איך מגיעים ללונדון – סקירת שדות התעופה של לונדון

בלונדון יש מספר שדות תעופה אליהם מגיעות טיסות בינלאומיות, כולל טיסות מישראל. לכל שדה תעופה יש יתרונות וחסרונות מבחינת סוג חברות התעופה המגיעות אליו, גודל השדה, נוחות הגעה משדה התעופה אל העיר ועוד. אז מה כדאי לכם לדעת על כל שדה לפני שאתם בוחרים את הטיסה שלכם ללונדון? מוזמנים לקרוא.
שדה תעופה
בלונדון יש מספר שדות תעופה אליהם מגיעות טיסות בינלאומיות, כולל טיסות מישראל. לכל שדה תעופה יש יתרונות וחסרונות מבחינת סוג חברות התעופה המגיעות אליו, גודל השדה, נוחות הגעה משדה התעופה אל העיר ועוד. אז מה כדאי לכם לדעת על כל שדה לפני שאתם בוחרים את הטיסה שלכם ללונדון? מוזמנים לקרוא.

איך נבחר באיזה שדה לנחות?

בלונדון יש שישה שדות תעופה עיקריים, מתוכם 4 רלבנטיים למטיילים הטסים מישראל ואליהם נתייחס במאמר זה.

אציין כי לרב אנחנו בוחרים את הטיסה שלנו משיקולים של מחיר, שעות הגעה או חברת תעופה מועדפת ולאו דווקא בוחרים את שדה התעופה. עם זאת, לעיתים זה כן יהווה שיקול להעדפת טיסה אחת על אחרת ושווה להכיר את האופציות על יתרונותיו וחסרוניות של כל שדה.

מוזמנים ללחוץ כדי לעבור ישירות לסקירת שדה התעופה שמעניין אתכם:

1. היתרו
2. לוטון
3. גטוויק
4. סטנסטד
סיכום

1. היתרו

מידע כללי: שדה התעופה המרכזי והגדול ביותר בלונדון. אליו מגיעות רב חברות התעופה הגדולות. לשדה יש 4 טרמינלים המחוברים ביניהם ברכבת/שאטל פנימי. מדובר בשדה סואן ועצום עם טיסות לכל העולם.

הגעה ללונדון: השדה מחובר ללונדון בשלל אמצעי תחבורה:

– רכבת התחתית – קו פיקדילי הותיק וקו אליזבת שנפתח ממש לאחרונה,  מגיעים ממש עד השדה ויש תחנות בכל אחד מהטרמינלים ויביאו אתכם בנוחות למרכז לונדון.
– רכבת – HEATHROW EXPRESS שתביא אתכם לתחנת פדינגטון בלונדון ישירות בתוך 15 דקות.
– אוטובוסים ישירים לתחנת ויקטוריה
– מוניות
– הסעות פרטיות
– אובר

WIFI חינם: יש

טרקלינים:  בהיתרו יש טרקלין בכל אחד מהטרמינלים השונים. ASPIRE בטרמינל 3 ו-5 בעלות של 35 פאונד לאדם כולל שתיה ארוחות קלות שמוגשות במקום, ו-PLAZA PREMIUM בטרמינלים 2 ו-4 שמציעים בין היתר, ארוחות ואופציה למקלחת. השהיה מוגבלת לשלוש שעות.

מלונות בשדה

במידה והטיסה שלכם נוחתת מאוחר בלילה או ממריאה מוקדם בבוקר ותרצו ללון בקרבת שדה התעופה, היתרו מציע לכם כמה אופציות. יש 3 מלונות שממוקמים ממש בתוך תחומי השדה בטרמינלים השונים: 

Hilton Garden Inn London Heathrow – המלון צמוד לטרמינל 2 ובמרחק כרבע שעה הליכה מטרמינל 3. מציע חדרים אטומים לרעש ומרפסת גג ממנה ניתן לצפות על מטוסים ממריאים ונוחתים. 

Aerotel London Heathrow  – בתוך טרמינל 2 ובמרחק 10 דקות הליכה מטרמינל 3. לחלק מהחדרים אין חלונות. שימו לב במידה וזה חשוב לכם.
 
Hilton London Heathrow Airport – מלון 4 כוכבים בסמוך לטרמינל 4. יש שאטלים לטרמינלים האחרים. יש תחנת רכבת ותחתית בסמוך למלון שמהן ניתן להגיע בקלות למרכז לונדון.
 
