טיול משפחתי בלימבורג, הולנד הפחות מתויירת

מחוז לימבורג בדרום הולנד פחות מוכר למטייל הישראלי. אבל מי שיתאמץ ויגיע יגלה אזור קסום עם שפע אטרקציות לטיול משפחתי מושלם. הקרבה אל משולש הגבולות עם גרמניה ובלגיה מאפשרת גם לקפוץ לביקורים ביעדים אלה. לימבורג, מחוז בדרום הולנד שלגמרי שווה ביקור.
מחוז לימבורג בדרום הולנד פחות מוכר למטייל הישראלי. אבל מי שיתאמץ ויגיע יגלה אזור קסום עם שפע אטרקציות לטיול משפחתי מושלם. הקרבה אל משולש הגבולות עם גרמניה ובלגיה מאפשרת גם לקפוץ לביקורים ביעדים אלה. לימבורג, מחוז בדרום הולנד שלגמרי שווה ביקור.

תקציר הפוסט והמסלול

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו

יום 1 – הגעה לכפר הנופש Het Meerdal ובילוי בפארק המים שלו

יום 2 – בילוי בכפר הנופש – פארק מים, באולינג, ארקייד ועוד

יום 3 – גיחה לגרמניה. מגלשות הרים בעיר בוטרופ, לגולנד בעיירה אוברהאוזן

יום 4 – יום שלם בפארק השעשועים אפטלינג

יום 5 – טיול ג'יפ ספארי ושיט בספינת פדלים בכפר הנופש, גיחה לעיירה ונלו לטיול + שופינג, סיום היום בפארק המים של הכפר

יום 6 – מסעדת עמי ותמי וטיול אופניים בפארק הלאומי הוחה ולואה

יום 7 – עוד בילויים בכפר הנופש – אומגה מעל אגם, פארק חבלים, בילוי באגם ושוב פארק מים

יום 8 – גיחה לגרמניה לעיר אאכן לטיול + קצת שופינג. הגעה לעיירה המקסימה ואלקנבורג.

יום 9 – משולש הגבולות בין הולנד, גרמניה ובלגיה. טיול בטבע, מגדל תצפית נוף, מבוך וגן משחקים.

תובנות ומסקנות

מוזמנים לקרוא את המסלול של השבוע הקודם שלנו בהולנד כאן: טיול בהולנד עם ילדים המסלול הקלאסי 

טיול במחוז לימבורג - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: לטיול במחוז לימבורג עדיף לנחות בבלגיה שקרובה יותר. אך גם מאמסטרדם זו לא נסיעה ארוכה מדי. אנחנו ביקרנו במחוז כחלק מטיול ארוך יותר במרכז הולנד ואז בדרומה. נחתנו בבריסל פשוט כי אליה מצאנו טיסה זולה יותר.

הרכב נוסעים: זוג + 2 ילדים בגילאי 13 ו-5

רכב: חברת הרץ. עלות כולל ביטול השתתפות עצמית – 450 דולר ל-17 יום.

מסלול: הטיול שלנו בהולנד ארך כ-17 יום. מחוז לימבורג הוא חלקו השני של הטיול אחרי שהיינו 8 ימים במרכז הולנד ועשינו את האטרקציות הקלאסיות. המסלול שכאן מתרכז באזור דרום הולנד עם גיחות לגרמניה וקצת השלמות של דברים שלא הספקנו בשבוע הקודם. 

לפוסטים נוספים על הולנד:

יום 1 - יום המעבר – מגיעים לכפר הנופש ומתאהבים ממבט ראשון

אחרי שבוע גדוש פעילויות בהולנד במסלול הקלאסי (מוזמנים לקרוא את המסלול שלנו להולנד עם ילדים) אנחנו מגיעים לכפר הנופש בו נשהה בשבוע הקרוב,  Het Meerdal של רשת סנטרפארקס.  

אנחנו מגלים כפר נופש קסום עם שפע אינסופי של אטרקציות – פארק מים גדול וכיפי, אגם שאפשר לשחוק בו, מגרשי משחק פתוחים ומקורים לילדים, טרמפולינות, מתחם ארקייד (מכונות משחק), מגרשי טניס ועוד אינספור דברים לעשות. בתכלס, אפשר לא לצאת בכלל מהכפר כל השבוע ועדיין לא למצות הכל. יש גם סופרמרקט קטן ומתחם מסעדות במרכז הכפר.

