המדריך השלם לתחבורה בלונדון – איך להגיע ממקום למקום

לונדון היא עיר גדולה שאתרי התיירות המעניינים שלה מפוזרים ברחבי העיר וחלקם אפילו קצת מחוצה לה. לונדון היא גם עיר עם מגוון רחב של אמצעי תחבורה, מערכת תחתיות מסועפת, אוטובוסים, הסעות ייעודיות, אובר ועוד. אז אם כל האופציות מבלבלות אתכם ואתם לא בטוחים איך להגיע ממקום למקום ואיזה סוג כרטיס אתם צריכים, מוזמנים לקרוא את המדריך הזה לתחבורה בלונדון.
תחבורה בלונדון
לונדון היא עיר גדולה שאתרי התיירות המעניינים שלה מפוזרים ברחבי העיר וחלקם אפילו קצת מחוצה לה. לונדון היא גם עיר עם מגוון רחב של אמצעי תחבורה, מערכת תחתיות מסועפת, אוטובוסים, הסעות ייעודיות, אובר ועוד. אז אם כל האופציות מבלבלות אתכם ואתם לא בטוחים איך להגיע ממקום למקום ואיזה סוג כרטיס אתם צריכים, מוזמנים לקרוא את המדריך הזה לתחבורה בלונדון.

מתי נשתמש בתחבורה בלונדון

בלונדון הולכים הרבה ברגל, זו כנראה אחת הערים שתלכו בהן הכי הרבה. אבל לצד זאת, עקב גודלה וריבוי האתרים המעניינים הפזורים בה ובקרבתה, כנראה תצטרכו להיעזר גם באמצעי תחבורה כדי להגיע ממקום למקום. במאמר זה אתייחס לכמה מקרים שונים בהם נצטרך תחבורה בלונדון:

מוזמנים ללחוץ כדי לעבור ישירות לנושא שמעניין אתכם:

1. הגעה משדה התעופה לעיר
2. תחבורה בתוך העיר עצמה
3. הגעה מלונדון לאולפני הארי פוטר
4. טיולי יום מחוץ ללונדון

מכירים מישהו שישמח למדריך הזה? מוזמנים לשתף

1. הגעה משדה התעופה לעיר

ללונדון יש שישה שדות תעופת מתוכם 4 רלבנטים לנוסעים מישראל. מוזמנים לקרוא את הסקירה שלי לגבי שדות תעופה בלונדון. שדות התעופה נבדלים ביניהם בדרכי התחבורה שהם מאפשרים לעיר אך בגדול יש מספר דרכים שעומדות בפניכם:

1. רכבת תחתית

  • איפה – קיים למעשה רק מהיתרו. קו פיקדילי מגיע ממרכז העיר ועד הטרמינל עצמו. מאוד פשוט ונוח. יש תחנה בכל אחד מהטרמינלים
  • חשוב לדעת – רב האתרים בלונדון יהיו באזורים 1-2 של התחתית, שדה התעופה נמצא באזור 6. כך שתהיה תוספת תשלום עבור הנסיעה לשדה, אך עדיין זו דרך זולה מאוד.
  • זמן נסיעה – כשעה
  • עלות – 3.5-5.5 פאונד לאדם לכיוון (תלוי שעה)
  • חסרונות – אם המלון שלכם לא קרוב לאחת התחנות שעל קו פיקדילי, תצטרכו להחליף תחתית ועם מזוודות ותיקים פלוס העומס בתחתיות והעובדה שלא בכולן יש מעליות, זה יכול להיות מאוד לא נוח.

