שבוע טיול משפחתי מקלוז' נאפוקה רומניה עם ילדים

קלוז' נאפוקה כנקודת מוצא לטיול, איפשרה לנו להמשיך לטייל ולגלות אזורים יפיפיים נוספים ברומניה. החל מאלבה יוליה הקסומה ועד לאזור האפוסני.

תקציר הפוסט והמסלול

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו

המסלול שלנו בקצרה:

יום 1 – נחיתה בקלוז' בשעות הערב. ארוחה בעיר.

יום 2 – סיור בעיר קלוז', ביקור בגנים הבוטניים, מגלשות הרים ב-FUN PARK בפאתי העיר, ארוחת ערב וטיול בסנטרל פארק

יום 3 – מכרה המלח טורדה, מסלול טיול בטבע ב-cheille turzil כולל אומגה מראש ההר, ביקור בקניון VIVO

יום 4 – מצודת אלבה יוליה וטקס החלפת המשמרות, טירת קורבין, מוזיאון פתוח לכלים צבאיים במתחם ארסנל

יום 5 – פארק חבלים ארקה בפלטיניש, סיור בעיר סיביו

יום 6 – נסיעה לשמורת האפוסני, מערת הדובים

יום 7 – סיור באורדיאה, פארק המים נימפיאה, מרכז קניון עם דקתלון וג'מבו, נסיעה חזרה לקלוז' עם עצירה בכפר הצוענים בהואנדין.

תובנות ומסקנות

טיול מקלוז' נאפוקה רומניה - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: ישירה לקלוז' נאפוקה עם חברת בלו אייר (Blue Air)

314 דולר ל-4 כרטיסים. מזוודה עלתה עוד 35 או 45 דולר לכיוון, תלוי בגודל/משקל (20 או 32 קילו). אנחנו לקחנו מזוודה אחת גדולה לכולנו + פלוס טרולי ו-3 תיקי גב שהיו כלולים במחיר. לגמרי הספיק לשבוע טיול.

הרכב נוסעים: אלינו הצטרפו אחי ומשפחתו כך שהיינו שתי משפחות שכל אחת מונה זוג + 2 ילדים בגילאי 14, 13, 8, 6

רכב: שכרנו מהארץ דרך חברת סיקסט. הסניף המקומי הקטן לא הבין מאיפה נחתו עליהם כל כמות הישראלים שהגיעה פתאום לקלוז מחוץ לעונת התיירות. כתוצאה מהעומס נוצר מחסור ברכבים ולכן שודרגנו לרכבים טובים יותר. שווה!

מסלול: הטיול שלנו ארך שבוע והמסלול היה מעגלי מקלוז' נאפוקה.

עלויות: ארוחה ממוצעת במסעדה למשפחה של זוג + 2 יצאה כ200-220 ₪. כולל מנות ראשונות, עיקריות, קינוחים ואפילו טיפ.

על דלק לשבוע הוצאנו כ-400 ליי. ונסענו המון!

אטרקציות גם היו ברובן לא יקרות.

בסה"כ טיול של שבוע כולל הכל עלה לנו 8000 ₪ לארבעתנו. כולל הכל.

מלונות: ראו פירוט.

פירוט המלונות ששהינו בהם

מלונות

מלון BISCUIT בקלוז'. המלון באזור מגורים ומכונים רפואיים למיניהם ולא ממש במרכז העיר אבל היה די קשה למצוא מלון במרכז שהציע גם חדר משפחתי וגם חניה. למלון הזה היו שני הדברים. קיבלנו חדר מרווח שהיה בעצם מעין דירת שני חדרים ואפילו היתה בו מכונת כביסה. אהבנו את העיצוב של המלון בסגנון קצת קיטשי עם כריות ביסקויטים ושלטים עם פתגמים שונים. בצד השלילי – החדרים בקומת הכניסה והיה קצת רועש בבוקר כשאנשים עברו בחוץ. סה"כ מלון נחמד.