– מלון 5 כוכבים בסמוך לטרמינל 5. כולל ספא וחדר כושר וגם תצפית פנורמית אל שדה התעופה. קרוב לתחנת הרכבת והתחתית של טרמינל 5 שממנה ניתן להגיע למרכז לונדון תוך כעשרים דקות.
 
בנוסף אם תתרחקו מעט תמצאו עוד לא מעט מלונות במרחק קילומטר או שניים משדה התעופה שלחלקם יש שאטלים אליו וממנו

יתרונות

  • טיסות סדירות – שדה התעופה המרכזי והגדול ביותר בלונדון. אליו מגיעות רב חברות התעופה הסדירות. אם אתם מעדיפים טיסות רגילות ולא "לואו קוסט" סיכוי סביר שתגיעו להיתרו.
  • שעות נוחות – לרב, לחברות הסדירות יהיו גם שעות הגעה נוחות יותר שירוויחו לכם זמן בטיול שלכם.
  • נגישות מצויינת לעיר. קו תחתית שעוצר באתרים המרכזיים של לונדון או רכבת אקספרס מהירה שתביא אתכם לעיר תוך רבע שעה.
  • מחיר התניידות – אם תעדיפו הסעה פרטית, מונית או אובר – ההיצע מהיתרו יהיה גדול יותר והמחיר יהיה נמוך יותר מאשר בשדות האחרים שרחוקים יותר. 

חסרונות

  • התמצאות – שדה תעופה גדול מאוד וסואן. קשה יותר להתמצאות. יש 4 טרמינלים ולפעמים צריך לעבור ביניהם ברכבת פנימית.
  • תורים – שדה תעופה גדול וסואן אומר גם תורים ארוכים יותר בכניסה וביציאה מהמדינה. בפסח האחרון אנשים דיווחו על תורים של מספר שעות במכס של היתרו בכניסה ללונדון בעוד שבשדות הקטנים יותר, חיכו הרבה פחות.
  • מחיר – טיסות סדירות אומר מחירי טיסות יותר גבוהים כך שטיסה להיתרו סביר שתעלו לכם יותר מאשר טיסה לשדות האחרים. 

2. לוטון

מידע כללי: שדה התעופה בינלאומי הנמצא במזרח לונדון במרחק כ-56 ק"מ ממנה. מדובר בשדה קטן ובו טרמינל יחיד, המשמש בעיקר חברות לואו קוסט. מישראל מגיעות לכאן בעיקר חברות EASYJET ו-WIZZ AIR. 

הגעה ללונדון: יש תחנת רכבת בקרבת שדה התעופה ויש שאטל מהשדה אל תחנת הרכבת וממנה. הרכבת תביא אתכם לתחנות St Pancras ,Farringdon, Blackfriars בלונדון. זמן הנסיעה הכולל של הרכבת+שאטל יהיה כ-40 דקות.
כמו כן יש שירות אוטובוסים ישיר מהשדה ללונדון. האוטובוסים ממוקמים ממש ביציאה מהטרמינל. הקווים נוסעים לתחנות פדינגטון ולתחנת ויקטוריה ויש להם עוד מספר תחנות ברחבי לונדון.

WIFI חינם: יש

טרקלינים:  בלוטון תמצאו את טרקלין ASPIRE בעלות של כ-30 פאונד למבוגר. בטרקלין תוכלו להמתין לטיסה שלכם בנוחות וגם להנות משתיה וארוחות קלות. השהיה במקום מוגבלת לעד שלוש שעות.

מלונות בשדה

במידה והטיסה שלכם נוחתת מאוחר בלילה או ממריאה מוקדם בבוקר ותרצו ללון בקרבת שדה התעופה, בלוטון אמנם אין מלונות בתוך השדה אך ישנם מלונות הממוקמים במרחק הליכה קלה ממנו ויש שביל גישה נוח אליהם: 

HOLIDAY INN EXPRESS LUTON AIRPORT – המלון הקרוב ביותר לשדה, נמצא כעשר דקות הליכה מהטרמינל או שניתן להגיע אליו בשאטל. תחנת הרכבת של לוטון נמצאת במרחק 20 דקות הליכה.

IBIS LONDON LUTON AIRPORT – מלון נחמד וזול במרחק עשר דקות הליכה מהשדה. וכ-800 מטר מתחנת הרכבת ממנה יש רכבת למרכז לונדון. 

Holiday Inn London Luton Airport – מלון במרחק עשר דקות הליכה מהשדה ועשרים דקות הליכה מתחנת הרכבת. יש גם חדרים משפחתיים ובר שפעיל 24/7.