2. רכבת

  • היתרו אקספרס יביא אתכם משדה התעופה ללונדון בתוך 15 דקות. התחנה ממש בטרמינל ומגיעים לתחנת פדינגטון עלות הנסיעה: 25 פאונד לכיוון אחד, 43 הלוך ושוב. ילדים עד 15 נוסעים חינם. 
  • גטוויק אקספרס יביא אתכם משדה התעופה גטוויק לתחנת ויקטוריה בלונדון. משם תוכלו להמשיך ליעדכם ברגל, בתחתית, במונית או באובר. זמן הנסיעה כחצי שעה. עלות הנסיעה 18.5 פאונד לכיוון (ילד בין 5-15 משלם 2 פאונד).
  • רכבת מלוטון תביא אתכם משדה התעופה לתחנת St Pancras International לונדון בכ-30-45 דקות. עלות הנסיעה – 16.5 פאונד למבוגר לכיוון (ילד בין 5-15 בתוספת 2 פאונד).
  • רכבת מסטנסטד תביא אתכם לתחנת ליברפול בלונדון תוך קצת פחות משעה. עלות נסיעה 21 פאונד (ילד משלם חצי מחיר)
  • חסרונות – החסרון העיקרי הוא שהרכבת מביאה למיקום ספציפי בעיר ומשם תצטרכו להמשיך למלון שלכם אם אינו סמוך לתחנה. זה אומר להסתובב עם מזוודות ותיקים במעברים.

3. הסעה פרטית או שאטל

ניתן להזמין הסעה פרטית שתמתין לכם כשתנחתו. היתרון הוא שסוגרים מחיר מראש ושלא צריכים לדאוג ולהתעסק בחיפוש מונית אם נוחתים מאוחר בלילה למשל. קיימות כמה וכמה חברות הסעה שמספקות שירות כזה, כולל כמה חברות של ישראלים.

כמה דגשים שיעזרו לכם לבחור:

  • פרטי או שאטל – ניתן להזמין הסעה פרטית עבורכם בלבד או שאטל שאוסף מספר נוסעים מאותה טיסה ומפזר אותם בין המלונות. יש הבדל במחיר וגם בנוחות. פרטי יהיה יותר יקר אבל יותר נוח ומהיר. שאטל יוזיל קצת עלויות אבל יכול להאריך את הנסיעה כי עוברים בכמה מלונות בדרך.
  •  ישראלי או מקומי – יש חברות שמופעלות על ידי ישראלים ושמם עובר בין מטיילים בקבוצות. אם נוח לכם לנהל תקשורת בעברית, אתם יכולים להעדיף אותן. חשוב לדעת שהנהגים עצמם לרב אינם בהכרח ישראלים ו/או דוברי עברית. מבחינת מחיר, כשבדקתי הצעות, המחיר שקיבלתי מחברות מקומיות היו זולות יותר, עם זאת לחברות הישראליות היו יתרונות אחרים שאפרט תיכף, שגרמו לי כן לבחור אותן. אז לשיקולכם.
  • תשלום מראש או במקום – רב החברות הזרות שבדקתי ביקשו תשלום מראש, מלא או חלקי. החברות הישראליות קיבלו תשלום בהגעה וזה היה יתרון מבחינתי.
  • המתנה במקרה של עיכוב – בחברות הזרות מקצים זמן המתנה מוגדר ומעבר לו גובים תשלום נוסף או עוזבים. לרב זמן ההמתנה היה חצי שעה עד שעה. לאור העובדה שאין לדעת אם וכמה נתעכב בתהליכי המכס והכניסה לאנגליה, זה היה שיקול מבחינתי להעדפת הישראלים שלא הציבו תנאים כאלה.
  • תיקים ומזוודות – תוודאו שאתם מציינים את כמות התיקים והמזוודות ושהמחיר כולל אותם. שלא יהיו תוספות מפתיעות אחר כך.
  • חסרונות – בעיקר עלות. תחבורה ציבורית תהיה לרב זולה יותר. יתרונות: הרבה יותר נוח. 

חברות הסעה ישראליות

  •  מיכאל הסעות – נסענו איתם בטיול האחרון שלנו והיינו מאוד מרוצים מהשירות והתקשורת איתם.
  • דרך המלך הסעות – נסענו איתם כמה פעמים בעבר והיינו מאוד מרוצים מהשירות והתקשורת.
  • נהגוס – שמענו המלצות אך לא יצא לנו לנסות אותם אישית.

