מחזות זמר מומלצים לראות בלונדון

לונדון היא עיר שופעת באטרקציות כמעט אינסופיות ואחת האהובות עלי ביותר היא מחזות זמר. אין ביקור שלי בלונדון שלא יכלול לפחות מחזמר אחד או שניים. אז אילו מחזות זמר כדאי ומומלץ לכם לראות ? אלו ההמלצות שלי.
לונדון היא עיר שופעת באטרקציות כמעט אינסופיות ואחת האהובות עלי ביותר היא מחזות זמר. אין ביקור שלי בלונדון שלא יכלול לפחות מחזמר אחד או שניים. אז אילו מחזות זמר כדאי ומומלץ לכם לראות ? אלו ההמלצות שלי.

מה המחזמר הכי טוב?

בכל זמן נתון מוצגים בלונדון שפע של מחזות זמר. לכל מחזמר יש תיאטרון קבוע ולעיתים המחזמר מוצג שם שנים על גבי שנים. אם תחפשו תמצאו שפע של המלצות על המחזמר הטוב ביותר והמומלץ ביותר אך כמובן שזה עניין סובייקטיבי ותלוי טעם, העדפה אישית והרכב הצופים. יש מחזות זמר שיתאימו יותר למשפחות ואחרים הם למבוגרים בלבד. יש כאלה יותר קלילים וכאלה שמאוד דרמטיים. הייתי בלונדון לא מעט פעמים ויצא לי לראות לא מעט מחזות זמר, את חלקם, ראיתי יותר מפעם אחת. הפירוט שלהלן מתייחס למחזות זמר שאני ראיתי וכמובן לדעתי האישית לגביהם. ראיתם וחושבים אחרת? מוזמנים להגיב בתגובות ולספר על החוויה שלכם 🙂 

לחצו כדי לקפוץ ישירות לקרוא על המחזמר שמעניין אתכם:

רוצים גם? מוזמנים לחפש טיסות ללונדון :

1. פאנטום האופרה

מחזמר ותיק של המלחין אנדרו לויד ובר. המחזמר רץ מאז שנת 1986 ונחשב לאחד ממחזות הזמר המוכרים, מוצלחים ואהובים ביותר. 

הסגנון המוזיקלי הוא פופ עם נגיעות של אופרה. העלילה היא סיפור אהבה טראגי בין מוסיקאי מצולק פנים שחי בצללים לבין בת טיפוחיו, זמרת אופרה צעירה.

שיר הנושא ודאי מוכר לכם ואולי אפילו שירים נוספים. 

למה לראות? מדובר בקלאסיקה. מחזמר שרץ כל כך הרבה שנים ועדיין נחשב לאחד המבוקשים והאהובים ביותר עם מוסיקה בלתי נשכחת שתהדהד לכם בראש הרבה אחרי. אישית ראיתי את המחזמר כ-3 פעמים, שמעתי את הפסקול אינספור פעמים ומוכנה לראות אותו עוד כמה וכמה פעמים. אחד האהובים עליי בכל הזמנים.

למה לא לראות? הסגנון האופראי לא מתאים לכולם. אם אתם לא חובבי שירה כזו, אולי עדיף לבחור מחזמר אחר. 

מתאים לילדים? לא ממש. המוסיקה לא תתאים לכל ילד והסיפור עשוי להיות קצת מפחיד.

2. WICKED - מרושעת

ויקד מציג בלונדון מאז שנת 2006 ונחשב לאחד ממחזות הזמר המצליחים והאהובים ביותר. 

הוא מספר את סיפורה של המכשפה הרעה מהמערב מתוך הקוסם מארץ עוץ. מלבד מוסיקה נהדרת יש בסיפור העלילה המון מסרים ואמירות נוקבות על טוב ורע, שנאת האחר, חברות ועוד.

סגנון מוזיקלי – פופ קליל, משעשע, כיפי ומרגש.

