שבוע בקרקוב עם ילדים – טיול רגוע בעיר אירופאית קסומה

הגענו לטיול בקרקוב אחרי קרוב של שנתיים בלי לטייל בגלל אילוצי קורונה. חיפשנו יעד לטיול רגוע, כיפי ומהנה לכולנו וקרקוב ענתה על כל הצרכים. יפה ואלגנטית, שופעת עיצוב ואוכל טוב אך גם מלאה באטרקציות שיכולות לעניין ולהעסיק ילדים וטיולי יום בקרבת מקום. אמרו לנו ששלושה ימים יספיקו, היינו בקרקוב שבוע עם הילדים ולא ראינו את כל מה שיש לה להציע.

טיול בקרקוב עם ילדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

הגעה: טיסה ישירה מתל אביב לקרקוב עם חברת ריינאייר (RYNAIR).

הרכב נוסעים: זוג + שני ילדים בגילאי 17 + 9.

תחבורה: בעיר התניידנו בעיקר ברגל, באובר או מוניות וכן סיורים מוזמנים.

לינה: מלון AMBER DESIGN HOTEL.  חמש דקות הליכה מהעיר העתיקה. מלון 4 כוכבים עם חדרי משפחה גדולים שמורכבים משני חדרים ודלת מקשרת. מאוד נוח. מאפשר מרחב ופרטיות, שני חדרי שירותים ואמבטיה. ועדיין נמצאים יחד ולא בחדרים נפרדים לגמרי.

אופי הטיול: רגוע. חיפשנו לנוח ולהנות מאוירה, אוכל טוב חוויות. לא ניסינו לרוץ ולהספיק אטרקציות. את מה שעשינו בשבוע אפשר אולי לעשות ביומיים שלושה ואפילו להספיק יותר. אנחנו קמנו מאוחר, חזרנו לנוח כשרצינו, לא ניסינו להספיק ולא התרגשנו אם משהו לא הסתדר. פשוט נהנינו מלהיות ולחוות.

יום הטיסה - לטוס בזמן קורונה זה הרבה יותר מסובך

נתב"ג

אחרי קרוב לשנתיים בלי לטוס בגלל המגיפה העולמית, אנחנו מגיעים לטיול הזה עם רעב לחזור לעניינים. אבל השגרה רחוקה עדיין ולטוס עכשיו לא דומה לקלילות של טיסות בעבר.

זה בא לידי ביטוי בבירוקרטיה הרבה הנדרשת. מילוי טפסי יציאה מישראל וכניסה לפולין, הצגת מסמכי התחסנות ושלל ניירת. ממשיך בצורך להיות עם מסיכות בשדה ובטיסה. בשדה תעופה די עצוב ושומם, נטול תורים לחלוטין אפילו שזה אוגוסט. גם המטוס די ריק. מצד אחד זה כיף בלי תורים ועם עוד מקום להתפרס בו במטוס, אבל עדיין קצת עצוב לראות את הכל שומם.

מגיעים לקרקוב בשעת לילה מאוחרת וגם שם המון בירוקרטיה שלוקחת לא מעט זמן. ביציאה ממתין לנו נהג שהזמנו דרך המלון שלנו. הנסיעה לעיר אורכת כחצי שעה.

המלון שלנו AMBER DESIGN HOTELהוא כל מה שציפינו. שני חדרים צמודים עם דלת מחברת. ביניהם. מיטה זוגית בשלנו, שתי מיטות בחדר של הילדים. שני חדרי אמבטיה. מרווח לנו ונוח. חדרי משפחה הם עניין טריקי. להרבה מלונות אין כאלה וגם אלה שיש פעמים רבות מציעים ספה נפתחת עבור הילדים וזה גם לא מאוד נוח וגם מאוד צפוף. פה יש לנו מספיק מקום ומרחב לכולנו לשהיה נעימה של שבוע. הולכים לישון, מחר מתחילים לטייל.

יום 1 - טיול הכרות עם העיר העתיקה

בבוקר אנחנו קמים לא מוקדם מדי, הילדים לעומת זאת מעדיפים להישאר לישון. אנחנו יוצאים לארוחת בוקר בלעדיהם. המלון מציע אופציה של ארוחת בוקר אך היא מוגשת במסעדה שנמצאת לא רחוק. ידענו שהילדים שלנו לא ירצו ולכן הזמנו לינה בלי ארוחת בוקר כלולה אך אנחנו הולכים למסעדה ואוכלים בה ארוחת בוקר זוגית נחמדה מאוד, בתשלום נפרד. זו הפעם היחידה בטיול שאכלנו ארוחת בוקר. קרקוב מלאה באוכל טעים אז חבל לאכול באותו מקום כל יום.

