מעבר גבולות למדינות שכנות באירופה עם רכב שכור – מה חשוב לבדוק ולדעת לפני

אחד היתרונות הגדולים בטיול באירופה הוא האפשרות לעבור בין מדינות שכנות ברכב. כיום, בזכות האיחוד האירופי, הגבולות בלתי מורגשים ומעבר לשלט קטן כמעט ולא תרגישו שעברתם מדינה. עם זאת, במידה ואתם מתניידים עם רכב שכור יש כמה מגבלות ודברים שחשוב לדעת לפני שמתכננים טיול חוצה גבולות.
מעבר גבולות באירופה
אחד היתרונות הגדולים בטיול באירופה הוא האפשרות לעבור בין מדינות שכנות ברכב. כיום, בזכות האיחוד האירופי, הגבולות בלתי מורגשים ומעבר לשלט קטן כמעט ולא תרגישו שעברתם מדינה. עם זאת, במידה ואתם מתניידים עם רכב שכור יש כמה מגבלות ודברים שחשוב לדעת לפני שמתכננים טיול חוצה גבולות.

האם כדאי לעבור בין מדינות ברכב שכור?

לשכור רכב במדינה אחת ולעבור איתו למדינה אחרת יכול להרחיב את אפשרויות הטיול שלנו. זה מאפשר לנו:

  • לגוון את הטיול שלנו במדינה אליה טסנו על ידי גיחות למדינה שכנה.
  • לטוס ליעד מסויים ומשם לנסוע ברכב לטייל ביעד אחד שאין אליו טיסה ישירה מישראל
  • להוזיל עלויות על ידי טיסה או השכרת רכב במדינה זולה יותר ומשם מעבר ליעד בו רוצים לטייל

אבל כדאי לדעת שלמרות הקלות והנוחות הטכנית במעבר בין מדינות באירופה, לחברות ההשכרה ולמדינות השונות יכולות להיות התניות והגבלות על מעבר כזה וכדאי לדעת מראש כדי לא לקבל קנסות.

אז כמה דגשים לפני שאתם מתכננים מעבר גבולות באירופה. 

מוזמנים לשתף את הפוסט:

1. בדקו האם המעבר למדינה הספציפית מותר

 יש מדינות שחברת ההשכרה לא מאשרת מעבר אליהן. לרב תיתקלו בזה בעיקר  בעיקר במעבר ממדינות מערב אירופה למדינות מסויימות במזרח אירופה. המדינות האסורות למעבר יכולות להיות שונות בין חברת השכרה אחת לאחרת. כך שאם אתם מתכננים על מעבר למדינה מסויימת, זה עשוי להיות שיקול בבחירת חברת ההשכרה שתאפשר זאת.

וכדאי לדעת שעל מכוניות יוקרה יש יותר מגבלות מאשר על מכוניות זולות יותר. כנראה משיקולי ביטוח. אז אם יש מגבלות על הרכב שאתם מתכננים לשכור, בדקו אם על דרגת רכב אחרת נמוכה יותר, יש פחות מגבלות.

שימו לב שיש חברות השכרה שיציינו ספציפיות לאיזה מדינות מותר וחברות אחרות יציינו לאיזה אסור (ואז מותר לכל מדינה שלא הוחרגה).

מתכננים טיול? מוזמנים לחפש טיסות :

2. חובה לעדכן את חברת ההשכרה

גם אם בדקתם ואתם יודעים שמותר לעבור למדינה שאתם רוצים לעבור, עדיין חובה לעדכן את חברת ההשכרה בתכנית שלכם. במידה ולא תכננתם מעבר גבולות והחלטתם במהלך הטיול באופן ספונטני שאתם רוצים לעשות זאת, תרימו טלפון לחברת ההשכרה ותאשרו זאת מולם. 

חשוב לדעת שללא עדכון ואישור מחברת ההשכרה, מעבר גבולות ייחשב כהפרת חוזה ויכול לסבך אתכם. מעבר לקנסות, אם קורה חלילה משהו בעת שהותכם במדינה אחרת, עשויה להיות בעיה בכיסוי הביטוחי.

 

מוזמנים לחפש רכב לטיול שלכם:

3. בדקו אם נדרש תשלום עבור מעבר גבולות

לעיתים חברות ההשכרה יבקשו תשלום נוסף עבור מעבר למדינה נוספת, cross border tax. 
חשוב לבדוק מול חברת ההשכרה:

  • מה סכום המס מעבר המבוקש. העלות אולי תשפיע על התכנית שלכם לעבור את הגבול. היו מדינות שביקשו סכום גבוה למדיי ועבור גיחה קצרה זה לא היה שווה בעינינו והעדפנו לוותר. במקרה והטיול המתוכנן הוא כולו במדינה שכנה, אז רק צריך להוסיף לתכנון העלויות את מס המעבר.
  • האם המחיר הוא אחיד או פר יום שהיה במדינה אחרת. משנה במיוחד כשמתכננים שהות ארוכה במדינה אחרת ואז יכול להצטבר.
  • האם התשלום הוא אחד עבור מעבר בין מדינות או תשלום על מעבר לכל מדינה ומדינה. זה חשוב במידה ומתכננים לעבור יותר ממדינה אחת.