למה לראות? תענוג צרוף לכל החושים. מוסיקה נהדרת, תלבושות ותפאורה, אמירות נוקבות שנותנות המון חומר למחשבה אבל הכל מוגש במעטה של קלילות ופאן. ראיתי כבר 4 פעמים ולא פוסלת לראות אותו פעם נוספת. מחזמר קסום שלגמרי בטופ הרשימה שלי.

למה לא לראות? קשה לי לחשוב על סיבה. אולי רק אם אתם לגמרי לא בעניין של פנטזיה, קסמים וכוחות על.

מתאים לילדים? בהחלט. התפאורה, הקלילות הסיפור שמוצג בתוך עולמות הפנטזיה עם מכשפה ירוקה וקופים מעופפים. 

3. עלובי החיים

שוב מדובר באחד ממחזות הזמר האהובים והמצליחים ביותר. המחזמר רץ כבר מעל 50 שנה מאז שנת 1985. המחזמר מבוסס על הספר עלובי החיים של הסופר ויקטור הוגו המתאר את החיים והעוני בצרפת של המאה ה-19 דרך סיפורם של הגיבורים. יש פה אהבות, אידיאולוגיה, מסרים חברתיים והכל בשילוב מוסיקה נפלאה.

המחזמר כה פופולרי שלעיתים קשה להשיג כרטיסים אליו.

למה לראות? קלאסיקה. מרשים, עוצמתי, אמירות נוקבות שלא ישאירו אף אחד אדיש בשילוב תפאורה ומוסיקה נפלאים.

למה לא לראות? המחזמר מושר מתחילתו ועד סופו. בשונה ממחזות זמר אחרים שבהם יש דיבורים ובין לבין משולבים שירים, כאן השחקנים כלל אינם מדברים, רק שרים. בנוסף, מדובר במחזמר על נושאים קשים וכבדים אז אם אתם מחפשים משהו קליל ומשעשע, זה לא המחזמר הנכון עבורכם.

מתאים לילדים? לא ממש. הנושאים במחזמר מעט כבדים. עוני, זנות, כלא, לחימה ומוות.

4. מלך האריות

מחזמר המבוסס על סרט דיסני באותו השם. אם יש לכם ילדים (וגם אם לא) סביר שאתם מכירים את הסרט וגם לפחות חלק מהשירים.

המחזמר רץ מאז שנת 1999 וגם הוא מופיע באופן קבוע ברשימת המחזות המומלצים והאהובים ביותר. ראיתי אותו פעמיים, פעם עם הבכורה כשהיתה קטנה ובטיול האחרון הלכתי שוב הבן הצעיר, בן ה-11.  

למה לראות? סיפור דיסני קסום כמו שדיסני יודעים ליצור על גור אריות שלומד להתמודד עם אחריות ורגשי אשמה. תפאורה ותלבושות מרהיבות, מוסיקה נהדרת ובאופן כללי מחזמר כיפי ומהנה לכל המשפחה.

למה לא לראות? אם אתם פחות חובבים סיפורי דיסני או אם אתם מחפשים יותר עומק.

מתאים לילדים? הכי מתאים שיש. זו לרב ההמלצה הראשונה שיקבלו הורים שמחפשים מחזמר לקחת אליו ילדים. הסיפור לרב מוכר להם, תלבושות מרהיבות של שלל חיות ומוסיקה קלילה וכיפית. אפילו הכיבוד מוכוון לילדים ומציע פופקורן. קחו בחישוב שאם תצטרכו כרית הגבהה לילדים, גובים פה תשלום עבורה (במחזות אחרים שהיינו, נתנו ללא תשלום). 

5. פרוזן

אחד הסרטים הכי מצליחים של דיסני שבאופן טבעי הפך גם למחזמר מצליח. מחזמר יחסית חדש על הבמות

למה לראות? אם אהבתם את הסרט ואת השירים בסרט, כנראה שתהנו גם מהמחזמר. התפאורה והאפקטים המיוחדים היו מהמרהיבים והמרשימים ביותר שיצא לי לראות. שיר הנושא LET IT GO היה פשוט וואו אחד ענק.