הדירה שלנו קטנה ובסיסית אך לגמרי מספיקה ובאמת שאין סיבה או צורך להישאר בחדר יותר מדי.

שימו לב, אין כניסה ברכב לפארק (פרט ליום הכניסה והעזיבה). את הרכבים משאירים בחניה בכניסה. הפארק די גדול ואם הדירה שלכם רחוקה מהכניסה אפשר לשכור אופניים או קלנועית.

הגענו לפארק בסביבות אחר הצהריים המוקדמות ואחרי התמקמות אנחנו מבלים את שאר היום בפארק המים המקורה שהוא אחד מפארקי המים היותר מוצלחים שיצא לנו לבקר בהם. ואוכלים ארוחת ערב באחת ממסעדות המתחם.

לפירוט נרחב על הפארק ועל כפרי נופש בהולנד בכלל, מוזמנים לקרוא כאן.

יום 2 - יום המעבר – יום של כיף בכפר הנופש

שילוב של יום גשום ורצון של כולם לנצל את מה שיש לכפר להציע, מוביל להחלטה להישאר בכפר כל היום. מתעוררים מאוחר והולכים למתחם המקורה לבדוק יותר לעומק מה יש שם. יש מגרש טניס מקורה אך הוא לא פנוי. אבל יש טרמפולינות, משחקיה גדולה וחדרי מכונות משחק אלקטרוניות וכולם נהנים. יש גם קזינו קטן עם מכונות הימורים למבוגרים, אנחנו לא נכנסנו. כשהזמנו את הנופש בהזמנה מוקדמת קיבלנו במתנה גם שובר ל- 3 פעילויות. אנחנו מנצלים שובר אחד למשחק באולינג משפחתי. יש שמונה מסלולים וגם מתקן שמאפשר לילדים קטנים לשחק. אחרי מספר שעות של שעשועים ובזבוזים (המכונות כולן בתשלום) חוזרים לחדר לנוח צהריים. פעם ראשונה שיוצא לנו לעשות זאת בטיול הזה. בגלל שהכל בהולנד נסגר מוקדם תמיד מיהרנו כדי להספיק. אבל פה בכפר הנופש הכל פתוח עד מאוחר ואין לחץ. אחרי מנוחה אנחנו חוזרים לפארק המים המקורה ומבלים שם בהנאה רבה עד הערב. את ארוחת הערב אנחנו אוכלים בבית עקב המחירים המאוד מאוד גבוהים במסעדות המתחם. קונים סטייקים טריים בסופר של הכפר ומכינים לעצמנו ארוחה לתפארת. בסופר שבמתחם יש מבחר נאה של מוצרים ולמרות שהוא יקר יותר מסופרים מחוץ למתחם, מאוד נוח לימים בהם לא רוצים לנהוג ולהתרחק.

יום 3 - גיחה לגרמניה, מגלשות הרים ולגולנד

עוד יום גשום ואנחנו מחליטים להרחיק ולקפוץ לביקור בגרמניה, לעשות קצת מגלשות הרים. אטרקציה שהילדים מאוד אוהבים ואין בהולנד עקב היותה מדינה שטוחה. הייתה לנו המלצה על מגלשות במונטשו (Monschau) אבל אנחנו פחות אוהבים את סוג המזחלות שיש שם (מעין מגלשת מתכת עם מזחלת שאינה מחוברת למסילה ולכן פחות בטיחותית בעינינו) במקום זה מוצאים באינטרנט מגלשות בבוטרופ (Bottrop). מזג האויר באזור נראה סביר ואנחנו נוסעים (בערך שעה נסיעה). כבר היינו בלא מעט מגלשות הרים כאלה באירופה והן תמיד היו ממוקמות באזורים מול נוף מדהים. כאן אנחנו מוצאים את המתקן ממוקם מול מפעל ענק ומפלצתי עם ארובות שמעלות אש ועשן. לא הכי מלבב אבל אנחנו כבר כאן אז נכנסים. המחירים – ממש זולים. כרטיסיה ל-5 נסיעות לילד עלתה 11 יורו, למבוגר 15 וכרטיסיה משולבת למבוגר עם ילד שנוסעים יחד – 20 יורו. יש גם כרטיסיות ל-10 נסיעות שעולות אפילו פחות. ואפשר לקנות גם נסיעה בודדת אם רוצים. המקום לא מלא כשאנחנו מגיעים. לא נראה שהוא על מפת התיירות של מישהו אלא יותר משמש את המקומיים לפעילויות פנאי ספורטיביות. יש פה גם מסלול טיפוס, ריחוף, סקי בתוך מתחם סגור ועוד כל מיני.