חברות הסעה מקומיות

להלן כמה חברות שנתקלתי בהן וקיבלתי מהן הצעות מחיר אך בסופו של דבר לא נסעתי איתן כך שאין לי חוות דעת אישית לגבי השירות שלהן. כאמור, המחיר יכול לצאת נמוך יותר אבל כדאי לשים לב לתנאים:

Twelvetransfers
Greatbritaincars

4. אובר או בולט

  • שירות הסעות שיתופי שבו אנשים מסיעים אנשים. לרב יוצא זול יותר מאשר מונית. החסרון הוא בזמינות של רכב בדיוק כשתצטרכו כזו. במיוחד אם נוחתים בשעות מאוחרות בהן פחות אנשים מסתובבים בחוץ או לחילופין שהרבה אנשים מאותה טיסה יחפשו בו זמנית, ייתכן שתצטרכו להמתין או שבכלל לא יהיו רכבים. הטיסה האחרונה שלנו ללונדון נחתה בשתיים בבוקר והעדפנו לסגור הסעה ולא לקחת סיכון. בחזור לעומת זאת, בחזור לקחנו אובר לשדה והיה הפרש במחיר לטובת האובר.
  •  אם אתם מתכננים להשתמש בשירות, מומלץ להוריד כבר בארץ את האפליקציות ולחבר אליהן אמצעי תשלום. כמו כן מומלץ לדאוג לחבילת גלישה או לוודא שיש ויפי בשדה התעופה בו תנחתו כדי שתוכלו לתאם נסיעה.

4. אוטובוסים

  • אוטובוס מהיתרו יביא אתכם משדה התעופה ללונדון בתוך כשעה. מגיעים לתחנת ויקטוריה והעלות 6-7.5 פאונד לכיוון (תעריף מוזל לילדים) 
  • אוטובוס מגטוויק יביא אתכם משדה התעופה גטוויק לתחנת ויקטוריה בלונדון. זמן הנסיעה מעל שעתיים. עלות הנסיעה 10 פאונד לכיוון (ילד משלם חצי).
  • אוטובוס מלוטון יביא אתכם משדה התעופה לתחנת ויקטוריה בלונדון בכשעה וחצי. עלות הנסיעה – 12 פאונד למבוגר לכיוון (ילד משלם חצי).
  • אוטובוס מסטנסטד יביא אתכם לתחנת ויקטוריה בלונדון תוך קצת מעל שעה וחצי. עלות נסיעה 15 פאונד (ילד משלם חצי מחיר)
  • חסרונות – זמן הנסיעה באוטובוס ברב המקרים ארוך מהאלטרנטיבה. ואם המלון שלכם לא סמוך לתחנה, ייתכן שיהיה עליכם להמשיך להתנייד בעיר. 

5. מוניות

כמו מכל שדה תעופה גם מכל השדות של לונדון תמצאו ביציאה מוניות שיקחו אתכם לאן שתרצו. 

היתרון – נוחות וזמינות. 

החסרון – יקר יחסית לאלטרנטיבות

 

2. התניידות בתוך לונדון

לונדון היא עיר גדולה והולכים בה המון. מכל טיול שלי בלונדון חזרתי מותשת ולפעמים עם שברי הליכה אפילו. אבל לא משנה כמה תלכו ברגל, תרצו להיעזר גם באמצעי תחבורה. וללונדון יש מערכת נהדרת של תחבורה.

1. רכבת תחתית - הטיוב (The Tube)

אמצעי תחבורה העיקרי והנוח ביותר בלונדון. הטיוב של לונדון מורכב מהרבה מאוד קווים שמרשתים את כל העיר. זוהי הדרך המהירה, הנוחה והזולה ביותר להגיע ממקום למקום. 

דברים לקחת בחשבון – לעיתים יש מרחקים גדולים ללכת בתוך התחנות כשמחליפים בין קווים. בנוסף, לא בכל התחנות יש מעליות אז אם יש מוגבלויות כלשהן או אם נוסעים עם ילדים בעגלה, מומלץ לתכנן מסלול שעובר בתחנה מותאמת לנכים.

