שבוע בהלסינקי עם ילדים עם גיחה קטנה לטאלין

הלסינקי היא לא יעד מאוד מוכר ופופולרי בישראל אבל כשאנחנו מחפשים לאן לטוס אנחנו אוהבים לחפש הזדמנויות טובות יחד עם יעד שמעניין לנו לבקר בו. כך יצא שביולי 2016 הגענו להלסינקי עם הילדים לשבוע. גילינו עיר קטנה, נעימה ונוחה להתניידות עם ילדים בעגלה. מצאנו בה שפע אטרקציות כיפיות לכל המשפחה. אפשר גם לצאת ממנה לטיולים בפינלנד או במדינות שכנות. כך או כך, זה לגמרי יעד לטיול מיוחד ששווה לכם לשקול. מוזמנים לקרוא את המסלול שאנחנו עשינו.

שבוע בהלסינקי עם ילדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

הגעה: טיסה ישירה מתל אביב לקרקוב עם חברת FINAIR.

הרכב נוסעים: זוג + שני ילדים בגילאי 12 ו-4.

תחבורה: בעיר התניידנו בעיקר ברגל ובמעבורות. משדה התעופה לקחנו מונית לעיר.

לינה: מלון Scandic Grand Marina שהיה קרוב לטרמינל השיט של הלסינקי ומרחק הליכה קצרה לשוק ולמרכז העיר. המלון היה נוח ונעים ואנחנו בהחלט ממליצים עליו. מלון נוסף עליו חשבנו הממוקם לא רחוק, אולם לא היו בו מקומות, הינו מלון שממוקם בתוך בית כלא לשעבר (כולל סורגים …)- מלון Katajanokka.

יום 1 - יוצאים להכיר את הלסינקי

את היום הראשון הקדשנו לשיטוט חופשי בעיר. לא רחוק מהמלון ישנו גלגל ענק וגם שוק שבו דוכני אוכל ודברי אמנות מסוגים שונים. גיא פינק את עצמו במיקס פירות יער שהיה כה טרי ומוצלח שהקפדנו לקחת כזה גם בכל הימים הבאים. אם לוקחים אוכל בדוכנים, מומלץ להיזהר מהשחפים שעפים סביב ומנסים לגנוב את האוכל היישר מהידיים שלכם. בכל אופן נעים לשבת כאן על ספסל עם או בלי נשנוש קל ולצפות בכל המעבורות, סירות וספינות בגדלים שונים מכל הכיוונים.

ממשיכים לטייל ואחרי שעוברים את השוק מגיעים למזרקה יפה ולאחריה נפתח פארק Esplanadi ובו שדרת עצים שחלקם מקושטים בעת הביקור שלנו בבדים אדומים עם נקודות לבנות. לא ידוע לנו מאיזו סיבה זה שם אבל זה נותן מראה מעט אגדתי לכל השדרה. הפארק גם משופע בפסלים דקורטיביים ובתי קפה נעימים.

ממשיכים לטייל עד למרכז העיר. בין המבנים היפים שאנו רואים ישנה גם הקתדרלה המרכזית של הלסינקי, אחת האטרקציות הידועות בעיר. גם בניין הרכבת יפיפה מבחוץ ומבפנים. בתוך המבנה יש גם מודלים נוסעים של רכבות מיניאטוריות שריתקו את בן ה- 4 שלנו.

בדרך חזרה לכיוון המלון אנו עוברים ליד כנסייה יפיפייה שניצבת על מעין גבעה סלעית ולה גג עם צריחים בצבע ירוק. זוהי כנסיית Uspenski הבנויה בסגנון רוסי , או כמו שאנחנו קראנו לה – הכנסייה הירוקה 🙂 רואים את הכנסייה הזו ממרחקים ומקרוב היא אפילו יותר יפה ומרשימה.

יום 2 - מבצר סאומולינה

מגיעים שוב לכיכר השוק ומשם לוקחים מעבורת למבצר סאומולינה (Suomenlinna), אחת האטרקציות הפופולריות בעיר.