מלון Transilvania באלבה יוליה. ללא ספק המלון הכי מוצלח בטיול שלנו. קיבלנו סוויטה בת שני חדרים עם חדר אמבטיה גדול ובו ג'קוזי זוגי. מיקום מצויין אם כי לא מרחק הליכה. חניה צמודה למלון וארוחת בוקר חביבה. מה שכן – בין האמבטיה לחדר השינה יש חלון שקוף ענק ללא וילון, מה שלא הכי נוח ומתאים בחדר משפחתי.

פנסיון BEVERLY HILLS בעיר baile felix שליד אורדיאה. זהו מעין מלון דירות קטן. החדר עלה לנו 40$ לארבעתנו כך שהגענו עם ציפיות מאוד נמוכות. הופתענו לקבל חדר מרווח ונעים עם מיטות נוחות לכולם (לא ספות נפתחות, ממש מיטה, גם לילדים). בחוץ היה גם מגרש משחקים קטן ששימש את בן השש שלנו. ללא ארוחת בוקר אבל לגמרי שווה. קחו בחישוב שאין מעלית.

מלון OSCAR בקלוז'. חיפשנו מלון בפאתי העיר כדי שיהיה קל להגיע לשדה התעופה בבוקר. המלון ענה על ציפיותנו. קיבלנו סוויטה נחמדה, בת שני חדרים.

יום 1 - יום טיסה והתארגנות

נוחתים בקלוז' נאפוקה בשעות הערב מה שלא משאיר המון זמן לעשות משהו היום. אחרי התארגנות במלון יצאנו לארוחת ערב במסעדה שקראנו עליה כמה המלצות אונליין, מסעדת URSILOR. במסעדה יש מבשלת בירה ואם יושבים בפנים ניתן לצפות במתקני המבשלה. העיצוב הפנימי של המסעדה גם הוא מאוד יפה ומיוחד. והכי חשוב – האוכל היה מעולה ועשה לנו פתיחה מצויינת לטיול.

יום 2 - קלוז' נאפוקה - סיור בעיר, גנים בוטניים וקצת רכבות הרים

את היום הראשון הקדשנו לטיול בעיר קלוז' עצמה. הגענו עם הרכב לכיכר אונירי ( Piața Unirii) שבמרכז העיר וחנינו בחניון הצמוד לכיכר (חניה בתשלום לפי שעות). בכיכר ניצבת קתדרלה גדולה וכן פסל גדול של המלך מתיאש על סוס. הכיכר גדולה ובה גם מספר מזרקות.

ממשיכים לטייל ברחובות העיר בין בתים ומבנים יפים. בין היתר מגיעים למבנה התיאטרון המפואר. מול התיאטרון יש כנסייה נוספת ולידה פסל ענק של אברהם ינקו (מהפכן שנלחם להשיג שוויון זכויות לרומנים) ומזרקה שהבנו שבשעות מסויימות יש בה מופע עם מוזיקה ואורות. אנחנו לא היינו בשעות הפעילות כך שראינו את המזרקה בלי האפקטים. גם בלעדיהם המזרקה היתה יפה מאוד. נכנסנו גם לתוך הכנסיה שהיתה מלאה בפסיפסים יפים.

ממשיכים לטייל עד מבצר החייטים שהוא שריד אחרון לחומה שהקיפה את העיר בעבר. ניתן להיכנס לתערוכה בתוך המגדל, אנחנו הסתפקנו במבט מבחוץ.

אנחנו ממשיכים לגנים הבוטניים של קלוז'. מוצאים חניה בחינם ברחוב סמוך. עלות הכניסה למבוגר 10 ליי ולילד 5 ליי.

הגנים נחמדים וממוקמים בין עצים ואפילו נחל שזורם באמצע. אוירה של טבע באמצע העיר. יש גן יפני, חממות עם צמחיה יותר טרופית, הרבה פרחים ואפילו מגדל תצפית שניתן לטפס עליו לראות את הנוף מלמעלה. הילדים גם התלהבו לפגוש סנאים בין העצים. בסה"כ לא הייתי אומרת שזו אטרקציה שחייבים לעשות אבל נחמד למי שרוצה קצת טיול בין עצים ופרחים.