חוזרים למלון ויוצאים עם הילדים לטייל בעיר. אל דאגה הם לא נותרים רעבים ואנחנו קונים להם בייגלים ונקניקיות ברחבי העיר. כולם מרוצים.

העיר העתיקה משובצת חנויות ומסעדות והכל מוביל לכיכר ריבועית ענקית שהיא הכיכר המרכזית RYNEK GLOWNY. הכיכר מוקפת במסעדות וחנויות. מגדל גבוה במרכז ולידו פסל של ראש שילדים משחקים בלהיכנס לתוכו ולהצטלם. יש גם שפע דוכנים וכרכרות עם סוסים מקושטים שלוקחות תיירים וגורמות לבן שלנו לשאול למה אנשים מתעללים בסוסים ולא נוסעים במשהו עם מנוע במקום זה.  בקצה הכיכר יש את בזיליקת מריה הקדושה בעלת שני צריחים שונים בגבהם. אחת לרבע שעה מתנגנת מאחד הצריחים חצוצרה שנשמעת ברחבי הכיכר.

במרכז הכיכר, בית הבדים העתיק של פעם שכיום משובץ בדוכני מזכרות ודברי אמנות. יש המון המון בובות של דרקונים, סמל העיר. וגם אנחנו לא חומקים מלקנות אחד כזה לילד.

ממשיכים לטייל לכיוון הברביקן. מבנה עגול בעל צריחים שהיווה את נקודת הכניסה ותחילתה של הדרך המלכותית. מתחילים ללכת באותה דרך מלכותית של פעם. בדרך עוצרים בחנויות מזכרות או אחרות שמושכות את תשומת ליבנו. חוצים שוב את הכיכר המרכזית וממשיכים בדרכנו אל גבעת ואול. עולים במעלה הגבעה אל הטירה היפה. הכניסה לחצר הטירה היא בחינם. בתוך המתחם יש מגוון מוזיאונים בתשלום. לא נכנסנו. במקום זה השקפנו על הנוף המרהיב שנשקף מהטירה. כל העיר פרוסה מתחת כולל נהר הויסלה המתפתל ועליו שטות שלל סוגים של סירות וספינות עם תיירים.

במקום יש גם את מאורת הדרקון שבו על פי האגדה התגורר הדרקון של קרקוב שהוא כאמור סמל העיר. אנחנו קונים כרטיסים, 7 זלוטי לאדם. יורדים המון מדרגות ספירליות ומגיעים למערה תת קרקעית ממנה יוצאים אל הטיילת ממש ליד פסל הדרקון. האמת – מיותר לגמרי ואפשר לוותר. אפשר להגיע לדרקון מבחוץ. הדרקון עצמו יורק אש מדי כמה דקות וכמובן מהווה אטרקציה ענקית לילדים שמטפסים עליו ומצטלמים איתו. בכל זאת, סמל העיר.

בשלב הזה הילדים עייפים מהליכה ואנחנו שוכרים קורקינט ונוסעים לכיוון המלון. למנוחה קלה. בערב אנחנו יוצאים לעיר העתיקה לארוחת ערב. אוכלים פירושקי ושלל מנות בשר טעימות והכל במחיר מצחיק. אין ספק נעים וטעים בפולין.

יום 2 - הרובע היהודי וסיור במכרות המלח של ויילזיקה

לפי התחזית היום צפוי להיות גשום ולכן הזמנו מראש כרטיסים לסיור במכרות המלח של ויילזיקה. ברוח הטיול הרגוע בחרנו סיור שמתחיל אחרי צהריים ולא כזה שיהיה מוקדם בבוקר ויחייב קימה מוקדמת. אז בבוקר אנחנו מצטיידים במטריות ויוצאים לסייר ברובע היהודי. קאזמייץ. אנחנו רואים כמה בתי כנסת ושילוט שמספר מה היה כאן בעבר. יש מספר מסעדות וברים עם שמות כתובים בעברית. קשה להתנתק מתחושת האי נוחות על הזוועות שקרו במקום הזה. במיוחד זה צורם לי לנוכח בר קוקטיילים בשם הכה לא מתאים – סבבה.

