וינה עם ילדים – 4 ימים של טיול רגוע בעיר קסומה

היינו בוינה בעבר מספר פעמים, עם הילדים ובלעדיהם. אבל כשנקרתה לנו ההזדמנות להגיע אליה שוב לביקור קצר, לא היססנו. וינה התגלתה כעיר קסומה יפה ומושלמת לטיול רגוע ונעים לכל המשפחה.
נקניקיות בוינה

תקציר הפוסט והמסלול

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו

מלונות – פרטים על מלונות בהם שהינו

יום 1 – סושי, גלריות והעיר העתיקה

יום 2 – יום של שופינג, עוגות ומוזיאון טבע

יום 3 – בדיקות קורונה בוינה ומוזיאון האשליות

יום 4 – מתחילים מטיול במדרחוב ומסיימים בפארק פראטר

תובנות ומסקנות

מוזמנים להציץ גם על המסלול שעשינו בורוצלב עם ילדים.

טיול בורשה עם ילדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

הגעה: יש טיסות ישירות מישראל. טיסת הלוך עם וויז אייר, טיסה חזור עם ריינאייר.

אופי הטיול: וינה היתה תחנת ביניים בדרך שלנו לטיול באיסלנד. כך שהביקור בה נחלק לשני חלקים – יום אחד בהלוך, ועוד 3 ימים בחזור.

הרכב נוסעים: משפחה עם שני ילדים בגילאי 17,9.

תחבורה: בעיר התניידנו בעיקר ברגל או במידת הצורך באובר.

לינה
בהלוך, מלון Mercure Grand Hotel Biedermeier Wien, עשר דקות הליכה מהעיר העתיקה.

בחזור, מלון Continental HotelPension ממש על מדרחוב מריה הילפר

מלונות

אנחנו מגיעים לוינה כחלק מטיול לאיסלנד. אין טיסות ישירות לאיסלנד ובמקום לעשות טיסה ארוכה עם עצירת ביניים מייגעת, אנחנו בוחרים לשלב טיול ביעד הביניים שבחרנו, וינה. כך שהטיול שלנו מפוצל, יום טיול אחד בדרך אל איסלנד ועוד 3 ימים בחזור ממנה. שהינו במלון שונה בכל אחת מהפעמים.

1. מלון  Mercure Grand Hotel Biedermeier Wien – המלון ממוקם כעשר דקות הליכה קלה אל המרכז העתיק של וינה, הכנסייה המפורסמת והמדרחוב. הוא גם לא רחוק מקניון גדול ומלא חנויות ובכלל יש ברחוב בו נמצא המלון שפע של חנויות ומקומות לאכול. המלון עצמו שוכן בסמטה צרה, ציורית וקסומה מעוטרת במטריות צבעוניות מעליה, מסעדות וגלריות משני הכיוונים. המלון מאוד נחמד ואנחנו מקבלים דירה משפחתית גדולה ומרווחת עם חדרים נפרדים, שני חדרי אמבטיה וסלון. אהבנו מאוד את החדר והמרווח הגדול אבל פחות אהבנו שהחדר המשפחתי הזה ממוקם בחלק מאוד מרוחק של המלון שאליו המעלית לא מגיעה. יש הליכה ארוכה במסדרונות ואז גם לא מעט מדרגות לעלות, לא נעים עם מזוודות ושפע תיקים. כך שהמלון מאוד יפה ומומלץ בעינינו אבל אם אתם לוקחים סוויטה משפחתית, קחו את עניין המדרגות בחישוב.

2. Continental Hotel-Pension – המיקום של המלון מושלם. ממש במרכז המדרחוב מריה הילפר. המלון מגיש ארוחת בוקר קלה ויש לו חדרים משפחתיים מאוד נחמדים. הבעיה היא שכרגע חופרים בדיוק ליד המלון תחנת מטרו חדשה. הגענו באמצע הלילה וקיבלנו חדר שפונה לכיוון הרחוב והתעוררנו מוקדם בבוקר מקידוח במכשיר ענק שישב ממש צמוד לחלון שלנו והרעיד את החדר. אחרי שהתלוננו שודרגנו לחדר אחר שפונה לאחורי הבניין ומשם לא שמענו ולא הרגשנו כלל את השיפוצים. השיפוץ הזה צפוי לקחת לא מעט זמן כך שאם תבחרו להגיע למלון, תוודאו שאתם מבקשים חדר אחורי ושקט כי נראה שהם לא מפעילים לבד את שיקול הדעת הזה. מעבר לזה, המיקום באמת מושלם והמלון נוח. ובגלל המצב, המחירים שלו גם אטרקטיביים.