מכאן אנחנו נוסעים ל-Fun Park שבפאתי העיר שבו לפי מה שקראנו יש שלל מתקנים כיפיים לילדים כולל מגלשת הרים, מסלול אבובים יבשים, אומגה ועוד. המקום נמצא כ-20 דקות נסיעה ממרכז קלוז' והוא פתוח רק בסופי שבוע בשעות מסויימות. על הנייר המקום נשמע ממש מבטיח. בפועל היה מאכזב למדי. כבר בהגעה המקום נראה קצת מוזנח אבל אנחנו מחוץ לעונה אז מייחסים לזה את המראה הנטוש. רוכשים כרטיסים למגלשת ההרים. העלות – 30 ליי ליחיד, 40 ליי לשניים שנוסעים יחד באותה קרונית. המחיר די גבוה יחסית למה ששילמנו במקומות אחרים (בפולין ביולי שילמנו בערך שליש מזה). המקום לא מלא, אנחנו ועוד כמה ישראלים. הילדה עולה ראשונה. וכשהיא חוזרת, היא חבולה בזרועות. מסתבר שהמסלול בנוי כך שיש הרבה פניות וסיבובים חדים שמעיפים את הנוסע על דפנות הקרונית הלא מרופדות כך שככל שנוסעים יותר מהר מקבלים יותר מכות וחבלות. ישראלית מהקבוצה האחרת חטפה מכה חזקה מאוד בצלעות וממש היתה מקופלת מכאב כשירדה. כשאני עולה עם הילד אני מפיקה לקחים – נוסעת לאט ובולמת לפני סיבובים. בשיטה הזו הנסיעה אכן עוברת בשלום אבל זה קצת פחות כיף ואנחנו מסתפקים בסיבוב אחד וזהו. תכננו לבלות כאן כמה שעות אבל החוויה פחות מלהיבה ממה שציפינו ואנחנו מוותרים גם על שאר המתקנים ונוסעים חזרה לעיר.

כיוון שהתפנה לנו זמן עקב קיצור הביקור בפארק, אנחנו מחליטים לקפוץ לבקר בסנטרל פארק של קלוז'. אנחנו חונים בחניון בקרבת הפארק ומגלים פארק ממש ממש נחמד. במרכזו יש אגם ועליו שטות סירות ברבורים לצד ברווזים וברבורים אמיתיים. בנוסף יש אזורים עם עצים וערסלים, אזורי משחק לילדים, דוכני אוכל ומסעדות ואפילו ראינו רכבת ילדים צבעונית שנוסעת. ממש פארק נחמד שאפשר להעביר בו כמה שעות בכיף.

כיוון שכולם רעבים אנחנו יושבים לאכול במסעדה שעל שפת האגם. האוכל טעים והנוף מרגיע. כולם מרוצים. אחרי האוכל הילדים משחקים קצת בגן השעשועים הגדול שבאזור והמבוגרים מנשנשים קיורטוש חם מאחד הדוכנים.

יום 3 - יום בילוי מתחת לאדמה במכרה המלח טורדה

נוסעים למכרה המלח בטורדה. בדרך רואים הרים ירוקים משובצים בכבשים, פרות ואפילו סוסים. הנסיעה לא ארוכה, כ-30-40 דקות. ליד המכרה יש חניה קטנה בתשלום חד פעמי של 5 ליי. אבל החניה די קטנה וכשהגענו בשעות הבוקר, למרות שהיינו מחוץ לעונת התיירות, היא היתה מלאה. כמה מטרים יותר קדימה יש חניון נוסף בתשלום לפי שעה, 2 ליי לשעה. עדיין זול להפליא.