הגשם בשלב זה מתחיל להתגבר ואנחנו מתקדמים לנקודת המפגש עם הסיור שהזמנו וממתינים לו שם. בשלב זה הגשם כבר מבול אבל אנחנו במיניבוס. הסיור הוזמן דרך חברת VIATOR. הזמנו איתם סיורים בעבר והיינו מרוצים. וגם הפעם הכל היה מצויין. הגיע מיניבוס מרווח עם נהג נחמד ואדיב והכל היה מסודר ומאורגן היטב. אחרי סיום סבב איסופים מכמה נקודות בעיר נוסעים לכיוון המכרות. הנהג נותן לנו כרטיסי כניסה ואנחנו מצוותים למדריכה מטעם המכרות.

היינו במכרות מלח אחרים באירופה, זה מעט שונה. הסיור פה הוא סיור מודרך בלבד. למכרות יש כ-9 מפלסים מתוכם 3 בלבד פתוחים לציבור. יש המון המון מדרגות לרדת לעומק המכרה, לא מעט הליכה. אם ההרכב שלכם מתקשה בהליכה (מגבלות פיזיות או ילדים קטנים), כדאי לקחת זאת בחשבון. המדריכה מסבירה על אופן חציבת המכרה, על הסכנות שארבו שם לכורים. יש לאורך המסלול גם פסלים שמדגימים. חלקם סטטיים וחלקם ממש זזים וממחישים. רואים מלח שעוד נותר על הקירות. אחד משיאי המסלול הוא האולם הגדול, הקתדרלה המרכזית שמשובצת במנורות קריסטלים ענקיות ומרשימות. אי אפשר שלא לפלוט איזה "וואו" אחד או שניים כשהאולם נגלה לפנינו בפעם הראשונה. בהמשך יש גם אגם תת קרקעי. בסוף המסלול לא צריך לעלות בחזרה את כל מה שירדנו (ומזל שכך), יש מעלית. מעלית די מוזרה, דו קומתית קטנה וצפופה מאוד. די שמחנו לצאת ממנה האמת.

בחוץ בשלב זה היה גשם שוטף. מה זה שוטף? בשיא החורף הישראלי כשיש סופת גשמים שלא יוצאים בה מהבית, אין גשם כמו שהיה לנו בקרקוב בשיא אוגוסט. ההסעה חונה ממול אבל שתי דקות הליכה עד אליה מספיקות כדי להירטב ולהגיע ספוגי מים. אנחנו מקווים שעד שנגיע לקרקוב חזרה המצב משתפר, אבל זה לא קורה. אנחנו יורדים בעיר וממהרים לחפש מסעדה לארוחת ערב ולמסתור מהגשם. הרבה מהמסעדות לא פתוחות לאור המצב בחוץ. אנחנו מוצאים אחת ויושבים לאכול. המצב לא משתפר גם בסיום ולמרות שאנחנו מרחק כמה דקות הליכה מהמלון, אנחנו תופסים מונית שתיקח אותנו חזרה לחדר. (במרכז העתיק לא הצלחנו למצוא אובר שמגיע. כנראה בגלל מגבלות כניסה לרכבים פרטיים לאזור הזה).

יום 3 - יום של שופינג בקניון GALERIA KRAKOVSKA, ערב בעיר העתיקה

הבוקר אנחנו קמים ליום יפה ונעים אבל כתוצאה מהגשם של אתמול כל נעלי ההליכה של כולנו ספוגות מים. למרבה המזל התכנית להיום היא יום שופינג בקניון GALERIA KRAKOVSKA. הקניון מרוחק כעשר דקות הליכה מהמלון.

אנחנו מגלים קניון גדול מלא בכל המותגים האירופאים האהובים עלינו שהתגעגענו אליהם כל כך בשנתיים שלא נסענו.

כולנו נהנים. הילד אמנם לא ממש מוצא עניין בשופינג אבל מוצא לעצמו ספות ישיבה ומשחק בטלפון שלו אז בעצם גם הוא נהנה פה.

אנחנו מבלים בקניון כמה שעות טובות וכמובן שלא מספיקים לראות את כולו. המחירים – יש ויש. חלק מהמותגים היותר מוכרים לא זולים יותר מהארץ. אבל יש גם מציאות או חנויות שפשוט לא קיימות בארץ ואנחנו אוהבים.