יום 1 - סושי, גלריות והעיר העתיקה

אנחנו מגיעים למלון שלנו בוינה בשעות הצהריים ואנחנו רעבים. ממש צמוד למלון שלנו אנחנו מגלים דוכן קבוע של אוכל אסייתי ואנחנו לוקחים סושי שמכינים לנו במקום והוא טעים שאין לתאר. המחיר ממש זול לעומת מחירי הסושי בארץ. תענוג להתחיל כך טיול.

ממשיכים ונתקלים בחנות FLYING TIGER ולמרות שביקרנו באחת כזו לא מזמן בטיול שלנו לקרקוב, אנחנו לא עומדים בפיתוי ונכנסים לסיבוב. עוברים גם ליד קניון גדול אבל לא נכנסים אליו.

משם ממשיכים לכיוון העיר העתיקה. עשר דקות הליכה אם הולכים ישירות אבל אנחנו לא ממהרים, הולכים לאט ונהנים מהעיר. בדרך עוברים שלל חנויות מקסימות עם תיבות כלי אוכל עתיקות ומגניבות, גלריות אמנות שונות, חנויות תכשיטים ועוד. הכל כל כך מעוצב וכל כך יפה.

מגיעים לעיר העתיקה. כנסיית סנט סטפן (Stephansdom) עם הגג הצבעוני. המדרחוב משופע בחנויות מעצבים יוקרתיות, נגני רחוב ואפילו זמר אופרה אחד שמנעים את האוירה בשירתו. יש גם דוכני נקניקיות ואנחנו מנסים לבחור  מבין מבחר עצום של נקניקיות שמציעים שם. בחרנו טעים, אבל נראה לי שכנראה כל בחירה אחרת גם היתה טובה. הכל נראה טעים.

את המשך היום אנו מבלים בשיטוט במדרחוב, הולכים עד הכיכר שליד בית הספר הספרדי לרכיבה (Spanish Riding School), שם מתרכזים כל הסוסים עם הכרכרות שמציעים טיול כרכרה לתיירים. ואנחנו לא יכולים שלא לתהות למה המנהג הזה לא נעלם מהעולם ומשחרר את הסוסים מהדבר המיותר הזה. מטיילים עוד קצת, נכנסים גם פה ושם לחנויות עד שנהיה ערב ואז אנחנו יושבים לאכול ארוחת ערב במסעדה חביבה אך לא מדהימה.

למחרת אנחנו טסים לאיסלנד אבל לגמרי נשארים עם טעם של עוד מוינה.

יום 2 - יום של שופינג, עוגות ומוזיאון טבע

היום השני שלנו בוינה מתרחש שבועיים אחרי הראשון. וגם אחרי שבועיים של טיול אינטנסיבי ומעייף באיסלנד. אז אנחנו בעיקר רוצים לנוח, להירגע ולקחת הכל באיזי. וכיוון שכבר היינו בוינה כבר פעמים, לבד וגם עם הילדים, אין שום לחץ להספיק שום דבר ואפשר להיות נינוחים.

כולם עייפים וישנים עד מאוחר. אני קמה לפניהם וכיוון שהמלון שלנו ממש על המדרחוב אני פשוט יוצאת לסיבוב שופינג לבדי. אין כמו זוג נעליים חדשות כדי לפתוח את היום עם חיוך 🙂 לקראת הצהריים אני חוזרת לחדר להניח את הרכישות ומשם כולנו יחד יוצאים לטייל. על המדרחוב אנחנו נתקלים בבית קפה Oberlaa Mariahilf עם עוגות שאי אפשר לעמוד בפניהן. אז אנחנו לא מנסים ופשוט מזמינים לנו שתיים לדגום. דווקא השטרודל תפוחים, מאכזב אותנו. העוגה השניה טעימה.

ממשיכים לכיוון רובע המוזיאונים. יש פה את מוזיאון ZOOM לילדים. יש בו תערוכות שונות מותאמות לגילאים שונים. ביקרנו בו בפעם הקודמת שלנו בוינה עם הילדים והיה נפלא. הפעם הם פחות רוצים אז אנחנו מוותרים. אבל אם אתם בוינה עם ילדים, שווה לבדוק את המקום.