עוד באזור שלפני המכרה, שפע דוכנים עם מזכרות ואוכל. נחזור אליהם בהמשך.

כרטיסי כניסה ל2 מבוגרים ו2 ילדים עולים לנו 90 ליי (30 למבוגר, 15 לילד).

הוזהרנו שיש הרבה מדרגות במקום ואכן במנהרה המובילה למכרה יש כ-100 מדרגות לא מאוד קשות ואז יש אפשרות להמשיך לרדת 13 קומות ברגל או להמתין למעלית. יש מעלית יחידה שמכילה כ-7 אנשים כך שהתור אליה יכול לקחת זמן. חלק מאיתנו ירדו במדרגות ואחרים המתינו למעלית. למקרה שתהיתם מה יותר מהיר – אלה שירדו במדרגות הגיעו ראשונים למטה 🙂

המערה מרשימה מאוד! היא ענקית, הקירות בדוגמאות מרהיבות בגלל המלח שבתוכם ומהתקרה יורדים נטיפי מלח. פשוט יפיפה. והאויר מעולה. גיא הגיע למכרה קצת מצונן ואחרי כמה שעות בפנים הכל נפתח והרגיש יותר טוב. על פלאי הטבע האלה הוסיפו כמה וכמה אטרקציות מעשה ידי אדם, כדי שאפשר יהיה להעביר את הזמן במערה בכיף. אנחנו שיחקנו בשולחנות הפינג פונג, מיני גולף וביליארד. היה גם גלגל ענק ומגרש משחקים חמוד שאותם לא עשינו. קחו בחישוב שחוץ ממגרש המשחקים, יש תוספת תשלום עבור כל דבר שרוצים אבל המחירים סבירים למדי.

מהקומה הזו ניתן להשקיף מלמעלה על קומה תחתונה יותר שקיימת במערה ובתוכה אגם עם סירות. כדי להגיע לקומת האגם יש מעלית אחרת, קטנה יותר שמכילה עד 4 אנשים וגם אליה יש תור. או שוב, לבחור במדרגות. שוב התפצלנו ושוב אלה שירדו במדרגות הגיעו קודם.

בסירות ניתן לעלות עד 3 אנשים לכל היותר. העלות 30 ליי ל-20 דקות. האגם לא גדול והחתירה במשוטים מאתגרת למי שלא רגיל אבל בסה"כ נעים ונחמד.

בסה"כ אנחנו מבלים כשלוש שעות במכרה המלח וכולם מאוד נהנים, גדולים וקטנים כאחד.

כשיוצאים הילדים רעבים ואנחנו יושבים לנשנש משהו קל באחד הדוכנים. המוכר בדוכן סופר נחמד. בתפריט שלו יש שניצל מבשר חזיר והוא מחליף מיוזמתו לבשר עוף כשהוא מבין שיש בינינו כמה שלא אוכלים חזיר.

ממכרה המלח אנחנו נוסעים לטייל קצת בטבע במסלול הליכה ב-cheille turzil. מגיעים למגרש חניה קטן ממנו הולכים קצת ביער עד לכניסה לשמורה. כניסה לשמורה עולה 4 ליי למבוגר ו-2 ליי לילד עד גיל 14. המסלול מקסים. הולכים ביער ליד נחל זורם ובין שני צוקים תלולים. בדרך אפשר לראות גם מטפסי הרים. קראנו הרבה המלצות שהגדירו את המסלול כקל ומתאים לכולם. אנחנו היינו מסייגים מעט. המסלול אמנם לא מאוד קשה אבל אם יש בהרכב שלכם אנשים שמוגבלים בהליכה או לחילופין ילדים קטנים, יש חלקים במסלול שהיו לטעמנו מעט מאתגרים. בחלק מהמסלול הולכים על מסלול צר על שפת המצוק ואין מעקה, רק שרשרת להחזיק בה. עם בן השש שלנו זה נראה מעט מלחיץ. לא בטוחה שהייתי עושה זאת עם ילדים יותר קטנים. בכל אופן, למי שכן מתאים, מדובר במסלול מקסים ואחת החוויות המוצלחות של הטיול שלנו.

