לונדון לחובבי הארי פוטר – אולפני הארי פוטר, סיורים ועוד אתרי חובה בעיר

לונדון היא גן עדן לחובבי הארי פוטר. תוכלו לבקר באולפנים בהם צולמו הסרטים, לערוך סיורים בעיר באתרים ששימשו השראה, תמצאו חנויות ייחודיות שמוכרות שלל מוצרים ייחודיים וגם תערוכות קבועות או מזדמנות. אז הנה סקירה של מה שמצאנו בעיר כמשפחה חובבת הארי פוטר.
הארי פוטר בלונדון
לונדון היא גן עדן לחובבי הארי פוטר. תוכלו לבקר באולפנים בהם צולמו הסרטים, לערוך סיורים בעיר באתרים ששימשו השראה, תמצאו חנויות ייחודיות שמוכרות שלל מוצרים ייחודיים וגם תערוכות קבועות או מזדמנות. אז הנה סקירה של מה שמצאנו בעיר כמשפחה חובבת הארי פוטר.

מה יש ללונדון להציע למעריצי הארי פוטר?

די הרבה. אולפני הארי פוטר הם האטרקציה העיקרית כמובן ותמצאו במאמר פירוט על איך ומאיפה להשיג כרטיסים ודרכי ההגעה אל האתר. אך יש עוד שלל נרחב של אטרקציות הארי פוטר. התייחסתי כאן לאלה שאני נתקלתי בהן או ביקרתי בהן, כמובן שייתכן שיש עוד ואתם מוזמנים לשתף בתגובות אם יש לכם מה להוסיף.

המאמר מחולק לשני חלקים ואתם מוזמנים ללחוץ כדי לעבור ישירות לנושא שמעניין אתכם:

1. אולפני הארי פוטר – הזמנת כרטיסים, דרכי הגעה ועוד
2. אתרים נוספים – הצגות, חנויות, אטרקציות מיוחדות

1. אולפני הארי פוטר

גולת הכותרת שאף מעריץ הארי פוטר לא ירצה לפספס הוא אולפני הארי פוטר, האולפנים בהם צולמו הסרטים וכיום הפכו למתחם בו אפשר להיכנס אל מאחורי הקלעים שלהם ולראות את התפאורה, האביזרים, התלבושות, הסברים על איך יצרו אפקטים כאלה ואחרים. תוכלו להיכנס אל היער האפל, לבקר במחילה של משפחת וויזלי או בבקתה של האגריד, להציץ אל משרד הקסמים להצטלם עם דובי ובקביק ועוד. האולפנים מחולקים לשני אולמות גדולים כשביניהם בית קפה בו ניתן לעשות הפוגה קלה ולשתות בירצפת. תכננו כמה שעות טובות לביקור במקום. אולפני הארי פוטר הם אתר חובה לחובבים מכל הגילאים. לא צריך להיות ילד כדי להנות ולהתרשם מהמקום. הביקור ממחיש כמה מחשבה, עבודה וכמות של אנשים נדרשה כדי לייצר את הקסם שראינו על המסך. הביקור אינו מוגבל בזמן, אתם יכולים להסתובב בקצב שלכם. לנו לקח כארבע שעות. הכניסה היא כן לפי שעות מוגדרות מראש בכרטיס שמזמינים כך שכל חצי שעה בערך נכנסת קבוצה נוספת של מבקרים. אנחנו הזמנו כרטיסים לשעה מוקדמת אז לא היה עמוס במיוחס כיוון שלא היו הרבה קבוצות לפנינו.

מאיפה לקנות כרטיסים לאולפני הארי פוטר

1. קנייה ישירה

ניתן לרכוש כרטיסים ישירים דרך האתר של האולפנים. עלות הכרטיס תהיה כ-50 פאונד למבוגר, 40 פאונד לילד (עד גיל 4 חינם). יש כרטיס מוזל למשפחה של שני מבוגרים ושני ילדים – 159 פאונד. 

יתרונות

  • מחיר זול יותר. בקניה ישירה תשלמו רק על הכרטיס.