למה לא לראות? אם אתם לא חובבי דיסני בכלל או הסרט הספציפי. בנוסף, המחזמר פופולרי מאוד בקרב ילדים וזה הורגש גם מבחינת רעש באולם בזמן המופע. אם לא בא לכם לשמוע ילדים מדברים או בוכים, לכו למופע אחר או לפחות השתדלו להגיע לפרוזן בהצגות ערב ובאמצע השבוע (לא בחגים וחופשות בית ספר כמובן).

מתאים לילדים? מאוד. אחד ממחזות הזמר שראינו בהם הכי הרבה ילדים בקהל כולל המון ילדות בתלבושות אנה ואלזה. השילוב של עלילה מוכרת ואהובה עושה את ההצגה הזו לקלה להבנה גם עבור ילדים שאינם דוברי אנגלית.

5. ספר המורמונים

מדובר במחזמר די בוטה וחתרני שמספר על שליחי דת שמגיעים לאפריקה להפיץ את משנתם. 

מציג מאז שנת 2011 והוא נחשב מחזמר שלא בהכרח מתאים לכולם.

למה לראות? אם אתם אוהבים קומדיה בועטת ונשכנית ולא נרתעים משפה בוטה, אתם תהנו מאוד. צחקנו המון והיו גם אמירות על דת, אמונה והתנשאות על אחרים ששולבו בתוך התוכן המשעשע.

למה לא לראות? כאמור, שפה בוטה מאוד. המוסיקה היא לא בהכרח הצד החזק ואין פה שירים שנחרתו לי יותר מדי בראש. כן זכור לי לי שצחקתי ונהניתי בלי סוף, אבל המוסיקה היא לא העיקר פה.

מתאים לילדים? ממש ממש לא. 

7. מאמא מיה

מדובר על מחזמר מצליח ואהוב שמבוסס על שירי להקת אבבא השוודית. 

המחזמר מציג בלונדון מאז שנת 1999.

העלילה נתפרה כדי להכניס כמה שיותר שירים מוכרים ואהובים של הלהקה וסובבת בגדול סביב בחורה שמנסה לגלות מי מבין שלושה מועמדים, הוא האב הביולוגי שלה.

למה לראות? קליל והמוסיקה של אבבא היא קסומה וכיפית ותענוג לשמוע אותה תמיד ובטח כשהיא מוצגת ומעובדת עם תפאורה ורקדנים והכל.

למה לא לראות? העלילה די קלושה בעיני ומורגש שנתפרה רק כדי לחבר את השירים לאיזשהו רצף הגיוני. אישית אוהבת מחזות זמר שמעבר להנאה הנקודתית מהמוסיקה, משאירים בי חותם. עם מאמא מיה זה לא קורה, העלילה במשקל נוצה. אבל המוסיקה כיפית ונהדרת.

מתאים לילדים? יכול להתאים. אין משהו מיוחד לילדים אבל גם אין משהו מיוחד שירתיע. אם הם חובבי אבבא הם יהנו יותר.

8. מרי פופינס

מחזמר המבוסס על סרט דיסני מפורסם וותיק משנות ה-60. המחזמר רץ על במות לונדון שנים רבות עד שירד ולפני כשנתיים הועלה מחדש.

העלילה מתרכזת באומנת מיוחדת שמגיעה לבית משפחה לא מתפקדת ועוזרת להם למצוא את עצמם מחדש. 

למה לראות? מחזמר חמוד עם המון מסרים חיוביים ומעצימים. חלק מהשירים כבר הפכו קלאסיקות שכולם מכירים (כמו סופרקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושס). יש גם אפקטים נחמדים וכיפיים.

למה לא לראות? הסיפור קצת שטחי ולעיתים מרגיש מיושן. בכל זאת מבוסס על ספר שנכתב בשנות ה-30.