אם אתם עם תינוק או ילד בעגלה כדאי לדעת שהילד והורה מלווה אחד נוסעים בחינם. השייט עצמו קצר, פחות מחצי שעה וישנה מעבורת כל 20 דקות בערך.

מבצר סאומולינה הוא מבצר נחמד מאוד. מדובר במצודה ימית ענקית המשתרעת על פני כ-6 איים ובתוכה מוזיאונים שונים, לעתים מתקיימים גם אירועים במקום אך לא היו כאלה בעת הביקור שלנו. יש באי גם כמה גני משחקים נחמדים מאוד שהילדים נהנו לשחק בהם.

אנחנו עשינו טיול ברחבי המקום, ראינו את החומות והתותחים העתיקים שמפוזרים סביב, ביקרנו במוזיאון צעצועים, האכלנו ברווזים ונהנינו מהנוף הימי שמסביב ומהאווירה הכיפית והנעימה. היו לאורך מסלול הטיול מקומות בהם המקומיים גם נכנסו לשכשך במים, עבורנו המים היו קרים מדי והסתפקנו בהתבוננות.

את המעבורת שחוזרת להלסינקי ניתן לקחת מכמה נקודות שונות על האי, כך שאחרי שמתעייפים מההליכה המרובה, אין צורך לחזור הכל חזרה, פשוט מגיעים לתחנה הקרובה וממתינים שם למעבורת.

יום 3 - פארק שעשועים ליננמאקי

בהלסינקי יש פארק שעשועים שנקרא ליננמאקי (Linnanmaki). הוא לא מפורסם כמו פארקים אחרים באירופה ולכן הגענו אליו ללא ציפיות גדולות והופתענו מאוד לטובה! לא מדובר על פארק ענק אבל לחובבי האקסטרים יש מתקנים ברמה גבוהה מאוד (או אם תשאלו אותי – מפחידים!!), חלקם דברים שלא ראינו מעולם בפארקים אחרים שהיינו. הגדולה שלנו התמוגגה מאושר. את המתקן בסרטון הבא עשתה הבת שלנו 4 פעמים – אנחנו ממליצים על כדורים נגד בחילה לצופים…

ולקטנים? יש כ-10 מתקנים שווים ביותר שמיועדים לילדים הקטנים יותר והם לגמרי בחינם! קרוסלות, רכבות, ספינת פיראטים קטנה ועוד. בנוסף חלק מהמתקנים בתשלום גם יכולים להתאים לילדים קטנים. כיוון שכך רכשנו לילדה כרטיס יומי ב- 39 יורו שמקנה לה עליה חופשית לכל המתקנים ועוד כרטיסיה עם 6 "ניקובים" ב- 39 יורו שיכולה לשמש את שאר בני המשפחה (מה שאפשר לגיא לעלות עם אלמוג למתקן או שניים וגם לאלון לעלות למתקן או שניים שלא היו חלק מהמתקנים החינמיים).

בסופו של יום הילדים כל כך נהנו שממש התבאסו שנגמר וצריך ללכת. מזל שבפארק מציעים דיל שבו אם רכשת כרטיס אתה יכול לקבל כרטיס יומי ליום הבא במחיר של כ-10 יורו. החלטנו לזרום ולרכוש כרטיס גם ליום המחרת. ההגעה אל הפארק באוטובוס היוצא מהכיכר שליד השוק המרכזי.

יום 4 - אקווריום ועוד קצת פארק שעשועים

חזרנו ללינמאקי והתפצלנו. גיא והילדה הלכו שוב לכל המתקנים שהיא התלהבה מהם ורצתה לעשות שוב. אני והילד הלכנו לאקווריום שמצוי בתוך הפארק.

האקווריום היה די מאכזב. קטן ודל וכבר ראינו טובים ממנו בהרבה. כך שמיצינו יחסית מהר והצטרפנו לאחרים בפארק השעשועים.

עם כרטיס לילדה במחיר זניח ומספיק מתקנים חינמיים מצויינים לילד, יצא יום של כיף גדול לילדים במחיר ממש נמוך. אם יש לכם אפשרות להקדיש יומיים לפארק שעשועים (וילדים ו/או מבוגרים שממש אוהבים ונהנים מזה), הדיל הזה בהחלט מומלץ.