מסלול המגלשות עובר בתוך העצים הסבוכים בגבעה וכלל לא רואים את המפעל כך שהחוויה לא נפגמת ממנו. עם השמש יוצאים האנשים והמקום מתחיל להתמלא. מזל שכולנו כבר כמעט גומרים את הכרטיסיות שלנו בשלב הזה. היה ממש כיף.

מכאן אנחנו ממשיכים לעיירה בשם אוברהאוזן (Oberhausen). בתכנית שלנו מתחם לגולנד מקורה שיש שם וסיבוב בקניון גדול שקראנו שיש שם. אבל כיוון שהמסלול להיום נתפר ברגע האחרון, עבודת ההכנה שלנו לא היתה טובה. הקניון סגור ביום ראשון וזה ממש חבל כי זה אחד הקניונים הגדולים והמרשימים שראינו עם אינספור חנויות והמון שלטי מבצעים. ממש פספוס.

ממשיכים ללגולנד. אפשר לקנות כרטיסים אונליין במחיר מופחת משמעותית (11 יורו במקום 18). אבל צריך להזמין מראש לשעה מוגדרת. המקום נסגר בשש וחצי מה שנותן לנו כשעתיים לבלות בו.

כשנכנסים אנחנו מגלים שלהבדיל מהלגולנד המקורה בברלין שבו מסתובבים בחופשיות, כאן יש מעין מסלול עם תחנות שונות. תחנה ראשונה היא הדרכה והדגמה של איך מייצרים לגו. ההדרכה בגרמנית כמובן אבל כשהמדריכה קולטת שאנחנו לא מבינים היא מתרגמת לנו לאנגלית למרות שאנחנו היחידים שם שזקוקים לתרגום. אין ספק שהם סופר נחמדים ושירותיים כאן! בסוף ההדרכה מקבלים שי קטן לילדים- לגו שיוצר במקום בזמן אמת.

אחר כך יש עוד תחנות חביבות – מסלול ירייה בלייזרים על מטרות זזות, קרוסלת מטוסים עולים יורדים בהשראת הארי פוטר, עמדת בניית כלי רכב מלגו עם מסלולי להסיע אותם, ספינת פיראטים, סרט תלת מימד ועוד ועוד. הזמן טס והילדים נהנים מה עוד אפשר לבקש?

כשיוצאים השעה שש וחצי אנחנו מחפשים מקום לאכול לפני שנוסעים חזרה. המשימה לא קשה. הטיילת מלאה במסעדות ובתי קפה וצריך רק לבחור. אנחנו בוחרים רנדומלית מקום שהתפריט נראה לנו טוב ומקבלים את אחת הארוחות הטובות שאכלנו בטיול הזה. גם שירות הלקוחות במסעדה טוב בהרבה ממה שהורגלנו אליו בהולנד וגם המחירים בגרמניה זולים משמעותית. 

סך הכל היה יום כיפי ומוצלח אם לא סופרים את הקניון הסגור.

יום 4 - פארק השעשועים אפטלינג

היום בתכנית – פארק השעשועים אפטלינג. הילדה מחכה ליום הזה מרגע שהתחלנו את הטיול. הפארק מציע הטבות לימי הולדת וצריך להירשם מראש כדי לקבלן. אני חגגתי יום הולדת וקיבלתי כרטיס קניה חינם עבורי. שווה לבדוק מראש אם רלבנטי.

הפארק מקסים ומתאים לכולם. לקטנים או כאלה שכמוני לא חובבים מתקני אקסטרים, יש את יער האגדות ומתקנים רגועים יותר. לחובבי האקסטרים יש שפע רכבות הרים ושאר מיני אטרקציות. אמנם חובבת האקסטרים שלנו אמרה שזה לא המתקנים הכי מסעירים שראתה, אבל עדיין מאוד נהנתה.

מומלץ להוריד את האפליקציה של הפארק שתעזור לנווט בתוכו וגם תעדכן על מצב התורים בכל מתקן. היו תורים די ארוכים. אפילו במתקנים הרגועים המתנו 15-20 דקות. במתקנים המבוקשים היתה המתנה ארוכה של אפילו שעה.

בסוף היום היה גם מופע מזרקות ממש נחמד. הגענו בעשר בבוקר בפתיחה ויצאנו בשמונה בערב בסגירה. תשושים אך מרוצים.

