שבוע מושלם באגמים המזוריים פולין עם ילדים

האגמים המזוריים הם אזור קסום ומשופע אגמים בפולין. אינספור אגמים ולצידם עיירות קטנות ושפע אטרקציות, כל מה שצריך בשביל טיול רגוע ועם זאת מעניין וכיפי. פולין עם ילדים היא תמיד רעיון טוב והאגמים המזוריים הם לגמרי אופציה מומלצת לביקור.
ורשה
האגמים המזוריים הם אזור קסום ומשופע אגמים בפולין. אינספור אגמים ולצידם עיירות קטנות ושפע אטרקציות, כל מה שצריך בשביל טיול רגוע ועם זאת מעניין וכיפי. פולין עם ילדים היא תמיד רעיון טוב והאגמים המזוריים הם לגמרי אופציה מומלצת לביקור.

תקציר הפוסט והמסלול

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו

יום 1 – יום נסיעה והתארגנות

יום 2 – בילוי בגדיניה. לונה פארק נודד, תחרות מפרשיות, מוזיאון ימי ואקווריום. 

יום 3 – ביקור בעיר מיקולווסקי – פארק מים, רכבות הרים וטיול על שפת אגם

יום 4 – מופע עוגב בכנסייה בארוקית ומופע זמר מקומי בחצר

יום 5 – פארק חבלים ובילוי רגוע במתחם של הצימר המושלם שלנו

יום 6 – שיט על נהר הקרוטיניה

יום 7 – שמורת איילים בגשם ומסיבת סיום של על האש פולני.

תובנות ומסקנות

מוזמנים להציץ גם על המסלול שעשינו בגדנסק וסביבתה.

טיול בגדנסק פולין - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: טיסה לגדנסק עם חברת LOT עלתה לנו 510 דולר להרכב שלנו כולל 2 מזוודות והושבה (כ-127 דולר לאדם בממוצע).

הרכב נוסעים: הרכב הטסים: זוג + 2 ילדים בגילאי 13 ו-6

רכב: שכרנו מחברת גלובל שלצערנו היתה אכזבה גדולה. הם קנסו אותנו על איחור קטן בהגעה לאסוף את הרכב, חייבו אותנו לשדרג לרכב יקר יותר כי לטענתם מסרו את הרכב שלנו כבר. ניסו לטעון שאין לנו ביטול השתתפות עצמית למרות ששילמנו על כזה. בנוסף הם הסירו את כיסוי המטען ברכב כך שכל מה ששמנו שם נותר חשוף לעין כל וזה די מנע מאיתנו בהמשך לעשות עצירות הכרוכות בלהשאיר ציוד ברכב. 

מסלול: הטיול היה טיול כוכב כשרב המקומות שנסענו אליהם לא היו יותר מחצי שעה נסיעה מהצימר שלנו.

 לינה: לנו בצימר מושלם עם מארחים מדהימים שתרמו רבות להיותו של הטיול הזה מוצלח במיוחד. ראו פירוט ביום 1 של הטיול. Zagroda Cztery Wiatry, 

מוזמנים לבדוק מקומות לינה נוספים באזור :

Booking.com

יום 1 - יום מעבר והתארגנות בצימר שלנו באזור האגמים

אחרי טיול נפלא של שבוע בגדנסק וסביבתה, המשכנו את הטיול שלנו בפולין עם ילדים בנסיעה לאזור האגמים המזוריים. הנסיעה מגדנסק אמורה לקחת כ 3.5-4 שעות לפי הוייז ומפות גוגל. אבל בפועל הנסיעה מגדנסק לאגמים לוקחת 5.5 שעות בגלל כבישים חד מסלוליים שרובם בשיפוצים והמון פקקים שגורמים להתקדמות איטית מאוד. כנראה העובדה שהיום יום שבת תורמת גם היא לעומס. אם מתאפשר, העדיפו לעשות את יום הנסיעה שלכם לאגמים בימי השבוע ולא בסופשבוע. בגלל העומס והפקקים אנחנו מוותרים על אטרקציות בדרך ונוסעים כמעט ללא עצירות. בדרך נופים ירוקים ושדות חיטה זהובים וגם קיני חסידות על גגות בתים ועל עמודי חשמל גבוהים.