יום 5 - שיט במעבורת לטאלין, אסטוניה

ביום הזה החלטנו לעשות שיט באחת המעבורות הרבות שיוצאות מהלסינקי. היו כל מיני אופציות ובחרנו לשוט לטאלין באסטוניה. טרמינל השיט היה ממש סמוך למלון שלנו. בדקנו אונליין את שעות ההפלגה והגענו מוקדם בבוקר לזו שבחרנו, בחברת VIKING. המעבורת היא בעצם ספינה גדולה בת כ-6-7 קומות ובה שפע רב של פעילויות. קומת ספא, קומת מסעדות, קומת חנויות, קומת קזינו. יש גם חדרים ללינה עבור שיוטים שאורכים יותר מיום, בשיט שלנו זה לא היה נחוץ כי הוא ארך רק 3 שעות. כיוון שהיינו עם ילדים, בילינו את רב זמננו בקומת המשחקים. בקומה היו מספר חדרים ובכל אחד סוג שונה של פעילות לילדים. חדר לגו, חדר עם בריכת כדורים, חדר עם מתנפחים, חדר עם משחקי וידאו, חדר קולנוע, מיני-גולף ועוד. שפע מטורף של פעילויות לילדים. כך שלא רק שהשיט חלף ביעף, אלא כשהגענו בקושי הצלחנו לשכנע את הילדים לרדת מהאוניה.

העיר העתיקה של טאלין מרוחקת כ-10 דקות הליכה מטרמינל השיט. מדובר בעיר ציורית וקסומה ולמרות שהיינו בה לביקור קצר של כמה שעות בלבד, התאהבנו בעיר וללא ספק נחזור שוב. העיר מזכירה קצת את פראג אבל בכל זאת שונה. מה שכן, לא מומלץ להסתובב בה עם עגלה. הרבה עליות, מדרגות וריצוף לא ידידותי לגלגלים. באחת הכיכרות נתקלנו בשוק אמנים מקומי עם דברים מקסימים. המחירים בטאלין ממש זולים ובמיוחד לעומת הלסינקי. למעשה הסתבר לנו שאנשים פשוט מגיעים לטאלין במעבורת עם מזוודות ריקות וחוזרים להלסינקי עם סטוקים של שתיה קלה, בירות ועוד כל מיני.

סביב השעה שש יצאנו חזרה על המעבורת לכיוון הלסינקי. הפעם בדקנו גם את קומת המסעדות שבה היה מבחר של מסעדות מסוגים שונים וטווחי מחירים שונים. בהמשך הקומה היו גם הפעלות לילדים אבל שלנו לא מצאו בהן עניין ואחרי האוכל חזרנו לקומת המשחקים.

יום 6 - כנסיית הסלע של הלסינקי

התחלנו את הבוקר בטיול לכנסיית הסלע המפורסמת של הלסינקי (Temppeliaukion). כדי להגיע אליה הלכנו קודם לכיכר שליד השוק ומשם לקחנו חשמלית מס' 2 לכנסייה. הכנסייה הזו לא דומה לשום דבר שאי פעם ראינו. מדובר בכנסייה שכמו ששמה מרמז, חצובה בתוך סלע. מעל שטח הכנסייה שנחצבה בסלע מונח גג דמוי כיפה. הכניסה לכנסייה היא בשעות ספציפיות והביקור מוקצב בזמן. עד שהגיע זמן הכניסה שלנו, התרשמנו מבחוץ מהסלע שהוא הכנסייה. המקום הוא גם אתר פופולרי בקרב מתחתנים ובזמן ביקורנו שם ראינו מספר פמליות של חתן, כלה, שושבינים, שושבינות וכו' שמצטלמים במקום ואף עורכים את טקס החתונה בכנסיה.

בתוך הכנסייה אפשר להתרשם מקרוב מקירות הסלע, מעוגב גדול שיש שם וכמן כן תזמורת חיה ניגנה קטע קצר במקום שאיפשר להתרשם מהאקוסטיקה המיוחדת בכנסיה. בתום הזמן המוקצב מוציאים את כולם החוצה ומכניסים את הקבוצה הבאה.

