טיולי חורף – 7 סיבות לטוס לטייל דווקא בעונה הקרה

חורף אולי לא נראה כמו העונה האידיאלית לנסיעות וטיולים אבל האמת היא שיש טיולים שאפשר וכדאי לעשות אך ורק בחורף. שלג, כריסמס, סיילים ופסטיבלים מיוחדים הם רק חלק מהדברים שיש לחורף להציע למטיילים. אז בין אם אתם נוסעים בהרכב זוגי, חברי או משפחתי, מוזמנים לקרוא הלאה ולגלות 7 רעיונות לטיולים חורפיים משגעים.
איש שלג
חורף אולי לא נראה כמו העונה האידיאלית לנסיעות וטיולים אבל האמת היא שיש טיולים שאפשר וכדאי לעשות אך ורק בחורף. שלג, כריסמס, סיילים ופסטיבלים מיוחדים הם רק חלק מהדברים שיש לחורף להציע למטיילים. אז בין אם אתם נוסעים בהרכב זוגי, חברי או משפחתי, מוזמנים לקרוא הלאה ולגלות 7 רעיונות לטיולים חורפיים משגעים.

האם חורף הוא עונה טובה לטיולים?

עונת הקיץ תמיד נחשבת לעונה החמה של הטיולים. הילדים בחופשות מהמסגרות, מזג האויר חם ומאפשר תנועה חופשית ונראה שכולם מטיילים. עונת החורף לעומת זאת מאתגרת יותר. מזג האויר קר ובלתי צפוי. אתרים או כבישים מסויימים עשויים לא לפעול בעונה הזו ויש תחושה שטיול בחורף הוא קצת יותר מוגבל.  אבל האמת היא שגם לחורף יש מה להציע למטיילים. יש לא מעט אטרקציות וסוגי טיולים שניתן לעשות אך ורק בעונת החורף.  במאמר זה אתמקד בכמה טיולים שאפשר וכדאי מאוד לעשות דווקא בחודשים היותר קרים של השנה.

טיולים משפחתיים נוספים שאולי יעניינו אתכם:

מוזמנים לחפש מלון :

Booking.com

1. טיולי שלג וסקי

עבור אנשים שחיים בישראל, שלג הוא תמיד אטרקציה.  במקום לעמוד בפקקים מטורפים בדרך לחרמון בכמה ימים בשנה שיורד שם שלג, אפשר פשוט לטוס ליעד אירופאי מושלג. באירופה שלג הוא דבר די טריביאלי שאפשר למצוא בלא מעט מקומות כך שלא תצטרכו להתאמץ יותר מדי כדי למצוא שלג. בטח שלא לעמוד בפקקים כדי להצליח להגיע ולחוות קצת שלג. השלג פשוט יהיה מסביבכם, בכל מקום. 

ניתן לטוס לטיול סקי  כמובן, טיול שלג קלאסי. יש שפע של אתרי סקי שניתן לטוס אליהם. חלקם מתאימים למתחילים, אחרים ליותר מתקדמים. יש גם רמות פינוק שונות, אז אם אתם בעניין, חפשו חבילות סקי ונצלו את השלג לגלישה במורדות מושלגים. אני לא חובבת סקי כך שלא יכולה להעיד מנסיון אישי. מוזמנים להוסיף המלצות בהערות 🙂 

אבל אפשר להנות מטיול שלג גם בלי לערב  פעילות ספורטיבית. כל עיר או יעד שביקרתי בו כשהיה מושלג, הפך את אותו יעד לחוויה שונה לחלוטין. בשנה שעברה ביקרנו בפוזנן בכריסמס ויצא במקרה שהגענו בסופשבוע מושלג. השלג הפך את העיר לקסומה. תחת מעטה של שלג אפילו אתרי בניה נראו לנו קסומים. ובפארק העירוני למשל, ילדים גלשו על מתקנים מאולתרים במורד גבהות שלג. בנורבגיה שבה היינו אמנם בקיץ, עלינו למעלה הר שהיה בו עדיין שלג וזה כמובן הוביל את הילדים לבניית איש שלג ומלחמת כדורי שלג. 

