מקומות לינה מומלצים באיסלנד למשפחה עם ילדים

טיילנו שבועיים באיסלנד עם הילדים. בגלל אופי הטיול, כטיול מתגלגל, עברנו בין לא מעט צימרים ומלונות. היו לנו קריטריונים ותנאים בסיסיים שהגדרנו כנחוצים להרכב המשפחתי שלנו ורב המקומות בהם שהינו, אפילו עלו על הציפיות שלנו. אז משתפים פה את הקריטריונים לפיהם בחרנו מקומות לינה וכמובן מה אהבנו ומה פחות.
איסלנד
טיילנו שבועיים באיסלנד עם הילדים. בגלל אופי הטיול, כטיול מתגלגל, עברנו בין לא מעט צימרים ומלונות. היו לנו קריטריונים ותנאים בסיסיים שהגדרנו כנחוצים להרכב המשפחתי שלנו ורב המקומות בהם שהינו, אפילו עלו על הציפיות שלנו. אז משתפים פה את הקריטריונים לפיהם בחרנו מקומות לינה וכמובן מה אהבנו ומה פחות.

מקומות לינה באיסלנד למשפחות

לחיפוש מקומות לינה אחרים:

Booking.com

הקריטריונים שלנו לבחירת מקומות לינה

הרכב המטיילים שלנו היה שני מבוגרים ושני ילדים בגילאי 17 ו-9. הטיול שלנו היה טיול מתגלגל שבו עברנו מקומות לינה מדי יום יומיים. הקריטריונים שכיוונו אותנו היו:

  1. מקומות לינה עם שירותים פרטיים. בהרבה מקומות לינה באיסלנד השירותים הם ציבוריים ומשותפים. לנו זה לא התאים. זה צמצם מאוד את המבחר.
  2. צימרים או מלונות. פסלנו אתרי קמפינג. רצינו תנאי מגורים מינימליים של חדרים או דירות מסודרות.
  3. מיטות נוחות לילדים, זה אומר מיטות רגילות ולא ספות נפתחות. בהרבה מקומות חדר משפחתי מתייחס לספה נפתחת עבור הילדים. זה לא הכי נוח ורצינו עבורם מיטות רגילות. קומותיים גם עבר אותנו אבל מיטה עם מזרן. שיהיה להם נוח.
  4. עדיפות לדירות עם מטבח. ידענו שמסעדות באיסלנד יקרות למדי ורצינו שתהיה לנו האפשרות להכין אוכל בבית. בפועל היו ימים שכן בחרנו לאכול בחוץ בכל מקרה, אבל היתה לנו האפשרות להחליט מה מתאים לנו והרבה פעמים כן הכנו אוכל לבד והיה כיף לעשות ארוחות משפחתיות וביתיות.
  5. מרווח. נסענו לטיול ארוך. בילינו המון שעות ברכב כולנו יחד. אז השתדלנו למצוא מקומות לינה שיאפשרו לנו קצת ספייס. מרווח ואולי קצת פרטיות. צימרים עם שני חדרי שינה איפה שהתאפשר או לפחות אחד גדול. 

לפירוט המסלול שלנו ופוסטים נוספים עם המלצות לגבי טיול באיסלנד:

מיקום – כארבעים דקות נסיעה משדה התעופה קפלוויק. 

מה המקום מציע למשפחות? המלון מציע חדר משפחתי שהוא בעצם דירה די מרווחת עם סלון, מטבח, שני חדרי שינה ושני חדרי אמבטיה/שירותים. יש גם ארוחת בוקר שמוגשת מדי יום והיא די מגוונת ונחמדה.

מה אהבנו?

  • את המרווח. בטיול כזה שנמצאים כל הזמן ביחד, נחמד להגיע למקומות שבהם יש יותר מקום ולא מצטופפים בחדר אחד בלי טיפה פרטיות.
  • את ארוחת הבוקר הנחמדה.
  • את השירות האדיב. עזרו לנו בהמלצות על מסעדות ועל הסביבה והיו מאוד נחמדים. 

מה פחות? יש חדרי שינה נפרדים ואפילו מרוחקים יחסית זה מזה, אבל אין דלתות. אז הפרטיות מוגבלת. בנוסף, בגלל נהלי קורונה אין כלל כלים במטבח וצריך לבקש מהקבלה ציוד שרוצים (צלחות, כוסות, סירים וכו'). לא בעייתי אבל זה לא כתוב אז אם לא שואלים אפשר פשוט לחשוב שאין אופציה ובעצם לא לנצל את האפשרות לבשל בדירה.