חסרונות 

  • הכרטיסים אוזלים מהר!!! לא פעם תגלו שאתם נכנסים להזמין ופשוט אין כרטיסים חודשים קדימה.
  • תצטרכו לדאוג בעצמכם להגעה לאולפנים

טיפים להזמנת כרטיסים ישירים

  • תזמינו מוקדם! – ככל שתקדימו להזמין כך יש יותר סיכוי שתמצאו כרטיסים לפני שייחטפו.
  • להתעקש ולרפרש – אם נכנסתם ואין כרטיסים לכל החודש, אל תמהרו להתייאש. זה לא סופי. לפעמים כרטיסים חוזרים למלאי. חלק מהכרטיסים נרכשים על ידי חברות שמוכרות כרטיסים משולבים ואם הן לא מכרו הכל, זה מוחזר לאולפנים. וגם אנשים פרטיים לעיתים צריכים לשנות תאריך או לבטל. אז תיכנסו כל יום ותנסו לראות אם התפנו כרטיסים.
  • תהיו זריזים – אם התפנו כרטיסים תחטפו אותם כי הם לא יישארו הרבה זמן.

2. כרטיס משולב הסעה

ניתן לרכוש כרטיסים משולבים עם הסעה מלונדון אל האולפנים. הכרטיס יכלול את כרטיס הכניסה וגם אוטובוס הארי פוטר מיוחד. מבחוץ האוטובוס מקושט בתמונות הארי פוטר ובפנים יש מסכים שמקרינים סרטי הארי פוטר בזמן הנסיעה (קחו בחישוב שהנסיעה לא מספיק ארוכה כדי לראות סרט שלם)

יתרונות

  • החברות שמוכרות כרטיסים משולבים רוכשות מראש מלאי כרטיסי כניסה כך שאם לא מצאתם כרטיסים ישירים, עדיין תוכלו לבקר באולפנים. 
  • הסעה שהיא חלק מהחוויה. הייתי פעמיים באולפנים, בפעם הראשונה עם הבת שלי כשהיתה בת 12 נסענו בהסעה באוטובוס. זה לגמרי היה חלק מהחוויה שלה, לעלות לאוטובוס הארי פוטר, לצפות בסרטים בדרך.
  • הגעה בנוחות יחסית. ניתן להגיע בתחבורה ציבורית וזה לעיתים זול יותר אבל דורש כמה החלפות. האוטובוס מביא אותנו בנוחות לאולפנים.

חסרונות 

  • מחיר – כרטיסים משולבים עולים סביב 90-100 פאונד מה שאומר שעלות הנסיעה היא כ40-50 פאונד לאדם, לא זול.
  • נוחות יחסית – האוטובוס יוצא מנקודות מסויימות בלונדון ואם המלון שלכם לא לידן, נדרשת עוד התניידות עד לשם.

הגעה לאולפני הארי פוטר

אולפני הארי פוטר ממוקמים מחוץ ללונדון מרחק של קצת מעל שעה נסיעה ממנה. כך שאחד האתגרים הוא כיצד להגיע אל האולפנים. לרשותכם כמה אופציות:

1. כרטיס משולב הסעה

כאמור יש חברות שיציעו לכם כרטיס משולב שכולל כניסה לאולפנים פלוס הסעה באוטובוס מיוחד שכולו מעוצב בסגנון הארי פוטר ומקרין סרטי הארי פוטר בזמן הנסיעה.

לאוטובוס המיוחד יש מספר תחנות ברחבי לונדון (בייקר סטריט, ויקטוריה). 

יתרונות:

  • החברות רוכשות מלאי כרטיסי כניסה ולעיתים כשאין כבר כרטיסים לקניה ישירה, תוכלו להשיג כרטיסים לתאריך הרצוי לכם, בקניה המשולבת דרכם.
  • נסיעה ישירה לאולפנים
  • חוויה – אוטובוס הארי פוטר עם סרטים כל הדרך, מאריך את החוויה

חסרונות:

  • צריך להגיע לתחנות האיסוף ולא תמיד זה בקרבת המלון שלכם.
  • מחיר. תוספת המחיר עבור ההסעה היא כ-40-50 פאונד לאדם.

2. הגעה עצמאית

אם רכשתם כרטיס ישירות מהאולפנים, תוכלו להגיע אליהם באמצעות תחבורה ציבורית. לשם כך יש לקחת קו תחתית אל תחנת EUSTON משם לקחת רכבת עילית אל תחנת WATTERFORD ומשם יש שאטל אל האולפנים. 

