אינסוף שווקים וקניונים אבל מה יש לנוודים לעשות עם שופינג?

בנגקוק מלאה בשווקים וקניונים. לרגעים נראה שלאן שלא נפנה את הראש ניתקל במישהו שמנסה למכור לנו משהו. שוק צף, שוק לילה, שוק סיני. וגם קניונים יש בלי סוף. רק שכנוודים, שופינג סתם לפאן, הפך לפעילות קצת מיותרת. קונים רק מה שצריכים וכרגע זה לא הרבה. נראה לי שהסוחרים ברחבי בנגקוק לא ממש אהבו אותנו.
השוק הצף בנגקוק
בנגקוק מלאה בשווקים וקניונים. לרגעים נראה שלאן שלא נפנה את הראש ניתקל במישהו שמנסה למכור לנו משהו. שוק צף, שוק לילה, שוק סיני. וגם קניונים יש בלי סוף. רק שכנוודים, שופינג סתם לפאן, הפך לפעילות קצת מיותרת. קונים רק מה שצריכים וכרגע זה לא הרבה. נראה לי שהסוחרים ברחבי בנגקוק לא ממש אהבו אותנו.

לקנות או לא לקנות? זאת השאלה

בינינו, זה לא שאני קניינית גדולה גם בזמנים רגילים. שופינג אף פעם לא מהווה 'אטרקציה' מרכזית באף טיול וגם כשאני הולכת להסתובב בין חנויות, יש לי כשרון מיוחד לא למצוא כלום ולחזור בידיים ריקות. גיא אומר שזה מאוד חסכוני. מי יודע כמה מליונים חסכנו לאורך השנים על דברים שלא קניתי. ועדיין, פה ושם אנחנו כן חוזרים עם כמה דברים קטנים מטיולים. לפעמים זה מזכרות או משהו לבית. הבאנו צלחות פיצה מדהימות מאיטליה, מסיכה מונציה, פלייסמטים מדרום אפריקה. שלא לדבר על אוסף כדורי שלג מכל מדינה שביקרנו בה. ואלה מזכרות שאפילו שרדו את הסינון האכזרי שעשינו כשיצאנו למסע שלנו והן מאופסנות וממתינות לנו שנחזור (אולי בעצם מזכרת מדרום אפריקה היא קצת פחות רצויה בימים אלה. נשקול לזרוק כשנחזור).

ועכשיו הגענו לבנגקוק ונראה שרב האטרקציות פה סובבות איכשהו סביב שופינג. כמעט כל ההמלצות שקיבלנו היו על שווקים או קניונים ששווה לבקר בהם. בינתיים סיימנו שלושה ימים בבנגקוק בלי להיכנס אפילו לקניון אחד. להגנתנו אני יכולה רק לאמר שאנחנו עוד נחזור לבנגקוק בסוף המסלול שלנו בתאילנד אז מבטיחה להשתדל יותר בסיבוב הבא שלנו פה. עד אז אולי יתבלו לנו קצת דברים או שסתם נצטרך ביגוד שונה ליעד הבא אז אפשר לשמור על אופטימיות שיהיה לנו צורך לבקר בקניון או שניים.

משווקים לעומת זאת אי אפשר היה לחמוק. אתמול למשל נסענו לשוק הצף של בנגקוק. זו נחשבת אחת האטרקציות המומלצות ביותר. לכאורה חוויה ייחודית של שוק שבו הדוכנים נמצאים על סירות. בסוף זה סתם שוק ואפילו לא מוצלח במיוחד. הכל תיירותי וממוסחר. אבל תוך כדי ששטנו בין הדוכנים שעל שפת התעלה או בסירות שחלפו לידינו, מה שבעיקר חלף לי בראש זה שנוודות זה לא טוב לשופינג בתכלס. כי למרות המסחור היו שם כל מיני מזכרות שיכולתי להתפתות לקנות לבית. אבל כרגע אין לי בית לקנות עבורו דברים. אז קצת קשה לחשוב אם פריט כלשהו מתאים לעיצוב כשאין בית ואין עיצוב להתאים אליו. ומעבר לזה, כל דבר שקונים צריך לחשוב איך ניגרר איתו הלאה. בכלל לא בטוח שטכנית אפשר להכניס עוד דברים לתוך המזוודות שכבר ככה עמוסות מדי. והמחשבה לגרור איתי חפץ שביר במשך כמה חודשים טובים ולדאוג שלא יינזק בנסיעות ובטיסות, זה מספיק כדי להוציא את החשק משופינג. 

אבל לא הכל אבוד, הנה אחרי מספיק הסתובבות בבנגקוק החמה והלחה עברנו היום בשוק של צ'ינטאון והצטיידנו במאווררים אישיים קטנים. כי זו המהות כרגע, לקנות רק מה שצריכים וחיוני עבורנו. כל דבר אחר הוא סתם נטל. ואולי זה בכלל אמור להיות ככה מלכתחילה וכל תרבות הצריכה סתם דוחפת אותנו לקנות ולקנות בלי לחשוב אם אנחנו ממש צריכים את זה. הנוודות רק מזקקת לנו את ההבנה הזו ומחייבת אותנו להפעיל יותר שיקול דעת. אז סוחרי בנגקוק כנראה לא אהבו אותנו. לא תרמנו יותר מדי לכלכלת העיר. אבל למרבה המזל חלק מהשווקים בעיר הם שווקי אוכל ואותם דווקא מאוד אהבנו ושמחנו לדגום ולתרום את חלקנו בנדיבות. כך שכנראה בסוף יש שוק שמתאים לכל אחד …

 

 מוזמנים לשתף את הפוסט:

עוד מסיפור המסע העולמי שלנו

לחיפוש מלונות

לחיפוש טיסות

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

קבלו עדכונים על פוסטים חדשים שמתפרסמים, כדי שלא תפספסו 

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.