לחוות אוירת כריסמס בבודפשט עם ילדים

היינו בבודפשט בעבר ונהנינו מאוד, אבל ביקור בבודפשט בכריסמס הוא חוויה אחרת לגמרי. העיר עולה מקושטת להפליא, שווקי כריסמס נפתחים במיקומים שונים בעיר וכל זה בנוסף ליופיה הקסום של בודפשט עצמה, יוצר טיול מרהיב ומהמם לכל החושים. לא סתם בודפשט נחשבת אחד היעדים היפים והמומלצים ביותר לטיול כריסמס.
היינו בבודפשט בעבר ונהנינו מאוד, אבל ביקור בבודפשט בכריסמס הוא חוויה אחרת לגמרי. העיר עולה מקושטת להפליא, שווקי כריסמס נפתחים במיקומים שונים בעיר וכל זה בנוסף ליופיה הקסום של בודפשט עצמה, יוצר טיול מרהיב ומהמם לכל החושים. לא סתם בודפשט נחשבת אחד היעדים היפים והמומלצים ביותר לטיול כריסמס.

טיול בבודפשט בכריסמס עם ילדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

הגעה: טיסה ישירה מתל אביב עם חברת אל על (UP)

הרכב נוסעים: זוג + שני ילדים בגילאי 13 + 5. 

תחבורה: בעיר התניידנו בעיקר ברגל, 

טיפטיול מוזיל מחיר – ניצלנו נקודות שצברנו במסגרת הנוסע המתמיד וקיבלנו כרטיס אחד תמורת מיסים בלבד.

עוד דבר שהוזיל את מחיר הטיסה היה תאריך הטיסה שהיה ממש בחג המולד עצמו (24.12). לטיסה בתאריך החג יש יתרון במחיר ומצד שני חנויות וחלק מהאטרקציות סגורות בימי החג (24-25/12) אז כדאי לקחת זאת בחישוב. לנו זה לא הפריע כי כאמור כבר היינו בעיר ובאנו בעיקר להנות מאוירת החג ברחובות.

 לינהמלון ארזבט ( Hotel Erzsébet City Center ) הנמצא בשכונה שקטה ולא רחוק ממדרחוב ואצ'י, מדרחוב הקניות המרכזי של העיר. למלון מסעדת בשרים נחמדה לשעות הערב ובבוקר מוגשת בה ארוחת בוקר אירופאית רגילה.

יום 1- מגיעים ויוצאים לטייל בין שווקי החג

הגעה משדה התעופה לעיר – נהג של אשת טורס שהמתין בשדה לקבוצה מאורגנת שהיתה על הטיסה שלנו, הציע הסעות לכל הישראלים שהגיעו באותה בטיסה במחיר ממש סביר. בדיעבד הצטערנו שלא לקחנו מונית כיוון שכל הנסיעה עד לעיר שימשה לשיווק סיורים וטיולים שלהם בבודפשט ומחוצה לה. בנוסף האוטובוס הוריד אותנו לא ממש ליד המלון אלא היינו צריכים ללכת עם המזוודות במשך כ-8 דקות עד למלון שלנו. לא נורא אבל גם לא מדהים.

אחרי התמקמות במלון אנו יוצאים לטייל בעיר. הכל מקושט ויפה כל כך!! משוטטים בלי מטרה מוגדרת, עוברים במדרחוב ואצ'י. החנויות סגורות מלבד חנויות המזכרות, מרכולים וכמובן מסעדות. אבל זה בכלל לא מפריע להינות. בכל פניה מתגלה מראה מרהיב אחר ונראה כאילו הרחובות מתחרים זה בזה מי יותר יפה ומקושט.

ישנם מספר שווקי חג המולד פזורים בבודפשט. הגענו לזה שנמצא בכיכר Vörösmarty (בה נמצאות גם אותיות הענק הצבעוניות של בודפשט שכולם כמובן מצטלמים איתן, גם אנחנו). בכיכר המון ביתני עץ המוכרים עבודות יד מגוונות – עץ, רקמה, מרציפנים ועוד. במרכז יש דוכני אוכל וזה זמן מצוין להפסקת צהריים. קצת קשה למצוא שולחן כי המקום מלא באנשים שנהנים ביום החג אבל עם קצת התמדה בסוף מוצאים וכל אחד מתפנק לו במשהו טעים לאכול.