בהמשך היום טיילנו עוד ברחובות העיר. ההליכה והגענו עד לפארק גדול בלב העיר עם תצפית נחמדה לעיר ולנמל, שם הילדים נהנו לשחק בגינת משחקים נחמדה ( Tahtitorninvouren Puisto). לא נתקלנו בהרבה גני משחקים לילדים בהלנסיקי אז נתנו להם להוציא שם קצת אנרגיה. בדרך חזרה לכיכר השוק וקרוב לקו המים נתקלנו במבנה לבנים שהסתבר כי הוא שוק מקורה (Vanha Kauppahalli) ובתוכו שפע של דוכני מזון מסוגים שונים. אפילו דוכן חלבה מצאנו שם לשמחתו של חובב החלבה הצעיר שלנו שפרץ בקריאות שמחה.

יום 7 - טיול מחוץ לעיר לעיירה פורוו בפינלנד

כיוון שאף פעם לא היינו בפינלנד, חשבנו שיהיה נחמד לעשות טיול אל מחוץ לעיר ולראות קצת מהנופים הכפריים של המדינה. כך יצא שעלינו על אוטובוס מהתחנה המרכזית ונסענו כשעה אל העיירה פורוו (Porvoo) שבפאתי הלסינקי. מדובר בעיירה ציורית יפיפיה שניתן להגיע אליה גם בסירה.

בעיירה החמודה הזו ראינו שפע של בתים צבעוניים, סירות מסוגים וגדלים שונים, טיילת נחמדה, ברווזים וברבורים. הכל מסביב כל כך ירוק ויפה ופסטורלי. בהחלט עושה חשק להמשיך ולגלות את פינלנד בטיול נוסף.

תובנות ומסקנות

כמה נקודות שהופכות את הלסינקי ליעד שווה ביקור לדעתנו:

• מזג האוויר ביולי נהדר. סביב עשרים וקצת מעלות ביום ויותר קריר בערב. תענוג למי שסובל מהקיץ הישראלי הלוהט.
  • יש אינספור שעות אור אז אפשר לטייל עד מאוחר אם רוצים. גם כשהיינו בחוץ בעשר וחצי בלילה זה הרגיש כמו אמצע היום (אולי יכול להיחשב כחסרון כי הילדים לא מאמינים שלילה ולא מוכנים ללכת לישון).
  • מרכז הלסינקי קומפקטי למדי, מה שמאפשר לטייל ברגל בנוחות. אם בכל זאת מתעייפים ורוצים להיעזר בתחבורה ציבורית היא נגישה ונוחה מאוד. חשמליות הן הדרך הנוחה ביותר לטעמנו. יש גם מטרו שלא השתמשנו בו. עם עגלה היה יותר נוח לעלות לחשמלית ולהגיע לכל מקום בקלות.
  • ידידותית לילדים – ילדים עד גיל 7 לא משלמים כמעט בשום מקום. תחבורה ציבורית, כניסות לאתרים ואפילו פארק שעשועים, הכל חינם. בנוסף, אם נוסעים עם עגלה אז גם מבוגר אחד נוסע חינם. זה נכון גם לשיט לאי סאומולינה וגם בתחבורה הציבורית בעיר עצמה.
  • פעילויות לילדים – יש בעיר מספיק פעילויות שיעסיקו את הילדים למשך לפחות שבוע. פארק שעשועים, מוזיאון מדע, גן בוטני, אקווריום ועוד. (אנחנו לא עשינו את כל האטרקציות שיש לעיר להציע לילדים, זרמנו עם מה שהילדים רצו לעשות).
  • נקודת מוצא ליעדים נוספים. מהלסינקי ניתן לשוט לערים אחרות בפינלנד וכן ניתן לשוט במעבורות/ספינות למדינות קרובות כמו אסטוניה, שבדיה, רוסיה ועוד. כך ניתן להנות גם מחוויית השיט (ראו פירוט במסלול שלנו) וגם מהכרת מקומות נוספים ושונים.
חסרונות:
  • העיר לא זולה. מי שמתכנן שופינג, זה לא היעד האידיאלי לעניין.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.