מגיעים אחר הצהריים לצימר שלנו, Zagroda Cztery Wiatry, שמתגלה כמקום מקסים. בקתה ציורית בין מקבץ של בקתות נוספות. יש נדנדות ובית עץ, מתקני כושר, חדר טלויזיה וביליארד, שולחן פינג פונג. בצד אחר יש מגרש טניס, בריכה מול נוף עוצר נשימה, טרמפולינה ומגרש כדור עף וכדורגל. ויש גם שביל הליכה שמוביל לכיוון יער נחמד ושביל אחר שמוביל לאגם קטן עם סירה לשימוש האורחים. ויש גם שני סוסי פוני וכבש שאוהבים שמאכילים אותם גזרים ותפוחים. מקום קסום והדובדבן הוא המארחים המקסימים, יורג ולוצ'ינה, שיוצאים מגדרם שנהיה מרוצים.

מתארגנים בחדר ויוצאים לסופר הקרוב להצטייד. מחר יום ראשון ומסתבר שעל פי חוק חדש, אחת לשבועיים הכל סגור בימי ראשון. הסופר כל כך זול שזה מדהים

יום 2 - ביקור מהנה בעיר גיזיצ'קו (Gizycko)

בצימר שלנו יש מגוון חיות. חתולים חובבי פינוק שמסתובבים ומשחקים עם האורחים. שני סוסי פוני בשם ג'יימס ובונד. וכבש בשם קספר. בעל הבית יורג, המליץ לנו להצטייד בתפוחים וגזרים עבור הסוסים והכבש ואכן עשינו זאת והתחלנו את הבוקר בביקור אצלם. בונד וקספר באו בשמחה וזללו בהנאה מידינו. ג'יימס נותר מאחור מביט אך לא מתקרב.

כשמסיימים להאכיל את החיות, נוסעים לעיר גיזיצ'קו (Gizycko) מרחק חצי שעה נסיעה. חונים ברחוב. מסתבר שבימי ראשון החניה ברחוב בחינם. מגיעים בדיוק בזמן לראות את פתיחת הגשר העתיק שאיש מסובב ופותח על צירו ואז צופים בשיירות של סירות ויאכטות עוברות דרך הגשר הפתוח.

משם ממשיכים לנמל ולוקחים שייט בסירה על האגם. 120 זלוטי לשעה (פלוס פקדון של 300) או 150 בלי פיקדון אם לוקחים נהג מקומי איתנו. אנחנו בוחרים לקחת את הנהג. השייט מתחיל נחמד אבל בערך באמצע הדרך מזג האוויר משתנה לרעה ובחזור יש רוח וגלים שמתנפצים עלינו ואנחנו נרטבים מכף רגל ועד ראש. מרגישים קצת כמו בסרט. קר ורטוב ולא הכי נעים אבל חוויה בלתי נשכחת ללא ספק.

על החוף קצת יותר חם ואנחנו מנסים להתייבש קצת. על החוף יש גם עוד שפע מתקנים: מכוניות פדלים להשכרה, מגרשי משחקים, מתנפחים בתוך המים. אפשר לבלות פה יום שלם. יש גם מיני לונה פארק עם מתקנים שטרם ראינו. התשלום לפי מתקן החל מ-8 זלוטי למתקן לקטנטנים ועד 15 למתקני האקסטרים. הילדים עושים כמה מתקנים ומאוד נהנים ואז חוזרים לרכב גם בגלל הרטיבות וגם בגלל גמר המונדיאל.

בחזרה בצימר גיא הולך לצפות במונדיאל יחד עם ישראלי נוסף שפגשנו במקום. הילדים משחקים עם הבת של המשפחה הישראלית במגוון המשחקים שיש במקום. אני מפטפטת במטבח החיצוני עם האמא והסבתא שמספרות שזה ביקורם הרביעי בצימר הזה והם חוזרים אליו שוב ושוב בגלל המארחים והמקום. במטבח הן מטגנות דגים שהם דגו באותו בוקר באגם.

יום 3 - ביקור בעיר מיקולווסקי - פארק מים, רכבות הרים וטיול על שפת אגם

מתחילים את הבוקר בהאכלת הסוסים. בונד כבר מגיע אלינו בריצה וזולל את כל הגזרים והתפוחים שהבאנו. את ג'יימס וקספר לא פגשנו היום.