שימו לב, המסלול אינו מעגלי. הולכים וחוזרים את אותה דרך. כך שבכל שלב בו מרגישם שמיציתם או שהמסלול נהיה קשה להרכב שלכם, ניתן להסתובב ולחזור.

מי שרוצה לראות את הנוף ממעוף הציפור מוזמן לעשות אומגה מההר למעלה ועד לעמק שבו מתחילה השמורה. את האומגה ניתן לעשות רגיל או עם מצנח שמאיט את המהירות. חובבת האקסטרים שלנו בחרה כמובן באופציה המהירה. עלות התענוג, 50 ליי (30 עם המצנח). הנוף מלמעלה – מטורף. מומלץ למי שאין פחד גבהים.

את היום העמוס שלנו סיימנו בקניון VIVO בקלוז'. קניון גדול עם שפע חנויות כולל דקתלון, C&A ועוד. יש גם משחקיה נחמדה שבה אפשר להעסיק את הילדים הקטנים. אנחנו הגענו מאוחר לקניון ולא הספקנו הרבה. לחובבי קניות, אפשר לבלות פה חצי יום בכיף. המחירים לא מאוד שונים מהארץ לביגוד והנעלה אבל פה ושם אפשר למצוא מבצעים שווים.

יום 4 - מאלבה יוליה אל מבצר הונדוארה וביקור במתחם צבאי

הבוקר אנחנו עוזבים את המלון בקלוז' ונוסעים לאלבה יוליה (alba iulia). הנסיעה אורכת כשעה וחצי ואנחנו מתכווננים להגיע לפני השעה 12 כדי שנספיק לראות את טקס החלפת המשמרות.

מוצאים חניה בחינם ממש בכניסה למצודה יצא שהגענו באחת עשרה וחצי אז יש לנו אפילו זמן להסתובב קצת במקום. מאוד יפה ומטופח. יש המון פסלי ברונזה מפוזרים ברחבי האתר שיוצרים המון הזדמנויות צילום. יש דוכני אוכל עם כל המאכלים האופיינים – לנגוש, קיורטוש, נקניקיות ועוד. מאחת הכנסיות מתנגנת ברמקולים מוזיקה כנסייתית שממש מתאימה לאוירה של המקום.

בשתים עשרה מתחיל הטקס, שורה של חיילים במדים חלקם צועדים וחלקם רכובים על סוסים, עוברים לאורך המצודה עד לאזור ליד השער שם מתבצע טקס ההחלפה. חביב אם כי נראה יותר כמו הצגה לתיירים מאשר טקס אמיתי. לטעמנו שווה לבקר במצודה, המקום יפה ומרשים עם ובלי הטקס.

משם אנחנו ממשיכים לטירת קורבין בהונדוארה (Castelul Corvinilor, Hunedoara) . הנסיעה אורכת כשעה. יש חניון בתשלום לא רחוק מהטירה ולידו היה אזור חניה חינמי קטן שבו חנינו.

כמקובל ליד כל אטרקציה, מצאנו גם פה דוכני מזכרות ודוכני אוכל. במועד ביקורנו נערך בכניסה לטירה פסטיבל הונגרי כלשהו כך שהיו מופעי שירה וריקודים מסורתיים, אפשרות לתחפושות ימי ביניים עם משחקי חרבות וכו'.

הטירה עצמה מאוד מרשימה מבחוץ. נראית כמו טירה מהאגדות עם גשר ארוך שמוביל אליה והמון צריחים. מבפנים לעומת זאת, לא יזיק לטירה קצת יותר השקעה בשחזור ותחזוקה. בחלק מחדרי הטירה יש כמה חפצים כמו כלי נשק או מיטות. בחלק רק רואים את המבנה עצמו. בסה"כ נחמד אבל הטירה האחרונה בה ביקרנו היתה טירת מאלבורק בפולין שהיתה מדהימה, וההשוואה לא עושה לטירת קורבין חסד.