טיפטיול שלנו – יש בקניון עמדת שמירת חפצים. השארנו שם את התיק וכל המעילים וכך יכולנו להסתובב בקניון בקלילות ובנעימות רבה יותר.

כשאנחנו מתעייפים אנחנו חוזרים לחדר לנוח. בערב אנחנו יוצאים לעיר העתיקה ויושבים לאכול במסעדה על הכיכר המרכזית. יש מוסיקה חיה במקום, הכיכר עצמה מוארת מקסים ושוקקת אנשים ומופעים. קסם צרוף והסיבה שלשמה הגענו לכאן. והאוכל? וואו. משובח. התפריט מלא דברים שנשמעים מפתים וטעימית ובא לנו לנסות. אנחנו מזמינים הרבה יותר מדי דברים וטועמים בכיף. לא מצליחים לסיים הכל אבל הכל כל כך טעים!!

יום 4 - הגטו ועוד קצת מהרובע היהודי ואז במעבר חד למוזיאון מכונות משחק.

בבוקר אנחנו לוקחים אובר לאזור הגטו. מתחילים בכיכר הכסאות. פסלי כסאות ברזל פזורים בכיכר ממנה יצאו שילוחי יהודים למחנות. הכסאות מסמלים את מה שנותר מכל אותם אנשים שנלקחו. ממשיכים לסייר בין הבתים, מגיעים עד למפעל של שינדלר, לא נכנסים. שוב, התחושות הן מעיקות. הקונטרסט בין פולין שאנחנו חווים כיום לבין הזוועות שקרו פה, נוכח וקשה לעיכול.

בהמשך הרובע היהודי אנחנו רואים כל מיני גלריות אמנות מגניבות וציורי קיר ולאט לאט  אנחנו חוזרים למציאות של היום. יושבים לאכול צהריים במסעדה איטלקית נחמדה וזוכים לארוחה קצת שונה מהאוכל הפולני של שאר הימים. לזניה, ריזוטו פירות ים וכן גם פיצה עם בננה!

משם אנחנו ממשיכים במפנה חד למוזיאון למכונות משחק PINBALL MUSEUM. זה נקרא מוזיאון, אולי כי מדובר באוסף מכונות עתיקות מתקופות עבר שונות. אבל בפועל כל המכונות מיועדות למשחק. יש כמה וכמה חדרים מלאים במכונות מסוגים שונים. כרטיס כניסה משפחתי עולה 100 זלוטי לשעה או 120 ללא הגבלת זמן. הכרטיס מאפשר משחק חופשי בכל המכונות. כמובן שלקחנו ללא הגבלה, בפער הזה לא היתה התלבטות. אין לי מושג אפילו כמה זמן היינו שם. איבדנו תחושת זמן. היתה תחושה חזקה של חזרה אחורה בזמן, לילדות. כיף אמיתי.

שתי נקודות לשים לב אליהן :

1. המוזיאון מצוי בקומת מרתף של מבנה אבן והקליטה הסלולרית שם לא ממש עובדת.
  2. במקום אין אף כסא או מקום ישיבה. מה שאומר שלמרות הכרטיס הפתוח, בשלב כלשהו מתעייפים. עקרונית אפשר לצאת ולחזור. אנחנו לא חזרנו. אבל נהננו מאוד וממליצים בחום, לא רק עם ילדים. מבוגרים יהנו מהפן הנוסטלגי לא פחות מאשר מהמשחקים עצמם.

יום 5 - מתפצלים. חלק נוסעים לאושוויץ וחלק לאטרקציות ילדים בעיר

היום אנחנו מתפצלים. לאור ביטול הנסיעות לפולין מטעם בתי הספר בגלל הקורונה, רצינו לנצל את הביקור כאן כדי לקחת באופן עצמאי את בת העשרה שלנו לסיור באושוויץ בירקנאו. בחרנו בסיור שכולל גם איסוף והסעה וגם הדרכה וסיור במחנות עצמם. מאחר ולבן ה-9 זה היה מוקדם מדי ולא מתאים, פיצלנו כוחות. גיא והילדה נסעו בסיור לאושוויץ ואני נשארתי עם הילד ויצאנו לטייל ולחוות אטרקציות שמתאימות לגילו. על הסיור באושוויץ, נכתוב בפוסט נפרד בהמשך.