נוסעים לעיר מיקולווסקי ( Mikolawski). עיר מרכזית באזור האגמים. היעד שלנו הוא מלון גולביאסקי ( Hotel Gołębiewski) בעיר שיש בו מלבד מלון, מקבץ מכובד של אטרקציות שפתוחות לא רק לאורחי המלון. תחילה אנחנו הולכים למגלשות הרים. כרטיסים רוכשים במכונה אוטומטית ליד המגלשות. מקבלים כרטיס מגנטי שאותו מטעינים בכסף ואז מעבירים אותו בכניסה למגלשות. כל הטענה היא במינימום של 25 זלוטי. גלישה עולה 8 זלוטי למבוגר וחצי לילד עד גובה 140 בערך. (יש כניסה נפרדת לילדים עם מד גובה והעברת הכרטיס בכניסה הזו מחייבת במחיר המוזל). אחרי חמש המחיר מעט זול יותר. אם מטעינים ב100 זלוטי מקבלים 20 בונוס. מומלץ לחשב מראש כמה גלישות רוצים ולהטעין בהתאם. אחרת לא תוכלו להוסיף גלישה בודדת, רק בקפיצות של 25. בסוף מחזירים את הכרטיס למכונה (יש פקדון שמקבלים חזרה כשמחזירים). המגלשות עצמן נחמדות וכיפיות. אמנם כבר היינו במסלולים ארוכים ומרשימים יותר, אבל עדיין כיף. במיוחד שאין עומס ואפשר לעשות סיבוב אחרי סיבוב ברצף. מושלם.

התחנה הבאה היא פארק המים המקורה של המלון. הכניסה לשעה וחצי עולה 36 למבוגר ו-18 לילד עד גיל 14. כל חצי שעה נוספת עולה 5 זלוטי לאדם. כשנכנסים משלמים על שעה וחצי ומקבלים צמיד שהוא כרטיס הכניסה. ביציאה אם חורגים משלמים על תוספת הזמן בהתאם לזמן הנוסף שהיית בפנים. מקבלים מגבות במקום כך שאין צורך להביא. יש גם לוקרים, תאי הלבשה ובסוף מקלחות ומייבשי שיער.

המתחם עצמו נחמד מאוד. יש כמה מגלשות, יש בריכת גלים, בריכת פעוטות, אזור דמוי חוף עם חול, בריכה עם מסלולי שחיה, בריכת זרמים. בריכה שיוצאת מהפנים החוצה ושם יש כסאות ג'קוזי מגניבים. גם בחזרה בפנים יש שפע מתקני ג'קוזי כולל מתחם שלם עם כמה וכמה בריכות ג'קוזי לבחירתנו. אנחנו מבלים שם שעתיים בכיף.

אחרי פארק המים אנחנו נוסעים לעיר מיקולוואסקי עצמה. מוצאים חניון במרכז בעלות של 10 זלוטי לשעתיים ומטיילים בעיר ולאורך האגם. הנוף פסטורלי. סירות וספינות שטות לצד ברבורים. מלא אנשים, מסעדות ובתי קפה. מכוניות פדלים לילדים. אפשר להתרגל לשלווה הזאת.

אחרי ארוחת צהריים-ערב חוזרים לצימר. הילדים מייד רצים לחברים שלהם מהמשפחה הישראלית הנוספת בצימר והם שוקעים במשחקי כדורגל (הקטנים) וביליארד (הגדולים יותר). אנחנו המבוגרים מנצלים את הזמן לקריאה בשלווה על מרפסת הצימר. כבר אמרתי שאפשר להתרגל לחיות כך?

יום 4 - מופע עוגב בכנסייה הבארוקית ומופע זמר מקומי בחצר

אחרי כל כך הרבה ימי טיול ואטרקציות, אנחנו צריכים יום קצת יותר רגוע והיום הוא היום הזה. העובדה שיורד גשם שוטף גם עוזרת לקחת את היום בקלות. בסופו של דבר גם לישון עד מאוחר זה חלק מההנאה של להיות בחופש לא?