בטיול הנוכחי שלנו לבלגיה למשל, נדרשנו על ידי חברת הרץ לתשלום חד פעמי של 20 יורו עבור מעבר בין מדינות מרשימה ספציפית. עבור מדינות אחרות נאמר לנו שחלות מגבלות אחרות אם נרצה לעבור אליהן.

4. מגבלות על שימוש במעבורות ברכב שכור

יש מדינות שהמעבר ביניהן אפשרי לא באמצעות גבול קרקעי אלא באמצעות מעבורת שמאפשרת מעבר ביניהן. עם זאת, להרבה חברות השכרה יש הגבלות ואיסורים על מעבר רכב במעבורות. אם מתכננים לעבור למדינה אחרת תוך שימוש במעבורת חשוב לבדוק שזה מותר.  לעיתים זה יהיה אסור לחלוטין ופעמים אחרות יהיה כרוך בתשלום תוספת כספית מסויימת. 

האיסור הזה רלבנטי הן למעבר גבול באמצעות מעבורת והן לשימוש במעבורת בכל שלב שהוא במהלך הטיול שלכם במדינה האחרת. כך שאם יש מדינה שהטיול בתוכה כולל מעברי מעבורות, זה גם יכול וצריך להיות שיקול שיילקח בחשבון.

5. בדקו מגבלות ודרישות שונות במדינה אליה עוברים

מעבר לבדיקות מול חברת ההשכרה, חשוב לבדוק האם קיימות דרישות שונות מצד המדינה אליה עוברים. הגבול הפיזי אמנם יכול להיות כמעט בלתי מורגש אך עדיין מדובר במדינות שונות ונפרדות ולכל אחת יכולים להיות חוקים שונים ודרישות שונות. 

דוגמאות לדרישות שונות:

  • דרישות לנהיגת חורף – בחורף יש מדינות שדורשות צמיגי שלג וקרח כדרישות חובה בין תאריכים מסויימים ובמדינות אחרות זה לא חובה אלא תלוי בתנאי הכביש ובמזג האויר. אם אתם עוברים ממדינה שבה אין חובה כזו למדינה שבה זו חובה, אתם עשויים לקבל קנס גם אם מזג האויר בזמן ביקורכם נעים ולא מצריך צמיגי שלג. אישית יצא לנו לוותר על מעבר כזה ברכב שכור לגרמניה מהסיבה הזו ובמקום זאת עברנו ברכבת. רכבים שתשכרו במדינה עצמה יהיו מן הסתם מצויידים בצמיגים כפי שהחוק במדינה מחייב אך רכב שמגיע ממדינה בה זו אינה דרישה, לא בהכרח. אם אתם מתכננים מעבר כזה, דאגו לבדוק מול חברת ההשכרה אם ניתן לשכור רכב שמצוייד כנדרש במדינה אליה תעברו. לעיתים זה אפשרי בתוספת תשלום ולעיתים אין אפשרות כזו בכלל.
  • וינייטה (VIGNETTE) – במדינות מסויימות נדרש תשלום עבור נסיעה בכבישים מסויימים וכל הרכבים נדרשים להציג מדבקה על שמשת הרכב המאשרת ששילמו. אם לא מצטיידים בכזו, אפשר לקבל קנס של כמה עשרות יורו (תלוי מדינה). רשימת המדינות הדורשות וינייטה כזו היא – אוסטריה, בולגריה, הונגריה, צ'כיה, רומניה, סלובקיה, סלובניה ושווייץ. אם שוכרים רכב במדינות עצמן לרב הוא יגיע עם המדבקה אך אם מגיעים ברכב ממדינה שכנה, חייבים לדאוג להצטייד בכזה. לרב ניתן לרכוש אותה בתחנות דלק שקרובות לגבול.

אז לעבור בין מדינות ברכב שכור?

בהחלט כן! זה אחד היתרונות הגדולים של אירופה, היכולת לעבור בקלות בין מדינות. לגוון או להרחיב את מעגל המקומות שניתן להגיע ולטייל בהם. כל האמור לעיל לא אומר שלא כדאי לעבור בין מדינות, רק שחשוב לבדוק ולוודא שעושים זאת בצורה שלא תחשוף אתכם לסיכונים, קנסות או בעיות מכל סוג שהוא. 

אז פשוט בדקו מה נדרש מכם כדי לעבור, ודאו שאתם מסודרים וסעו לטייל 🙂 

מוזמנים לחפש רכב להשכרה:

מוזמנים לחפש טיסות :

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.