מה בסביבה? יש כמה מסעדות נחמדות בסביבה הקרובה. יש גם כמה סופרים גדולים שפתוחים עד מאוחר (יחסית לאיסלנד) ואפילו סופר קטן של 24/7

מיקום המלון מאוד נוח לטיול באזור מעגל הזהב וסביב רייקיאוויק.

לינק – מלון HRAUN

מיקום – חצי האי סנייפלסנס

מה המקום מציע למשפחות? , המלון די מבודד נוסעים אליו בשבילי עפר בין הרים. סביר שתחשבו שהלכתם לאיבוד עד שפתאום תגיעו ליעד. חדר משפחתי קטן וכפרי. כולם בחדר אחד. על המיטות חיכו לנו מגבות מקופלות לצורת ברבורים. למלון יש מסעדה שמציעה ארוחת ערב בתשלום אבל ההיצע די מוגבל ואנחנו לא מצאנו שם כלום אז נאלצנו לנסוע שוב את כל הדרך הפתלתלה לעיירה הקרובה. 

מה אהבנו?

* את העיצוב הכפרי החמים והנעים

* את הנוף מסביב והשקט

* מקום מבודד וחשוך ומושלם לצפיה בזוהר הצפוני (לנו היו עננים ביום בו שהינו כאן, אבל אולי לכם יהיה יותר מזל)

מה פחות? 

* הדרך למלון על שבילי כורכר, לנו היה רכב 4X4, לא יודעת כמה נעים לנסוע כאן עם רכב רגיל. בשעות החשיכה, גם לא נסיעה אטרקטיבית.

* ארוחת הערב די מצומצמת עם היצע מוגבל לילדים. כדאי לבדוק מראש את התפריט ואם לא מתאים לכם, לאכול לפני שמגיעים

מה בסביבה? כלום. המלון על הר באמצע שום מקום. לעיירה הכי קרובה יש נסיעה של כחצי שעה לפחות.

לינק – Hotel Stundarfridur

מיקום – הפיורדים המערביים, העיירה Ísafjörður

מה המקום מציע למשפחות? בית דו קומתי פלוס מרתף. יש מטבח מרווח ומאובזר, סלון עם מקרן מסך וארונית עם סרטים. בקומה העליונה יש שני חדרי שינה וחדר אמבטיה די גדול. בקומת המרתף יש מכונת כביסה ומייבש וגם כמה שולחנות משחק. יש חצר עם מתקני ברביקיו ואפילו ארגז חול.

מה אהבנו?

  • את המרווח והתחושה הביתית. מטבח גדול עם כל מה שצריך. שפע של מקום ופרטיות. 
  • את זה שיש מכונת כביסה ומייבש. לגמרי היה אחד השיקולים לבחירת המקום. אפשר לנו לטוס עם פחות ציוד כי ידענו שנוכל לכבס ולהשתמש שוב. 

מה פחות? מדרגות עץ די תלולות. עם ילדים יותר קטנים, הייתי חוששת. ובכלל להעלות מזוודות במדרגות האלה, לא היה הכי נוח. בנוסף, יש רק חדר שירותים אחד והוא בקומה העליונה.

מה בסביבה? מרכז העיירה על שפת הפיורד. מיקום הדירה בשכונה שקטנה ונעימה והעיירה כולה מאוד צבעונית ויפה.  

לינק – Private House with Private Garden

מיקום – הפיורדים המערביים, העיירה Holmavik

מה המקום מציע למשפחות? הדירה הכי יפה שהיינו בה במהלך הטיול שלנו. מאוד מרווחת, מוארת ועם חלונות גדולים שפונים לנוף משגע של ים. סלון ושני חדרי שינה ביניהם חדר הורים גדול במיוחד. חדר אמבטיה, מטבח לא גדול אבל עם כל מה שצריך, שפע של ציוד  לתינוקות (עריסה, כסא אוכל לילדים ועוד. לא רלבנטי עבורנו אבל למי שצריך, יש). יש גם מכונת כביסה ומייבש שזה תמיד שימושי בטיול כזה. ומרפסת גדולה ויפה מול הנוף.

מה אהבנו?