אנחנו ממשיכים למוזיאון הטבע של וינה ששוכן בתוך ארמון לשעבר. המבנה עצמו כבר שווה ביקור בפני עצמו. היינו כבר במוזיאוני טבע אז התלבטנו אם להיכנס אבל שמחנו שנכנסנו. מוזיאון מרשים מאוד. גדול עם שפע מוצגים והסברים שחלקם אינטראקטיביים החל מהדמיה לאיך כל היבשות של ימינו נוצרו ואיך הן ייראו בעוד מליוני שנה מהיום , הדמיה לאיך היינו נראים כאדם קדמון, וגם מיצג שמדמה ניתוח בגוף האדם. היה מרתק. גם הילדים וגם אנחנו ממש נהננו. בילינו שם כמה שעות עד שהמקום נסגר והיו אגפים שלמים שכלל לא הספקנו להגיע אליהם. מומלץ מאוד ואל תצפו לסיים הכל בבביקור אחד.

משם כבר יצאנו לחפש מסעדה לארוחת ערב. הגענו לגמרי במקרה למסעדה איטלקית בשם Pizzeria La Gondola שהיתה פשוט נהדרת וכולנו התמוגגנו מהאוכל שם.

יום 3 - בדיקות קורונה בוינה ומוזיאון האשליות

לטוס בזמן קורונה מציב דרישות אחרות ואנחנו נדרשים לעשות בדיקות קורונה כדי שנוכל לטוס חזרה לישראל בעוד יומיים. בוינה מפוזרות כמה עמדות בדיקה חינמיות. אנחנו מגיעים לזו שבקרבת בית העירייה. לא צריך להזמין תור, אפשר פשוט להגיע אבל כן נדרשים למלא טפסי רישום. לא עשינו זאת מראש אז היינו צריכים לעשות זאת במקום מהטלפונים שלנו. לא הכי נוח, אבל לא נורא. נתקלנו במקום בישראלים אחרים שהסתובבו ללא חבילת גלישה ולא היתה להם אפשרות למלא את הטפסים (לא לדאוג, עזרנו להם). ממליצים א. תמיד לטוס עם חבילת גלישה כלשהי על כל מקרה שלא יהיה או לקנות סים מקומי. ב. למלא את הטפסים מראש במלון. יותר נוח.

הבדיקה היא בדיקה בגרגור, לא במטוש כמו שאנחנו מכירים ממקומות אחרים. זה לא הכי נעים אבל לא נורא, למבוגרים. לבן התשע שלנו זה היה מאוד מאוד קשה לביצוע. צריך לגרגר בלי לבלוע ואז לירוק את הנוזל לתוך מבחנה קטנה בלי שיישפך לרצפה. מאתגר לילדים. אם אתם נוסעים עם ילדים צעירים, תתאמנו איתם על תהליך הגרגור כדי שאולי יגיעו מוכנים יותר. ניתן למצוא בוינה בדיקות קורונה במטוש, אך הן לא חינמיות.

אחרי שסיימנו את החלק המבאס אך הכרחי הזה. המשכנו למוזיאון האשליות של וינה שנמצא לא רחוק ממרכז העיר העתיקה. מדובר במוזיאון קטן של מספר חדרים שבו משחקי אשליות שונים. דורשים לראות תעודות מתחסן. נראה כי המקום פופולרי מאוד בקרב ישראלים, הרב המוחלט של המבקרים שם היו ישראלים. מאוד נהנינו מהמוזיאון. אינספור תמונות מגניבות, משחקי תעתועים למיניהם. מומלץ וכיפי.  יש גם מקום לאחסן תיקים כדי שאפשר יהיה לטייל במוזיאון בנחת.

כשיצאנו לקראת ערב הסתובבנו קצת בעיר העתיקה ואז התחלנו לחפש מקום לאכול. חיפשנו וחיפשנו ולא הצלחנו למצוא מקום שהיה מוסכם על כולם. עד שהילד שאל – "אם כולם כל כך נהנו במסעדה של אתמול, למה אנחנו לא פשוט הולכים לשם שוב במקום לחפש?"  וזה מה שעשינו, ושוב היה טעים וכולנו ליקקנו את האצבעות. איזה ילד חכם!

יום 4 - מתחילים מטיול במדרחוב ומסיימים בפארק פראטר

לי כבר יצא לטייל לבד במדרחוב ולעשות קצת שופינג, אבל לאחרים לא. אז את הבוקר אנחנו מתחילים במדרחוב מריה הילפר. מטיילים קצת בין חנויות. הכל בנחת ובלי לחץ.