בצהריים אנחנו מחליטים לצאת לגיחה קצרה ונוסעים לשוויטקה ליפקה (Święta Lipka). נסיעה של כחצי שעה מהצימר שלנו. במקום יש כנסייה בארוקית שהוגדרה כיפה בפולין וגם עוגב גדול שמפעילים אותו כמה פעמים ביום. אנחנו מגיעים וכבר מרחוק מתרשמים מהמבנה המפואר והמקושט. עיטורי זהב, שערים ירוקים, חצר מלאה בפסלים וציורים על הגגות. בפנים הכנסייה עוד יותר מרשימה. למעשה אחת המרשימות שראינו. מזבח ענק מלא פסלים מצד אחד והאורגן העתיק והעצום בצד השני. הגענו ממש בזמן לקונצרט שמתחיל בשתיים. הכנסייה מלאה עד אפס מקום. העוגב לא רק מנגן אלא יש בו חלקים שנעים יחד עם המוזיקה. פעמונים מתנדנדים, מלאכים מסתובבים. מרשים ומיוחד. לילדים היה קצת פחות מעניין אבל לפעמים עושים גם דברים עבור המבוגרים בחבורה.

אחרי הקונצרט וגיחת הצטיידות קלה בסופר מקומי, נסענו חזרה לצימר. בעלי הבית הזמינו את כל האורחים ועוד כמה חברים שלהם להופעה של הבן שלהם שהוא זמר. ההופעה נערכת בחצר המרכזית וחוץ ממוזיקה הם מגישים לנו יין ועוגות שהכל מעשה ידיהם. אוירה נעימה וכיפית. הילדים שפחות מתעניינים בהופעה, משחקים עם החברים שלהם בחדר המשחקים. כשהמופע נגמר גם המבוגרים מצטרפים למשחקים. יום רגוע ונחמד. בדיוק מה שהיינו צריכים.

יום 5 - פארק חבלים ובילוי רגוע במתחם של הצימר המושלם שלנו

היום סוף סוף מזג האויר שמשי וחמים ואין צפי לגשם. אנחנו מתלבטים בין טיול קיאקים לבין פארק חבלים ומחליטים על החבלים. נראה שאנחנו עדיין צריכים להתאושש מחווית השיט האחרונה שלנו.

נוסעים לפארק חבלים ליד גיזיצ'קו. בפארק יש 5 מסלולים – פעוטות/ילדים, מסלול קל, בינוני וקשה ומסלול אומגות. המסלול הקל יכול להתאים גם לילדים קטנים אם הם מעל 120 ס"מ. בן השש שלנו עשה את המסלול איתנו ועבר אותו בהצלחה גם אם חלק מהמכשולים היו קצת קשים. במסלול הילדים הוא גם נהנה. יש במסלול רשתות הגנה וגם בריכת כדורים בין הרשתות שעל העצים.

בת העשרה חובבת האקסטרים שלנו עשתה את המסלול הבינוני והקשה שההבדל ביניהם הוא בעיקר בגובה המסלול. בשניהם יש מכשולים מאתגרים, קפיצת טרזן ואומגות (במסלול הקשה עושים אומגה מעל האגם הלוך ושוב). ואחריהם היא עשתה את מסלול האומגות שכשמו כן הוא, מטפסים גבוה על סולם ואז כל המסלול בירידה, אומגה אחרי אומגה. הפארק הוגדר בעיניה כהצלחה מסחררת. http://parkwiewiora.pl/

בילינו כמה שעות טובות בפארק החבלים. לא רחוק ממנו יש מתחם נוסף עם פעילויות מים וגם טירת בויין (Boyen Fortress) נמצאת ממש באותו אזור למי שרוצה לשלב. אנחנו הסתפקנו בחבלים והעדפנו לחזור לצימר המהמם שלנו.

בצימר שלנו יש גם בריכה שעד כה לא ניצלנו בגלל מזג האויר. היום נראה כמו יום מושלם לבריכה, במיוחד אחרי המאמץ הפיזי בפארק החבלים. המים קפואים למרות החמימות בחוץ אבל כיף. כיף עוד יותר לצאת ולשבת על שפת הבריכה להנות מהשמש הנעימה מול הנוף המשגע שמולנו.

קצת מאוחר יותר אנחנו מחליטים לצאת גם לטיול רגלי בשדות ואגמונים שבשטח של בעלי הצימר.

מסיימים את היום במשחק ביליארד בחדר המשחקים של המתחם.