  • את הנוף המשגע המשקיף לפיורד. חלונות גדולים ומרפסת נהדרת.
  • את המרווח והעיצוב של הבית. המון מקום, פרטיות ועיצוב שעושה נעים. 
  • את זה שיש מכונת כביסה ומייבש. 
  • מיקום ממש על הים עם ירידה מהבית אל החוף.

מה פחות? כלום. אהבנו מאוד את הדירה והצטערנו שנשהה בה רק לילה אחד.

מה בסביבה? בעיירה יש כמה מקומות לשתות ולאכול ויש מוזיאון כישוף קטן ונחמד.

לינק –  Beautiful house just 50 m from the sea

מיקום – צפון איסלנד, העיירה Hofsós

מה המקום מציע למשפחות? הדירה יפה ומרווחת עם עיצוב סטייל וינטג' / עתיק שנתן תחושה די ביתית. הדירה יושבת ממש על קו המים ואפשר לשמור את הזרימה והפכפוך. כיף.  יש סלון ושני חדרי שינה . חדר אמבטיה, מטבח די גדול , פינת אוכל  ומרפסת גדולה ויפה מול הנוף.

מה אהבנו?

  • את הנוף. הדירה יושבת ממש על קו המים. הנוף נשקף מהחלונות וגם המרפסת הגדולה.
  • את המרווח והעיצוב של הבית. המון מקום, פרטיות ועיצוב ביתי. 

מה פחות? כלום. אהבנו מאוד את הדירה וגם כאן היינו בשמחה נשארים יותר מלילה אחד.

מה בסביבה? לא היה משהו מיוחד שהביא אותנו לכאן. העיירה פשוט ישבה במיקום נוח על המסלול שלנו בין פנינסולת וטנסנס לבין אזור אקורירי ואגם מיוואטן.

לינק –  Fraendgardur

מיקום – סמוך לעיר אקורירי, ממש בפאתי העיר ובינה לבין אזור אגם מיוואטן.

מה המקום מציע למשפחות? מלון נחמד שמציע חדרים משפחתיים וארוחת בוקר. החדר היה די קטן ובסיסי. חדר אחד לכולנו כך שבלי פרטיות או יותר מדי מקום בכלל. ארוחת הבוקר היתה נחמדה ומגוונת. יש בריכה חמה קטנה בחוץ לשימוש האורחים וכן סאונה. יש גם חדר עם טלסקופ שאפשר לשבת בו ולצפות בשמיים.

מה אהבנו?

  • את ארוחת הבוקר. שהיתה מאוד נחמדה ומגוונת.
  • את השירות האדיב. בלובי הציעו לנו חלוקים כדי שנוכל ללכת איתם לבריכה החיצונית.
  • את הבריכה הטרמית בחוץ. היה תענוג לשבת בלילה קר בתוך בריכה של מים חמים ולצפות בשמיים.
  • את המיקום. בין אקורירי לבין אגם מיוואטן עם גישה נוחה לכמה אטרקציות שיכולנו לעשות אליהן טיולי כוכב ולחזור לכאן לישון.

מה פחות? 

  • את החדר. שהיה קטן וצפוף וגם פנה לאחורי המלון במקום לצד השני שבו היה נוף ים.
  • את העובדה שארוחת הבוקר מוגשת רק עד תשע בבוקר. ממש לא אוהבים לקום מוקדם כשאנחנו בחופשה.

מה בסביבה? מרחק של כרבע שעה מאקורירי, העיר השניה בגודלה באיסלנד שבה מבחר של מסעדות נחמדות, מדרחוב וכנסייה יפה. ומרחק של פחות משעה מאטרקציות כמו אגם מיוואטן, הר געש קרפלה, מבוך פסלי הלבה של דימובורגיר ועוד (מוזמנים לקרוא כאן את המסלול לשבועיים באיסלנד עם ילדים)

לינק –  Hótel Sveinbjarnargerdi

מיקום – העיירה Egilsstaðir בפיורדים המזרחיים של איסלנד

מה המקום מציע למשפחות? בקתה יחסית מבודדת אך עם גישה די נוחה לכביש. סלון, מטבח, שני חדרי שינה. מאובזרת בכל מה שצריך. חדר השינה עם המיטה הזוגית היה קטן והמיטה פחות או יותר תפסה את כל המקום. הרגיש קצת צפוף לנו כאנשים גבוהים ולכן התחלפנו עם הילדים בחדרים. בחוץ היתה מרפסת גדולה עם אביזרי ברביקיו שלא השתמשנו בהם. אבל המרפסת היתה נהדרת לצפיה בזוהר הצפוני.