Courtyard by Marriott Luton Airport – מלון במרחק כעשר דקות הליכה משדה התעופה. מדובר במלון 4 כוכבים כך שהוא מעט מפואר יותר מהאחרים שהוזכרו כאן.

מעבר למלונות שבמרחק הליכה, תוכלו למצוא עוד מבחר מלונות באזור לוטון במרחק נסיעה קצרה מהשדה (תידרש מונית/אובר/רכב כדי להגיע אליהם) 

יתרונות

  • שדה קטן – טרמינל יחיד. קל ופשוט להתמצא בו.
  • פחות עמוס – אומר פחות תורים בכניסה וביציאה מלונדון
  • מחיר זול – שדה שמשמש חברות לואו קוסט כך שכרטיסי הטיסה שיביאו אתכם לכאן כנראה יהיו זולים יחסית לטיסות המגיעות להיתרו. 
  • מחירי נסיעה – מחירי הסעות פרטיות, מוניות ואובר לשדה התעופה לוטון, יעלו פחות מאשר לגטוויק.

חסרונות

  • נגישות לעיר – יחסית להיתרו וגטוויק, מעט יותר מסורבל. יש רכבת אבל לא מתוך הטרמינל אלא צריך לקחת שאטל עד לתחנה.
  • שעות הגעה – כיוון שמגיעים לפה עם חברות לואו קוסט, פעמים רבות הטיסות נוחתות בשעות הלילה המאוחרות.

3. גטוויק

מידע כללי: שדה התעופה בינלאומי הנמצא בדרום לונדון במרחק כ-45 ק"מ ממנה. מדובר בשדה בן שני טרמינלים המקושרים ביניהם בשאטל פנימי. משמש בעיקר חברות לואו קוסט. מישראל מגיעות לכאן בעיקר חברות EASYJET ו-WIZZ AIR. 

הגעה ללונדון: יש תחנת רכבת המחוברת לטרמינל הדרומי של השדה (יש רכבת פנימית בין הטרמינלים אך בגדול, הטיסות מישראל מגיעות לדרומי במילא). רכבת הגטוויק אקספרס תביא אתכם לתחנת VICTORIA בלונדון תוך כחצי שעה.

WIFI חינם:
יש ל-90 דקות אך מחייב הרשמה

 טרקלינים:  בגטוויק תמצאו מספרים טרקלינים בכל אחד מהטרמינלים. בטרמינל הצפוני תמצאו את טרקלין NO 1 שמציע בר, ספריה וארוחות כלולות בעלות של 34 פאונד לאדם ואת טרקלין PLAZA PREMIUM שמציע תפריט בינלאומי כלול בעלות של 35 פאונד לאדם. בטרמינל הדרומי תמצאו את טרקלין NO 1 שמציע בר, ספריה וארוחות כלולות בעלות של 34 פאונד לאדם וטרקלין נוסף בשם GATEWAY שמציע ארוחות קלות ושהות בעלות של 32 פאונד לאדם.

מלונות בשדה

במידה והטיסה שלכם נוחתת מאוחר בלילה או ממריאה מוקדם בבוקר, תוכלו לבחור ללון במלון במרחק הליכה, ממש בתוך שדה התעופה:

Sofitel London Gatwick – מלון 4 כוכבים יוקרתי ממש צמוד לטרמינל הדרומי של גטוויק (מעבר הליכה מקורה ונוח). מחובר לטרמינל הדרומי במונורייל. 
 
Bloc Hotel London Gatwick Airport – מלון ממש בתוך הטרמינל הדרומי של גטוויק. מאפשר לעשות צ'ק אין למזוודות ערב לפני הטיסה ולהגיע ברגל  לטיסה שלכם.
 
Hampton by Hilton London Gatwick Airport – מלון בטרמינל הצפוני של גטוויק. מקושר לטרמינל דרך מנהרת קצרה. 
 
Hilton London Gatwick Airport – המלון מקושר לטרמינל הדרומי דרך שביל מקורה קצר ולטרמינל הצפוני דרך המונורייל החינמי של השדה שפועל 24/7.

יתרונות

  • שדה לא גדול מדי – שני טרמינלים בלבד המחוברים ביניהם בשאטל פנימי. יחסית קל להתמצאות.
  • פחות עמוס – אומר פחות תורים בכניסה וביציאה מלונדון
  • מחיר זול – שדה שמשמש חברות לואו קוסט כך שכרטיסי הטיסה שיביאו אתכם לכאן כנראה יהיו זולים יחסית לטיסות המגיעות להיתרו. 
  • נגישות – רכבת אקספרס ישירה ללונדון לתחנת VICTORIA
  • זה שדה תעופה מצויין למי שרוצה לטייל בעיר ברייטון. יש מהשדה רכבת ישירה שתביא אתכם לשם תוך 20-30 דקות. אם אתם מתכננים טיול משולב של לונדון ויציאה לכיוון ברייטון וסביבתה, זו תהיה בחירה טובה עבורכם.