פירוט בהרחבה על פארק אפטלינג וכל מה שיש בו, מוזמנים לקרוא כאן.

יום 5 - טיול ג'יפים בכפר הנופש ושופינג בעיירה סמוכה

אחרי יום מתיש באפטלינג הוחלט על יום רגוע יותר היום. בתור התחלה קמים מאוחר, זה תמיד רעיון טוב. אחר כך שוכרים לילדים ג׳יפ סאפארי קטן בכפר הנופש שלנו ויוצאים איתם למסלול ביער שמסביב. הם נהנים מהג'יפ ואנחנו מהנוף והשלווה.

אחרי הג׳יפ מגיע הזמן לסירת פדלים. נותר לנו קופון מתנה אחרון ואנחנו מנצלים אותו לפעילות הזו שמתגלה כטעות גדולה! הסירה לא בנויה לאנשים גבוהים וממש ממש לא נוח לדווש בתוכה. אבל איכשהו אנחנו מצליחים לעשות טיולון קצר באגם שבכפר.

מכאן נוסעים לקצת שופינג בעיירה ונלו (Venlo) שלא רחוקה מכפר הנופש שלנו. זאת לא עיירה עתיקה וציורית אבל למרות (או אולי בגלל) זאת היא שוקקת מדרחובים עם רשתות מוכרות וגם חנויות מקומיות וגם שופעת מסעדות. השמש החמימה שיצאה היום גם הוציאה אנשים לרחובות קצת וזה עושה יותר נעים לראות רחובות מלאים. עושים קצת קניות עד שהכל נסגר בשש (בדרך כלל זה חמש אז אין מה להתלונן). מחליטים לאכול במסעדת פאסט פוד לאחר שנסיוננו עם מסעדות הולנדיות הוא של שירות מאוד איטי. אפילו בפאסט פוד לוקח לא מעט זמן לקבל את האוכל. זה כנראה אוכל מהיר רק יחסית למסעדות הולנדיות רגילות…

לקינוח אנחנו עוד מספיקים לקפוץ לבריכות בפארק המים שבכפר. מסתבר שעשינו לא מעט דברים בשביל יום רגוע.

יום 6 - מסעדת עמי ותמי וטיול אופניים בפארק הוחה ולואה

עוד יום שמשי ויפה. איזה כיף. בתכנית להיום מסעדת הפנקייקים של עמי ותמי והפארק הלאומי הוחה ולואה (Hoge Veluwe National Park). התכנית המקורית היתה לקום ולצאת מוקדם אבל בסוף העדפנו לישון עד מאוחר. לשם שינוי מדובר באטרקציות שפתוחות עד מאוחר אז אין לחץ אמיתי. יצאנו מהבית סביב הצהריים כשפנינו מועדות קודם למסעדה. נסיעה קצת ארוכה ממקום הלינה שלנו. הרבה יותר הגיוני לשלב את המסעדה הזו עם ביקור בחיטהורן. לנו זה לא הסתדר כי ביום שלישי בו ביקרנו בחיטהורן המסעדה היתה סגורה.

אבל יש לנו רכב דיזל חסכוני ולא בא לנו לפספס אז נוסעים. מגיעים לקראת אחת בצהריים. המקום מ-ק-ס-י-ם. מעוצב כמו בית מהאגדות עם שפע שעשועים והפתעות לילדים בתוך המבנה ובחצר הענקית. לא אפרט את כל מה שיש כדי לא להרוס את ההפתעה למבקרים במקום. לגמרי שווה ביקור.

מדובר במסעדה כך שאין תשלום על הכניסה אלא רק על מה שמזמינים. שמענו ביקורות בינוניות על האוכל במקום. אנחנו הזמנו פנקייקים (כיוון שזו ההתמחות של המקום) והם היו טעימים מאוד. יש להם פנקייקים ללא גלוטן או ללא חלב למי שרוצה/צריך. יש פנקייקים בתוספות שונות ומשונות (בשרים, אננס ועוד). ולילדים יש פנקייק עם הפתעה. ההפתעה אצלנו היתה רובה מים וברחבי המסעדה התרוצצו ילדים עם רובי מים והשפריצו זה על זה בהנאה מרובה.

אל תתפלאו אם תמצאו במקום עוד כמה דוברי עברית. המקום פופולרי בקרב ישראלים. כשביקרנו כבר היה להם תפריט באנגלית. מי יודע, אולי מתישהו יהיה להם גם בעברית.