יום 6 - שיט על נהר הקרוטיניה - גולת הכותרת של הטיול

עוד יום שמשי ואנחנו יוצאים לשיט קיאקים על נהר הקרוטיניה ( Krutynia). מגיעים לכפר קרוטין ( Krutyn) שם יש כמה וכמה עמדות שונות בהם משכירים קיאקים. אנחנו מתלבטים בין שיט עצמאי לבין סירה קבוצתית שמושטת על ידי איש שמנווט עם מקל ארוך. העלות שמבקשים מאיתנו לסירה כזו היא 80 זלוטי לשעה. הילדים מעדיפים שיט עצמאי.

אנחנו חונים ליד המסעדה ומגיעים לדוכן של AS-TOURS. קיאקים רגילים מתאימים ל2 עד 3 אנשים. אבל אם מחפשים אפשר למצוא גם סירות קאנו, מעין קיאק קצת יותר גדול, שמתאימות ל4 ואנחנו לוקחים כזו כדי לשוט ביחד.

העלות 60 זלוטי לכל המסלול. אפשר לעשות שעתיים ולצאת בנקודת העצירה הראשונה או 4 שעות. המחיר זהה ואפשר להחליט כשמגיעים לנקודת העצירה אם רוצים להמשיך או לסיים. השיט חווייתי מאוד. הזרם חלש ורגוע כך שלא קשה או מאתגר מדי. הנוף פסטורלי. ברווזים וברבורים שטים ומקננים סביבנו. שפיריות כחולות עפות סביב. באזור מסויים אפילו נתקלנו בחבורת פרות שנכנסו למים להתרענן והסירה שלנו עוברת ממש בסמוך אליהן.

על אחד הגשרים שבדרך עומד צלם ומצלם את השטים. התמונות מחכות בתחנת העצירה הבאה שלנו. בוחרים את התמונות שרוצים והגודל והוא מדפיס במקום. 7 זלוטי לקטנה ו-10 לגדולה.

בתחנה הזו, תחנת הקמח, צריך להוציא את הסירה מהמים ולהעביר אותה לצד השני היכן שממשיך הנהר. הסירה שלנו גדולה יותר מקיאק רגיל וקצת כבדה אבל למרבה המזל יש במקום אנשים עם עגלות שמעבירים עבורנו את הסירה תמורת 10 זלוטי. מחיר לגמרי שווה בשביל לא לפרוץ דיסק בגב 🙂

ממשיכים לשוט ולהנות מהדרך עד לתחנת האמצע של המסלול. שם אנחנו מחליטים לא להמשיך כדי לסיים עם טעם של עוד ולפני שהילדים מאבדים עניין וסבלנות. המסלול עד פה לקח בערך שעתיים. אפשר להמשיך לעוד שעתיים מסלול. אנחנו כאמור עוצרים כאן. בנקודת העצירה הזו הקרקע חולית ונעימה והילדים משכשכים במים הנעימים. אנחנו אמורים להתקשר שיבואו לאסוף אותנו אבל המקום עמוס באנשים כך שהמיניבוס המאסף פשוט מגיע באופן שוטף ואין אפילו צורך להתקשר, פשוט עולים על זה שמגיע. במקום יש גם גריל בר שמכין בשרים מקומיים על האש. טעים.

אחרי שחוזרים עם המיניבוס לתחנת ההתחלה, הילדים רוצים עוד קצת זמן במים וכולנו נכנסים לנהר, מאכילים קצת ברווזים ונהנים מהשלווה המדהימה של המקום הזה.

משם אנחנו חוזרים לצימר שם המארחים שלנו הזמינו את כל אורחי המקום לטורניר טניס שולחן. כולם משחקים, מפטפטים ונהנים ביחד. האוירה מקסימה וכיפית וגם אחרי שהמשחק נגמר אנשים פותחים שולחן בחצר כל אחד מביא משקאות וחטיפים שונים ומבלים יחד עד קרוב לחצות.

יום 7 - שמורת איילים בגשם ומסיבת סיום של על האש פולני

יום אחרון שלנו באגמים. הילדים כל כך נהנים בצימר יחד עם ילדי המשפחה הישראלית שהכרנו כאן, שאנחנו מתקשים לשכנע אותם לצאת מהמקום. מצליחים רק לקראת הצהריים.