מה אהבנו?

  • המיקום היה עם גישה מספיק נוחה לרכב ועם זאת מספיק שקט ומבודד כדי להיות אידיאלי לצפיה בזוהר הצפוני. 
  • מרווח ומאובזר בכל מה שהיינו צריכים.

מה פחות? 

  • את החדר הזוגי שהיה צפוף וקטן מדי. כשהמיטה תופסת את כל החדר וצריך לטפס אחד מעל השני כדי להגיע למיטה.

מה בסביבה? מרחק נסיעה קל מעיירה שבה יש סופרים, תחנות דלק ומקומות לאכול.

לינק –  Við-Bót Riverside Cottage

מיקום – העיירה Höfn בין הפיורדים המזרחיים לבין אזור דרום איסלנד. 

מה המקום מציע למשפחות? בקתה קטנה עם סלון, מטבח, שני חדרי שינה קטנים. בנויה בצורה קצת מוזרה, הגישה לחדר השינה לילדים היא מהמטבח. המטבח עצמו די קטן, מרופט ועם ציוד בסיסי שנראה כמו אוסף חפצים שנשארו לבעלים. לא הכי אטרקטיבי לבשל במטבח הזה. המיקרוגל למשל, יושב בסלון.

מה אהבנו?

  • המיקום היה נוח, בין הפיורדים המזרחים לאזור של דרום איסלנד.
  • סה"כ היה מרווח, פחות מדירות אחרות בהן שהינו אבל עדיין דירה עם חדרים נפרדים, סלון וכו'.

מה פחות? 

  • את המטבח שהיה קטן מאוד ומרופט. מצוייד באופן מאוד בסיסי והיה מאתגר להכין שם ארוחת ערב.

מה בסביבה? בHOFN עצמה יש סופרים ומקומות לאכול.

לינק –  Stafafell Cottages

מיקום – העיירה Kirkjubæjarklaustur – דרום איסלנד. 

מה המקום מציע למשפחות? דירה מרווחת ונחמדה מאוד. מטבח גדול, סלון חדר שינה אחד עם מיטה זוגית ושתי מיטות יחיד. (שימו לב, יש במתחם כמה דירות צמודות בגדלים שונים). המיקום של הצימר די מבודד. נוסעים מוקפים בהרים, מפלים ושדות לבה, על כביש כורכר ארוך למדי עד שמגיעים. בצמוד יש גם מפלון קטן ונהר שזורם.

מה אהבנו?

  • כשהגענו המתינו לנו על שולחן המטבח ופל בלגי טרי עם שוקולד ומייפל ופתק ברוכים הבאים מטעם המארחים. עשה לנו ממש טוב על הלב. והוופלים היו טעימים!!
  • האזור מסביב יפיפה. בבוקר יצאנו לטיול רגלי אל עבר המפלון שליד המתחם, בדרך ראינו פטריות צומחות על הקרקע ובכלל כל הדרך עם תצורות הלבה, ההרים והמפלים – מקסים!
  • הדירה עצמה היתה מרווחת. מטבח גדול ומאובזר מעל הסטנדרט. ישנו בחדר אחד משותף אבל הוא היה מאוד גדול ולא הורגשה צפיפות. המיטות היו מאוד נוחות.

מה פחות? 

  • המיקום כאמור מבודד מאוד ונסיעה בכביש עפר. אם אתם בלי רכב שטח, הנסיעה יכולה להיות קצת לא נעימה. כמו כן, אם מגיעים בשעות החשיכה, אין שום תאורה בדרך אז גם לא הכי נעים לנהוג כך.

מה בסביבה? בעיקר נוף. למסעדות או תחנת דלק, צריך לנסוע כחצי שעה פלוס מינוס.

לינק – Dalshöfdi Guesthouse

מיקום – העיירה Hvolsvelli – דרום איסלנד. 

מה המקום מציע למשפחות? בקתה נחמדה בתוך חווה פעילה. תחושה מאוד כפרית. יש מטבח בגודל סביר, סלון ופינת אוכל. שני חדרי שינה. החדר הזוגי היה מעט קטן, עם מיטה שתופסת את כל החדר. חדר הילדים הכיל מיטת קומותיים כשלעליונה לא היה שום מעקה כך שלא הרגיש בטוח לתת לילד לישון שם. אך היתה גם עליית גג שבה עוד שתי מיטות (וגם המון מזרנים, עריסה וציוד נוסף) כך שבסה"כ הסתדרנו לא רע. בחוץ יש ג'קוזי שאפשר למלא ולהפעיל אם רוצים.