כרטיסים מוזלים – ילדים עד גיל 11 נוסעים חינם כשמלווים על ידי מבוגר. נוער עד גיל 15 משלמים חצי מחיר. כדי לקבל את ההנחה יש לגשת באחת התחנות לאיש צוות ולבקש שיגדיר את כרטיס האויסטר ככרטיס נוער. מ-16 ומעלה משלמים רגיל.

החזרים – אם השתמשתם בכרטיס אויסטר ונשאר עליו כסף, ניתן לקבל החזר בכל מכונה אוטומטית בתחנה שכתוב עליה שמחזירה מזומן. בעבר אפשר היה לקבל חזרה גם את הפקדון אבל לפי מה שנאמר לנו כששאלנו בתחנות, היום לא ניתן.

סוגי כרטיסים לשימוש בתחתית

  • אויסטר (Oyster) – כרטיס פיזי שרוכשים תמורת פקדון של 5 פאונד שנכון לכרגע, לא מוחזר. את הכרטיס מטעינים בכסף. לאויסטר יש תכנית PAY AS YOU GO שלפיה אתם משלמים לפי השימוש שלכם עד לתקרה יומית. תיירים לרב נוסעים באזורים 1-2 של לונדון ושם התקרה היומית היא 7.7 פאונד. נסיעה רגילה עולה כ2-2.5 פאונד תלוי בשעות. כך למשל ביום שנסענו רק פעמיים בתחתית, חוייבנו ב-5 פאונד כי לא הגענו לתקרה, אך ביום שנסענו 6-7 פעמים, חוייבנו רק ב7.7 למרות שנסענו יותר.

  • Contactless – אופציה יחסית חדשה שתופסת תאוצה עקב היותה נוחה להפליא. משלמים עם כרטיס אשראי שיש לו ויפיי או טלפון עם אפליקציית גוגל פיי או אפל פיי. התשלום זהה לאויסטר רק בלי הצורך לקנות כרטיס ולהטעין אותו. בביקור שלנו השתמשנו כמעט רק בטלפונים שלנו. (למי שזכאי לכרטיסים מוזלים, כמו למשל נוער עד 16 שמשלם חצי מחיר, עדיף לעשות אויסטר ולהגדיר אותו בהתאם).

  • טראוולקארד (Travelcard) – כאן מדובר בתכנית עם מחיר קבוע שמשולם מראש לתקופה מוגדרת (יש כרטיס יומי, 7 ימים, חודש). בגדול, הטראוולקארד משתלם למי ששוהה בלונדון מעל 6 ימים ונוסע הרבה בכל יום. לתקופות קצרות יותר, זה לא משתלם. שימו לב, הטראוולקארד הוא לא כרטיס פיזי אלא סוג של תכנית שמטעינים על האויסטר קארד שלכם. כך לדוגמא, טראוולקארד ל-7 ימים עם נסיעות ללא הגבלה יעלה לכם 38.4 פאונד לעומת תקרה יומית של 7.7 באויסטר שתסתכם ב53.9 פאונד בשבעה ימים (בהנחה שאתם נוסעים הרבה בכל הימים ומנצלים את התקרה היומית). שימו לב – טראווקארד שנרכש מתחנות הרכבת בלבד – מקנה הנחות לכמה אטרקציות מרכזיות בלונדון. אם אתם מתכננים לרכוש כרטיסים אליהן, שווה לחשב אם וכמה זה יחסוך לכם ולהקפיד לקנות את הטראוולקארד במקום שאכן יקנה לכם את ההטבות האלה. טראוולקארד שנרכש בתחנות התחתית ו/או מוטען על אויסטר, לא זכאי להטבות!!

2. אוטובוסים

האוטובוסים האדומים הדו קומתיים האיקוניים של לונדון, הם גם דרך מצויינת להתנייד בעיר. היתרון הגדול שלהם הוא שאפשר לראות את העיר בזמן שנוסעים בהם אז זו יכולה להיות גם דרך להתנייד וגם מנוחה מהליכה, תוך כדי שעדיין נהנים מהעיר.

החסרון הוא שהם כמובן תלויים בעומס התנועה בעיר כך שעשויים להיות פחות מהירים מהתחתית. הכרטיס היומי שמשמש אתכם בתחתית, שמיש גם לאוטובוסים האלה כך שאפשר לשלב את השימוש בין השניים.