 

לקראת שלוש וחצי יצאנו מהמקום בדרך לפארק הלאומי שהיה במרחק של כארבעים דקות מהמסעדה.

היתה לנו התלבטות רבה לגבי הפארק הזה והרכיבה על אופניים בתוכו. אנחנו לא רוכבים על אופניים ביום יום. למעשה עברו שנים רבות מאז שאני או גיא עלינו על אופניים. הילד עדיין לא רוכב בלי גלגלי עזר כך שיהיה צורך להרכיב אותו. וכשאתה לא בטוח שאתה עצמך יודע איך לרכב, אז להרכיב עוד מישהו נשמע כמו משימה די קשה.

הכניסה לפארק עולה 9.3 למבוגר ו-5 לילד מעל גיל 6. חניה מחוץ לפארק עולה כ-3 יורו ולעומת זאת כניסה עם הרכב לתוך הפארק עולה 6 יורו. לא הפרש משמעותי. בתוך הפארק השימוש באופניים הלבנים הוא חינם. הם מגיעים בשני גדלים – "20 לילדים וגדולים יותר למבוגרים. למי שמתכוון להשתמש באופניים הלבנים, אין שום סיבה להיכנס עם הרכב לפארק. אפשר לחנות ליד הכניסה ומייד אחרי השער יש המון אופניים להתחיל לנסוע איתם. אנחנו רצינו לשכור אופניים מיוחדים שיש בהם קרונית מקדימה שבה הילד יוכל לשבת. השכרת אופניים מיוחדים היא רק במרכז המבקרים שנמצא בתוך הפארק לכן נכנסנו עם הרכב עד למרכז המבקרים.

השכרת אופניים מיוחדים עלתה 10 יורו. חשבנו שנזדקק לאופניים המיוחדים כדי להסיע את הילד. בדיעבד הם היו מיותרים ואפילו מכבידים. אחרי כמה דקות התרגלנו לרכיבה על האופניים הלבנים והשתלטנו על העניין. האופניים המיוחדים היו גדולים ומסורבלים עד שבאיזשהו שלב אפילו העברנו את הילד למושב האחורי באופניים הלבנים כי זה היה יותר קל ונוח. אלמלא התחייבנו להחזיר אותם למרכז המבקרים, היינו נוטשים את אופני הקרונית בדרך וממשיכים רק עם האופניים הלבנים הפשוטים.

יום 7 - בילויים בכפר הנופש - אגם, אומגה, פארק חבלים ועוד

את היום האחרון בכפר הנופש החלטנו לבלות במתחם עצמו ולנצל עוד קצת ממה שיש לפארק להציע.

לבקשת (או דרישת) הילדים, התחלנו בארקייד המשחקים האלקטרוניים. המקום אולי מיועד לילדים ונוער אבל למען האמת גם אנחנו נהננו לשחק שם איתם. ביחד הצלחנו לצבור מספיק כרטיסים כדי שכל אחד יוכל לבחור לו פרס כלשהו מהמבחר שבחלון הפרסים. מזל שהגדרנו סכום לבזבוזים כדי שלא ניסחף. בסך הכל היה נחמד מאוד.

משם המשכנו לבריכה לביקור קצר כי הילדה נרשמה לפעילות אקסטרים בצהריים – אומגה ממגדל גבוה שעוברת מעל האגם. נראה שהיא נהנתה מהחוויה.

 

בזמן שהיא הייתה בפעילות הנ״ל ואבא שלה היה איתה לתרגם הוראות ולצלם תמונות, אני והילד ניצלנו את היום השמשי והחם כדי לטבול באגם ולבנות ארמונות בחול. האגם היה קריר ונעים ומשם גם יכולנו לתצפת על קופצי האומגה.

הפסקת צהריים קלה וממשיכים בפעילויות. בפארק בדיוק חנכו פעילות חדשה – פארק חבלים. זה משהו שתכננו לעשות אבל לא הסתדר עד עכשיו, אז אנחנו מנצלים את ההזדמנות ונרשמים. לילדים קטנים יש מסלול פשוט שהוא מעין רשת רחבה שתלויה בין העצים ובתוכה מפוזרים כדורים צבעוניים גדולים. הילדים מתרוצצים ומקפצים במעין טרמפולינה בינות לעצים. נחמד מאוד.

לילדים בין 6-12 יש מסלול קל עם רשת הגנה סביב. אבל זה כמובן לא התאים לילדת האקסטרים שלי. המסלול הרגיל מיועד למעל גובה 1.40 כך ששתינו הולכות על המסלול הזה.

