פארק שעשועים אנרג'ילנדיה פולין – גן עדן לחובבי אקסטרים

פארק שעשועים אנרג'ילנדיה (Energylandia Park) הוא פארק השעשועים הגדול ביותר בפולין וכולל בתוכו אינספור רכבות הרים ומתקנים מסוגים שונים וגם פארק מים גדול עם מגלשות ובריכות. אם אתם מטיילים בפולין עם ילדים, ובמיוחד ילדים חובבי אקסטרים, זה יהיה שיא הטיול מבחינתם.
פארק שעשועים אנרג'ילנדיה (Energylandia Park) הוא פארק השעשועים הגדול ביותר בפולין וכולל בתוכו אינספור רכבות הרים ומתקנים מסוגים שונים וגם פארק מים גדול עם מגלשות ובריכות. אם אתם מטיילים בפולין עם ילדים, ובמיוחד ילדים חובבי אקסטרים, זה יהיה שיא הטיול מבחינתם.

תקציר

מוזמנים ללחוץ כדי לעבור ישירות לפירוט 

איך מגיעים

כרטיסים

פארק השעשועים

פארק המים

אוכל

סיכום ומסקנות

פרטים כלליים על המקום

אנרג'ילנדיה הוא פארק שעשועים חדש יחסית שנבנה לפני כ-7 שנים. הוא ממוקם בעיירה זאטור (Zator), מרחק של כשעה נסיעה מקרקוב. מדובר בפארק שעשועים הגדול ביותר בפולין ובו מעבר לרכבות הרים ומתקנים שונים, גם פארק מים ענק עם בריכות מגלשות ועוד. יום אחד לא יספיק לדגדג אפילו עשירית ממה שיש לעשות במקום.

מתאים למשפחות עם ילדים ובני עשרה וכן לכל חובב אקסטרים ורכבות הרים.

איך מגיעים

אנרג'ילנדיה פולין

ההגעה למקום קצת מוגבלת אך אלה סך האופציות שמצאנו כדי להגיע למקום:

רכבת – יש רכבת מקרקוב אבל רכבת יחידה שמגיעה בבוקר בשעת הפתיחה של הפארק ורכבת יחידה שיוצאת בערב בסמוך לשעת הסגירה. בכל שעה אחרת, אין רכבות. כך שזה מחייב אתכם לשעות מאוד ספציפיות. כמו כן הרכבת לא מגיעה לפארק עצמו אלא לעיירה הסמוכה זאטור שממנה יש תחבורה אל הפארק עצמו.

אוטובוס – הפארק מפעיל אוטובוסים שיוצאים מקרקוב אליו. כמו ברכבת גם כאן, שעות ההגעה מוגבלות ותצטרכו לבלות מפארק מרגע הפתיחה עד רגע הסגירה אם תבחרו להשתמש באוטובוס. בנוסף, כמות הכרטיסים מוגבלת. אם לא תזמינו מספיק זמן מראש, סביר שלא יהיה מקום.

סיורים – יש סיורים שאפשר להזמין למקום שכוללים הסעה וכניסה

רכב פרטי – הדרך הכי טובה להגיע בעינינו היא ברכב פרטי. כך יש גמישות במועד ההגעה והיציאה. מגיעים ממש לפתח הפארק. הנסיעה מקרקוב לא ארוכה וזה מאפשר מקסימום גמישות ונוחות.

הובר/מונית – פתרון יחסית יקר. עלות של 200-250 זלוטי לכיוון. אבל מאפשר גמישות בשעות ההגעה והיציאה. ביום בו ביקרנו למשל, הפארק נסגר בעשר אבל כל מי שהגיע באוטובוס או רכבת מיהר החוצה לפני שמונה. מי שהגיע ברכב או מונית יכל להנות מהתורים שהתקצרו. שימו לב – בחזור קשה להשיג הובר אך יש מוניות שממתינות ביציאה מהפארק.

