אינטרנט בחו"ל – איך לבחור סים או חבילת גלישה זולה לטיול שלנו

חיבור לאינטרנט הפך להיות דבר שאי אפשר להסתדר בלעדיו וגם כשניסע לטיול בחו"ל, נדאג להישאר מחוברים. יש כיום כמה וכמה דרכים שונות להישאר מחוברים - החל מחבילת גלישה בחברת הסלולר שלנו ועד לסים חיצוני, מקומי או אפילו וירטואלי. אז מה האופציות ומה הכי משתלם? מוזמנים לקרוא.
חבילת אינטרנט בחו"ל
חיבור לאינטרנט הפך להיות דבר שאי אפשר להסתדר בלעדיו וגם כשניסע לטיול בחו"ל, נדאג להישאר מחוברים. יש כיום כמה וכמה דרכים שונות להישאר מחוברים - החל מחבילת גלישה בחברת הסלולר שלנו ועד לסים חיצוני, מקומי או אפילו וירטואלי. אז מה האופציות ומה הכי משתלם? מוזמנים לקרוא.

חייבים אינטרנט בטיול?

הטלפון שלנו היום משמש אותנו לאינסוף דברים כשאנחנו מטיילים ולרבים מהשימושים האלה נדרש חיבור לאינטרנט. כך שגם אם אתם רוצים להתנתק, תגלו שנסיעה בלי אינטרנט מגבילה אתכם מאוד. ניווט, הזמנת מוניות ואובר, חיפוש מסעדות, הזמנות כרטיסים להצגות ואטרקציות, שיתוף חוויות ברשתות חברתיות, שמירה על קשר עם הבית ואפילו תקשורת בין הנוסעים בטיול במידה ובחרתם להתפצל. לכל אלה ויותר, תצטרכו להיות מחוברים ולכן מומלץ מאוד לוודא שאתם מסודרים עם סים או חבילת גלישה בטרם יצאתם לטיול שלכם.  אז בואו נראה מה האופציות העומדות בפניכם ומה היתרונות/חסרונות של כל אופציה.

מוזמנים לשתף את הפוסט:

חבילת גלישה בחברת הסלולר שלכם

הדרך הכי קלה ופשוטה היא להזמין חבילת גלישה מחברת הסלולר שלכם. זה לא דורש כלום מלבד רישום והזמנת החבילה (טלפונית או דרך האתר). נשארים עם אותו מספר טלפון והכל עובד רגיל. החסרון העיקרי של אופציה זו היא המחיר שלרב יהיה גבוה. חברות הסלולר רואות בכם לקוח שבוי וההצעות עשויות להיות בהתאם, יקרות משמעותית לעומת האלטרנטיבות. עם זאת, לעיתים יכולים להיות מבצעים כדאיים או שלחילופין, היתרונות יהיו שווים לכם את העלות. אני למשל בחברת גולן טלקום ולעיתים יש להם מבצעי 1+1 על חבילות גלישה לחו"ל שהופכות את זה לכדאי עבורנו כשאנחנו נוסעים בזוג או בהרכב משפחתי. כך שתמיד שווה לבדוק.

יתרונות:

  • קל ופשוט. לא דורש החלפת סים או מספר. הכל מתנהל כרגיל.
  • שומרים על מספר הטלפון. יכול להיות משמעותי עבור שירותים ששולחים SMS לאימות כמו למשל כרטיסי אשראי או רישום לאובר/בולט

חסרונות:

  • מחיר גבוה. כלקוח שבוי שיכול לרכוש את האופציה הזו רק מהחברה אליה הוא שייך, אין הרבה משחק פה. (טיפ קטן, אם אתם טסים הרבה, תבחרו מראש להשתייך לחברה שמציעה תנאים טובים בחבילות חו"ל שלה).

מתכננים טיול? מוזמנים לחפש טיסות :

סים חיצוני

במידה וחברת הסלולר שלכם מציעה חבילות יקרות מדי, תוכלו לבדוק אופציה לקחת סים של חברה אחרת. בקניית סים חיצוני אתם רוכשים חבילת גלישה ושיחות שניתנת להעברה מטיול לטיול. כך שאם נסעתם ולא עשיתם שימוש בכל הדאטה או השיחות שבחבילה שלכם, זה לא יילך לאיבוד אלא יישמר לכם לשימוש עתידי. מבחינת עלויות, יש בכך ניהול יותר מדוייק של עלויות ופחות בזבוז. אישית ברב הפעמים שרכשתי חבילה דרך חברת הסלול שלי, לא ניצלתי את כל החבילה שרכשתי וכל מה שלא נוצל, הלך לפח ובנסיעה הבאה הייתי צריכה לשלם מחדש. כאן לא תחוו בזבוז כזה. דוגמאות לסימים כאלה – WORLD8 של דואר ישראל, סים של חברת 019 שיש לה דוכנים בשני הטרמינלים בנתב"ג, גלובל סים של פלאפון שהיתרה בו נשמרת לשלוש שנים וניתן לרכוש בהנחה דרך כרטיס מקס למשל. החסרון הוא כמובן – הצורך להחליף סים. לא שומרים על המספר שלנו. כדי להתקשר נצטרך להשתמש בקודים ולא בחיוג ישיר. 

יתרונות:

  • שמירת יתרות לנסיעות אחרות. מאפשר ניצול חכם וחסכוני יותר. סים אחד יכול להספיק לשנים.