שורה תחתונה, אם אתם באזור מומלץ מאוד לבוא לראות את הטירה מבחוץ. להיכנס אפשר אם יש זמן פנוי אבל לא לצפות למשהו יוצא דופן מעבר לטירה נחמדה.

בדרך חזרה לאלבה יוליה אנחנו עוצרים במתחם ארסנל (Arsenal Park). מדובר במקום שהיה בעבר מחנה צבאי והוסב למתחם פנאי שבו אפשר להתארח בחדרים מסוגים שונים (חלקם מעוצבים בסגנון צבאי כמו בית בתוך שני חלקי טנק). במקום יש גם מתקנים שונים כמו קיר טיפוס, מכוניות קארטינג, משטח החלקה על הקרח, מיני גולף ואפילו פארק מים. בנוסף המקום עצמו הוא מעין מוזיאון צבאי שבו מפוזרים טנקים, מכונות יריה, מטוסים ושאר כלים צבאיים שיצאו משימוש. הכניסה למתחם עלתה 40 ליי למשפחה של 4. התלבטנו לאיזה אטרקציה במקום ללכת, בסוף הסתבר שלא היה צורך להוסיף כלום. הילדים כל כך נהנו להתרוצץ במתחם להיכנס לתוך טנקים, מטוסים וסירות. מסתבר שלפעמים הדברים שאתה לא מצפה מהם ליותר מדי מתגלים כדבר הכי מוצלח. https://arsenalpark.com/

בנוסף היה בתוך המתחם גן משחקים קצת אתגרי (בכל זאת מחנה צבאי) שזכה אצלנו לכינוי "מסלול נינג'ה" כי היו בו מעברי חבלים, גשרים מתנדנדים ושאר מתקנים שהזכירו קצת את התכנית. סה"כ המתחם היה חוויה כיפית ומומלצת, גם אם לא עושים את הפעילויות הנוספות במקום. אפשר אפילו לשקול לינה במקום בביתן עם עיצוב משוגע כלשהו.

יום 5 - מתחילים בפארק חבלים ומסיימים בסיביו, העיר שעיניים רבות לה

התכנית שלנו להיום היא לנסוע לעיר סיביו ולפארק חבלים ארקה בפלטיניש (Arka Park Paltinis), לא רחוק מסיביו. הנסיעה לשם היתה חוויה בפני עצמה. טעות בפניה הביאה אותנו לכפר אותנטי וקסום עם בתים צבעוניים, שערים בעיצובים משגעים, עגלות עם סוסים ברחוב. המצלמה לא הפסיקה לתקתק.

כשיצאנו מהכפר ומצאנו חזרה את הכביש הנכון, נסענו בנופים מטריפים של הרים ירוקים מלאים בכבשים ועיזים. אזור פשוט קסום ויפיפה. פארק החבלים שוכן בתוך ההרים האלה. בפארק יש מספר מסלולים. 2 צהובים שמתאימים לילדים. 2 ירוקים שמוגדרים מתאימים למשפחה (אם כי הירוק השני היה ברמת קושי גבוהה ופחות מתאים למתחילים). וכחולים להרפתקנים יותר. בנוסף יש 2 מסלולי אומגות. בילינו שם מספר שעות בהנאה מרובה. המקום היה כמעט ריק מלבד משפחה ישראלית נוספת. מומלץ להצטייד בכפפות. המקום תיאורטית מוכר כפפות אבל לא היו להם במלאי והאחיזה בחבלים קצת פצעה את הידיים.