לינה באזור – אפשר גם לבחור ללון בזאטור. היצע המלונות/לינות אינו גדול אבל ניתן למצוא. היתרון הגדול הוא שזה מאפשר קניית כרטיס ליומיים וכך יש יותר סיכוי לנצל את כל מה שיש לפארק להציע. 

כרטיסים

ניתן לרכוש כרטיסים ליום או ליומיים. אם אתם חובבי פארקים ומעוניינים להקדיש יותר מיום למקום כדי להספיק את שלל האטרקציות, אפשר מראש לרכוש כרטיס ליומיים בהנחה קטנה.

מחיר כרטיס רגיל ליום היה 150 זלוטי במועד ביקורנו. ילדים עד גובה 140 ס"מ משלמים מחיר מוזל (100 זלוטי) מחיר רגיל 150 זלוטי.

שימו לב – הם מודדים את הילדים בקופה כדי לתת את הכרטיס המוזל כך שאם הגעתם עם ילדים בגובה המתאים, דאגו שיעמדו לידכם בקופה כי אחרת לא תוכלו לקבל את הכרטיס המוזל. 

יש תורים ארוכים ארוכים לקניית הכרטיסים. אפשר לקנות כרטיסים מראש אונליין ואז לגשת לעמדות נפרדות לאיסוף מהיר יותר.

טיפ קטן – אם רכשתם כרטיס ליום אחד ובסוף היום החלטתם שבא לכם יום נוסף ואתם מתבאסים שלא רכשתם כרטיס ליומיים, ביציאה מחלקים קופוני הנחה לכניסה נוספת לפארק. 

אנרג'ילנדיה פולין

פארק השעשועים של אנרג'ילנדיה

הפארק ענק ונחלק לשני חלקים – פארק שעשועים ופארק מים.

בפארק השעשועים יש המון רכבות הרים ומתקני אקסטרים כך שחובבי הז'אנר ייהנו מאוד.

הפארק מחולק לכמה מתחמים שונים. מלבד אזורי האקסטרים יש גם אזור לילדים צעירים יותר. 

לאלה שבאמצע, שהם לא פעוטות אבל גם לא חובבי אקסטרים, ההיצע בעינינו היה נמוך יותר. מלבד מתקנים תמצאו בפארק גם מופעים מסוגים שונים. מופעי אש, פעלולים ועוד. אנחנו הספקנו מופע אחד שהיה מאוד נחמד. לילדים שאינם חובבי אקסטרים, מופעים יכולים להיות אלטרנטיבה נחמדה.

צפיפות – הפארק היה מאוד מאוד צפוף והתורים לרב המתקנים היו מאוד מאוד ארוכים. מעל שעה במתקנים הפופולריים וגם במתקנים של הקטנים היו תורים. אפילו לקניית אוכל היו תורים אינסופיים. 

היינו בפארקי שעשועים רבים ברחבי אירופה. דיסנילנד פריז, פארק אירופה, גארדה לנד ועוד. זה אחד הפארק היותר עמוסים שחווינו. כמה טיפים לקיצור הזמן שמבלים בתורים: 

  1. יש כרטיס מהיר לחלק קטן מהמתקנים, FREE PASS, מומלץ לנצל אותו. כדי לקבל אותו יש לגשת לעמדות ספציפיות שפזורות בפארק עם כרטיס הכניסה שלכם. מספר הכרטיסים המהירים מוגבל כך שכדאי להגיע לעמדות מייד עם ההגעה לפארק אחרת לא יישארו לכם. 
  2. בשעות אחר הצהריים התורים קצת פוחתים. שווה לתכנן אולי את היום כך שבשעות העמוסות מבלים בבריכה ומאוחר יותר עושים מתקנים. יש סיכוי שכך תספיקו יותר.
  3. היעזרו בלוחות הפזורים בפארק עם שמות המתקנים וזמן ההמתנה לכל אחד כדי לתעדף מתקנים קצת פחות עמוסים.