המסלול שלנו כלל טיפוס על רשתות, הליכה על חבלים או מוטות מתנדנדים, זחילה בתוך רשת, קיר טיפוס ועוד. בתור אדם לא ממש ספורטיבי ולא ממש בכושר, חלק מהאתגרים היו די קשים אבל הצלחתי לעבור את כל המסלול כך שהייתי מאוד גאה בעצמי גם אם כל הגוף כאב אחרי זה…

אחרי כל המאמץ הפיזי אנחנו חוזרים לביקור אחרון בפארק המים. קצת מים קרירים וקצת ג׳קוזי להרגיע את השרירים הכואבים.

 

את ארוחת הערב אנחנו שוב אוכלים בבית לאחר שלא מוצאים משהו מעניין במסעדות המתחם. מצטיידים בסופר ומכינים לבד. יותר טעים ויותר זול. זהו, עכשיו אורזים לקראת היומיים האחרונים שלנו בטיול.

יום 8 - גיחה לגרמניה ומעבר לעיר המפתיעה ואלקנבורג

אנחנו עוזבים בצער את כפר הנופש שלנו. את החדר הבא נוכל לקבל רק אחרי הצהריים בינתיים אנחנו מחליטים לעשות גיחה נוספת לגרמניה. זה היתרון של מחוז לימבורג בו אנו נופשים כרגע, הוא במרחק נגיעה מגרמניה וגם מבלגיה. אנו נוסעים לעיר בשם אאכן (Aachen) שמתגלה כעיר די גדולה וסואנת יחסית למקומות בהם הסתובבנו עד כה. מוצאים חניון במרכז ומתחילים לטייל. אאכן מתגלה כעיר ממש ממש נחמדה וכיפית. שפע חנויות ומדרחובים. מסתבר שבשבוע הבא יתקיים איזשהו פסטיבל ספורט סוסים וכל העיר מקושטת לקראת הארוע. במרכז ישנם מבנים עתיקים, קתדרלה, צריחים, בית העירייה והמון המון פסלים פזורים בעיר. השילוב של הישן בתוך החדש מקסים.

למרות שהגענו במחשבה על שופינג אנחנו מוצאים את עצמנו מטיילים בין הרחובות ונהנים מהמקום עצמו. אבל אל חשש – גם תורו של השופינג מגיע ואנחנו מסיימים את היום עמוסי שקיות ומרוצים.

עוצרים לארוחת צהריים מאוחרת במסעדה איטלקית שמתגלה כארוחה הכי טעימה שהיתה לנו עד כה בטיול. מזמן לא התענגנו כך על אוכל. לטעמנו האישי, הולנד קצת חלשה בתחום הקולינרי. הפעם הקודמת שהתענגנו על אוכל היתה בגיחה הקודמת לגרמניה. גם המחירים זולים יותר מהולנד.

כיוון שהקדשנו לעיר ולקניות יותר זמן מהמתוכנן, לא נותר זמן לביקור במשולש הגבולות ואנחנו יוצאים לכיוון המלון שלנו.

תוך חצי שעה אנחנו מגיעים לעיירה ואלקנבורג שבהולנד, קרוב מאוד לגבול עם גרמניה ובלגיה.

המלון הוא בעצם מוטל ואנחנו מקבלים חדר בקומה שלישית ללא מעלית. בנוסף אנחנו מגלים ש״חדר עם שתי מיטות כפולות״ הוא בעצם חדר עם ספה נפתחת אחת ושולחן אוכל שהופך לסוג של מיטה נוספת. ״כמו בקראוון״ מסביר לנו בעל המקום. זה לא בדיוק מה שחשבנו כשהזמנו אבל אנחנו לא ניתן לזה להרוס לנו כמובן. מעבר לתנאים הבסיסיים בחדר, המקום די נחמד. יש חניה חינם, בריכה, מתקני משחק לילדים, אופניים שניתן לקחת בחינם ולצאת לטיול בעיר והכי חשוב – המיקום הוא ממש במרכז ואלקנבורג. מרכז הליכה מכל דבר. אנחנו מתארגנים ויוצאים לסייר בסביבה.

ואלקנבורג לא הוזכרה יותר מדי בספרי הטיולים על הולנד או בחוות דעת באינטרנט, לכן אנחנו ממש מופתעים לגלות את אחת העיירות היותר תוססות וגדושות תיירים שנתקלנו בהן במהלך הטיול שלנו. המדרחובים עמוסים במסעדות וכולן מלאות בהמון אנשים. ממש תחושה שמזכירה ביקור בעיר תיירותית גדולה – הומה ושוקקת.