אנחנו נוסעים לשמורת איילים http://www.kosewopan.pl/. מגיעים בדיוק בזמן לסיור שיוצא. המדריכה עוברת איתנו בין אזורי המחיה השונים של זני האיילים ומסבירה עליהם מעט. עוברים ממש בתוך השטח, בחלק מהאזורים האיילים שומרים מרחק, באחרים הם ממש מרחק נגיעה.

הסיור ממש מעניין אבל למרבה הצער כשאנחנו באמצע המסלול פורצת סערת ברקים וגשם סוער שוטף אותנו. אנחנו ממתינים זמן מה לראות אם מזג האויר ירגע והסיור יחודש אבל הסופה נמשכת ואין לנו ברירה אלא לוותר. כבר לא יהיה לנו זמן לחזור בטיול הנוכחי. אולי בפעם הבאה שנהיה באזור.

בערב אנחנו מוזמנים למסיבת על האש שעורכים בעלי הבית שלנו. יש להם בחצר מקום למדורה עם מתקן לבישול שתלוי מעל המדורה. הם מכינים לנו מגוון מטעמים פולניים. נקניקיות מכמה סוגים (כולל נקניקיית תפוחי אדמה), לחם שום צלוי על מדורה, פירוגי בטעמים שונים. בנוסף יש בירה ויין שאנחנו ושאר האורחים הביאו ואנחנו הבאנו גם מרשמלו לקלות על האש.

מדהים איך חבורה של אנשים ממדינות שונות, שכלל לא הכירו עד לפני מספר ימים מבלים ונהנים ביחד. ממש עצוב לנו להיפרד. המסיבה נמשכת הרבה אחרי שהאוכל נגמר. יש מוסיקה, שירה וריקודים בסוף בסוף גם שחיה לילית בבריכה.

תובנות ומסקנות

תובנות וטיפים שלנו לאזור האגמים המזוריים:

  • וייז לא מעודכן לגבי פקקים (הפולנים כנראה פחות מאמינים בשיתוף נתונים באפליקציה). קחו את הערכת הזמנים שלו בערבון מוגבל. גם בהלוך וגם בחזור, הוא לא ראה את הפקק של השעתיים ליד גדנסק. במידת האפשר, הימנעו מהנסיעה הזו בסופשבוע. השיפוצים יחד עם עומס האנשים שיוצאים לנפוש, יוצר פקק בלתי סביר.
  • להוריד קצב. חלק מהכיף של האזור הוא הרוגע. אנחנו השתדלנו לטייל רק באזורים קרובים ללא נסיעות ארוכות, לא עשינו יותר מאטרקציה ליום. בלי ריצות ונסיון להספיק עוד ועוד. באופן מפתיע הילדים ממש היו מרוצים מזה ולא רק שלא ביקשו עוד אטרקציות אלא בעצמם ביקשו להישאר (בצימר או באטרקציה ספציפית שנהנו בה ולא ראו צורך לרוץ לעוד אחת).
  • שווה להשקיע ולחפש צימר שיש בו מתקנים ותעסוקה לילדים ולכם. הצימר שהיינו בו תרם המון לחוויה של הטיול שלנו. למעשה הוא היה כל כך מוצלח שהיה קשה לצאת ממנו. חלק מהדברים ידענו מראש כשבחרנו את המקום (בריכה, טניס, חדר משחקים ועוד) וחלק היו פעילויות יזומות שהמארחים הזמינו אותנו – טורניר פינג פונג, הופעה, ארוחה על האש.
  • גשם הוא בעיה באזור האגמים. להבדיל מגדנסק שבה יש שפע דברים לעשות גם ביום גשום, באזור האגמים רב הפעילויות הן בחוץ ובימים גשומים קצת יותר קשה למצוא מה לעשות. אם יש לכם ברשימה אטרקציות מקורות (פארק מים, טירה, מוזיאון וכו') שמרו אותם לימים הגשומים.
  • יתושים – כצפוי באזור משופע במאגרי מים, יש גם שפע יתושים. מומלץ להצטייד בחומרים למריחה כנגד עקיצות וגם בכאלה למריחה אחרי עקיצה.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. ריבה

    תודה, אזור שעדיין ךא הייתי בו. מעניין לקרוא

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.