פארק המים של אנרג'ילנדיה

בפארק המים יש כמה וכמה אזורים עם בריכות ומגלשות שונות ומשונות, חלקן אקסטרימיות יותר (שזעזעו אפילו את חובבת האקסטרים הנלהבת שלנו) וחלקן מתונות יותר שאפילו הילד הפחות חובב אקסטרים נהנה בהן מאוד. 

באזור של פארק המים יש הרבה לוקרים. צריך לקנות צמיד שפותח אותם ואז ניתן לאחסן בתוכם ציוד ולהסתובב קלילים יותר ברחבי הפארק. מאוד נוח ומומלץ. גם אם אתם מתכוונים להתחיל בפארק השעשועים, מומלץ להגיע קודם לכאן ולשריין לוקר מייד כשמגיעים לפארק כי הם נגמרים.

המלצה נוספת, כשמגיעים אל תישארו באזור הכניסה של פארק המים, יש אזורים נוספים מרוחקים יותר ופחות צפוף בהם כי הרבה עצרו לפני שהגיעו לכאן. אז תתחילו מהסוף. 

אוכל בפארק

אפשר לבוא מצויידים באוכל מהבית אבל אם באתם ליום שלם ובמיוחד כשחם בחוץ, סביר שתצטרכו לקנות פה אוכל ושתיה. ברחבי הפארק פזורות עמדות אוכל ודוכנים וכמה מסעדות. אל תצפו לגורמה, הכל פאסט פוד, הרבה מטוגן – תמצאו פיצות והמבוגרים, צ'יפסיות. הכי סביר מבחינתנו היתה מסעדת בופה של אוכל מוכן שאפשר היה לבחור מה לקחת וכללה קצת יותר מגוון (שניצל, מרקים, צלעות, ירקות וכו'), לא גורמה אבל האופציה היותר טובה שמצאנו.

סיכום ומסקנות

  • הפארק מומלץ מאוד לחובבי אקסטרים. לילדים קטנים יש מתקנים אבל לא בטוח שמצדיקים הגעה במיוחד וילדים גדולים יותר או מבוגרים שאינם חובבי אקסטרים, פחות ימצאו את עצמם במתקני הפארק.
  • למרות האמור לעיל, העובדה שזה גם פארק שעשועים וגם פארק מים, מבטיחה שכולם ימצאו עניין פה. מי שלא חובב רכבות הרים יכול להנות בבריכה או במגלשות.
  • שימו לב, המים בבריכות קרים מאוד. היינו ביום חם מאוד באוגוסט, המים בבריכות היו קרים והיה קשה מאוד להסתגל לטמפרטורה. אם אתם רגישים לקור, קחו לתשומת ליבכם.
  • מומלץ להגיע לפארק במכונית. כל דרכי ההגעה האחרות מגבילות מאוד.
  • צפיפות ותורים היא בעיה גדולה ופוגמת בהנאה. נסו להגיע מחוץ לעונה ואם אין ברירה אז לתכנן את היום שלכם במינימום תורים. דחו מתקנים פופולריים לסוף היום, היעזרו בכרטיס מהיר וכו.
  • אין סיכוי להספיק ביום כל מה שיש לפארק להציע. כנסו לאתר לפני ונסו לסמן לעצמכם מה בטוח תרצו להספיק, או לחילופין תעשו יומיים במקום אם זמנכם מאפשר זאת.
  • מוזמנים להיכנס לאתר של הפארק כדי להתעדכן ולתכנן את מה שתרצו לעשות בביקור שלכם שם: פארק אנרג'ילנדיה

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. אלמוג

    היי
    תודה על הסיכום המצויין
    הפארק פתוח גם באפריל?

    1. dvorasch

      למיטב ידיעתי פתוח באפריל.

  2. יואב

    היי. תודה על הסיכום. הייתם בפארק באוגוסט 2021? אנחנו נוסעים עכשיו חושבים ללכת לפארק בשבוע הראשון של ספטמבר ומקווים שיהיה פחות עמוס..

    1. dvorasch

      הי. אכן היינו באוגוסט 2021. מאמינה שבספטמבר יהיה לכם פחות עמוס. נסו להימנע מלהגיע בסופשבוע 🙂

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.