שווה לדעת שמלבד פארק החבלים הפתוח שבו אנחנו ביקרנו יש גם פארק חבלים מקורה. כך שאם במקרה יצא לכם יום גשום עדיין תוכלו להנות מבילוי בין חבלים: https://arkapark.ro/

יצאנו מפארק החבלים לקראת השעה ארבע אחר הצהריים ונסענו לעיר סיביו (Sibiu) עצמה. גילינו עיר מקסימה. בתים עם חלונות דמויי עיניים, גשר השקרנים, כיכר עתיקה יפיפיה ועוד. יכולנו לטייל בה שעות אבל למרבה הצער מזג האויר נהיה ממש קר ואפילו החל לרדת גשם. כך שלא הסתובבנו הרבה וסיימנו בארוחת ערב נחמדה במסעדה בעיר. אבל סיביו היא בהחלט עיר שנרצה לחזור לבקר בה שוב בעתיד.

יום 6 - שמורת האפוסני ומערת הדובים

נוסעים לכיוון אזור האפוסני (Apuseni). הנסיעה ארוכה ומייגעת ובסופה אנחנו מגיעים למערת הדובים Pestera Ursilor). מדובר במערת נטיפים גדולה ומרשימה. המערה קיבלה את שמה מכיוון ששימשה בעבר מקום מסתור לדובי מערות. בעקבות מפולת סלעים כלשהי כ-140 דובים נלכדו במערה. כשגילו את המערה גילו בתוכו שלדים רבים של הדובים הללו, כולל שלדים מלאים שאחד מהם מוצג במערה. הסיור במערה בליווי מדריך בלבד ובשעות מוקצבות. המדריך מדבר רומנית בלבד. לתיאום סיור בשפה אחרת יש ליצור קשר מראש ולעיתים ניתן לארגן זאת. מאחר וגיא דובר רומנית, היה לנו תרגום סימולטני להסברים של המדריך. במערה 3 אולמות גדולים ובה המון המון נטיפים וזקיפים שנוצרו לאורך מאות שנים. מאוד יפה ומרשים. עם זאת, המדריך עצמו מאוד מיהר ממקום למקום וזירז אותנו כל הזמן במקום לתת לנו להתבונן ולהתרשם כמו שצריך מהמקום. לאור העובדה שהיינו מחוץ לעונה ולא היו עוד אנשים מלבדנו, זה הרגיש קצת מעצבן.

משם המשכנו לעיר Baile felix אשר בפאתי אורדיאה ( Oradea) למקום הלינה הבא שלנו. בהמלצת בעל המקום נסענו למרכז ומצאנו מסעדה ממש נחמדה בשם Restaurantul Rustic שחוץ מאוכל טעים היה בה גם מתחם משחקים לילדים, כולל שולחן הוקי אויר והופעות מוסיקה חיה. מומלץ למשפחות.

יום 7 - אורדיאה, פארק מים וכפר צוענים

התחלנו את היום בסיור במרכז אורדיאה. בעיר כיכר מרכזית יפה עם המון מבנים מרשימים. נכנסנו לאחת הכנסיות וכומר שהיה בפנים שכנע אותנו להציץ גם במוזיאון של הכנסיה שבו פרטי אמנות שונים כמו צלבי זהב, גלימות ואפילו אורגן עתיק. הכניסה בחינם אבל הוא רמז שכל תרומה תהיה נחמדה מצידנו. אז שמנו כמה ליי בקופת המוזיאון

משם המשכנו לפארק המים נימפיאה (Aquaparkul Nymphaea) שהיה מלכתחילה סיבת הגעתנו לאזור. ניתן לרכוש כרטיס כניסה ל-3 שעות או לכל היום. אם מתכוונים לשהות במקום מעל 4 שעות, עדיף לרכוש כרטיס לכל היום. אנחנו הסתפקנו ב-3 שעות.