למי מתאים?  שלג הוא אטרקציה עבורנו ותירוץ מעולה לטיול. גם מבוגרים וגם ילדים ייהנו מטיול מושלג. 

 

2. טיולי כריסמס

עונת הכריסמס היא אחת העונות היפות והמומלצות ביותר לטייל בהן. הרחובות, חנויות וכל שאר המקומות מתקשטים באלפי אורות צבעוניים, עצים ענקיים ומקושטים מפוזרים ברחבי הערים. שווקי כריסמס נפתחים בכל מקום עם שפע דוכני יצירה ועבודות יד ושווקי אוכל. ויש גם מופעים, ארועים מיוחדים, סדנאות, זירות החלקה על הקרח ועוד ועוד.  אישית, זו אחת העונות האהובות עליי ביותר לטוס לטייל ואני משתדלת לא לפספס הזדמנות לחוות כריסמס בחו"ל. הייתי בטיול כריסמס בלונדון, בבודפשט, בפוזנן, בגרמניה, בריגה וגם בכריסמס הקרוב יש לי תכניות להמשיך במסורת. יש יעדים יותר "נחשבים" לטיולי כריסמס שבהם תמצאו שפע עצום של שווקים, קישוטים ועוד אטרקציות ויש גם יעדים יותר צנועים, אבל לאן שלא תבחרו להגיע בעונה זו (כמובן במדינה בה חוגגים את חג המולד), סביר שתהנו מהחגיגיות והאוירה.

למי מתאים? טיול כריסמס מתאים למבוגרים וגם לילדים. הגדולים יהנו מהאורות, האוכל והמופעים הצעירים יותר מסדנאות, אטרקציות, שעשועים וממתקים.

3. פסטיבלים וארועים מיוחדים

לפעמים יש פסטיבלים או ארועים מיוחדים שנערכים באופן קבוע בעונת החורף והופכים עיר או אזור מסויים לטיול חובה. דוגמא טובה לזה היא למשל פסטיבל המסיכות של ונציה. הפסטיבל נערך מדי שנה בחודש פברואר, שיא החורף.  ברגיל, לא העונה שהייתם בוחרים לקפוץ לבקר בונציה. רוחות חזקות, קור, גשם לא תנאים אידיאליים שמזמינים מבקרים. אלא שפסטיבל המסיכות וכל הארועים סביבו הופכים את העיר לחגיגה ענקית. מסיבות, תהלוכות, תחפושות מרהיבות בכל מקום שתסתכלו. הייתי פעמיים בפסטיבל הזה ולמרות הקור העז ולפעמים גם גשם, לגמרי שווה כל רגע בלי שום היסוס. חוויה מדהימה מעין כמוה. אם טרם הייתם, מומלץ מאוד מאוד.

פסטיבלים וארועים אחרים – אוקטוברפסט בגרמניה באוקטובר, פסטיבל ניס, מרדי גרא, סנט פטריקס ועוד. הנה כמה פסטיבלי חורף נוספים ששווה לבדוק.

למי מתאים? תלוי בפסטיבל הספציפי. יש כאלה משפחתיים יותר שגם ילדים יהנו מהם ואחרים אולי פחות מתאימים ויותר מוכוונים למבוגרים.

טיול שופינג

אם אתם חובבי שופינג, תקופת החורף משופעת בסיילים אטרקטיביים. בלאק פריידי, סייבר מאנדיי וכל שלל המבצעים שכולם עושים לקראת עונת הכריסמס שהיא אחת העונות החזקות ביותר בשנה מבחינת מכירות קמעונאיות.  בינואר, בתום החגים, נפתחת רשמית עונת הסיילים והמבצעים. כך שאם אתם בעניין של שופינג, עונת החורף לגמרי יכולה להיות המועדפת עליכם. הקניונים והחנויות מחוממים כך שמזג האויר לא אמור להטריד אתכם במילא.

למי מתאים? חופשה לנשים או לכל חובב קניות ומבצעים. פחות מדבר לילדים.

