאוד מסויימים, היום יש מגוון די גדול של דברים שניתן לעשות מרחוק.

היתרון – אין עצירה של ההכנסות שלנו עקב היציאה לטיול ויש זרם שוטף של הכנסות תוך כדי הטיול שמאפשר להמשיך לטייל לכל משך זמן שנרצה.

החסרון – עבודה, גם אם היא נעשית מרחוק, לוקחת זמן. צריך להקדיש חלק מזמן הטיול לעבודה וגם להתחשב בשיקולי זמינות ונגישות בעת תכנון המסלול. 

3. הכנסה פסיבית

האופציה הטובה ביותר אך גם היותר קשה להשגה היא לייצר הכנסה פסיבית שאינה תלויה בנוכחות שלכם. הכנסה כזו תמשיך להיכנס לחשבון גם כשאתם מטיילים בנחת בכל מקום. 

איך עושים זאת? יש אינספור אפשרויות בהתאם להעדפות ולמשאבים שלכם.  יש השקעות כספיות שיכולות להניב הכנסה פסיבית (דירה להשקעה, מניות דיבידנד, הלוואות חברתיות ועוד) אבל גם בלי השקעה כספית ניתן לייצר הכנסות פסיביות, לרב זה יהיה כרוך בהשקעה של זמן ומאמץ. דוגמאות להכנסות פסיביות כאלה – תמלוגים, נכסים דיגיטליים, עסקים (אני למשל הפכתי את העסק שלי לכמעט פסיבי לגמרי על ידי שימוש בקבלני משנה).

 חשוב לקחת בחישוב שהקמת אפיק הכנסה פסיבי לרב לוקחת זמן. השקעה כספית דורשת זמן למידה ובדיקת ההשקעה כדי לא ליפול ולהפסיק. פיתוח אפיק הכנסה שלא מהשקעה לוקח לא מעט זמן ולעיתים ייקח גם שנה, שנתיים או יותר לראות מזה כסף. 

עוד דבר לקחת בחשבון הוא שפסיבי זה עניין יחסי. אמנם הכנסות פסיביות לא דורשות עבודה יומיומית אך לרב כן תידרש איזושהי עבודת תחזוקה תקופתית. 

4. להנזיל ולהנציל את המשאבים שהשארנו מאחור

כשאנחנו נוסעים אנחנו משאירים מאחורינו משאבים שיכולים להניב לנו כסף ולתרום למימון הטיול שלנו. 

  • אפשר לסאבלט (אם נוסעים לכמה שבועות/חודשים) או להשכיר את הדירה שלנו (אם נוסעים לשנה פלוס).  (כמובן שחשוב להגן על עצמכם עם חוזה, בטחונות וערבויות).
  • הרבה משפחות שנוסעות לתקופה ארוכה עושות מכירת חיסול של ציוד שלא יזדקקו לו. תתפלאו לגלות כמה דברים מיותרים אנחנו צוברים ומחזיקים. הכסף ממכירת הציוד יכול לשמש אתכם למימון חלק מהוצאות הטיול (בדומה לחסכון שהוזכר בסעיף 1) או לייצר לכם עוד השקעה מניבה (כמו שהוזכר בסעיף 2).
  • לפעמים אפשר להשכיר גם דברים אחרים שברשותנו – רכב, חניה, מחסן ועוד.

זה כנראה לא ישלם את כל עלויות הטיול שלכם אבל זה בהחלט יכול להקטין את העלויות שנותרות מאחור ולהקטין את סך עלויות הטיול.

מכירת חצר

5. מגורים חינמיים

לינה היא אחת ההוצאות היותר גדולות שיש בטיול ארוך, לכן כל אופציה להוזלת עלות זו, תקטין משמעויות את עלות הטיול כולו. יש כל מיני אפשרויות למצוא לינה בחו"ל ללא עלות. כמה דוגמאות לאפשרויות כאלה : 

  • החלפת בתים – אם אתם גרים בארץ בדירה אטרקטיבית ולא השכרתם אותה, אולי תמצאו מישהו שירצה להחליף איתכם דירה לתקופה. היתרון לעומת השכרה הוא שאולי פחות תחששו מנזקים לבית אם אתם מחליפים בתים לעומת סאבלט או השכרה.
  • מגורים תמורת שמירה על בתים ו/או בעלי חיים. יש אתרים או קבוצות שבהם אנשים מחפשים שיבואו לגור בביתם לתקופה מסויימת כדי לטפל בבעל חיים, צמחיה או על הבית עצמו. זה יהיה בחינם או בתשלום סמלי ונמוך. אם התאריכים שלכם נוקשים זה עשוי להיות קשה למצוא אבל אם אתם גמישים, בהחלט אפשרי.
  • מגורים תמורת עבודה. יש מקומות שזקוקים לעזרה ומציעים מגורים בתמורה. אם בא לכם לשהות בחווה תמורת קצת עבודה במקום או במקומות שונים שזקוקים לעזרה – יש אתרים וקבוצות שבהם ניתן למצוא הצעות כאלה. מעבר לחסכון הכספי, זה יכול לספק חוויה מקומית מאוד מעניינת ומיוחדת.

מוזמנים לחפש מקומות לינה לטיול שלכם:

אז איך ניגשים לתכנון פיננסי של טיול ארוך?

מאז שהודענו שאנחנו נוסעים לטיול ארוך קיבלנו המון תגובות של "איזה כיף לכם, גם אנחנו רוצים". נראה שזה חלום שיש להרבה מאוד אנשים. וסוגיית ה"איך מממנים?" היתה אחת השאלות הראשונות שעלו. אז מטרת המאמר פה היא להראות שזה לגמרי אפשרי ויש לא מעט דרכים לעשות זאת. מה שנכון עבורכם יהיה תלוי באורך הטיול, הרכב המטיילים, המשאבים העומדים לרשותכם והעדפות אישיות. אפשר כמובן לשלב אסטרטגיות, לממן חלק מהטיול מחסכון ייעודי שהוקצב לכך וחלק מעבודה מרחוק שתעשו תוך כדי. או כל שילוב אחר. 

רוצים לשאול שאלות בנושא ולהתייעץ איך להוציא את החלום לפועל? מוזמנים לקבוצת הפייסבוק שלנו: 

השתכנעתם ורוצים גם? מוזמנים לחפש טיסות :

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.