חסרונות:

  • החלפת סים ומספר טלפון. 
  • חיוג לא ישיר ולעיתים מסורבל

סים מקומי

במקום להצטייד בסים מראש בארץ, ניתן לרכוש סים מקומי במדינת היעד. בהרבה מאוד מדינות ניתן לרכוש סים מקומי בעלות הרבה יותר נמוכה מאשר כל אופציה שמוצעת לנו בארץ. בפולין למשל סים מקומי של 5 GB עולה 5 זלוטי שהם כ-5 שקלים. בלונדון שילמנו 10 פאונד עבור סים של 5GB (כ-50 ש"ח) וגם באתונה המחיר היה דומה. כך שמבחינת עלויות, זו כמעט תמיד האופציה היותר זולה. אז למה לא תמיד לעשות זאת? כי לפעמים תרצו אינטרנט מיידית מרגע הנחיתה. כדי שתוכלו להזמין מונית/אובר למשל. לא תרצו להיות תלויים ב-WIFI בשדה תעופה, במיוחד אם הנחיתה היא בשעה מאוד מאוחרת והכל סגור (מה שמאוד נפוץ כשטסים בחברות לואו קוסט).

יתרונות:

  • מחיר. זו כמעט תמיד האופציה היותר זולה.
  • מתאים למספר מדינות. לרב, סים שנרכש באחת ממדינות האיחוד האירופי, שמיש גם במדינות אחרות באיחוד. יש כמה חריגים, אבל ככלל זה המצב על פי הסכמים בין מדינות אירופה.

חסרונות:

  • אין אינטרנט במועד הנחיתה וצריכים להסתדר בלי עד שניתן להגיע לחנות ולקנות. בתלוי ביעד ובשעת ההגעה אתם צריכים לחשוב אם וכמה זה עשוי להקשות עליכם להסתדר.
  • החלפת סים ומספר, על כל המשתמע מכך.

סים וירטואלי

ייתכן שיצא לכם לשמוע המלצות על סים וירטואלי בתקופה האחרונה ובמיוחד של חברת איירלו שעשתה קמפיין מבריק על ידי תגמול כספי לכל מי שימליץ עליה. סים וירטואלי אינו מחייב החלפת סים אלא התחברות לסים אחר באופן וירטואלי בלבד. זה מאוד נוח כמובן ולהערכתי האישית בעתיד זו תהיה השיטה שכולם יישמו. הקלות והנוחות של התחברות לסים וירטואלי וחוסר הצורך להחליף סים פיזית, פותחת אופציה לתחרות בין חברות ובהתאם למחירים אטרקטיביים עבורנו כלקוחות. הבעיה המרכזית של סים כזה נכון להיום היא שרובם הגדול של המכשירים הסלולריים אינו תומך בהם! נכון להיום סים כזה יתאים אך ורק למכשירים מאוד ספציפיים, של חברות ספציפיות ודגמים מאוד ספציפיים (בעיקר דגמי הדגל ההכי חדשים והכי יקרים). רכשתי לאחרונה טלפון סלולרי חדש לגמרי ואפילו הוא לא בא עם הפיצ'ר הזה. כך שמדובר באופציה שפשוט לא זמינה לרובנו. 

יתרונות:

  • נוחות. אין צורך להחליף סים במכשיר. התחברות קלה ופשוטה לסים וירטואלי במדינת היעד.
  • מחיר – יכול להיות אטרקטיבי יותר מאופציות אחרות

חסרונות:

  • מתאים רק למכשירים מאוד ספציפיים. טלפון שאינו תומך, לא ניתן להוסיף אליו סים כזה. 

להסתמך רק על WIFI

יכול להיות שאתם חושבים לטוס ולבנות על כך שבהרבה מקומות יש WIFI שאליו תוכלו להתחבר. אישית, אני לא ממליצה על כך. אמנם בהרבה מקומות יש היום WIFI אבל לא תמיד הוא חינמי, לא תמיד מצליחים להתחבר אליו ומנסיון, להיתקע בשדה תעופה בשעת לילה מאוחרת כשהWIFI של השדה מקרתע ולא מצליחים לתקשר כדי להזמין אובר, זה לא הכי נעים. אפשר היום למצוא חבילות אינטרנט בעלויות מאוד מאוד סבירות כך שבעיני לא שווה לקחת סיכון.

יתרונות:

  • חינם. אם אתם בעניין של לחסוך, אין יותר חסכון מאשר חינם לגמרי. 

חסרונות:

  • לא אמין. לא תמיד יהיה נגיש כשנצטרך ואנחנו עשויים להיתקע. 

לסיכום

כמו שראינו יש כמה וכמה אופציות שונות להישאר מחוברים לאינטרנט בזמן הטיול שלכם. אין תשובה אחת שנכונה תמיד. יש טיולים שבהם בחרנו להסתדר עם סים מקומי כי ידענו שנסתדר עד שנגיע לחנות והעלות היתה משמעותית זולה יותר. יש טיולים שהעדפנו חבילה מהארץ כי מצאנו מבצע מאוד משתלם או סתם כי היינו חייבים לשמור על המספר שלנו משיקולי כרטיס אשראי או תקשורת עם הבית. ויש גם טיולים שעשינו שילוב כלשהו, למשל סים חיצוני אחד כדי להיות מחוברים מהרגע הראשון ואז רכשנו סימים מקומיים לכל יתר הטלפונים כשהגענו ליעד.  כל טיול ומה שנכון עבורו.  

מוזמנים לחפש טיסות :

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.