מתאים לילדים? בהחלט. יש גם שני ילדים שמככבים בהצגה וכל העלילה היא סביב מטפלת מגניבה לילדים שעושה איתם כיף. אם הילדים שלכם מכירים את הסרט או הסיפור, זה גם יעזור להם להתחבר ולחבב. וגם אם לא, הסיפור מאוד פשטני וקל להבנה אפילו בלי להבין את השפה.

 

9. מתילדה

מחזמר המבוסס על ספרו של רואלד דארל.  מציג בלונדון מאז שנת 2011.

העלילה מתרכזת בילדה בת חמש בעלת כוחות מיוחדים שמתגברת על שלל אתגרים ומכשולים בבית ובבית הספר.

למה לראות? מחזמר חמוד קליל וכיפי. הילדים שמופיעים מאוד מוכשרים ומרשימים.

למה לא לראות? העלילה קלילה מדי ולא תמיד הגיונית. ברור שזה לא הצד החזק של המחזמר. את המוסיקה שכחתי דקה אחרי שיצאתי מהמחזמר.

מתאים לילדים? בהחלט. זה חמוד ומשעשע ויש הרבה ילדים שמופיעים על הבמה, מה שעוזר להרגיש שזה מחזמר לילדים. למעשה הילדים הם הסיבה שכללתי את המחזמר הזה במומלצים שלי. אישית היה לי נחמד ולא מלהיב במיוחד. לא מחזמר שהייתי רואה שוב. אבל למשפחות עם ילדים שמחפשות לראות משהו קליל וכיפי, זה לגמרי יכול להתאים.

10. Juliet&

מחזמר עכשווי שעלילתו משחקת ברעיון של טוויסט פמיניסטי לסיפור של רומיאו וג'ולייט.  מה היה קורה לו ג'ולייט לא היתה מתאבדת יחד עם רומיאו אלא נוסעת לפריז להתחיל חיים חדשים? נכון לכרגע ההצגה מתוכננת לרדת כך שלא בטוח שההמלצות להלן רלבנטיות להרבה זמן.

למה לראות? מחזמר קליל ומשעשע עם מוסיקה עכשווית. אם אתם לא בעניין של מוסיקת יותר מדי "מחזמרית" ומעדיפים קצת קייטי פרי, בריטני ספירס, ג'סטין ביבר ועוד, המחזמר הזה יתאים לכם. ראינו הרבה קהל צעיר פה והשחקנים גם אינטראקטיביים ומדברים עם הקהל. יתאים לבני נוער, צעירים וצעירים ברוחם.

למה לא לראות? העלילה קלושה ולא הגיונית במיוחד. זה סוג של מחזמר שלא לוקח את עצמו ברצינות כך שחובבי הז'אנר, לא בהכרח יתחברו אליו. בנוסף הרגיש לי אישית שאין הרבה נשמה מאחוריו אלא נסיון ממוסחר להדביק כמה שירים מוכרים, לסיפור קצת מוכר ומסרים שהרגישו כמו נסיון פלקטי לרכב על גל ה-ME TOO. לא היה לי קשה להבין למה המחזמר יורד. האולם היה אחד הקטנים שראינו ועדיין ברב הימים היו שפע כרטיסים שלא נמכרו.

מתאים לילדים? לא לילדים קטנים אבל לנוער זה לגמרי יכול להתאים. בעיקר בגלל המוסיקה שיותר מוכרת ומחוברת אליהם והוייב הצעיר של ההצגה. 

11. מולין רוז'

עיבוד בימתי לסרט באותו שם בו כיכבו ניקול קידמן ויואן מקרגרגור. העלילה מתרחשת במועדון לילה פריזאי ומספרת את סיפור האהבה הבלתי אפשרית של הקורטיזנה כוכבת המועדון המתאהבת באמן עני. מדובר במחזמר חדש יחסית שעלה בסוף שנת 2021 והפך די מהר לאחד הפופולריים ביותר ובצדק. לגמרי אחד המומלצים מבחינתי.