פארק המים המקורה כולל 4 מגלשות, בריכת מערבולת, מספר בריכות ג'קוזי, בריכה עם קיר טיפוס ובריכה חמה שיוצאת החוצה. פארק נחמד מאוד, יש פארקי מים גדולים ומרשימים יותר אבל הוא לגמרי מספק תעסוקה והנאה לכמה שעות בילוי משפחתי. במיוחד כשאין תורים בשום מקום ואפשר לעשות הכל כמה פעמים שרוצים. יש גם מתחם ספא שאליו לא נכנסנו. כמו כן ניתן להזמין עיסויים במחירים מצויינים. מה שכן, אם חשקה נפשכם בעיסוי כדאי להזמין ולקבוע תור מייד כשנכנסים וקונים כרטיסים. התורים מתמלאים מהר. מhttp://aquapark-nymphaea.ro/

כשיוצאים מהפארק יש דרישה לקצת שופינג. יש מתחם קניות לא רחוק ואנחנו קופצים לביקור קצר בדקתלון ובג'מבו ענקי שיש שם.

מכאן אנחנו יוצאים בדרכנו חזרו לקלוז' לקראת הטיסה חזרה מחר בבוקר. הנסיעה אורכת כשעתיים וקצת. בדרך אנחנו מבקרים בכפר הצוענים הואדין (Huedin) שבו כל בית מרהיב ומטורף יותר מהשני. משום מה לא ראינו הרבה המלצות על המקום ולא ברור למה, לגמרי שווה לעשות סיבוב בעיר ולהתרשם מהבתים וסגנון הבניה המיוחד.

ארוחת ערב אנחנו אוכלים במסעדה שסמוכה למלון שלנו. גם הפעם, האוכל משובח והמחיר מצחיק. אין ספק שעוד נתגעגע לארוחת סטייקים ב-40 ₪ לאדם.

תם ונשלם עוד טיול ברומניה שללא ספק לא יהיה האחרון.

תובנות ומסקנות

תובנות והמלצות:

• בדיעבד היינו מוותרים על הגיחה לאזור האפוסני ואורדיאה. אמנם מערת הדובים היתה יפה ומעניינת ופארק המים מהנה ביותר, אבל הנסיעה היתה ארוכה, משובשת ולא ממש כיפית. שווה רק אם מקדישים לאזור האפוסני יותר מיום אחד.
  • שפה – האנגלית פחות נפוצה באזור. ברב המסעדות שהיינו לא היו תפריטים באנגלית אלא ברומנית בלבד. לנו היה דובר רומנית בחבורה וזה מאוד עזר. למי שאין, ממליצים להוריד מראש לאפליקציה של גוגל טרנסלייט את השפה הרומנית ולהיעזר בה.
  • סים מקומי זה פתרון קל, נגיש וזול מאוד. כשהגענו לעיר נתקלנו בכמה וכמה חנויות סלולר של אורנג' או וודאפון. אנחנו רכשנו סים באורנג' בעלות של כ-27 ליי ל-50 מגה. בחנות הם אפילו חיברו לנו את הסים למספר הטלפון הרגיל שלנו. בנסיעות הארוכות הפכנו את הטלפון עם הסים המקומי לראוטר להפעלת מכשירים נוספים ושני הילדים יכלו לשחק או לצפות בסרטים ביוטיוב בכיף.
  • למי שמגיע לרומניה לטיול ארוך יותר, ניתן לשלב את שני המסלולים שלנו, זה שכאן והמסלול לשבוע בטרנסילבניה שמתחיל מבוקרשט שעשינו בשנה שעברה. הוספת כביש הטרנפרגרשן בין המסלולים (מסיביו לכיוון בוקרשט או להיפך) תיצור לכם מסלול מעגלי גדול שמתאים לשבועיים ויותר.
  • נהיגה וכבישים – יש כבישים מהירים מצויינים אבל יש גם כבישים צרים ומשובשים מאוד. מומלץ שיהיה ביטוח ביטול השתתפות עצמית וכיסוי למרכב תחתון. הנהגים ברומניה די כמו בארץ, כלומר יכולים להיות די פרועים וצריך להיות ערניים וזהירים.
  • סה"כ רומניה יפה, טעימה, זולה והאנשים נחמדים. נראה לי הימור די בטוח שנחזור אליה שוב.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.