 

ערב יום 1- כשהעיר מחשיכה האורות נדלקים

ממשיכים לטייל. סביב השעה חמש מתחיל כבר להחשיך אבל זה רק הופך את העיר ליפה שבעתיים כיוון שכל הקישוטים נדלקים והרחובות מרהיבים עוד יותר ממה שהיו. בשעות הערב הגענו לשוק חג מולד נוסף הנמצא ברחבה של בזיליקת איסטבן הקדוש (Szent István Bazilika). במרכז הרחבה יש גם משטח החלקה על קרח קטן ועץ אשוח גדול ומקושט. על הקתדרלה עצמה מוקרנים סרטוני דו או תלת מימד. כשאין הקרנה מופיע על הכנסייה שעון שמראה מתי ההקרנה הבאה. הסרטונים יפיפיים. הילדים מוקסמים ואנחנו נשארים בסביבה לארוחת ערב ורואים כמה סבבים (יש כמה וכמה סרטונים שונים כך שזה לא חוזר על עצמו).

הרחוב המרשים ביותר בעינינו בבודפשט מבחינת קישוטי חג מולד הינו רחוב האופנה , Deák Ferenc, ובו ניתן למצוא קישוטים על החנויות ובחוטים התלויים לאורך הרחוב. המוטיב המנחה בקישוטים הוא – קניות וניתן לראות קישוטי אורות בצורת נעליים, שמלות, קופסאות מתנה ועוד.

יום 2 - מטיילים אל אזור בודה

ביום השני יצאנו לטייל בעיר כאשר שלושת הנקודות המרכזיות שלנו היו כיכר הגיבורים , אזור הארמון בבודה ואזור הפרלמנט.

נוסעים ברכבת התחתית לכיכר הגיבורים (Hősök) שהיא כיכר מרשימה בכל עונה. בתקופת החורף מתקיים ליד הכיכר, משטח החלקה על הקרח ענק. הכניסה בתשלום אבל כיוון שאנחנו לא ממש יודעים להחליק על הקרח, אנחנו מסתפקים בצפיה בהמוני האנשים שמבלים על המשטח. חלקם עושים פעלולים ברמה כמעט אולימפית. בהמשך למשטח הקרח נמצאת המצודה שהביקור בה בחינם ובסוף אנחנו מגיעים לגן שעשועים בקרבת האגם המלאכותי ונותנים לילדים קצת לשחק.

משם נסענו בתחתית חזרה לאזור גשר השלשלאות, חצינו אותו והגענו לכיכר קלארק אדם ממנה עולים לארמון. כאן עמדו לרשותנו שלוש אפשרויות – לעלות ברגל (בחינם), לעלות ברכבל או לעלות בטוק-טוק מקומי. הטוק טוק והרכבל באותה עלות. לטוק טוק יש יתרון של כמה תחנות ברחבי בודה (העיר העליונה) + קצת הסברים על מה שרואים בדרך. הילדים העדיפו את הרכבל, אבל גם אפשרות הטוק-טוק נשמעה נחמדה לפעם הבאה.

באזור בודה עשינו טיול רגלי באזור העתיק כולל הארמון, כנסיית מטיאס ובאסטיון הדייגים. בדרך, עצרנו גם בשוק גדול של מוצרים הונגריים אותנטיים (מפות שולחן, כובעים, תבלינים ומזכרות). עצרנו לעוגה ומילקשייק בבית הקפה האהוב עלינו בבודפשט – Ruszwurm http://www.ruszwurm.hu הנמצא ברחוב Szentháromság שהכניסה אליו ממש מול כנסיית מטיאס. בית הקפה הקטן, בן למעלה מ- 200 שנה והוא נותן תחושה של ישיבה בבית קפה בתחילת המאה ה- 20. המקום מתאפיין במבחר גדול מאד של עוגות אישיות במחירים הנעים סביב 2 יורו לעוגה. הכל נראה טעים ומפתה אבל גיא הלך על הקרמשניט.

 

באזור בודה מספר אטרקציות נחמדות לילדים:

  • מבוך תת קרקעי נחמד שלא עשינו כי כבר עשינו אותו בביקור קודם בעיר. המסלול אורך כשעה וחצי מתחת לרחובות בודה, מומלץ להצטייד בפנסים (אם אין, גם פנס מטלפון סלולרי יעשה את העבודה) http://labirintus.eu/,
  • מוזיאון מלחמת העולם השנייה הנקרא "בית החולים שבאבן" http://www.sziklakorhaz.eu/en) אליו יורדים במעלית צמודה לחומה. אנחנו לא נכנסנו כיוון שאינו מתאים לילדים קטנים (מתחת ל- 10).
  • מוזיאון הודיני (houseofhoudinibudapest.com), מוזיאון נחמד מאד עם הסברים באנגלית ומופע קסמים בהשתתפות הקהל שהעביר לילדים בכיף כשעה וחצי.