מבחינת עלות ההגעה – התחתית תעלה לכם 2.5 פאונד לכיוון (אלא אם תסעו עוד ברחבי לונדון ובמילא תגיעו למכסה היומית)
מתחנת WATTERFORD יש כמה אופציות:
– רכבת שתעלה כ-11 למבוגר ו-6 לילד לכיוון
– OVERGROUND (רכבת עילית) שבה מחירי הכרטיסים בין 6-8 פאונד
השאטל חינמי.

 יתרונות:

  • זול יותר מהאוטובוס הממותג של הארי פוטר.

חסרונות:

  • 3 החלפות – תחתית, אוטובוס ושאטל. 

3. אובר

תוכלו להזמין אובר שייקח אתכם ישירות אל האולפנים. 

ליחיד ההפרש במחיר לעומת תחבורה ציבורית הוא גדול אבל אם אתם משפחה או קבוצה, ההפרש מצטמצם. אנחנו שילמנו כ-40 פאונד לכל כיוון עבור הסעה מלונדון לאולפנים. היינו 4 אנשים כך שמדובר על 10 פאונד לאדם לכיוון, עבור הסעה בנוחות מדלת המלון שלנו ועד דלת האולפנים. 

יתרונותנוחות. 

חסרונות: יקר יותר מנסיעה בתחבורה ציבורית

הארי פוטר בלונדון

2. אתרי הארי פוטר בלונדון

אם אין לכם אפשרות או זמן להגיע לאולפני הארי פוטר או אם זה לא מספיק לכם ואתם רוצים לחוות עוד אתרים ואטרקציות שקשורות להארי פוטר, יש עוד כמה מקומות ששווה לכם לשקול ביקור בהם.

1. סיורים

קיימים סיורים ברחבי לונדון שייקחו אתכם לראות אתרים ששימשו השראה לסרטים, אתרים ששימשו לצילומים עצמם ותשמעו סיפורים ואנקדוטות הקשורות לעולמות של הארי פוטר. בין היתר תבקרו ברציף 9 ו-3/4 בתחנת קינגס קרוס, תראו את רחוב דיאגון המקורי או את בנק גרינגוטס.  חלק מהסיורים בתשלום וחלקם חינמיים וניתן לתת טיפ למדריך בסוף המסלול. אם אין לכם זמן או עניין בסיור מודרך, תוכלו כמובן לסייר עצמאית בחלק או בכל האתרים הקשורים להארי פוטר.

2. הצגה

ניתן לצפות בהצגה "הארי פוטר והילד המקולל" בווסט אנד בלונדון. ההצגה מבוססת על מחזה שנכתב על ידי ג'י.קי. רולינג כסוג של המשך לספרי הארי פוטר. הסיפור מתרחש 19 שנה אחרי ארועי הספרים המקוריים ועוקב אחרי הבן של הארי פוטר. 
אישית כחובבת הארי פוטר, פחות התחברתי לספין אוף הזה ולא הלכתי להצגה כך שאין לי המלצה מנסיון אישי. 

 

הארי פוטר בלונדון

3. חדר בריחה

אמנם גם בארץ יש חדרי בריחה בהשראת הארי פוטר אבל אם אתם מטיילים עם ילדים חובבי הארי פוטר ומחפשים אטרקציות שישפרו את ההנאה שלהם מהטיול, זו יכולה להיות אופציה נחמדה. תוכלו להיכנס לכשעה לעולם הכישוף, ללבוש חלוק ולפתור תעלומות. (ראינו המלצות אך לא הספקנו לנסות כך שאם ניסיתם, אשמח שתשתפו בתגובות חוות דעת):

4. חוויית הכנת שיקויים

אם סנייפ לא הוציא לכם את החשק ובא לכם להתנסות בהכנת שיקויים כמו קוסמים אמיתיים, תוכלו להגיע לחוויית הכנת שיקויים ב-Cauldron בלונדון. משך הביקור כשעתיים ובהם תכינו שיקויים שהם בעצם קוקטיילים שונים (יש אפשרות להכין גם ללא אלכוהול כמובן).