כשממצים, לוקחים רכבת תחתית לכיוון פארק פראטר, פארק השעשועים הפתוח של וינה. מדובר בפארק שעשועים עתיק שבנוי בקונספט שונה לגמרי מפארקים אחרים באירופה. אין כרטיס כניסה. הפארק פתוח לגמרי ומשלמים על מתקנים שרוצים לעלות עליהם. אהבנו מאוד את הקונספט. לא היינו צריכים לקנות כרטיסים עבור מי שלא באמת עולה על מתקנים. אבל מה שעוד יותר טוב זה שאולי בגלל הקונספט ואולי בגלל העונה  הפארק לא היה עמוס וצפוף כמו כל פארק שעשועים שאי פעם ביקרנו בו. לא היו בכלל תורים. כל מתקן שרצינו, פשוט ניגשנו ועלינו. כולל האקסטרימיים ביותר, והיו כאלה. אם בכל פארק שעשועים שהיינו בו, פארק אירופה, אפטלינג, יורודיסני, אנרג'ילנדיה ואחרים תמיד בזבזנו את רב הזמן בעמידה בתורים (שיכולים להגיע גם לשעה שעתיים במתקנים פופולריים) פה פשוט ניגשת ועלית. אז אפשר היה להספיק המון המון מתקנים. הילדים נהנו בטירוף וגם אנחנו. עשינו מכוניות מתנגשות כשרק ארבעתנו על הרחבה, נוסעים ומתנגשים לנו בכיף ביחד. הילדה חובבת האקסטרים עלתה על מתקנים מזעזעים למדי ונהנתה מכל רגע ואפילו הקטן שפחות חובב פארקים, ממש ממש נהנה כשהיו פחות תורים ופחות צפוף. תענוג!

לסיום היום והטיול חיפשנו מסעדה בפראטר עצמו ומצאנו כזו. מסעדת בשרים טובה Englischer Reiter im Wiener Prater. לא פאסט פוד של פארקים, מסעדה אמיתית וטובה. האוכל היה משובח ונהנינו מאוד מארוחת הפרידה שלנו מוינה.

טיולי יום מוינה

מוינה ניתן לצאת גם לטיולי יום נחמדים. אם זה לא ביקור ראשון שלכם בעיר או שסתם בא לכם לגוון ולהנות מעיירות ציוריות קסומות או מהנופים הירוקים הקסומים שיש לאוסטריה להציע, תוכלו לשכור רכב ליום או יותר ולצאת לגיחות מהעיר או פשוט מזה אם לא רוצים להתעסק עם השכרת רכב ונהיגה, לקחת טיול יום מאורגן.  הנה כמה אפשרויות לשקול:

תובנות ומסקנות

תובנות וטיפים שלנו לוינה עם ילדים

• וינה מלאה באטרקציות לילדים! זה לא ביקור ראשון שלנו בוינה ולכן דילגנו על חלק מהאטרקציות. בביקורים קודמים היינו במוזיאון ZOOM לילדים, ביקרנו במוזיאון המוסיקה, עשינו שיט על ספינה בנהר, נסענו לארמון הלבורן בפאתי וינה ועוד. ועדיין נותרו מספיק אטרקציות לילדים בוינה גם בסיבוב שני – מוזיאון הטבע, מוזיאון האשליות, פארק פראטר. ממש לא חסר מה לראות פה עם ילדים.
  • רב הזמן התניידנו ברגל. הכל היה די קרוב מלבד הפראטר שאליו לקחנו תחתית בהלוך ואובר בחזור.
  • ויתרנו על ארמונות ומקומות סגורים נוספים בגלל הקורונה. בכל מקום סגור נדרשים להיות עם מסיכות ובספטמבר כבר אין מיזוג בהרבה מהמקומות כך שהרגיש די חנוק להיות בתוך מקומות סגורים והעדפנו לטייל כמה שיותר בחוץ.
  • אם אתם והילדים בעניין של עוגות ומתוקים, וינה מלאה בפיתויים. חנויות שוקולד, מאפיות עם עוגות משגעות, פנקייקים וגלידות. אל תבנו על דיאטה.
  • לישון ליד העיר העתיקה או ליד המדרחוב? היינו גם וגם ובעינינו אזור המדרחוב היה נחמד יותר. גם משופע בחנויות רגילות ולא מותגי יוקרה, אז אפשר באמת לעשות שופינג. יש מסעדות בשפע, קרוב לאזור המוזיאונים וגם לעיר העתיקה עצמה הגענו בהליכה רגלית נינוחה. אבל בגדול, שני האזורים נחמדים מאוד ובאמת שלא כזה קריטי.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

1. וינה נהדרת, עם או בלי ילדים! חופשה אורבנית באירופה הקלאסית והיפה. תודה על הפוסט!

1. dvorasch

אהבתם? מוזמנים לשתף:

LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.