השעה עדיין מוקדמת ואנחנו עדיין לא רעבים. לעומת זאת ממש ממש חם לנו מכל ההתרוצצות באאכן כל הבוקר. אנחנו מחליטים לחזור למוטל לטבילה קלה בבריכה ואז לצאת שוב לארוחת ערב.

הבריכה צוננת ונעימה. אנחנו כמעט לבד שם כרגע אז מרגיש כמו בריכה פרטית שלנו. כיף.

בעל המקום ידידותי ולבבי להפליא. הוא מצייד אותנו במפות ופרוספקטים של כל מה שיש לעשות בסביבה. בודק ומתעניין שיש לנו הכל. לגמרי נותן לנו הרגשה נעימה.

מאוחר יותר אנחנו יוצאים שוב למרכז ומופתעים לגלות שבשעה וקצת מאז שביקרנו במקום התארגנה במקום תערוכה של מכוניות קורבט מדגמים וצבעים שונים. הילד הקטן (וגם הגדול) מתלהבים. נחמד מאוד.

התרגלנו בטיול הזה שאחרי השעה חמש-שש הרחובות די דוממים אבל בואלקנבורג זה ממש לא המצב. הרחובות עדיין גדושים באנשים, המסעדות מלאות והאווירה נעימה ומזמינה.

אנחנו מוצאים מסעדה נחמדה שלכולם יש מה לאכול בה (אתגר לא פשוט אצלנו במשפחה). האוכל טעים, לא כמו המסעדה של הצהריים, אבל נחמד מאוד. המחיר כמובן גבוה יותר מבגרמניה.

יום 9 - משולש הגבולות - הולנד, גרמניה בלגיה

יום אחרון לטיול שלנו במחוז לימבורג ובהולנד בכלל. היתה לנו התלבטות אם לעשות ביום הזה גיחה לבלגיה לטעימה קטנה מאזור הארדנים שאמור להיות מקסים. אך החלטנו להשאיר את זה לטיול אחר. במקום זה נוסעים למשולש הגבולות – הולנד, בלגיה גרמניה.

הגיוני יותר לשלב את המקום עם הביקור עם אאכן שנמצאת ממש ליד. לנו זה פשוט לא הסתדר.

מפגש הגבולות נמצא בתור יער. הנוף באזור מאוד לא אופייני להולנד השטוחה בדרך כלל וזה היה שינוי מרענן לראות גבעות ירוקות מסביב. בשטח ההולנדי יש מגדל עץ שנקרא וילהלמינה שניתן לעלות אליו לראות את הנוף סביב. קראנו המלצה באינטרנט לא לעלות למגדל הזה שממנו נשקף נוף רק לשתי מדינות, אלא להמשיך למגדל שנמצא בשטח הבלגי שממנו יש תצפית טובה יותר על כל שלוש המדינות. הגרמנים משום מה לא בנו מגדל משלהם במקום.

חנינו ליד המגדל ההולנדי והמשכנו ברגל. יש חניונים גם בהמשך, קרוב יותר למגדל הבלגי ולנקודת המפגש עצמה. אבל היה נחמד לטייל קצת ביער. יש מפה עם כל מיני מסלולי טיול. אנחנו עשינו את הקצר, רק כדי לחוות קצת את המקום. החניה בתשלום של 2 יורו (אם כי בחניון שאנחנו חנינו בו לא גבו באותו יום).

בדרך יש מסעדה עם טרסה שמשקיפה לנוף הנהדר שיש כאן. בכל זאת זה האזור הכי גבוה בהולנד ויש לזה יתרונות.

באזור ההולנדי של נקודת המפגש יש מבוך, חנות מזכרות ומספר מסעדות. התפתינו להיכנס למבוך בתוך המבוך היו כל מיני שעשועי מים משפריצים, פאזלים, מראות מעוותות, גשר חבלים ועוד כל מיני. באיזשהו שלב זה נהיה קצת מייגע ורק רצינו לסיים ולצאת. רגע לפני שהתייאשנו, הצלחנו להגיע למגדל המרכזי שממנו היציאה. יש!

פינקנו את הילדים בפנקייקים הולנדים בדוכן ממול ואת עצמנו בשתייה קרה.