3. אוטובוס HOP ON HOP OFF

כמו בערים מתויירות אחרות, גם בלונדון תוכלו לקנות כרטיס לאוטובוס תיירים שעוצר בכל אתרים התיירות המפורסמים. קונים כרטיס יומי ואפשר לעלות ולרדת בכל אחת מהתחנות של הקו. יש גם סיורים בסירה על התמזה בפורמט כזה.

4. סירות

לונדון שוכנת על גדת נהר התמזה ויש בה גם כמה תעלות. אתרים רבים נגישים וקרובים למקור מים וניתן להגיע אליהם בסירה. מאזור ונציה הקטנה למשל תוכלו לעשות שיט בסירה לאזור קמדן. באזור וסטמיניסטר יש מעגן וממנו יוצאות סירות רבות. אפשר לקחת משם סירות עד גריניץ או סתם לשוט בין הביג בן עד הלונדון טאואר ברידג'. 

 

4. אובר או בולט

ניתן להשתמש בשירות ההסעות השיתופי גם כדי להתנייד בנוחות ברחבי לונדון. 

לא לשכוח להוריד את האפליקציה מראש בארץ ולחבר אמצעי תשלום. לפעמים יש בעיה לחבר כשאתם כבר בחו"ל. 

לונדון עיר עמוסה כך שרכב הוא לא בהכרח הדרך האופטימלית להתנייד בה אבל אם אתם עם מזוודות או מוגבלים בתנועה, זו אפשרות.

5. מוניות

אם בא לכם להתפנק באחת המוניות הלונדוניות כפי שראיתם אולי בסרטים, גם זו אופציה. המוניות השחורות הן המוניות הרשמיות וניתן לעצור אותן גם סתם כך ברחוב. מוניות אחרות נקראות MINI CAB והן נחשבות שירות פרטי שאותו ניתן להזמין רק מראש.

 העלות היא יקרה יותר מהאלטרנטיבות.

ושוב – זה מומלץ בעיקר אם אתם עם מזוודות או מוגבלים בתנועה.

3. הגעה לאולפני הארי פוטר

אולפני הארי פוטר הם אחד היעדים הפופולריים של מבקרים בעיר והם למעשה ממוקמים בפאתי לונדון, מרחק של כשעה פלוס ברכב ממנה. מוזמנים לקרוא את הסקירה הנרחבת שלי על ביקור באולפני הארי פוטר, כיצד משיגים כרטיסים ועוד. בהתייחס לאפשרויות הגעה, יש כמה אופציות בפניכם:

1. כרטיס משולב הסעה

יש חברות שיציעו לכם כרטיס משולב שכולל כניסה לאולפנים פלוס הסעה באוטובוס מיוחד שכולו מעוצב בסגנון הארי פוטר ומקרין סרטי הארי פוטר בזמן הנסיעה.

לאוטובוס המיוחד יש מספר תחנות ברחבי לונדון (בייקר סטריט, ויקטוריה). 

יתרונות:

  • החברות רוכשות מלאי כרטיסי כניסה ולעיתים כשאין כבר כרטיסים לקניה ישירה, תוכלו להשיג כרטיסים לתאריך הרצוי לכם, בקניה המשולבת דרכם.
  • נסיעה ישירה לאולפנים
  • חוויה – אוטובוס הארי פוטר עם סרטים כל הדרך, מאריך את החוויה

חסרונות:

  • צריך להגיע לתחנות האיסוף ולא תמיד זה בקרבת המלון שלכם.
  • מחיר. תוספת המחיר עבור ההסעה היא כ-40-50 פאונד לאדם.