5. חנויות מיוחדות

מינה לימה (Mina Lima)

מינה לימה (Mina Lima) – מדובר במי שהיו אחראים על העיצוב הגרפי בסרטים המקוריים. החנות ממוקמת במרכז לונדון, באזור הסוהו וניתן לראות ולרכוש בה מוצרי הארי פוטר ייחודיים ומגניבים. אנחנו התחדשנו בשני ספרי הארי פוטר בהוצאת מינהלימה שייחודם בכך שהם משלבים איורים מיוחדים בתלת מימד. החנות ממש במרכז העיר באזור הסוהו כך שסביר מאוד שתהיו בסביבה. שווה לקפוץ לראות גם אם לא תקנו שום דבר. החנות מאוד מיוחדת.

טיפ קטן – את הספרים המיוחדים שהזכרתי ניתן לקנות בחנות עצמה במחיר קטלוגי מלא. בבדיקה מהירה מצאנו שאותם ספרים של מינה לימה, ניתן לרכוש באמזון UK במחיר מוזל. הזמנו אונליין והספרים הגיעו תוך יום למלון שלנו. 

House of spells

חנות מזכרות שמתמחה במחוזות הפנטזיה. הקומה התחתונה מוקדשת כולה להארי פוטר. תוכלו למצוא בה שלל מזכרות ייחודיות. בין היתר ראינו שם דברים סטנדרטים יותר כמו חולצות, צעיפים כובעים וכו אך גם דברים ייחודיים כמו פסלים של הארי, וולדמורט ודובי. כדורי שלג עם דמויות מוכרות, שרביטים ועוד. יש גם מדף שמוקדש לספרי הארי פוטר שהייחוד שלו הוא שניתן לרכוש את הספרים בהתאם להשתייכות שלכם לבתים. ספרים אדומים אם אתם מגריפינדור, ירוקים אם אתם סליתרין וכן הלאה.  בקומה העליונה אגב תוכלו למצוא מזכרות הקשורות למלך הטבעות ומשחקי הכס. החנות ממוקמת ברחוב charing cross.

Harry Potter shop at Platform 9 3/4

החנות הרשמית של אולפני WARNER BROS. ממוקמת בתחנת קינגס קרוס. במקום תמצאו גם הזדמנות צילום מול הקיר המפורסם של הרציף. אם אתם לא מבקרים באולפני הארי פוטר, זו הזדמנות טובה לצילומים וגם לראות מבחר עצום של מזכרות. בחנות יש מעל 1000 פריטים שונים. (יש סניף נוסף של החנות הזו באולפנים עצמם כך שאם אתם כן מבקרים שם, אפשר לוותר על ביקור בחנות בקינגס קרוס)

הארי פוטר בלונדון

6. The Harry Potter Photographic Exhibition

אטרקציה חדשה יחסית שאולפני WARNER BROS הקימו. מדובר בתערוכת צילומים מאחורי הקלעים של הסרטים. יש גם אביזרים והזדמנויות צילום כמובן. המיקום ממש במרכז לונדון, בקובנט גרדן כך שהוא נגיש ומרכזי. יש במקום גם בר שמגיש בירצפת. עלות הכרטיס 20 פאונד למבוגר, 14 פאונד לילד. 

לא יצא לנו להיכנס כי הגענו לקובנט גרדן לאחר שעות הפעילות של התערוכה ומאחר והיו לנו כרטיסים לאולפנים, לא היה לנו קריטי להגיע שוב. למי שלא יכול להגיע לאולפנים מכל סיבה שהיא, זו יכולה להיות אלטרנטיבה מסויימת. 

7. טקס תה מסורתי בהשראת הארי פוטר

אם אתם מתכננים טקס תה מסורתי בלונדון אולי תשקלו לשלב אותו עם הארי פוטר, מה שיכול כמובן לגייס את הילדים שלכם לחוויה. המחיר לא זול, 50 פאונד למבוגר, 40 פאונד לילד אך משלב ארוחה קלה ואטרקציה כפולה – טקס תה וגם שיעור שיקויים.

מדובר בחוויה של כשעתיים שבה תקבלו טקס תה אנגלי מסורתי עם תפריט לבחירה של מאכלים אנגליים מסורתיים (יש תפריטי ילדים, תפריטים לצמחונים ולרגישים לגלוטן) ובנוסף תקבלו גם שיעור בהכנת שיקויים עם מדריך וחדר שמעוצב כמו מרתף השיקויים מהסרט.  מתאים לילדים מגיל 8 ומעלה.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.