את היום שלי עם הילד התחלנו בארוחת בוקר מאוחרת או צהריים מוקדמת בכיכר. אחריה קינחנו בגלידה טעימה. בקרקוב יש חנויות גלידה על כל צעד ושעל, גלידה לא פחות פופולרית פה מאשר באיטליה. ויש שפע טעמים מעניינים ומגוונים כמו שוקולד עם פסיפלורה, תאנים וניל עם ריבת פירות חמצמצה כלשהי וכמובן גם טעמים יותר סטנדרטיים שילדים יסכימו לטעום.

משם המשכנו למתחם שהציע 7 אטרקציות שונות. האטרקציות היו פזורות בשני לוקיישיינים די סמוכים וניתן היה לקנות כרטיסים לכל מיני וריאציות של האטרקציות. אנחנו רכשנו לשש מהן, ויתרנו על מוזיאון הפרפרים שלא עניין את הילד.

אז מה היה לנו כן:

סרט קולנוע 7 מימדים. סרט עם משקפי תלת מימד, כסאות זזים, מים שמשפריצים. הילד התלהב מאוד.

משחק מציאות מדומה VR. חיברו אותנו למתקן, כולל ידיות והיה משחק יריות בחץ וקשת. ה-VR של הילד לא עבד כל כך והם נתנו לנו להיכנס שוב בגלל זה. היה קצת קצר מדי ועד שהצלחנו לקלוט איך לשחק, כבר נגמר הזמן.

חדר מבוך לייזרים – שהיה צריך לעבור בלי לגעת בלייזרים. נחמד אבל שוב המסלול לא היה ברור ולא היה מדריך במקום שיסביר שום דבר. אז יצא שסתם עברנו הלוך ושוב בחדרים

מבוך מראות – עשינו כזה בצ'כיה וזה היה נחמד. גם פה היה נחמד מסתובבים ומחפשים את הדרך החוצה. רק שהם הוסיפו אורות מהבהבים צבעוניים שיצרו תחושה קצת פסיכדלית שאחרי כמה זמן נהייתה לא נעימה. בנוסף היה חם וצפוף. אז נחמד אבל לזמן קצר.

רכבת הרים במציאות מדומה VR – שוב חיבור למתקן VR אבל הפעם לא משחק אלא סרט שמדמה רכבת הרים. לי זה עשה סחרחורת אבל הילד התלהב אז נתתי לו לעשות פעמיים ואני ויתרתי.

חדר אינסוף – חדר עם מראות מכל הכיוונים, למטה, למעלה, בצדדים. ואורות מתחלפים שלהבדיל ממבוך המראות פה הם תרמו ליופי וצבעוניות של המקום. הילד פחות אהב אני דווקא כן.

כל האטרקציות כולן עלו לנו 35 זלוטי לאדם, 70 לשנינו. מחיר די שווה בשביל כמות הבילויים. לא כל האטרקציות היו ממש מוצלחות אבל זה אינדיבידואלי ובמחיר הזה, אפשר לנסות. גם אם תהנו רק מחלק, זה שווה.  לפרטים נוספים מוזמנים להציץ באתר שלהם.

משם המשכנו לכיוון הטיילת  ופסל הדרקון וישבנו לנוח קצת מול הנהר. שקלנו לקחת שיט באחת הספינות, אבל בסוף ויתרנו.

יום 6 - אנרג'ילנדיה - יום של פארק שעשועים ומים

אנרג'ילנדיה הוא פארק שעשועים חדש יחסית שנמצא בזאטור, מרחק של כשעה נסיעה מקרקוב. מדובר בפארק שעשועים הגדול ביותר בפולין ובו מעבר לרכבות הרים ומתקים שונים, גם פארק מים ענק עם בריכות מגלשות ועוד. יום אחד לא יספיק לדגדג אפילו עשירית ממה שיש לעשות במקום.

ההגעה למקום קצת מוגבלת. יש רכבת מקרקוב אבל רכבת יחידה שמגיעה בבוקר בשעת הפתיחה של הפארק ורכבת יחידה שיוצאת בערב בסמוך לשעת הסגירה. בכל שעה אחרת, אין רכבות. כך שזה מחייב אתכם לשעות מאוד ספציפיות.