2. הגעה עצמאית

אם רכשתם כרטיס ישירות מהאולפנים, תוכלו להגיע אליהם באמצעות תחבורה ציבורית. לשם כך יש לקחת קו תחתית אל תחנת EUSTON משם לקחת רכבת עילית אל תחנת WATTERFORD ומשם יש שאטל אל האולפנים. 
מבחינת עלות ההגעה – התחתית תעלה לכם 2.5 פאונד לכיוון (אלא אם תסעו עוד ברחבי לונדון ובמילא תגיעו למכסה היומית)
מתחנת WATTERFORD יש כמה אופציות:
– הרכבת תעלה כ-11 למבוגר ו-6 לילד לכיוון
– OVERGROUND (רכבת עילית) שבה מחירי הכרטיסים בין 6-8 פאונד
השאטל חינמי.

 
יתרונות:

  • זול יותר מהאוטובוס הממותג של הארי פוטר.

חסרונות:

  • 3 החלפות – תחתית, אוטובוס ושאטל. 

3. אובר

תוכלו להזמין אובר שייקח אתכם ישירות אל האולפנים. 

ליחיד ההפרש במחיר לעומת תחבורה ציבורית הוא גדול אבל אם אתם משפחה או קבוצה, ההפרש מצטמצם. אנחנו שילמנו כ-40 פאונד לכל כיוון עבור הסעה מלונדון לאולפנים. היינו 4 אנשים כך שמדובר על 10 פאונד לאדם לכיוון, עבור הסעה בנוחות מדלת המלון שלנו ועד דלת האולפנים. 

יתרונות

  • נוחות – איסוף מדלת המלון עד דלת האולפנים.
  • זול יותר מההסעות המשולבות באוטובוס הארי פוטר.  

חסרונות: יקר יותר מנסיעה בתחבורה ציבורית. 

 

 

4. טיולי יום מלונדון

בלונדון יש כל כך הרבה מה לעשות שאפשר לבלות בה חודשים בלי שייגמרו לכם האטרקציות. בטיול האחרון שלנו תכננו לצאת גם לטיולים מחוץ ללונדון ולכן גם חקרנו את הנושא, אך בסופו של דבר לא הספיק לנו הזמן והשארנו את האופציה לפעם אחרת. אם כן מתחשק ומסתדר לכם לצאת לטיולי יום מלונדון אל אזורים אחרים באנגליה, יש אינספור אפשרויות. אז מה האופציות שלכם?

1. רכבת

יש מלונדון רכבות לשלל מקומות. בנסיעה של שעה שעה וחצי תוכלו להגיע בקלות למקומות כמו באת', ווינסדור, סאליסברי, קיימברידג', אוקספורד, ברייטון ועוד. 

2. סיור מאורגן

קיימים שלל סיורי יום נחמדים שניתן לקחת מלונדון. תוכלו לקחת סיור לסטונהדג', לאוקספורד, לטירת ווינסדור, באת' ועוד. 

אז אם בא לכם לראות נופים קצת שונים מאלו של לונדון, מוזמנים לבדוק את האפשרות.

3. השכרת רכב

תוכלו כמובן לשכור רכב ולצאת מלונדון לטיול יומי. עם זאת, לאור העובדה שבלונדון נוהגים הפוך ולוקח זמן להתרגל לזה, לא הייתי ממליצה על האופציה הזו. 

אם אתם מתכננים בכל מקרה לצאת מלונדון לכמה ימי טיול, אז תקדישו קצת זמן להתרגל לנהיגה שם. לטיול יומי קצר, שקלו את האופציות הקודמות שהזכרתי כאן. 

 

מכירים מישהו שישמח למדריך הזה? מוזמנים לשתף

לחיפוש טיסה ללונדון:

לחיפוש מלון בלונדון:

Booking.com

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. סשה

    היי.
    עד כמה המחירים פה עדכניים להיום?

    1. dvorasch

      אנחנו היינו בלונדון באפריל 2022 כך שהמחירים די עדכניים. תמיד אפשר לבדוק באתרים הרשמיים אם היו שינויים כלשהם.

  2. גיל

    האם אפשר לשלם על שיטמווסטמינסטר לגרמנית בקונטקטלס?

    1. dvorasch

      ב-UBER BOAT מעבירים קונטקטלס בדיוק כמו בתחתית. אבל לילדים צריך לקנות כרטיס כי בתחתית הם לא משלמים ובשיט כן.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.