חסרונות

  • עלות נסיעה – בשל המרחק מהעיר, עלות של הסעה פרטית, מונית או אובר יקרה יותר יחסית לשדות האחרים. 
  • שעות הגעה – כיוון שמגיעים לפה עם חברות לואו קוסט, פעמים רבות הטיסות נוחתות בשעות הלילה המאוחרות.

4. סטנסטד

מידע כללי: שדה התעופה בינלאומי פחות נפוץ עבור הנוסע הישראלי. לא הרבה טיסות מגיעות לכאן. לרב אלה יהיו טיסות שכר או אם טסתם עם עצירת ביניים כלשהי ביעד שממנו טיסות נוהגות לנחות כאן.  

הגעה ללונדון: יש רכבת אקספרס שמגיעה ללונדון לתחנת ליברפול, תחנה קצת פחות קרובה למרכז לונדון. יש גם אוטובוסים וכמובן הסעות. מוניות שחורות רשמיות לא פועלות משדה זה אז כדי להשתמש במונית תהיו חייבים להזמין מראש (אין מוניות שימתינו בחוץ).

WIFI חינם: עד 4 שעות

טרקלינים: בשדה התעופה של סטנסטד תמצאו את טרקלין ESCAPE שבו תוכלו להמתין לטיסה שלכם בנוחות על ספות ואזורי ישיבה שונים כולל עמדות טעינה. אוכל ושתיה ללא הגבלה. והכל בעלות של 25.5 פאונד לאדם.

מלונות בשדה

במידה והטיסה שלכם נוחתת מאוחר בלילה או ממריאה מוקדם בבוקר, תוכלו לבחור ללון במלון במרחק הליכה, ממש בתוך שדה התעופה:

Radisson Blu Hotel London Stansted Airport – מלון 4 כוכבים ממש בתוך שדה התעופה מרחק כמה דקות הליכה במעבר מקורה.
 
Hampton By Hilton London Stansted Airport – מלון יותר ידידותי במחיר שנמצא במרחק כחמש דקות הליכה מהטרמינל.
 
Holiday Inn Express London Stansted Airport, an IHG Hotel – המלון לא נמצא ממש בתוך השדה אבל די קרוב אליו והוא מפעיל שירות הסעות בתשלום מהשדה ואליו (מומלץ לוודא שהשירות פעיל בשעות ההגעה שלכם).

יתרונות

  • שדה קטן עם טרמינל יחיד. קל להתמצאות.
  • פחות עמוס – אומר פחות תורים בכניסה וביציאה מלונדון

חסרונות

  • מרחק מהעיר – זמן הגעה של כמעט שעה גם ברכבת האקספרס.
  • אין שירות מוניות מהשדה. חייבים להזמין מונית מראש שתמתין לכם בשדה.

סיכום

אם אתם מתכוונים להגיע ללונדון יש לכם מבחר שדות תעופה אפשריים ולכל אחד יש יתרונות וחסרונות. היתרו הוא המרכזי והנגיש ביותר אך הוא גם הגדול והצפוף יותר וגם סביר שטיסות אליו יהיו יקרות יותר. לוטון וגטוויק הם הבסיס של חברות הלואו קוסט כך שהטיסות אליהם יהיו לרב זולות יותר ומול העלות הנמוכה "תשלמו" במועדי טיסות קצת פחות נוחים שלעיתים יחייבו הוספת לינת לילה בשדה תעופה או עלות יקרה יותר לתחבורה אל העיר. לעומת זאת, אם אתם משלבים את הביקור בלונדון עם טיול באנגליה, אז בהתאם ליעד הטיול שלכם, יציאה או חזרה מלוטון או גטוויק יכולות מאוד להתאים ואפילו להקל עליכם. סטנסטד הוא שדה שהסבירות להגיע אליו מעט נמוכה יותר מאחר ואין אליו טיסות סדירות מישראל אך צ'רטרים לעיתים כן ינחתו שם.

אז מה עדיף? אין תשובה חד משמעית. הכל שאלה של עלות תועלת. תשקלו מה חשוב לכם ובדקו מי מהשדות נותן לכם את שקלול העלות תועלת הטוב מכולם.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.