איטליה בלי גלוטן? לגמרי אפשרי

כשאתם חושבים על אוכל איטלקי אתם כנראה מדמיינים פיצות, פסטות ועוד שלל מאכלים בסגנון. לכאורה זה היעד הכי לא מתאים למי שנמנע מגלוטן. אבל למרות ההיסוס הראשוני, גיליתי שלאיטליה יש הרבה מה להציע גם כשמורידים גלוטן מהתפריט. מוזמנים לראות ולהתרשם.
אוכל ללא גלוטן באיטליה
כשאתם חושבים על אוכל איטלקי אתם כנראה מדמיינים פיצות, פסטות ועוד שלל מאכלים בסגנון. לכאורה זה היעד הכי לא מתאים למי שנמנע מגלוטן. אבל למרות ההיסוס הראשוני, גיליתי שלאיטליה יש הרבה מה להציע גם כשמורידים גלוטן מהתפריט. מוזמנים לראות ולהתרשם.

מזה מעל כשנה שאני בתזונה דלת פחמימה וסוכר. לכן כשהחלטתי לטוס עם אחותי לאיטליה רבים הרימו גבה ושאלו איך אסתדר בממלכת הפיצות והפסטות. מסתבר שאפשרי בהחלט ואפילו טעים מאוד לאכול באיטליה תוך הימנעות מגלוטן ומיעוט בפחמימות!

 

כבר כשחיפשתי מלונות הופתעתי לראות שבהרבה מהמלונות הדגישו שיש להם אופציות נטולות גלוטן בארוחת הבוקר שלהם. ובאמת במלון בו התאכסנו בברגמו, Hotel Excelsior San Marco, היתה ארוחת בוקר מצויינת ובה מלבד מבחר גבינות, נקניקים וביצים היה גם שולחן נפרד ובו לחמים, קרקרים, עוגיות, גרנולה ועוד מגוון מוצרים נטולי גלוטן. (היה גם היצע דומה עבור הנמנעים ממוצרי חלב וגם עבור טבעונים).

 

גם בעת ששוטטנו בערים (מילאנו וברגמו) או בכפרים באזור האגמים (בלאג'יו, לקו), לא נתקלנו בשום בעיה למצוא מה לאכול. פסטות במסעדות באיטליה נחשבות בכלל כמנה ראשונה וכמנה עיקרית תמיד היה מבחר של דגים, פירות ים ובשרים מסוגים שונים.

זו פעם שמינית שלי באיטליה אבל פעם ראשונה שאני מבקרת בה ולא נוגעת בפיצות ופסטות. ואולי דווקא בגלל זה החוויה הקולינרית שלי הפעם היתה אפילו יותר מיוחדת. במקום ללכת למקום הרגיל והבטוח של פיצה ולזניה (שהן ללא ספק מעולות, אין על כך מחלוקת), ניסיתי כל מיני דברים אחרים ומעניינים – סלט קפרזה מרענן ומושלם, דג ברוטב הדרים, אסקלופ בלימון, סטייקים מסוגים שונים ועוד. אז גם אם אתם לא נמנעים מגלוטן ו/או פחמימות, בביקור הבא באיטליה נסו מדי פעם לדלג על דפי התפריט העמוסים בפיצות ופסטות ולבדוק מה עוד מסתתר בהמשך. מבטיחה שתתענגו על כל ביס 🙂

אז איפה ומה אכלנו?

  • מסעדה פיצריה נחמדה שנמצאת בין רחובותיה הציוריים של ברגמו עילית Ristorante Pizzeria Da Franco
    מה אכלנו – בקר ברוטב יין על מצע פולנטה, נתחוני עגל בפטריות פורצ'יני
  • מסעדת ביסטרו באמצע הדרך בין הדואומו של מילאנו לבין המבצר – Cafe Sforzesco Bistrot
    מה אכלנו – דג ברוטב הדרים, סלט טונה
  • ביום בו בילינו בקניון Elnos shopping שלא רחוק מהעיר ברשיה, לא ציפינו לארוחת גורמה אך מצאנו את Wiener Haus שבו אכלנו פלטת בשרים טעימה מאוד באופן מפתיע.
  • בדרך חזרה מאגם איסאו למלון בברגמו ראינו על הכביש שלט של מסעדה Nonna Nice ובהחלטה של רגע נכנסנו. גילינו מסעדה מקומית לגמרי. משפחות איטלקיות, מסיבת יום הולדת כיתתית, חבורת בחורים איטלקיים שאכלנו מול משחק כדורגל בטלויזיה ובעיקר – הארוחה הכי טעימה שלנו בטיול.
    מה אכלנו – סלט קפרזה מהמשובחים שטעמתי, אסקלופ מעולה עם לימון. ולמי שלא נמנע מגלוטן – אחותי אומרת שהפיצה היתה מצויינת גם.
  • ביום האחרון טיילנו בעיירה Lecco שעל אגם קומו ואכלנו במסעדת Osteria Era Ora שיושבת ממש מול הנוף המדהים של האגם שאין ספק שתורם רבות לחוויה.
    מה אכלנו – נתחוני חזיר ברוטב יין מדהים על מצע רושטי עם בייקון, סטייק דק וטעים.
  • את ארוחת הערב ביום האחרון אכלנו בברגמו במסעדת ristorante spizziculiu. למסעדה תפריט של פיצריה ותפריט מסעדה. כשנכנסנו הוגשו לנו כוסות יין לבן מבעבע על חשבון הבית.
    מה אכלנו – הוצע שם תפריט ערב ליחיד שכלל אנטיפסטי + מנה ראשונה + עיקרית + קנקן יין קטן + מים במחיר של 22 יורו. הם לא הסכימו שנחלוק את המנה לכן הוספנו עליה עוד מנה כדי לרצות אותם.
    מה אכלנו: פרושוטו איטלקי מצויין, לזניה (לאחותי), שיפוד עבורי ומנת אסקלופ לבן שחלקנו.
 חוץ מלאכול טוב גם טיילנו ונהננו. מוזמנים לקרוא גם את מסלול טיול הבנות המוצלח שלנו באיטליה.

תובנות ומסקנות

אוכל ללא גלוטן באיטליה
  • האוכל האיטלקי טעים! עם או בלי גלוטן, תמצאו כאן אוכל מעולה ולא סתם המטבח האיטלקי הוא אחד הפופולריים ביותר בעולם.
  • יש היצע מכובד של מנות נטולות גלוטן. כמעט ולא נתקלתי בקושי למצוא מסעדה שיכולתי לאכול בה. 
  • חשוב לציין, אין אצלי רגישות לגלוטן אלא בחירה תזונתית בלבד. אם אתם סובלים מאלרגיה וחייבים שהאוכל לא יהיה גם בסביבה שמכילה גלוטן, ייתכן שהמצב יחייב בדיקה יותר מעמיקה.
  • מוזמנים לקרוא גם את סיכום הטיול בנות באיטליה שעשינו.

דברים מעניינים לעשות באיטליה

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.