למה לראות? אחד המופעים היותר מושקעים ויותר מרשימים שיצא לי לראות. פשוט מרהיב. התלבושות, הריקודים, התפאורה הכל יוצר חוויה מדהימה. ממליצה לשבת בשורות הקדמיות, זה משדרג מאוד את החוויה וגורם להרגיש שאתם ממש יושבים בתוך מועדון המולין רוז' שבו מתרחשת העלילה. 

למה לא לראות? אם אתם מאוד מחוברים לסרט המקורי כדאי לדעת שלקחו פה חופש אמנותי. השירים לא כולם אותם שירים שהיו בסרט. ובאופן כללי לעשות השוואה לשחקנים המקוריים, יכול להרוס לכם קצת. 

מתאים לילדים? לא מתאים לילדים. העלילה מתרחשת במועדון לילה ומדברת על זנות ועל חיים בשולי החברה. התלבושות חשופות ויש וייב מיני שאינו מתאים לילדים (לכן יש גם הגבלת גיל ולא מומלץ מתחת לגיל 12).

12. בחזרה לעתיד

עיבוד בימתי לסרט באותו שם בו כיכבו מייקל ג'יי פוקס וכריסטופר לויד. העלילה מתרחשת בשנת 1984 כש"דוק" ממציא מכונית שנוסעת בזמן ומרטי מקפליי חוזר בטעות לעבר גורם לשיבושים ומנסה לתקן אותם וגם לחזור לעתיד ולחייו. מדובר בסרט פופולרי ואהוב שאף זכה לכמה סרטי המשך והיה מסקרן לראות כיצד יעבירו את כל הפעלולים אל הבמה בזמן אמת.

למה לראות? קודם כל נוסטלגיה לחובבי הסרט. מעבר לזה מדובר במחזמר קליל ומצחיק אבל ללא ספק עיקר הסיבה לצפות בו היא האפקטים המיוחדים והמאוד מרשימים. כשמכונית מעופפת לה מהבמה אל תוך האולם מעל לראשי הצופים, אין אלא להתפעל מהעניין. בקיצור – מרשים, מצחיק, קליל וכיפי.

למה לא לראות? שוב, גם כאן לקחו חופש אומנותי לעומת הסרט אבל הוא לא מאד קריטי. מה שכן שונה זה ההפיכה למחזמר, בסרט המקורי אין שירים וכאן יש די הרבה ולעיתים הם מרגישים קצת לא קשורים. המוסיקה עצמה אמנם מקורית אבל היא לא משאירה הרבה חותם. להבדיל ממחזות זמר אחרים שאחריהם הייתי חייבת לשמוע שוב את הפסקול, פה המוסיקה די נשכחה דקה אחרי שיצאנו. 

מתאים לילדים? בהחלט. רצוי ילדים שמבינים אנגלית כדי שיוכלו לצחוק מהבדיחות או לפחות כאלה שמכירים את הסרט המקורי. בכל מקרה, זה מצחיק ויש המון אפקטים ובן ה-11 שלנו שאינו חובב גדול של מחזות זמר, מאוד נהנה. 

13. המילטון

מחזמר על אחד האבות המייסדים של ארצות הברית, אלכסנדר המילטון. את המחזמר הזה לא ראיתי בעצמי, בן הזוג והבת הלכו לראות אותו והסקירה הזו מפרטת את חוות דעתם. מבחינת שניהם המחזמר הזה היה גולת הכותרת של הטיול וכזה שהם בהחלט ירצו ללכת לראות שוב בהזדמנות הבאה שתהיה. הם לא הפסיקו לזמזם את השירים בכל יתרת הטיול.

למה לראות? המוסיקה מצויינת וכאמור השניים שהלכו לראות, לא הפסיקו לזמזם או להשמיע את השירים בספוטיפיי. אפילו אני שלא הייתי במחזמר, התחלתי בשלב מסויים לזמזם חלק מהשירים. הנושא מעניין ומעורר מחשבה על איך ההסטוריה יכולה לעיתים "לשכוח" אנשים שלא מקבלים את כל הקרדיט על פועלם. כך שיש ערך מוסף גם אחרי שיוצאים מהמחזמר.