מכאן עברנו לנקודת המפגש עצמה. לכאורה סה"כ אבן עם דגלי שלושת המדינות מאחוריה וסימון על הקרקע של איפה הגבול של כל מדינה. אבל זה מספיק בשביל לייצור עניין ושעשוע וכמובן המון תמונות של רגל בהולנד, יד בבלגיה וראש בגרמניה או להיפך. כמובן שכל פעם שעוברים קו גבול הסלולריים מצפצפים להודיע על יציאה וכניסה ממדינות.

אחרי שהשתעשענו מספיק המשכנו עוד כמה מטרים קדימה למגדל הבלגי. הכניסה בתשלום 12 יורו לארבעתנו. יש מדרגות למי שממש רוצה ומעלית למי שלא רואה סיבה לבזבז כוח על מדרגות. אנחנו עלינו במעלית כמובן. המגדל לא מתוחזק טוב. במעלית היו שפע כתובות גרפיטי וריח רע. משטחי הpvc  ברצפה היו מורמים במספר מקומות. הנוף לעומת זאת היה משגע. המעלית מגיעה לחדר עם חלונות סביב ממנו ניתן לצאת למרפסת פנורמית. בכל מקום כתוב על איזה מדינה וערים אתה צופה. מהקומה הזו ניתן לעלות ברגל עוד קומה אחת לא מקורה ובה יש נוף פנורמי וגם טלסקופים (הפעלה במטבעות) שאיתם ניתן היה לראות רחוק יותר. לבעלי פחד גבהים, מומלץ להישאר באזור המקורה. סה"כ מקום נחמד מאוד.

כשירדנו מהמגדל שיחקו בגן השעשועים ההולנדי (יש שני גני שעשועים – אחד בשטח הבלגי שהוא קטן וצנוע יותר ואחד בשטח ההולנדי, גדול ומלא מתקנים נחמדים). 

מכאן חזרנו למוטל שלנו להתרעננות קלה בבריכה. הילד ביקש לעשות שוב טיול אופניים אז השאלנו אופניים מהמוטל ויצאנו לטיול נחמד בעיר. קצת יותר מאתגר (אזור פחות מישורי בכל זאת) אבל כיף. 

ובערב יצאנו כולנו לטיול אחרון וארוחת פרידה מהולנד. ואלקנבורג היתה תוססת ומלאה באנשים גם היום.

תובנות ומסקנות

  • כפרי הנופש של רשת סנטרפארקס כמו זה שאנו שהינו בו, נהדרים למי שמחפש בילוי בכפר עצמו. יש כל כך הרבה מה לעשות בהם שלמעשה אפשר לשהות בהם ימים שלמים בלי צורך לחפש כלום בחוץ. הזמנה מוקדמת מקנה צ'ופרים כמו שוברים לאטרקציות ובחירת מיקום הבקתה. האינטרנט האלחוטי בכפר יקר (40 יורו לשבוע). מומלץ לעשות חבילה מהבית או לקנות סים מקומי.
  • אם אתם מתכננים באמת לבלות זמן באטרקציות בכפר הנופש, מומלץ להירשם אליהן בהקדם האפשרי אחרת אתם יכולים לגלות שאין מקום פנוי. כשמגיעים מקבלים מעין מערכת עם התכנית השבועית ובה הימים והשעות בה מתקיימות פעילויות.
  • אזור לימבורג בדרום הולנד הוא אזור פחות מתוייר על ידי ישראלים. להבדיל מהשבוע הראשון שלנו בהולנד בו נתקלנו בישראלים בכל מקום, בשבוע הזו לא נתקלנו בישראלים בכלל. נראה כי האזור משופע בעיקר בתיירים מהאזור הקרוב – הולנדים, גרמנים ומעט בלגים ואחרים עוד לא ממש גילו אותו. עם זאת, יש באזור שפע דברים לראות ולעשות ובהחלט שווה ביקור. הקרבה לגרמניה ובלגיה מספקת אפשרות לגוון קצת את הטיול בנופים שונים וגם להינות ממה שיש למדינות השכנות להציע (אוכל, שופינג, שעות פתיחה מאוחרות יותר).
  • אחד הדברים הכי כיפיים בחצי הזה של הטיול היה לגלות מקומות שלא ממש שמענו או קראנו עליהם הרבה לפני כן. היו ערים שהגענו אליהן כתחנת מעבר והתגלו כמקסימות וכיפיות. בגדול התחושה באזור מאוד שונה משאר הולנד וכמעט מרגיש כמו ביקור במדינה אחרת כך שזה לגמרי אזור מצויין למי שהיה כבר בהולנד

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.