יש אוטובוס של הפארק עצמו אך גם כאן, שעות ההגעה מוגבלות וגם כמות הכרטיסים. אם לא תזמינו מראש, סביר שלא יהיה מקום.

ויש סיורים שאפשר להזמין למקום שכוללים הסעה וכניסה לאנרג'ילנדיה.

הדרך הכי טובה להגיע היא ברכב פרטי. כך יש גמישות במועד ההגעה והיציאה. אנחנו תכננו להגיע באוטובוס והזמנו כרטיסים לאוטובוס מראש אבל בגלל שינוי של הרגע האחרון, לא יכולנו להשתמש בהם. אז בלית ברירה לקחנו אובר למקום. העלות היתה 200 זלוטי, יקר משמעותית לעומת האלטרנטיבות. בחזור לקחנו מונית במחיר דומה. כאמור, עדיף רכב פרטי.

כרטיסים: ניתן לרכוש כרטיסים ליום או ליומיים. ילדים עד גובה 140 סמ משלמים מחיר מוזל (100 זלוטי במועד הביקור שלנו) מחיר רגיל 150 זלוטי.

הפארק ענק ונחלק לשני חלקים – פארק שעשועים ופארק מים.

בפארק השעשועים יש המון רכבות הרים ומתקני אקסטרים כך שחובבי הז’אנר ייהנו מאוד. יש גם אזור לילדים צעירים יותר. לאלה שבאמצע, לא פעוטות אבל גם לא חובבי אקסטרים, ההיצע בעינינו היה נמוך יותר.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא את הפוסט המורחב שלנו על פארק שעשועים אנרג’ילנדיה בפולין.

מוזמנים לקרוא את הפוסט המורחב שלנו על הפארק

סיורים מקרקוב

אם תרצו לצאת מקרקוב לסיורים ופעילויות מחוץ לעיר, ניתן לעשות זאאת באופן עצמאי ברכב שכור או תחבורה ציבורית. או לחילופין ניתן להזמין פעילות מאורגנת שתיקח ותחזיר אתכם ליעד. אנו לקחנו כמה סיורים מאורגנים כאלה וזה היה מאוד נוח.

תובנות ומסקנות

20210804_134538

תוכלו לקרוא עוד על קרקוב גם בבלוג הבא: חמושה בעדשה בקרקוב

תובנות וטיפים שלנו לקרקוב עם ילדים

• הדיעה הרווחת היא שמספיקים יומיים שלושה לקרקוב ואז מומלץ לצאת ממנה החוצה. דווקא כשבאנו ליותר זמן ובלי לנסות להספיק ולברוח, יכולנו לחוות אותה אחרת לגמרי. תנו לקרקוב זמן ותזכו לגלות הרבה יותר מרשימת אטרקציות קצרה שמסיימים ביומיים.
  • יש בקרקוב לא מעט אטרקציות לילדים. חלקן עשינו וחלקן לא (יש גם מוזיאון שעווה, מוזיאון פרפרים ועוד).
  • בדרך כלל אנחנו לא אוהבים לשלב שואה בטיול. מעדיפים להפריד בין טיול של כיף לבין טיול שמטרתו שואה וזכרון. עם זאת, השואה נוכחת בפולין וגם בקרקוב הרגשנו זאת כשטיילנו באזור הרובע היהודי וכמובן גם בסיור לאושוויץ. ממליצים לא לכלול יותר מדי בטיול אחד כי יש עומס רגשי והמעברים לא פשוטים.
  • אובר היא הדרך האידיאלית להתנייד בעיר אם התעייפתם מהליכה. עם זאת יש אזורים שאין כניסה לרכבים פרטיים ולכן גם אובר לא יגיעו לשם. קחו זאת בחשבון, למשל בבחירת מקום הלינה שלכם.
  • פולין היא תמיד תענוג קולינרי עבורנו. וגם קרקוב לא אכזבה בעניין. יש שפע מסעדות והאוכל טעים, מגוון וזול.
  • כמו תמיד, מצאנו את השהות בפולין מאוד זולה וזה כיף להנות בלי צורך לעשות חשבון.

עוד יעדים בפולין ששווה לבקר בהם:

לפוסט הזה יש 3 תגובות

1. שירן

היי ,אשמח לכתןבת המתחם מהיום החמישי של האטרקציות לילדים ,האם מתאים ללידים בני 10-13

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.