למה לא לראות? המחזמר לא מתאים לכולם. העלילה היא בנושא ההסטוריה של ארצות הברית, המוסיקה בסגנון ראפ. מי שיגיע בלי הכרות מוקדמת עם הנושא ו/או עם השירים, עשוי להתקשות להתחבר ולהבין מה קורה. (אפשר לראות ביוטיוב ולהתרשם אם מתאים לפני שמגיעים).

מתאים לילדים? לא לילדים צעירים כי הנושא לא יעניין אותם והשפה תהיה קשה להם. אפשרי לנוער בוגר שמתעניין ומתחבר לנושא. 

כמה טיפים לקניית כרטיסים למחזות זמר בלונדון

ספונטני או מראש?
אם אתם אנשים שמעדיפים להיות ספונטניים ולקנות כרטיסים כשתגיעו ללונדון עצמה, קחו בחישוב שלמחזות הזמר הפופולריים הכרטיסים יכולים להיגמר או שמבחר המקומות יהיה מוגבל. אם חשוב לכם לראות מחזמר ספציפי, מומלץ להזמין מראש. עם זאת, במידה ואתם נוסעים בהרכב של יחיד או זוג, אפשר לבדוק ברגע האחרון בתיאטרון עצמו. לעיתים ימכרו כרטיסים בודדים שנותרו במחירים נמוכים יותר. 

איפה כדאי לשבת?
פעמים רבות תוכלו למצוא מחירים מאוד זולים למחזות זמר. לפני שממהרים לקנות בזול כדאי לקחת בחישוב שלרב מדובר בכרטיסים פחות טובים. יש כרטיסים שמוזלים בגלל ראות מוגבלת, זה יצויין במועד הרכישה שלא רואים את כל הבמה. פעמים אחרות מדובר בכרטיסים במיקומים פחות טובים, רחוקים ו/או ביציעים גבוהים. מנסיוני האישי, ישיבה במיקום מרוחק מאוד, פוגמת בהנאה. בעיני אם כבר הולכים אז עדיף מיקום טוב, גם אם עולה טיפה יותר. 

איך להתלבש?
סביר שתראו אנשים לבושים בצורה מהודרת במופעים. זו לא דרישה מחייבת ולפעמים לא ריאלית כי אתם מגיעים מיום של שיטוט ברחבי לונדון. אבל אם בא לכם להתגנדר, זו לגמרי הזדמנות.

מתי ללכת?
רב מחזות הזמר מציגים מדי ערב כאשר פעמיים בשבוע, בימי שלישי ושבת, יש גם הצגת צהריים. היתרון של הצגת צהריים היא א. שעה נוחה יותר עם ילדים ב. נותן הפוגה נעימה מהתרוצצות בלונדון שיכולה להיות מעייפת לעיתים ג. מאפשר לראות שתי הצגות ביום אם ממש תרצו בכך 🙂 

להזמנת כרטיסים:

כמה אתרים פופולריים לרכישת כרטיסים להצעות ומחזות זמר:

  1. London Theatre Direct
  2. London theatre
  3. London Box Office
  4. Today Tix – אתר למציאת כרטיסים ברגע האחרון
כרטיסים להצגה

אז כדאי ללכת למחזמר בלונדון?

בהחלט כן. בין אם תבחרו באחד מאלה שהזכרתי כאן או באחד אחר, בין אם מחזמר שרץ המון שנים וכבר נחשב לקלאסיקה ובין אם תבחרו לנסות מחזמר חדש שרק עלה. בכל מקרה, שווה ללכת לראות מחזמר בלונדון. רמת ההשקעה בתפאורה, פירוטכניקה, תיאטראות מפוארים, מוסיקה נהדרת ועוד, תגרום לכם הנאה מובטחת. מוזמנים לספר לי על עוד מחזות זמר שראיתם שאוסיף להמלצות 🙂 

השתכנעתם ורוצים גם? מוזמנים לחפש טיסות ללונדון :

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.