כשקר וגשום בחוץ ואין ממש חשק להסתובב, לנסוע ולטייל, זה בדיוק הזמן לחופשת בטן גב חורפית.  למבוגרים זה יכול להיות טיול ספא, מלון עם בריכה מחוממת, ג'קוזי טיפולי יופי ומסאג'ים. מה יותר מושלם מזה? אם מדובר על טיול משפחתי עם ילדים אז כפרי נופש או מלונות עם פארקי מים מקורים (לא לדאוג, ברובם עדיין תוכלו למצוא אופציה למסאג'ים וטיפולים מפנקים למבוגרים לצד המגלשות והמשחקים לילדים).
בקיץ הפיתוי לצאת להתרוצץ בין אתרים שונים ביעד, הוא גדול יותר, ולפעמים נמצא את עצמנו חוזרים מחופשה מותשים למרות שתכננו לקחת דברים באיזי. דווקא בחורף כשבמילא פחות מתחשק לצאת החוצה או כשהמזג אויר לא מאפשר זאת, קל יותר להתרווח לאחור ולהירגע במתחם מקורה וכיפי.

למי מתאים? ספא למבוגרים, פארק מים למשפחות.

יש דברים שאפשר לראות רק בחורף, אורות הצפון הם אחד הדברים האלה. תופעת הטבע המדהימה הזו מתרחשת למעשה כל השנה, אבל רק בעונת החורף יש תנאים מתאימים שמאפשרים לנו לראות אותם. אז אם תרצו לראות אותם, ולגמרי כדאי לראות לפחות פעם אחד בחיים אם לא יותר, ממליצה לכם לשקול טיול חורפי באיסלנד, בנורבגיה, בלפלנד וכו'. 

אורות הצפון הם תופעת טבע חורפית מוכרת אך יש עוד דברים שתוכלו לראות רק בחורף. מפלים קפואים, שלג שחור, ליל קוטב (לילה שנמשך מעל ל24 שעות), מערות קרח, איילי צפון ועוד.

למי מתאים? רב התופעות המדהימות הללו מתרחשות באזורים ובטמפרטורות מאוד מאוד קרות. לילדים צעירים מאוד זה עשוי להיות קשה מדי. מתאים יותר למבוגרים או למשפחות עם ילדים גדולים יותר / נוער.

קיץ

אמנם החורף הישראלי די קצר ועדין יחסית, אבל עדיין אם אתם לא מחובבי החורף ומזג אויר אפור, קר וגשום עושה לכם מצב רוח רע, תוכלו להחליט לטוס בחודשי החורף שלנו דווקא ליעד שבו העונות הפוכות.  בתאילנד והמזרח הרחוק, בדרום אמריקה ובאוסטרליה, העונות הפוכות.  אז תמיד תוכלו לטוס לאן שיש קיץ ולהנות ממה שיש לו להציע.

יש כמובן גם אופציות קרובות יותר. בדובאי ואיחוד האמירויות עונת החורף היא העונה האידיאלית לביקור. טמפרטורות מתונות ונעימות. באיים הקנריים של ספרד תמצאו מזג אויר נעים ומתון בכל ימות השנה. כך גם באי מדירה ששייך לפורטוגל. 

למי מתאים? לכל מי שחובב קיץ ופעילויות קיציות. 

לסיכום

מוזמנים לחפש מלון :

Booking.com

יש הרבה יתרונות לנסיעה לחופשה דווקא בחורף. פחות צפוף, פחות יקר והרבה פחות חם, שלוש סיבות שלבדן מספיקות כדי לבחור לעשות טיול חורף. אבל מעבר לזה כדאי לשקול טיול חורף כי יש דברים שאפשר לעשות ולראות רק בחורף. החל מאורות הצפון המדהימים, דרך שווקי כריסמס צבעוניים ופסטיבלים מיוחדים ועד לסיילים אטרקטיביים במיוחד. 

בין אם אתם מחפשים חופשה למבוגרים או חופשה משפחתית עם ילדים, לעונת החורף לגמרי יש מה להציע לכל הרכב והרכב. אז סעו ותהנו. ומוזמנים לספר בתגובות על טיולי חורף מיוחדים ומומלצים שעשיתם 🙂 

עוד יעדים מומלצים לטיול חורפי:

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.