חזרנו חזרה לפשט כדי לעלות על קרונית האורות שהיא בעצם טראם שקושט באלפי אורות חג מולד והיא נוסעת במסלול הרגיל שלה. יש שעות וימים מסוימים בהם פועלת קרונית האורות וכדאי לברר את המועד כדי לא להמתין לשווא. אנחנו עלינו על טראם מס' 2 ממש מול מלון אינטרקונטיננטל). נסענו עם הקרונית עד בנין הפרלמנט שם ראינו שדרה של עצים מוארים ומקושטים ועץ אשוח ענק והחלטנו לרדת להתבונן יותר מקרוב. בנין הפרלמנט גם הוא מלא בקישוטי חג המולד ושווה עצירת צילומים. צעדנו ברגל לגלגל הענק של בודפשט בכיכר ארז'בט ועלינו לתצפית מהממת של העיר המוארת בלילה.

יום 3 - שופינג ועיר של ילדים

ביום השלישי התפצלנו . הבנים הלכו לבקר בעיר הילדים והבנות הלכו לעשות קצת קניות בחנויות בעיר. עיר הילדים (minipolisz.hu) כשמה כן היא, "עיר" קטנה שמדמה עיר אמיתית אבל מותאמת לילדים – יש בה מסלולים שניתן לנסוע באופניים, תחנת משטרה עם בית כלא, פיצרייה, דואר, סלון יופי, משתלה, בנק ועוד, כאשר בכולם משולבים פעילויות לילדים. הילדים יכולים להתנסות בכל מיני חוויות ועבודות של מבוגרים. להיות מתדלק, פקיד בבנק, קופאי בסופר, ספר במכון יופי ועוד שלל פעילויות חביבות. הילד בילה במקום 4 שעות של כיף – המקום מתאים לילדים עד גיל 10 לערך. סביב הצהריים נפגשנו שוב ואת שאר היום בילינו בהסתובבות ברחובות המוארים (עברנו גם ליד בית הכנסת הגדול אבל לא נכנסנו (עלות כניסה למשפחה – כ- 150 ש"ח).

יום 4 - מוזיאון מדע וסיבוב פרידה מהעיר

את היום הרביעי ייחדנו למוזיאון המדע בבודפשט Csodák Palotája –  הממוקם בקניון קטן. הגענו אליו ביום קצת גשום מה שהיווה פתרון מצוין עבורנו. המוזיאון מורכב ממספר חללים – חלקם בתשלום נוסף ויש בו אזור שמוקדש לתופעות פיזיקליות, סרט שמוקרן ב- 360 מעלות, אתגרי מדע וחשיבה שונים, ציורים תלת-מימדיים, משחקי שולחן ולגו, שולחן ביליארד-כדורגל (בתשלום קטן נוסף), חדרי בריחה (גם הם בתשלום נוסף) ועוד. בילוי משפחתי נחמד של מספר שעות עלה לנו כ- 130 ש"ח למשפחה של 4 נפשות בכרטיס משפחתי.

את יתרת היום מילאנו בשיטוטים ברחובות הצבעוניים של בודפשט וספגנו את האורות והריחות של העיר לפני חזרה הביתה.

תובנות ומסקנות

תובנות וטיפים שלנו לבודפשט בכריסמס עם ילדים

  • בודפשט היא תמיד יעד מוצלח לביקור ולא משנה כמה פעמים חזרנו אליה, תמיד נהנינו. ביקור בבודפשט בכריסמס הוא חוויה מדהימה ומומלצת במיוחד. הרחובות המקושטים, השווקים, האווירה לגמרי מצדיקים את בחירתה של בודפשט לאחד היעדים הכי טובים לחוות כריסמס באירופה.
  •  נסענו בתאריך החג עצמו ורבים אמרו לנו שהעיר כולה סגורה בתאריכים האלה ולא יהיה לנו מה לעשות. חשוב לציין שזה לא מדוייק. אם המטרה היא לחוות רחובות מקושטים, שווקי חג ואווירה, אין שום בעיה להנות מהם גם בתאריכים הללו. אם חשוב לכם שופינג אז כן כדאי לדעת שחנויות כן סגורות ביומיים של החג ואולי תעדיפו לבוא קצת לפני או קצת אחרי
  •  בודפשט מורכבת משני חלקים – בודה ופשט. אוירת הכריסטמס מורגשת יותר באזור פשט, העיר התחתית. אם הגעתם לעיר במיוחד כדי לחוות כריסטמס, העדיפו לינה באזור הזה. 

עוד יעדים ששווה לבקר בהם בכריסמס:

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.