מה אהבנו?

  • בקתה נעימה בעיצוב כפרי ומתוק. מאובזר היטב. 
  • בעלי המקום היו אדיבים ונחמדים. היה יום סוער שלא איפשר נו להסתובב והם איפשרו לנו להגיע ולקבל את המקום מוקדם יותר במקום שסתם נסתובב עד שעת הצ'ק אין.
  • הבקתה בתוך חווה פעילה והם מזמינים את האורחים לבוא לצפות בפעילויות החווה. לא הספקנו, אבל נראה נחמד מאוד.
  • יש נוף יפה וירוק בחוץ וגם ג'קוזי. בימים פחות קרים, נראה די מושלם.

מה פחות? 

  • המיטות – במיטת הקומותיים לא היה מעקה למיטה העליונה והעדפנו לא לישון בה מטעמי בטיחות. המיטה הזוגית תפסה את כל החדר והיה צריך לתפס אחד מעל השני כדי לעלות למיטה. יש מיטות נוספות בעליית הגג אבל המדרגות קצת תלולות ולא מתאימים אם הילדים שלכם נוטים לטייל בלילות.
  • יש ג'קוזי ויש חוברת הפעלה עבורו. לנו זה היה קצת מסובך וויתרנו על זה.

מה בסביבה? חווה פעילה. נוסף ירוק ומרגיע. למסעדות ותחנות דלק צריך לנסוע לעיירה הסמוכה.

לינק – Ásólfsskáli CottageHvolsvelli

מיקום – העיירה Hvolsvelli – דרום איסלנד. 

מה המקום מציע למשפחות? דירה מקסימה במרכז רייקיאויק. הדירה ממוקמת בתוך בניין קומות נחמד שנמצא ממש קרוב לתחילת המדרחוב של רייקיאוויק. מרחק הליכה קצרה להמון מסעדות, חנויות ואטרקציות. יש סופר גדול ממש ממול, מתחם אוכל מקורה ועוד. הדירה עצמה מרווחת, מעוצבת ונעימה מאוד. מטבח גדול ומצוייד בכל מה שצריך. שני חדרי שינה, אמבטיה ואפילו מכונת כביסה ומייבש לכל הכביסה שהצטברה לנו.

מה אהבנו?

  • מיקום מושלם. קרוב למדרחוב ולעיר עצמה. ליד סופר והמון המון מסעדות מסוגים שונים. תענוג.
  • מכונת כביסה ומייבש. בזכותם עזבנו את איסלנד עם מזוודות מלאות בגדים נקיים.
  • דירה מרווחת ומאובזרת בכל דבר. שפע כלים ומכשירים במטבח. הכל נראה חדש ומדוגם.

מה פחות? 

  • לדירה אין חניה משלה. מצאנו חניה חינמית די בקלות ברחובות סמוכים ובמרחק הליכה לא רבה, אבל זה עניין של מזל ואולי בעונות יותר עמוסות יכול להיות קשה יותר.

מה בסביבה? הכל! יש כמה מסעדות ממש צמודות לבניין, כולל מסעדה ויאטנמית שחגגנו עליה. יש מתחם אוכל מקורה. כל המדרחוב הצבעוני של רייקיאוויק, הכנסייה המפורסמת ושאר מה שיש לראות בעיר.

לינק –

City Center Luxury Apartment

מצד אחד כיוון שזה טיול מתגלגל, יש נוחות מסויימת בלקבוע מקומות לינה תוך כדי הטיול ולהישאר גמישים. ונסענו מחוץ לעונה כך שלא היה עמוס במיוחד.

מצד שני, כשנוסעים בהרכב משפחתי ובמיוחד אם יש דרישות סף מסויימות שחשובות לכם, היצע המקומות די מצטמצם. אנחנו הזמנו כמעט הכל מראש ועדיין היו אזורים שלא מצאנו בהם בקלות משהו שהתאים לנו.

אז בהרכב והעדפות כמו שלנו, אנחנו לגמרי ממליצים על הזמנה מראש. אפשר להזמין עם אופציה לבטל וכך עדיין לשמור על גמישות מסויימת אם מחליטים לשנות משהו תוך כדי הטיול.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.